ElMarcos Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 2 uur geleden zei Lazy: In een normaal seizoen: ja. In dit seizoen: nee Vond het heel logisch om gewoon met dezelfde elf te spelen tegen Twente en met die groep verder gaan richting RKC en het einde van het seizoen. Als het team er klaar voor is kan er wel wat geschoven worden. Nu is vooral de vastigheid prioriteit nummer 1. Ik sluit me hier bij aan. Voor nu is dit namelijk precies mijn gedachtegang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 3 uur geleden zei Hwb: Kamikaze, voetballend en opbouwend zwaar onder de maat. Laten we die op 6 zetten.... Verder zonde van zo'n bekerwedstrijd. Ik snap dat Heitinga aan vastigheid wil werken, maar van het kwartet Conceicao, Fitz-Jim, Regeer, Brobbey moeten er toch minstens 3 in de basis in de beker? Zou dat echt als een soort beleidsregel vastleggen bij de club. In de beker minstens 3 spelers van max 20 in de basis. Dat is gewoon zijn positie? Dan komt hij minder in posities dat hij die gekke dingen doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 59 minuten geleden zei cimbomcu: Dat is gewoon zijn positie? Dan komt hij minder in posities dat hij die gekke dingen doet. Het maakt me niet uit wat zijn positie is. Bij Ajax hoort op 6 geen speler die voetballend en opbouwend onder de maat is. Eventueel kan dat in voorkomende gevallen, wanneer het team goed staat, er voldoende compensatie is van spelers om hem heen. Daar is nu allemaal alleen helemaal geen sprake van. En verder geloof ik niet zo in dat hele 'dat is zijn positie'. Dat kan nogal eens veranderen in het voetbal en best wat spelers zijn in staat om meerdere posities uitstekend in te vullen. In Mexico speelde hij vooral als centrale verdediger. Dus waarom zou dan 6 wel 'zijn positie' zijn en centrale verdediger niet? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 17 minuten geleden zei Hwb: In Mexico speelde hij vooral als centrale verdediger. Dus waarom zou dan 6 wel 'zijn positie' zijn en centrale verdediger niet? Voor die positie is hij origineel ook gehaald, maar door Erik uiteindelijk op zes gezet. Vult hij van tijd tot tijd prima in, maar centraal achterin kan hij meer van waarde zijn. Ben persoonlijk ook meer fan van een speler in de trend van Frenkie of Lasse op zes. Al vind ik dat onze vriend Taylor het ook onvoldoende invult. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 (bewerkt) 21 minuten geleden zei ElMarcos: Voor die positie is hij origineel ook gehaald, maar door Erik uiteindelijk op zes gezet. Vult hij van tijd tot tijd prima in, maar centraal achterin kan hij meer van waarde zijn. Ben persoonlijk ook meer fan van een speler in de trend van Frenkie of Lasse op zes. Al vind ik dat onze vriend Taylor het ook onvoldoende invult. Er is nooit een goede opvolger van Schöne gekomen. Frenkie werd opgevolgd door Gravenberch en die in zeker zin door Taylor (waarbij Berghuis dat soms ook invult). Maar een balvaste en positioneel sterke speler die de balans bewaakt en de belangrijkste middenvelder is in de restverdediging, die ontbreekt sinds Schöne. Eiting was het niet, Marin was het niet, Martinez deed het redelijk, Alvarez acceptabel. Ik had gehoopt dat Vd Beek dat zou gaan worden en denk binnen de huidige selectie misschien Klaassen nog wel de beste optie is (met Berghuis/Taylor naast zich en Berghuis/Kudus ervoor). Al denk ik dat we naar Regeer, Fitz-Jim en Vos moeten gaan kijken. 10 februari 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 1 uur geleden zei Hwb: Het maakt me niet uit wat zijn positie is. Bij Ajax hoort op 6 geen speler die voetballend en opbouwend onder de maat is. Eventueel kan dat in voorkomende gevallen, wanneer het team goed staat, er voldoende compensatie is van spelers om hem heen. Daar is nu allemaal alleen helemaal geen sprake van. En verder geloof ik niet zo in dat hele 'dat is zijn positie'. Dat kan nogal eens veranderen in het voetbal en best wat spelers zijn in staat om meerdere posities uitstekend in te vullen. In Mexico speelde hij vooral als centrale verdediger. Dus waarom zou dan 6 wel 'zijn positie' zijn en centrale verdediger niet? Alvarez heeft laten zien dat hij op 6 redelijk kan functioneren, dat heeft hij niet laten zien als CV. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 15 minuten geleden zei cimbomcu: Alvarez heeft laten zien dat hij op 6 redelijk kan functioneren, dat heeft hij niet laten zien als CV. Ik moet hier even van bijkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 43 minuten geleden zei cimbomcu: Alvarez heeft laten zien dat hij op 6 redelijk kan functioneren, dat heeft hij niet laten zien als CV. Dat kun je vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je iemand die je voetballend en opbouwend onvoldoende vindt op 6 wilt zien. Het oordeel 'voetballend en opbouwend onvoldoende' is voor mij simpelweg niet te rijmen met 'zet hem op 6'. Structureel, sinds Frank de Boer, hebben we gezien dat het spel beter werd als er een speler op 6 kwam die technisch (minstens redelijk) vaardig was, een inspeelpass had, onder druk uit kon spelen en het spel kon lezen. Waarom zeg je over een speler die je voetballend en opbouwend onvoldoende vindt, dan dat hij wel op 6 kan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 Kortom: we willen Grillitsch op 6 zien. Al snap ik niet waarom hij gisteren niet op de bank zat. Traint al wel weer een paar weekjes mee. Rustig brengen aanstaande zondag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 13 minuten geleden zei Thierryvane: Kortom: we willen Grillitsch op 6 zien. Al snap ik niet waarom hij gisteren niet op de bank zat. Traint al wel weer een paar weekjes mee. Rustig brengen aanstaande zondag? Totaal gebrek aan enig ritme voor mijn gevoel. Heb het idee dat hij al heel het seizoen loopt te kwakkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 10 februari 2023 Share Geplaatst 10 februari 2023 Die Heitinga doet het voorlopig prima. Zet de spelers op de juiste plek en komt vooralsnog goed over voor de camera. Ben benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen, want we zullen ook best nog wel puntjes gaan laten liggen. Overigens zag ik iets grappigs voorbij komen. Wat kun je maken van de naam Heitinga? Jazeker, 'ten Hag ii' of eigenlijk; 'ten Hag II'. Je verzint het niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 16 uur geleden zei Hwb: Dat kun je vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je iemand die je voetballend en opbouwend onvoldoende vindt op 6 wilt zien. Het oordeel 'voetballend en opbouwend onvoldoende' is voor mij simpelweg niet te rijmen met 'zet hem op 6'. Structureel, sinds Frank de Boer, hebben we gezien dat het spel beter werd als er een speler op 6 kwam die technisch (minstens redelijk) vaardig was, een inspeelpass had, onder druk uit kon spelen en het spel kon lezen. Waarom zeg je over een speler die je voetballend en opbouwend onvoldoende vindt, dan dat hij wel op 6 kan? Sangare kan ook niet voetballen, moet er ook altijd in staan bij PSV. Doe nou niet alsof je de ouderwetse stofzuiger niet kent he? Heb je Ajax en Alvarez niet jarenlang zien spelen onder Ten Hag? Speelde toch altijd gewoon als 6 en meestal deed die dat aardig. CV kan die er gewoon niks van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 17 uur geleden zei Hwb: Dat kun je vinden. Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je iemand die je voetballend en opbouwend onvoldoende vindt op 6 wilt zien. Het oordeel 'voetballend en opbouwend onvoldoende' is voor mij simpelweg niet te rijmen met 'zet hem op 6'. Ligt eraan hoe je het tactisch invult. Bij Ten Hag werd hij overgeslagen in de opbouw, daar die vooral bij de backs en 2 voorste middenvelders zat. Alvarez is vooral goed in het vullen van defensieve gaten en dat deed hij prima als 6. Daardoor hadden Mazraoui en Blind alle vrijheid in de opbouw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 38 minuten geleden zei cimbomcu: Sangare kan ook niet voetballen, moet er ook altijd in staan bij PSV. Doe nou niet alsof je de ouderwetse stofzuiger niet kent he? Heb je Ajax en Alvarez niet jarenlang zien spelen onder Ten Hag? Speelde toch altijd gewoon als 6 en meestal deed die dat aardig. CV kan die er gewoon niks van. Verschil met de periode onder Ten Hag is wel dat je toen met andere opbouwende spelers in de kern speelde, waardoor dat nog enigszins kon. Nu heb je geen Martinez, Mazraoui en Blind meer, waarmee je je eenvoudig onder druk uit kan spelen. PSV heeft bovendien een hele andere vorm van opbouwen in hun spel. Wanneer zij, bijv. met Sangare op het middenveld, niet over de grond kunnen voetballen, kunnen ze altijd de lange bal op Luuk spelen, van waaruit weer verder gespeeld kan worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Sangare kan ook niet voetballen, moet er ook altijd in staan bij PSV. Doe nou niet alsof je de ouderwetse stofzuiger niet kent he? Heb je Ajax en Alvarez niet jarenlang zien spelen onder Ten Hag? Speelde toch altijd gewoon als 6 en meestal deed die dat aardig. CV kan die er gewoon niks van. De ouderwetse stofzuiger ken ik wel. Maar dat type willen we bij Ajax in principe niet zien toch? En 'jarenlang', dat was 2 seizoenen. Waarbij, zoals al gezegd, het kon met Alvarez op 6 omdat je daarachter altijd minstens 3 van het kwartet Mazraoui, Timber, Martinez en Blind (Tagliafico en Schuurs maakten ook nog wel minuten). Dat is wezenlijk anders dan Rensch/Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal. Bassey én Alvarez in de as gaat imo in tegen alles waar Ajax voor staat. Gaat in tegen waarom we fan van deze club zijn geworden. Nu kan dat best eens een keertje, zo'n purist ben ik niet, maar als structurele basisformatie is dat voor mij onacceptabel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 11 februari 2023 Share Geplaatst 11 februari 2023 8 uur geleden zei Hwb: De ouderwetse stofzuiger ken ik wel. Maar dat type willen we bij Ajax in principe niet zien toch? En 'jarenlang', dat was 2 seizoenen. Waarbij, zoals al gezegd, het kon met Alvarez op 6 omdat je daarachter altijd minstens 3 van het kwartet Mazraoui, Timber, Martinez en Blind (Tagliafico en Schuurs maakten ook nog wel minuten). Dat is wezenlijk anders dan Rensch/Sanchez, Timber, Bassey, Wijndal. Bassey én Alvarez in de as gaat imo in tegen alles waar Ajax voor staat. Gaat in tegen waarom we fan van deze club zijn geworden. Nu kan dat best eens een keertje, zo'n purist ben ik niet, maar als structurele basisformatie is dat voor mij onacceptabel. Joh we zijn het toch met elkaar eens? Ik geef alleen aan dat ik Alvarez liever op 6 heb dan op 4. Van mij mag die ook direct verkocht worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 februari 2023 Share Geplaatst 12 februari 2023 O, we worden toch geen kampioen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari 2023 Share Geplaatst 12 februari 2023 Dit is wel weer tenenkrommend slecht. Die gele kaart van Klaassen. Hou op hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 12 februari 2023 Share Geplaatst 12 februari 2023 Rensch mag ook wel eens gaan werken aan zijn voorzetten. Sjonge jonge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 februari 2023 Share Geplaatst 12 februari 2023 Nou, 3 terechte punten. Kudus eindbaas. Meer woorden er maar niet aan vuil maken. Oke, even nog dan. Brobbey graag basis en die scheids naar de 3e klasse sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 12 februari 2023 Share Geplaatst 12 februari 2023 Bassey ook lekker vertrouwen getankt. Mooi om te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 13 februari 2023 Share Geplaatst 13 februari 2023 Bassey viel goed in. Bijna onze beste opstelling te maken, nu die kamikaze Mexicaan die elke wedstrijd domme overtredingen maakt en 2 100% kansen weggeeft niet meer centraal achterin aub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 februari 2023 Share Geplaatst 13 februari 2023 De discussie en wissel neigen nu naar een opstelling met Bassey en Alvarez en dat Klaassen er slachtoffer van wordt. Kan ik mee leven, afhankelijk van type tegenstander. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 februari 2023 Share Geplaatst 13 februari 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Bassey viel goed in. Bijna onze beste opstelling te maken, nu die kamikaze Mexicaan die elke wedstrijd domme overtredingen maakt en 2 100% kansen weggeeft niet meer centraal achterin aub. Poeh, stond bij die 0-1 ook weer ouderwets niets te doen. Al was die bal van Wijndal ook wel HEEEL erg slecht. Kudus for president wel hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 februari 2023 Share Geplaatst 14 februari 2023 Helaas niks kunnen zien dit weekend i.v.m. verjaardag nichtje. Blij dat we uiteindelijk toch 'gewoon' wonnen. Nu hopelijk Kudus op 10 laten staan en Bassey CV. Krijg hier een beetje Ajax Salzburg 0-3 (2014) vibes bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten