Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Kyrill:

Ik wil je vraag stellen en rest hier in dit topic ook:

Speel je liever wel voor Ajax maar niet op je favoriete positie of heb je liever dat je altijd op de bank zit en soms invalt op je favoriete positie?

Zal toch ook afhangen van hoe je op die plek speelt. Berghuis is van nature een rechtsbuiten. Die speelt geweldig op het middenveld, speelt er ook in Oranje, dus die hoor je niet. Die lijkt happy om te spelen. Zo zou ik er persoonlijk ook in zitten. Als je maar lekker loopt te spelen toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

9 minuten geleden zei ElMarcos:

Alle drie eens, maar als ik er een zou moeten slachtofferen, dan wordt het toch vriend Kudus.

Die is wel de enige die de laatste weken effectief is geweest, dat zou dus onterecht zijn om hem er uit te halen. Ik zou hem wel eens op de plek van Taylor willen zien al vind ik het moeilijk om te kiezen wie naast hem moet staan op de 10. Alvarez tegen de "kleintjes" op 6 vind ik ook overbodig en daar zou een Blind dan prima kunnen staan zodat Wijndal op linksachter komt te spelen. Rechtsachter is ook nog wel een minpuntje, die Sanchez lijkt aanvallend gezien niet de gewenste Ajax back te zijn. Timber en Bassey staan als een huis en dat zou ik voorlopig wel zo laten.

En haal die Tadic nou eens zo snel mogelijk van die rechtsbuiten af, man man man. Die kan echt letterlijk alleen maar naar binnen kappen en een hoge voorzet geven op Kudus of Bergwijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Kyrill:

Ik wil je vraag stellen en rest hier in dit topic ook:

Speel je liever wel voor Ajax maar niet op je favoriete positie of heb je liever dat je altijd op de bank zit en soms invalt op je favoriete positie?

Nou voor Kudus is dat natuurlijk anders dan voor Berghuis. Berghuis heeft de kans gehad op rechtsbuiten en het blijkt dat ie op 8 een stuk beter speelt. Kudus is gehaald voor een miljoenenbedrag, is gescout als middenvelder en zijn hem vast en zeker dingen beloofd dat als er iemand zou vertrekken hij dan op zijn positie komt te spelen. Iemand met zijn fysiek kan het ook lastiger vinden om in de spits te spelen vooral omdat je telkens in duel bent en met je rug naar de goal speelt terwijl hij best wel doelgericht is. Kudus wilt zich dus gewoon laten zien op naar zijn mening beste positie en die kansen krijgt hij nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Alle drie eens, maar als ik er een zou moeten slachtofferen, dan wordt het toch vriend Kudus.

Serieus? Werkelijk de enige die zelf iets kan forceren, die een actie, een dribbel heeft en ook nog wat diepgang. Voor mij is hij één van de eersten die je opstelt. Taylor/Berghuis/Tadic is te veel van hetzelfde en al snel te statisch imo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Socrates:

Serieus? Werkelijk de enige die zelf iets kan forceren, die een actie, een dribbel heeft en ook nog wat diepgang. Voor mij is hij één van de eersten die je opstelt. Taylor/Berghuis/Tadic is te veel van hetzelfde en al snel te statisch imo. 

Ja, want met de komst van Kudus is het functioneren van ook Bergwijn er niet op vooruit gegaan. Dus uiteindelijk denk ik dat je als team meer voor elkaar krijgt zonder Kudus in de basis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei ElMarcos:

Ja, want met de komst van Kudus is het functioneren van ook Bergwijn er niet op vooruit gegaan. Dus uiteindelijk denk ik dat je als team meer voor elkaar krijgt zonder Kudus in de basis. 

Wat heeft dat precies ermee te maken dan?

Ik weet niet of je gister hebt gezien, maar Bergwijn is sowieso niet erg goed in vorm, hè? Een paar goede schoten verbloemen dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Socrates:

Wat heeft dat precies ermee te maken dan?

Uiteindelijk wil je toch dat je topaankoop gaan renderen. Daarbij zie ik het zomaar gebeuren dat Dusan beter gaat spelen met Brobbey in de spits. Aangezien ik vermoed dat die laatste ook zijn goals gaat maken en ook voor diepgang zorgt, heeft dat voorin mijn voorkeur. Dan kan je Kudus op tien zetten, maar zijn passing en overzicht laten te wensen over. Met Bergwijn en Brobbey die diepgang kiezen is dat onwenselijk, want dan laat je ze nog niet in hun kracht spelen. Dus kies is uiteindelijk voor Berghuis en Taylor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei ElMarcos:

Uiteindelijk wil je toch dat je topaankoop gaan renderen. Daarbij zie ik het zomaar gebeuren dat Dusan beter gaat spelen met Brobbey in de spits. Aangezien ik vermoed dat die laatste ook zijn goals gaat maken en ook voor diepgang zorgt, heeft dat voorin mijn voorkeur. Dan kan je Kudus op tien zetten, maar zijn passing en overzicht laten te wensen over. Met Bergwijn en Brobbey die diepgang kiezen is dat onwenselijk, want dan laat je ze nog niet in hun kracht spelen. Dus kies is uiteindelijk voor Berghuis en Taylor. 

Helemaal niet eens over de passing en het overzicht van Kudus. Daarnaast zorgt hij voor bewegelijkheid, iets wat de rest heel erg mist. Bergwijn levert voorlopig helemaal geen diepte. Berghuis en Tadic moeten alles in de voet, Brobbey staat in de punt. In heel veel wedstrijden kan je iemand gebruiken - sterker nog, heb je echt zo'n iemand nodig - die wél over die bewegelijkheid beschikt en iets kan forceren. 

Voor mij zijn er twee zekerheden: Bergwijn op links, Brobbey in de spits. Op LCM, CAM en RB kan je - ook gezien de tegenstander - rouleren met Taylor, Berghuis, Kudus en Tadic, waarbij Berghuis en Kudus bij mij degene zouden zijn die het vaakst spelen, zeker in internationale wedstrijden. Zij kunnen dat tempo momenteel het best aan en beschikken over de hoogste handelingssnelheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kyrill:

Jullie hebben tenminste opties voorin, PSV moet doen met Madueke altijd geblesseerd is, De Jong nu blessie, Gakpo iig Europees nog amper wat laat zien en jeugdspeler als SibarI(wel goed doet maar nog jong)

Ho ho. Je vergeet Bakayoko, Simons en raspaard Vertessen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei ElMarcos:

Hoeveel spelers kunnen er zaterdag niet meedoen, omdat ze ofwel te laat ofwel geblesseerd terug komen van die vreselijke interlands? 

Lijkt me geen enorme ramp. Krijgen andere jongens even een kans met dit drukke programma. De oranje spelers zijn iig wel op tijd terug. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites