Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Socrates:

Opstelling maken is momenteel prutswerk ja. Wat suggesties die ik zou overwegen straks:

- Gorter de kans geven

- Nieuwe rechtsback halen

- Schuurs de kans geven

- Rensch omturnen naar een CV als Timber en Martinez vertrekken

- Tagliafico nog voor één seizoen proberen te houden

- Bij vertrek Alvarez, Regeer een kans geven

- Kudus en Taylor laten concurreren voor de plek van Gravenberch (LCM)

- Tadic weg van links. Op tien, als technisch aanspeelpunt in de spits of nog héél misschien op rechts. Als je snelheid en diepte mist maar wel kan voetballen, is naar binnen kappen á la Ziyech een beter idee. Maar in elk geval: weg van links

- Proberen Haller te verkopen. Je hebt meer diepte nodig, in combinatie met voetballend vermogen. Je kan er nog wat extra transfergeld voor vangen ook

- Voordat je weer een nieuwe vleugelaanvaller haalt, in elk geval op links eens al die jonge mannetjes aan het werk zetten. Daramy/Unuvar/Axel Dingdong/Martha/Hansen hoe ze allemaal ook mogen heten. Er zal toch wel één van hen na een goede voorbereiding en wat vertrouwen een stapje kunnen maken? 

Regeer is wel een heel andere type dan Alvarez. Voor een controlerende rol zie ik liever Taylor of anders Fitz-Jim (of zelfs Delgado?)

Verder redelijk eens, zeker voor niveau Eredivisie. In Europa zal het eerder een pas op de plaats worden.

1 uur geleden zei Djurovski:

Wat is de potentie van Nordin Musampa? 

Vrij beperkt. Ik vond hem niet goed dit jaar bij jong. Qua niveau en potentie vind ik hem minder dan Kasanwirjio, dus lijkt me geen versterking voor Groningen.

15 minuten geleden zei FlyD:

Vrij beperkt. Ik vond hem niet goed dit jaar bij jong. Qua niveau en potentie vind ik hem minder dan Kasanwirjio, dus lijkt me geen versterking voor Groningen.

Hij wordt gehaald als lcv dus voor van Hintum. Kasanwirjo speelt vooral op het middenveld. Maar klinkt niet al te positief dus

7 uur geleden zei Socrates:

Opstelling maken is momenteel prutswerk ja. Wat suggesties die ik zou overwegen straks:

- Gorter de kans geven

- Nieuwe rechtsback halen

- Schuurs de kans geven

- Rensch omturnen naar een CV als Timber en Martinez vertrekken

- Tagliafico nog voor één seizoen proberen te houden

- Bij vertrek Alvarez, Regeer een kans geven

- Kudus en Taylor laten concurreren voor de plek van Gravenberch (LCM)

- Tadic weg van links. Op tien, als technisch aanspeelpunt in de spits of nog héél misschien op rechts. Als je snelheid en diepte mist maar wel kan voetballen, is naar binnen kappen á la Ziyech een beter idee. Maar in elk geval: weg van links

- Proberen Haller te verkopen. Je hebt meer diepte nodig, in combinatie met voetballend vermogen. Je kan er nog wat extra transfergeld voor vangen ook

- Voordat je weer een nieuwe vleugelaanvaller haalt, in elk geval op links eens al die jonge mannetjes aan het werk zetten. Daramy/Unuvar/Axel Dingdong/Martha/Hansen hoe ze allemaal ook mogen heten. Er zal toch wel één van hen na een goede voorbereiding en wat vertrouwen een stapje kunnen maken? 

Volledig mee eens. En Rensch was in de jeugd al vaak vc, dus dat lijkt me idd een optie. 

18 uur geleden zei Socrates:

Tagliafico nog voor één seizoen proberen te houden

Dit zeggen we ook al twee jaar. Kan je echt niet meer maken. Zeker na het afketsen van Barça in januari. Gewoon een nieuwe Nico ophalen in Zuid-Amerika en Salah-Eddine bij de selectie halen.

18 uur geleden zei Socrates:

Voordat je weer een nieuwe vleugelaanvaller haalt, in elk geval op links eens al die jonge mannetjes aan het werk zetten. Daramy/Unuvar/Axel Dingdong/Martha/Hansen hoe ze allemaal ook mogen heten. Er zal toch wel één van hen na een goede voorbereiding en wat vertrouwen een stapje kunnen maken?

Eens, maar waarom deed Ten Hag dat niet afgelopen jaar? Begin te twijfelen of Ünüvar de stap ooit wel gaat maken en Hansen moet van ver komen na zijn lange blessure. Van Axel Dongen is misschien nog wel dichterbij.

Ik zette ze wel bij de selectie, maar het zou toch ook niet verbazen dat er voor de breedte nog iemand komt die niet 18-23 jaar is, maar iets ouder.

Nico nog jaar lang afslijten op de bank. Moet je niet willen. Fans vinden Onana onaardig is naar Ajax. Als je Tagliafico nu niet weg doet is Ajax heel on sociaal naar hem, gezien alles wat ie bereikt en gedaan heeft voor Ajax. 

Socrates heeft het over Nico als basisspeler, niet als wisselspeler. Ik denk verder dat het voor het verhaal niets uitmaakt, die wilt niet nog een jaartje bij Ajax voetballen vooral wat hem na afgelopen winter is overkomen. Dat krijg je een ongemotiveerde speler in de selectie en niet zomaar eentje ook. Ook is het een slecht teken naar andere inkomende buitenlandse transfers. 

Gewoon verkopen voor een paar miljoen en die Gomez halen, verdedigend zwak etc kan me dan niets schelen. Ajax heeft toch volgend seizoen met master Schreuder 80% de bal elke wedstrijd. Hij kan tevens linksvoor en rechtsvoor en heeft een goede vrije trap. (bron: Football Manager 2022, carriere AC Milaan/Liverpool)

1 uur geleden zei La Pulga:

Socrates heeft het over Nico als basisspeler, niet als wisselspeler. Ik denk verder dat het voor het verhaal niets uitmaakt, die wilt niet nog een jaartje bij Ajax voetballen vooral wat hem na afgelopen winter is overkomen. Dat krijg je een ongemotiveerde speler in de selectie en niet zomaar eentje ook. Ook is het een slecht teken naar andere inkomende buitenlandse transfers. 

Gewoon verkopen voor een paar miljoen en die Gomez halen, verdedigend zwak etc kan me dan niets schelen. Ajax heeft toch volgend seizoen met master Schreuder 80% de bal elke wedstrijd. Hij kan tevens linksvoor en rechtsvoor en heeft een goede vrije trap. (bron: Football Manager 2022, carriere AC Milaan/Liverpool)

Dat weet ik duh. En ik zei al dat je hem ook als wisselspeler weg moet doen. En dan zeur je als ik niet lees pfff

34 minuten geleden zei Kyrill:

Dat weet ik duh. En ik zei al dat je hem ook als wisselspeler weg moet doen. En dan zeur je als ik niet lees pfff

Je zegt letterlijk in je eerste zin dit.

Nico nog jaar lang afslijten op de bank, moet je niet willen.

En Socrates heeft het over Nico in de basis.  Inderdaad, dan zeur ik dat jij niet leest. 

27 minuten geleden zei La Pulga:

Je zegt letterlijk in je eerste zin dit.

Nico nog jaar lang afslijten op de bank, moet je niet willen.

En Socrates heeft het over Nico in de basis.  Inderdaad, dan zeur ik dat jij niet leest. 

Zucht. Ik bedoelde dus dat je hem moet verkopen. Ik zeg ook meteen erna Ajax fans vinden Onana onaardig deed. En on sociaal is om Nico nog langer te behouden. 

Ofwel hij moet dus weg. Man man om gek van te worden dit :5:sorry:

Je hebt bril nodig je hebt dit stuk niet gelezen :

Ajax. Als je Tagliafico nu niet weg doet is Ajax heel on sociaal naar hem, gezien alles wat ie bereikt en gedaan heeft voor Ajax. 

Nu niet weg doet. Wie leest er nou niet? Jezus mina.. 
Edited by Kyrill

1 minuut geleden zei sennid:

dat en frustratie van beide kanten.

O Karel frustreert mij nooit hoor, die kan ik het makkelijk nog 5 keer uitleggen wellicht dat ie het dan wel begrijpt. Toch wel leuk hoe er een discussie kan komen terwijl je het met elkaar eens bent enige verschil was dit:

Karel = Nico op de bank wilt weg

Ikke = Nico in de basis wilt ook weg

Misschien dat ik het voortaan in Teletubbietaal moet gaan uitleggen met aantekeningen etc. Ik ga het proberen in de volgende discussie, al hoop ik wel dat het een tijdje laat wachten.

En ik verwacht een 0-3 overwinning van een uiterst gemotiveerde Ajax en een uitblinkende Haller die daardoor mee naar United gaat.

1 minuut geleden zei Socrates:

Noem het maar leuk.

Ja ik was eigenlijk allang al blij dat Alvarez er uit was voor een meer voetballende middenvelder. Verder kan je niet veel veranderen met deze verdediging en wellicht kon je Tadic naar het midden schuiven en Daramy op links maar dat kan je altijd nog proberen in de tweede helft.

45 minuten geleden zei La Pulga:

O Karel frustreert mij nooit hoor, die kan ik het makkelijk nog 5 keer uitleggen wellicht dat ie het dan wel begrijpt. Toch wel leuk hoe er een discussie kan komen terwijl je het met elkaar eens bent enige verschil was dit:

Karel = Nico op de bank wilt weg

Ikke = Nico in de basis wilt ook weg

Misschien dat ik het voortaan in Teletubbietaal moet gaan uitleggen met aantekeningen etc. Ik ga het proberen in de volgende discussie, al hoop ik wel dat het een tijdje laat wachten.

En ik verwacht een 0-3 overwinning van een uiterst gemotiveerde Ajax en een uitblinkende Haller die daardoor mee naar United gaat.

:5:5:cab:;e Dit is voorlopig mijn laatste post hier in dit topic. Ik ben echt fucking boos nu op je. Dit slaat echt helemaal nergens op, ronduit belachelijk. Enige die hier normaal reageren en uberhaupt ook maar tegen beetje kritiek op Ajax kunnen zijn Nicohaak en Socratest. Wat een tering kinderachtige reactie dit.

11 minuten geleden zei Rogier.:

Wat is het goed vandaag zeg. Flitsende bewegingen, duidelijke patronen, goede bezetting voor de goal. 

;e 

Wat voor een aanloop is dat ook van Tadic.

In die aanloop riep ik al dat die mis ging. Jezus doe normaal man. 

16 minuten geleden zei Kyrill:

:5:5:cab:;e Dit is voorlopig mijn laatste post hier in dit topic. Ik ben echt fucking boos nu op je. Dit slaat echt helemaal nergens op, ronduit belachelijk. Enige die hier normaal reageren en uberhaupt ook maar tegen beetje kritiek op Ajax kunnen zijn Nicohaak en Socratest. Wat een tering kinderachtige reactie dit.

Aangezien Ajax toch geen bal aan is zal ik het maar nog een keer proberen. Ik vulde jouw post over Tagliafico alleen aan, jij zei dat ie als bankzitter beter kan en ik zei ookal als Nico een basisplaats wordt beloofd hij toch het liefst naar het buitenland vertrekt. 

image.thumb.png.2d72bc01326373326b9f47664d1e88a1.png

Zoiets

Verder hoef je niet constant op mij te reageren zoals je in het Britse topic ook al deed maar waarschijnlijk al is verwijderd. Ik vind je een toffe gozer maar soms kan je echt beter tot 10 tellen. Je hoeft ook niet bij elke discussie gelijk een PM te sturen dat je het er niet mee eens ben of dat je het een kut post vind. 

Geniet lekker van de overwinning van Arsenal en een beetje van het weer. 

Terugkomend op deze fantastische wedstrijd, gooi Brobbert, Kudus en Daramy er maar in. Ook even de bal sneller wat rond laten gaan in plaats van dat eindeloze geloop van bijvoorbeeld een Timber. 

Als NEC op voorsprong kwam was het niet eens onverdiend en dat zegt wel genoeg.

Edited by La Pulga

16 minuten geleden zei Kyrill:

Ik denk dat het tijd word dat je post 2 keer na gaat lezen grote vriend. Want de laatste week/weken reageer je echt constant zonder de essentie van de post te snappen, heb ik het idee. 

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik denk dat het tijd word dat je post 2 keer na gaat lezen grote vriend. Want de laatste week/weken reageer je echt constant zonder de essentie van de post te snappen, heb ik het idee. 

Kareltje gaat mee met het niveau van Ajax momenteel. Niks aan de hand ouwe reus. 

Stekelenburg beste Ajacied in de eerste helft, dat zegt genoeg.

Geen verrassing dat Ten Hag het eens probeert met Brobbey op de flank. Ideaal lijkt het me niet, maar het kan toch wat diepgang geven. Met zo'n 'open' rechterkant had ik wel gekozen voor Regeer ipv Van Gelderen (anders ook trouwens, maar zo nog meer).