Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei Rogier.:

Dat zegt hij niet zo expliciet nee, maar daar komt zijn statement wel op neer.

Beduidend afgezwakt, alsof hij er in feite niks aan kon doen en het hem min of meer is overkomen. Dat impliceer je namelijk door aan te geven dat je met je gedrag geconfronteerd diende te worden, alvorens het lampje ging branden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2360

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Zojuist zei Thierryvane:

Staat los van zijn voetbalkwaliteiten toch?

Zeker en ook van zijn kwaliteiten als directielid, maar in deze tijd kan dat eigenlijk niet meer toch. Dat is wat je overal ziet gebeuren he. Is niet iets wat ik persoonlijk vind.

De liedjes van Marco en Ali worden niet meer gedraaid. Je kunt nog weinig vinden van Greenwood bij United, dus Ajax zal ongetwijfeld ook zoiets moeten doen. Van mij zelf hoeft het niet, maar zo zit de maatschappij tegenwoordig in elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Kyrill:

In gevallen met dit als grensoverschrijdend gedrag of meer. Hell yeah vind ik een week dan lang..... ;)

Ze hebben een externe onderzoeker ingehuurd. Dus hebben ze toch meteen gehandeld? Het is toch ook logisch dat je iets onderzoekt? Want als we iedereen aan de schandpaal moeten nagelen zonder onderzoek lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.

Nu weten we het tijdspad van Ajax niet helemaal precies, maar op basis wat we nu weten hebben ze echt meteen gehandeld toch? Handelen is niet alleen iemand ontslaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het eerste gezicht is het inderdaad goed gehandeld van Ajax om gezichtsverlies te minimaliseren. Ben wel erg benieuwd naar de ernst van de situatie, al betwijfel ik of we daar wat over gaan horen. Het zal gegronde en heftige informatie zijn geweest anders ga je niet zo abrupt (voor zover wij weten) over tot ontslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rogier.:

Wat moet hij dan zeggen? 

Niet zo’n slap gelul als ‘ik voel de werkdruk en in mijn positie’. Ik geen enkele positie is dit geaccepteerd gedrag. Onder geen enkele werkomstandigheden is dit normaal gedrag. Ik denk dat er geen ‘the voice’ praktijken zijn gebeurd (niet te hopen iig) maar dit is wel een treurige situatie. Goed gehandeld van Ajax iig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je er ff vanuitgaat dat vrouwen op langere mannen vallen, dan kan je meteen ook invullen om welke vrouwen het gaat als je de werknemers daar kent. 

Hoe zou dit impact kunnen hebben op bijvoorbeeld de salarisonderhandelingen met een Gravenberch? Loopt vertraging op neem ik aan.. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Bolderbast:

Lekker praten over of Ajax snel en goed heeft gehandeld, of zijn beeld moet blijven staan en over de salarisonderhandelingen met Gravenberch. De wereld draait wel heel snel door met dit supportersgelul. 

Dat gelul van Arno Vermeulen ook gelijk over dat hij niet had gedacht dat #metoo de voetballerij zou passeren. Als er nou een sport is waar haantjes in voorkomen.

Ook gelijk in het 'hokje' van MeToo stoppen vind ik kwalijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar lees je dat? Ik las juist dat er in de laatste week van januari pas een balletje begon te rollen en ze toen intern iedereen hebben opgeroepen zich te melden bij een in- of externe vertrouwenspersoon als zij ervaren hebben dat er - in wat voor setting of situatie dan ook - sprake zou zijn van grensoverschrijdend of ontoelaatbaar gedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Fantasy:

Waar lees je dat? Ik las juist dat er in de laatste week van januari pas een balletje begon te rollen en ze toen intern iedereen hebben opgeroepen zich te melden bij een in- of externe vertrouwenspersoon als zij ervaren hebben dat er - in wat voor setting of situatie dan ook - sprake zou zijn van grensoverschrijdend of ontoelaatbaar gedrag.

afbeelding.png.fe700996cb9647dab0bc76bd85a83aaa.png

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399989

Waarschijnlijk durven die vrouwen nu pas op te staan en zich uit te spreken sinds ze gezien hebben wat het teweeg brengt bij The Voice. Maar als ze er al langere tijd van op de hoogte waren hebben ze natuurlijk niet goed gehandeld. Is natuurlijk enorm lastig om mee om te gaan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MNie:

afbeelding.png.fe700996cb9647dab0bc76bd85a83aaa.png

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399989

Waarschijnlijk durven die vrouwen nu pas op te staan en zich uit te spreken sinds ze gezien hebben wat het teweeg brengt bij The Voice. Maar als ze er al langere tijd van op de hoogte waren hebben ze natuurlijk niet goed gehandeld. Is natuurlijk enorm lastig om mee om te gaan ook.

Kunnen mensen niet eens kappen met linkjes van VZ ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees "... sinds december"  en dat er sprake was van (toen nog mogelijk) grensoverschrijdend gedrag. Dus om nou te zeggen dat ze er zelf bij Ajax al maanden van wisten...

Neemt niet weg dat welke vorm van grensoverschrijdend gedrag, seksueel of niet, natuurlijk nergens voor zou moeten komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don't shoot the messenger, maar dit zou het een en ander kunnen verklaren.

Citaat

Bron van Henk Spaan:

Ajax heeft 25 januari een brief gestuurd naar alle medewerkers dat iedereen die zich onveilig voelde contact op moest nemen met een extern vertrouwenspersoon of bij 2 personen binnen de vereniging. Daarna is de bal gaan rollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ajax-hoofdsponsor Ziggo weet nog niet wat de kwestie rond Marc Overmars betekent voor de samenwerking met de landskampioen. De aanbieder van internet, televisie en telefonie laat in een verklaring weten in zijn maag te zitten met de kwestie.

Overmars is per direct vertrokken bij Ajax wegens 'grensoverschrijdende berichten aan meedere vrouwelijke collega's'. Ziggo is geschrokken van het nieuws over de directeur voetbalzaken van de Amsterdammers. 'Wij hebben veel respect voor de vrouwen die de moed hebben gehad om dit naar voren te brengen. Wij volgen de ontwikkelingen bij Ajax nauwgezet en nemen dit heel serieus', laat het bedrijf weten aan het Algemeen Dagblad. 'We kunnen er nu nog niet op vooruitlopen wat het betekent voor ons partnership.' Ziggo is sinds 1 januari 2015 de hoofdsponsor van Ajax.

ABN Amro vindt dat Ajax 'adequaat heeft gehandeld nadat de kwestie aan het licht kwam'. De bank ziet daarom geen reden om de sponsordeal met de Nederlandse kampioen te verbreken. De bank is al langer een belangrijke geldschieter van de club en is tevens hoofsponsor van de vrouwen van Ajax. Shirtsponsor Adidas was nog niet bereikbaar voor commentaar.

Dit zou wel heel zwak zijn van Ziggo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Fantasy:

Ik lees "... sinds december"  en dat er sprake was van (toen nog mogelijk) grensoverschrijdend gedrag. Dus om nou te zeggen dat ze er zelf bij Ajax al maanden van wisten...

Neemt niet weg dat welke vorm van grensoverschrijdend gedrag, seksueel of niet, natuurlijk nergens voor zou moeten komen. 

Sinds december is toch al maanden? We leven in februari hoor. Ze zullen waarschijnlijk intern onderzoek hebben gedaan of een handje boven het hoofd gehouden bij Marc. Wellicht durfde die vrouwen toen niet van zich te laten horen, want die drempel schijnt er hoog te liggen en heeft het the Voice schandaal eraan bijgedragen dat zij die stap wel durfde te nemen. Als het alleen geruchten waren kun je er weinig mee natuurlijk als niemand naar buiten komt.

Zojuist zei La Pulga:

Dit zou wel heel zwak zijn van Ziggo. 

Dat is wat ik ook bedoelde met die sokkel. Dat is de tijd waarin wij leven momenteel. Als er 1 rotte appel tussen zit moet de rest er blijkbaar ook voor boeten. Zo kunnen de kandidaten van the Voice die meededen zichzelf niet meer laten zien en zo zeggen sponsoren hun deals op. Zal aardig in de miljoenen lopen voor Ajax, dus benieuwd hoe ze daar mee om gaan. Aandeel was ook 5% gedaald gisteren, vandaag wel enigszins hersteld, meen ik. Ik vind het ook hard hoor als ze hierdoor de deal zouden opzeggen, maar tegenwoordig hoort dat erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites