Jump to content
Laat je horen: De MU Bokalen 2023! ×

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

"Tadic, Haller, Brobbey, Antony, Berghuis, Daramay, Danilo , Mo"

Tadic - Haller - Antony is basis, Berghuis speelt op het middenveld, Danilo komt te kort en gaat toch weg. Ihattaren weet je niet eens van wanneer die gaat spelen gezien zijn situatie dus die tel je voorlopig maar mee voor Jong Ajax, Brobbey is geblesseerd en ligt er weken uit. Daramy is (nog) geen basismateriaal.

Antony is nog wel een keer weggekocht door een grote club uit het buitenland, Tadic wordt een daggie ouder. Dus tuurlijk had je Bergwijn daar prima bij kunnen gebruiken. Daarbij is Bergwijn nog maar 24, die kan nog wel even mee.

Ik zou Bergwijn er graag bij zien komen, maar niet ten kost van alles. +20mil vind ik teveel voor een speler die niet zeker in de basis zal staan. Dan heb ik liever dat ze een beter moment of een betere deal afwachten, desnoods pas in de zomer.

Ondertussen wordt er wel een beetje doorgeselecteerd bij Jong en dat was ook wel nodig. Dirksen naar Emmen en Douglas op huurbasis naar Den Bosch. 

Wel jammer dat Salah Edinne niet naar Sparta mag omdat Nico misschien nog zou vertrekken. Had hem graag een paar maanden op eredivisieniveau gezien.

Gewoon een goede zaak dat ze er alles aan gedaan hebben om hem binnen te halen. Helaas is Ajax niet in de positie zo'n dure speler te halen, naast alle spelers die Ajax nu al heeft. Denk wel dat bij iedere andere club hij wel haalbaar was, maarja, Spurs hè.

Wel jammer dat er blijkbaar geen andere opties waren. Hopen op geen blessures bij de voorste 3, want dan wordt het nog een zware tweede seizoenshelft. En hopelijk kan Daramy wat meer laten zien, dat zou ook niet ongunstig zijn.

Ik vind het ook wel raar dat er dan kennelijk geen haalbaar alternatief was. Krijg toch meer en meer het idee dat naast wat talenten scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika het toch gewoon 'ons kent ons' is. Weinig zicht op en kennis van interessante opties in internationale competities verder, tenzij je dus een Ajax of Eredivisie-verleden hebt. 

2 uur geleden zei Socrates:

Ik vind het ook wel raar dat er dan kennelijk geen haalbaar alternatief was. Krijg toch meer en meer het idee dat naast wat talenten scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika het toch gewoon 'ons kent ons' is. Weinig zicht op en kennis van interessante opties in internationale competities verder, tenzij je dus een Ajax of Eredivisie-verleden hebt. 

Een speler mid-twintig die  zo'n 20 a 25 mil moet kosten en er ook direct kan staan in K-O CL was wellicht wat lastig hoor. Wel met je eens dat de scouting creatief armoedig oogt. Zijn nu wel weer veel aanwezig in Zuid-Amerika, maar eens een echte verrassing zou ook wel eens leuk zijn. 

3 uur geleden zei Socrates:

Ik kan uit eigen ervaring overigens zeggen dat dat waarschijnlijk niet het geval is (tenzij er recent wat is veranderd). Het zit hem vermoedelijk eerder in de mogelijkheid op het halen van die spelers. Dat kan overigens wel beïnvloed worden door de contacten die Ajax en haar scouts hebben. Kan me voorstellen dat jongens uit Zuid-Amerika benaderen lastiger kan zijn dan spelers waarbij de lijntjes korter zijn.

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten, maar ook daar gaan we flink op cashen. Dan heb je met een beetje geluk Timber, Martinez, Gravenberch en Antony al waar je een aardig zakcentje aan kan verdienen. Ook aan Alvarez verdien je nog wel aardig.

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten, maar ook daar gaan we flink op cashen. Dan heb je met een beetje geluk Timber, Martinez, Gravenberch en Antony al waar je een aardig zakcentje aan kan verdienen. Ook aan Alvarez verdien je nog wel aardig.

Ik vergeet vaak hoe jong Martinez eigenlijk nog is idd. Gaan we ook met de hoofdprijs verkopen ja.

Wel veel korte contracten ertussen(aflopend in '23 en '24). Dus moeten wel eens gaan verlengen en anders moet je deze of volgende zomer echt gaan verkopen.  Anders kan het wel eens een 'pijnlijk' verhaal gaan worden. 

Met een paar goeie CL potjes nog van Grav en daar moet je dan deze zomer eigenlijk echt afscheid van gaan nemen. Zie hem eerlijk gezegd niet verlengen en qua profiel zal er vast wel een club zijn die het aandurft. 

17 minuten geleden zei Thierryvane:

Martínez speelde ook weer een sterke pot voor Argentinië.

Niet gezien, wel tegen Chili. Was 'ie ook weer erg goed.

14 minuten geleden zei cimbomcu:

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten

Nou, niet door mij dan. Ik vind hem echt de meest constante speler en tevens degene die nu al het meest geschikt is voor een stap hogerop, mits een juiste clubkeuze gezien zijn vrij specifieke profiel. 

Als het gaat om de spelers die (liefst enigszins constant) een hoog niveau halen zou ik het nu zo ranken:

1. Martinez

2. Antony

3. Wisselend tussen Mazraoui, Timber en Tadic

Martinez heeft wel echt grote stappen gemaakt t.o.v. zijn begin periode. Toen was het  nog behoorlijk wild en blind. Aan de bal ook erg onrustig, druistige tackles. Dat lijkt er nu wel echt uit. Ook wel echt benieuwd wat voor clubs er voor hem gaan komen en waar hij ook interesse in heeft.

3 uur geleden zei Socrates:

Niet gezien, wel tegen Chili. Was 'ie ook weer erg goed.

Nou, niet door mij dan. Ik vind hem echt de meest constante speler en tevens degene die nu al het meest geschikt is voor een stap hogerop, mits een juiste clubkeuze gezien zijn vrij specifieke profiel. 

Als het gaat om de spelers die (liefst enigszins constant) een hoog niveau halen zou ik het nu zo ranken:

1. Martinez

2. Antony

3. Wisselend tussen Mazraoui, Timber en Tadic

Klopt hoor, jij praat er idd al langere tijd positief over. 

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Berghuis, Klaassen; Antony, Haller, Tadić.

Klaassen vervangt de zieke Gravenberch. Alle Zuid-Amerikanen en Haller fit genoeg om te starten. Hopelijk een snelle treffer en dan mooi voetbal voor de rest. Kudus trouwens terug op de bank.

Nee, al was hij ook niet zo denderend in de minuten die hij heeft gehad in 1 he.

Oké  pot verder. Creëren opzich voldoende en als je 3-0 voor staat heeft Heracles ook niks te klagen. Die komen ook alleen om te zuigen, schoppen en rollen. Iedere bal die ze veroveren rammen ze blind over de zijlijn. Bijzonder dat er aan hun kant nog geen gele kaarten zijn gevallen.

Wel echt aan het genieten van Berghuis vandaag. Staat echt te strooien met goede passes

Edited by Regis