Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Socrates:

Ik vind het ook wel raar dat er dan kennelijk geen haalbaar alternatief was. Krijg toch meer en meer het idee dat naast wat talenten scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika het toch gewoon 'ons kent ons' is. Weinig zicht op en kennis van interessante opties in internationale competities verder, tenzij je dus een Ajax of Eredivisie-verleden hebt. 

Ik kan uit eigen ervaring overigens zeggen dat dat waarschijnlijk niet het geval is (tenzij er recent wat is veranderd). Het zit hem vermoedelijk eerder in de mogelijkheid op het halen van die spelers. Dat kan overigens wel beïnvloed worden door de contacten die Ajax en haar scouts hebben. Kan me voorstellen dat jongens uit Zuid-Amerika benaderen lastiger kan zijn dan spelers waarbij de lijntjes korter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2360

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten, maar ook daar gaan we flink op cashen. Dan heb je met een beetje geluk Timber, Martinez, Gravenberch en Antony al waar je een aardig zakcentje aan kan verdienen. Ook aan Alvarez verdien je nog wel aardig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten, maar ook daar gaan we flink op cashen. Dan heb je met een beetje geluk Timber, Martinez, Gravenberch en Antony al waar je een aardig zakcentje aan kan verdienen. Ook aan Alvarez verdien je nog wel aardig.

Ik vergeet vaak hoe jong Martinez eigenlijk nog is idd. Gaan we ook met de hoofdprijs verkopen ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel veel korte contracten ertussen(aflopend in '23 en '24). Dus moeten wel eens gaan verlengen en anders moet je deze of volgende zomer echt gaan verkopen.  Anders kan het wel eens een 'pijnlijk' verhaal gaan worden. 

Met een paar goeie CL potjes nog van Grav en daar moet je dan deze zomer eigenlijk echt afscheid van gaan nemen. Zie hem eerlijk gezegd niet verlengen en qua profiel zal er vast wel een club zijn die het aandurft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Thierryvane:

Martínez speelde ook weer een sterke pot voor Argentinië.

Niet gezien, wel tegen Chili. Was 'ie ook weer erg goed.

14 minuten geleden zei cimbomcu:

Die Licha is ook gewoon basisspeler geworden daar he, knap zeg. Die wordt nog wel eens vergeten

Nou, niet door mij dan. Ik vind hem echt de meest constante speler en tevens degene die nu al het meest geschikt is voor een stap hogerop, mits een juiste clubkeuze gezien zijn vrij specifieke profiel. 

Als het gaat om de spelers die (liefst enigszins constant) een hoog niveau halen zou ik het nu zo ranken:

1. Martinez

2. Antony

3. Wisselend tussen Mazraoui, Timber en Tadic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Martinez heeft wel echt grote stappen gemaakt t.o.v. zijn begin periode. Toen was het  nog behoorlijk wild en blind. Aan de bal ook erg onrustig, druistige tackles. Dat lijkt er nu wel echt uit. Ook wel echt benieuwd wat voor clubs er voor hem gaan komen en waar hij ook interesse in heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Socrates:

Niet gezien, wel tegen Chili. Was 'ie ook weer erg goed.

Nou, niet door mij dan. Ik vind hem echt de meest constante speler en tevens degene die nu al het meest geschikt is voor een stap hogerop, mits een juiste clubkeuze gezien zijn vrij specifieke profiel. 

Als het gaat om de spelers die (liefst enigszins constant) een hoog niveau halen zou ik het nu zo ranken:

1. Martinez

2. Antony

3. Wisselend tussen Mazraoui, Timber en Tadic

Klopt hoor, jij praat er idd al langere tijd positief over. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Berghuis, Klaassen; Antony, Haller, Tadić.

Klaassen vervangt de zieke Gravenberch. Alle Zuid-Amerikanen en Haller fit genoeg om te starten. Hopelijk een snelle treffer en dan mooi voetbal voor de rest. Kudus trouwens terug op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, al was hij ook niet zo denderend in de minuten die hij heeft gehad in 1 he.

Oké  pot verder. Creëren opzich voldoende en als je 3-0 voor staat heeft Heracles ook niks te klagen. Die komen ook alleen om te zuigen, schoppen en rollen. Iedere bal die ze veroveren rammen ze blind over de zijlijn. Bijzonder dat er aan hun kant nog geen gele kaarten zijn gevallen.

Wel echt aan het genieten van Berghuis vandaag. Staat echt te strooien met goede passes

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax is laatste jaren gewoon beter dan PSV maar is maar observatie ik denk niet jullie mee eens zijn, ik heb gevoel veel ED teams minder hun best doen tegen Ajax, omdat ze weten dat ze toch niks gaan bewerkstelligen? Zou daar wat substantie inzitten? Neem bijvoorbeeld Cambuur Leeuwarden staat keurig 8e geen seconde in degradatie nood maar verliest 9-0 van Ajax....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Ajax is laatste jaren gewoon beter dan PSV maar is maar observatie ik denk niet jullie mee eens zijn, ik heb gevoel veel ED teams minder hun best doen tegen Ajax, omdat ze weten dat ze toch niks gaan bewerkstelligen? Zou daar wat substantie inzitten? Neem bijvoorbeeld Cambuur Leeuwarden staat keurig 8e geen seconde in degradatie nood maar verliest 9-0 van Ajax....?

Wat MM zegt. Heracles doet nu wat eigenlijk alle teams die een ietwat realistische coach hebben doen: met 11 man achter de bal blijven en hopen dat je er stiekem een keer uit komt. Als je gaat voetballen of probeert het spel te maken wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Die 9-0 kwam juist omdat Cambuur dacht wel lekker te kunnen komen voetballen.

Heracles, Utrecht, GAE hadden ook allemaal in 7/8-0 kunnen eindigen en die hebben alles behalve gevoetbald in de Arena.

4 minuten geleden zei Socrates:

Hoe is dat een penalty joh. Zit je dan als VAR.

Goedmakertje voor de 100 andere gele kaarten van Heracles die ze gemist hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites