Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Dansmeister:

Het heeft ook niet mijn persoonlijke voorkeur, maar ik denk dat Ten Hag dat gaat proberen. Tadic - Haller en Antony zijn voorin verzekerd van een basisplek. Bergwijn is te duur voor de bank en komt ook echt niet voor de bank. Heeft in zijn PSV periode op 10 gespeeld. Sterker nog, heeft in zijn PSV periode erop aangedrongen dat hij daar wilde spelen en niet op de buitenspeler positie.

Bergosso kan je niet laten banken. Ik denk dat het vooral Tadic zal zijn die wat vaker gewisseld zal gaan worden bij een voorsprong. 

Ik vind Bergwijn maar wat overbodig, met Tadic, Antony, Haller, Brobbey, Berghuis en Daramy heb je genoeg keus voorin. Het zijn ook allemaal gasten die het liefst 90 minuten spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2360

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

22 minuten geleden zei La Pulga:

Bergosso kan je niet laten banken. Ik denk dat het vooral Tadic zal zijn die wat vaker gewisseld zal gaan worden bij een voorsprong. 

Ik vind Bergwijn maar wat overbodig, met Tadic, Antony, Haller, Brobbey, Berghuis en Daramy heb je genoeg keus voorin. Het zijn ook allemaal gasten die het liefst 90 minuten spelen.

Kwartfinale CL, beslissende heenwedstrijd tegen Manchester City, Tadic of Antony geblesseerd.

Wat ga je doen? Daramy? Berghuis en Klaassen op tien? Dan zeg ik alvast: je vliegt eruit. 

Voor de Eredivisie hoort het niet veel uit te maken, voor de CL wel, ondanks dat men in NL werkelijk het idee heeft dat Ajax één van de beste ploegen in Europa heeft. Maar ik zie al gewoon weer een Valencia-scenario gebeuren. 

Ik vind het helemaal geen overbodige luxe die extra vleugelspeler met diepte en gewoon al een goed niveau. Maak er maar gebruik van, want als je nog eens wat leuks wil presteren in de CL is dit je kans. Achtste finale tegen Benfica en een aardig teampje met Antony & een goede defensie. Volgend jaar kan je zomaar spelers als Mazraoui, Martinez, Haller en Antony verliezen. Timber en Gravenberch blijven niet eeuwig. Tagliafico peert hem en Blind en Tadic gaat ook een keer klaar zijn. 

En natuurlijk zal er heus wel weer wat leuks gaan komen op termijn, maar ik voorspel dat het dit keer weer wat langer zal gaan duren dan na 18/19.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Socrates:

Kwartfinale CL, beslissende heenwedstrijd tegen Manchester City, Tadic of Antony geblesseerd.

Wat ga je doen? Daramy? Berghuis en Klaassen op tien? Dan zeg ik alvast: je vliegt eruit. 

Voor de Eredivisie hoort het niet veel uit te maken, voor de CL wel, ondanks dat men in NL werkelijk het idee heeft dat Ajax één van de beste ploegen in Europa heeft. Maar ik zie al gewoon weer een Valencia-scenario gebeuren. 

Ik vind het helemaal geen overbodige luxe die extra vleugelspeler met diepte en gewoon al een goed niveau. Maak er maar gebruik van, want als je nog eens wat leuks wil presteren in de CL is dit je kans. Achtste finale tegen Benfica en een aardig teampje met Antony & een goede defensie. Volgend jaar kan je zomaar spelers als Mazraoui, Martinez, Haller en Antony verliezen. Timber en Gravenberch blijven niet eeuwig. Tagliafico peert hem en Blind en Tadic gaat ook een keer klaar zijn. 

En natuurlijk zal er heus wel weer wat leuks gaan komen op termijn, maar ik voorspel dat het dit keer weer wat langer zal gaan duren dan na 18/19.

Je vliegt er uiteraard gewoon uit tegen City, met of zonder Bergwijn.

Verder heb je gelijk hoor, maar dan zal ik hem lekker in de zomer halen voor wat minder geld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Thierryvane:

Gaat een heerlijke soap worden...

Ga er ook niet meer vanuit dat hij komt. Tot dusver is elke potentiele vervanger van Bergwijn naar een andere club gekomen. Kan me niet voorstellen dat Spurs zonder een vervanger aan te trekken hem verkoopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Lazy:

Ga er ook niet meer vanuit dat hij komt. Tot dusver is elke potentiele vervanger van Bergwijn naar een andere club gekomen. Kan me niet voorstellen dat Spurs zonder een vervanger aan te trekken hem verkoopt. 

Ze hebben Kulusevski aangetrokken voor op de flank. Dus die vervanger is er inmiddels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel Bergwijn als Mo Ihattaren zijn overschatte en totaal overbodige aankopen voor Ajax, en heb je totaal niet nodig. Maar laat Marc Overmars lekker doen wat ie wil kan mij het schelen. Benfica kom je wss wel doorheen in de CL maar daarna gaat het wel echt pittig worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Regis:

Wel echt jammer dat Bergwijn niet meer lijkt te komen hoor. Je kan gewoon niet de CL in met Danilo, Daramy en Amo. 

Eens, maar als de geruchten waar zijn en Bergwijn inderdaad 6 mil per jaar verdiende en niet bereid was daar veel op in te leveren, vind ik het zeer goed dat ze dit niet gedaan hebben. Die bedragen zijn zelfs voor ons als Ajax zijnde erg veel geld.

@Kyrill Mo is natuurlijk een gigantische gok. Maar voor een klein huurbedragje kun je daar een jaartje een gok mee nemen. Hij begon natuurlijk echt te eikelen net nadat zijn vader overleden was. Wellicht kunnen ze bij Ajax hem daar over heen krijgen en hem weer aan het voetballen krijgen. Want laten we wel zijn: Een Mo die leeft voor de sport, daar kunnen we als voetballiefhebbers de vingers bij af likken. Lukt het, dan gaan ze een veelvoud van die 2 miljoen verdienen. Lukt het niet, dan heeft het je een paar ton salaris gekost en ga je verder. Prima gok lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezus Kyrill wat lul je toch allemaal? Het talent zit er gewoon bij die jongen. En ja ze hebben al een aantal spelers voor zijn positie maar 't is niet zo dat hij volgende week al in de basis staat als vervanger van wie dan ook.. Die zie je wss volgend seizoen pas een keer minuten maken in Ajax 1. Tadic word een dagje ouder, en als Antony zo doorgaat voetbalt die ook geen 2 jaar meer in Amsterdam. Hoe mooi is het dan dat je Ihattaren klaar hebt gestoomd en achter de hand hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Regis:

Wel echt jammer dat Bergwijn niet meer lijkt te komen hoor. Je kan gewoon niet de CL in met Danilo, Daramy en Amo. 

Je gaat nu toch gewoon Tadic - Haller - Antony de CL in? Ja ze zullen op het bankie zitten, maar dat was in het eerste seizoenshelft niet heel anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Je gaat nu toch gewoon Tadic - Haller - Antony de CL in? Ja ze zullen op het bankie zitten, maar dat was in het eerste seizoenshelft niet heel anders.

Ja, maar je hebt bepaalde ambities als club en groepsfase en K-O zit ook wel een verschil in. Eerste seizoenshelft geeft je daarin ook weer nieuwe inzichten. En je hebt Neres gewoon verkocht he, dus die plek mag je dan wel opvullen.

Dat Bergwijn 6 mil zou willen geloof ik persoonlijk echt niets van. Het is niet dat een club verrast wordt door de eisen van spelers. Daar informeer je al veel eerder over voor je in onderhandeling gaat met een club. Ajax is ook al heel lang met hem bezig. Zit hem echt tussen de clubs en Levy wil nooit verkopen en Conte heeft ook liever 7494 spelers per positie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

Ja, maar je hebt bepaalde ambities als club en groepsfase en K-O zit ook wel een verschil in. Eerste seizoenshelft geeft je daarin ook weer nieuwe inzichten. En je hebt Neres gewoon verkocht he, dus die plek mag je dan wel opvullen.

Dat Bergwijn 6 mil zou willen geloof ik persoonlijk echt niets van. Het is niet dat een club verrast wordt door de eisen van spelers. Daar informeer je al veel eerder over voor je in onderhandeling gaat met een club. Ajax is ook al heel lang met hem bezig. Zit hem echt tussen de clubs en Levy wil nooit verkopen en Conte heeft ook liever 7494 spelers per positie. 

Neres verkopen is dan ook gewoon een fout geweest omdat je hem niet direct heb kunnen vervangen.

Ajax weet hoe het is om zaken te doen met Spurs en dat gaat gewoon niet. (wat je zelf ook aangeeft) Ik vind het nogal veel geld voor iemand die je niet in de basis gaat zetten (in de belangrijke wedstrijden, tegen RKC en zo zal die vast wel spelen) 

Gewoon doen met de spelers die je nu hebt en hopen dat Tadic en Antony fit blijven. Al kan Berghuis nog op rechts en Klaassen op 10, daar wordt je uiteraard wel wat minder van maar een risico nemen door 22 miljoen op tafel te leggen is nogal veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bergwijn heeft ook nog restwaarde he. Die kan je bij goede prestatie ook nog altijd verkopen en Antony blijft ook niet lang meer in Amsterdam. Vind het best een te verantwoorden investering. Het is ook niet een twijfelachtige speler, maar je voegt echt weer nieuwe kwaliteiten toe aan je selectie, waardoor je ook meer kan variëren in je aanvalsspel.

Nu een creatieve buitenspeler of een nummer 10 halen was onbegrijpelijk geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Jotew:

Jezus Kyrill wat lul je toch allemaal? Het talent zit er gewoon bij die jongen. En ja ze hebben al een aantal spelers voor zijn positie maar 't is niet zo dat hij volgende week al in de basis staat als vervanger van wie dan ook.. Die zie je wss volgend seizoen pas een keer minuten maken in Ajax 1. Tadic word een dagje ouder, en als Antony zo doorgaat voetbalt die ook geen 2 jaar meer in Amsterdam. Hoe mooi is het dan dat je Ihattaren klaar hebt gestoomd en achter de hand hebt.

Regis paar maanden geleden ''Berghuis komt hamburgers verkopen''. Je hebt nu al fucking Tadic, Haller, Brobbey, Antony, Berghuis, Daramay, Danilo , Mo en dan wil je ook nog Bergwijn halen? Voor wat de bank?

Dans zei al Bergwijn gaat niet op de bank zitten,,,,,

En hamburger verkoper Berghuis heeft al heel veel gespeeld op een aparte positie voor zijn doen......Je lult zelf raar iedereen met beetje verstand dat dit gewoon overkill is voor Ajax.

https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/kader/verein/610

Zit je met minimaal 9 aanvallend ingestelde spelers je lult zelf raar man  ;e

En voor LB heb je alleen Blind en nicolas en die 1 is vaak geblesseerd... zucht

En voor wat die 4-6 potjes in de CL?:classic_rolleyes:

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Tadic, Haller, Brobbey, Antony, Berghuis, Daramay, Danilo , Mo"

Tadic - Haller - Antony is basis, Berghuis speelt op het middenveld, Danilo komt te kort en gaat toch weg. Ihattaren weet je niet eens van wanneer die gaat spelen gezien zijn situatie dus die tel je voorlopig maar mee voor Jong Ajax, Brobbey is geblesseerd en ligt er weken uit. Daramy is (nog) geen basismateriaal.

Antony is nog wel een keer weggekocht door een grote club uit het buitenland, Tadic wordt een daggie ouder. Dus tuurlijk had je Bergwijn daar prima bij kunnen gebruiken. Daarbij is Bergwijn nog maar 24, die kan nog wel even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou Bergwijn er graag bij zien komen, maar niet ten kost van alles. +20mil vind ik teveel voor een speler die niet zeker in de basis zal staan. Dan heb ik liever dat ze een beter moment of een betere deal afwachten, desnoods pas in de zomer.

Ondertussen wordt er wel een beetje doorgeselecteerd bij Jong en dat was ook wel nodig. Dirksen naar Emmen en Douglas op huurbasis naar Den Bosch. 

Wel jammer dat Salah Edinne niet naar Sparta mag omdat Nico misschien nog zou vertrekken. Had hem graag een paar maanden op eredivisieniveau gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon een goede zaak dat ze er alles aan gedaan hebben om hem binnen te halen. Helaas is Ajax niet in de positie zo'n dure speler te halen, naast alle spelers die Ajax nu al heeft. Denk wel dat bij iedere andere club hij wel haalbaar was, maarja, Spurs hè.

Wel jammer dat er blijkbaar geen andere opties waren. Hopen op geen blessures bij de voorste 3, want dan wordt het nog een zware tweede seizoenshelft. En hopelijk kan Daramy wat meer laten zien, dat zou ook niet ongunstig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook wel raar dat er dan kennelijk geen haalbaar alternatief was. Krijg toch meer en meer het idee dat naast wat talenten scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika het toch gewoon 'ons kent ons' is. Weinig zicht op en kennis van interessante opties in internationale competities verder, tenzij je dus een Ajax of Eredivisie-verleden hebt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Socrates:

Ik vind het ook wel raar dat er dan kennelijk geen haalbaar alternatief was. Krijg toch meer en meer het idee dat naast wat talenten scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika het toch gewoon 'ons kent ons' is. Weinig zicht op en kennis van interessante opties in internationale competities verder, tenzij je dus een Ajax of Eredivisie-verleden hebt. 

Een speler mid-twintig die  zo'n 20 a 25 mil moet kosten en er ook direct kan staan in K-O CL was wellicht wat lastig hoor. Wel met je eens dat de scouting creatief armoedig oogt. Zijn nu wel weer veel aanwezig in Zuid-Amerika, maar eens een echte verrassing zou ook wel eens leuk zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites