Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

4 uur geleden zei Thierryvane:

Had echt een prima assist bij zijn debuut. Het is jammer dat de verdediging (op Regeer na) zo matig is bij Jong. Verder een leuk elftal.

Doet Banel netjes inderdaad.

De verdediging is natuurlijk een beetje afgeroomd met Rensch en Timber die bij het eerste zitten. Gelukkig komt er wel nog wat aan met oa Aertssen en daarachter nog jongens als Hato. Ik hoop dat ze snel doorselecteren en dat Aertssen meer minuten kan maken bij Jong.

Op basis van de minuut waarin ze gewisseld zijn vermoed ik dat Hlynson en Van Axel Dongen donderdag wel bij de selectie zitten. De kans dat Fitz-Jim en Unuvar erbij zitten en redelijk wat minuten krijgen lijkt me helaas kleiner.

Dat moet je Nico ook gewoon niet eens aandoen. Lijkt me dan al helemaal lastig om zulke wedstrijden ineens wel te gaan spelen. Gewoon een mooie transfer gunnen naar Napoli of ergens in Engeland.

Ik lees dat Ajax 7 miljoen voor hem wilt hebben, slapen clubs dan gewoon? Toch een uitstekende back die bij de meeste teams in de Europese subtop in de basis zal staan?

Edit: Ik zie nu dat de eerste Europese subtop team zich heeft gemeld, Barcelona namelijk;c

Edited by La Pulga

Citaat

Ajax is na David Neres weer een Braziliaanse speler armer. De Amsterdammers gaan Giovanni op huurbasis bij streekgenoot Telstar stallen, in de hoop dat hij daar meer aan spelen toekomt. 

Via de clubkanalen maakt Ajax melding van de huurtransfer. Giovanni is het komende half jaar in Velsen-Zuid te bewonderen, waarna hij normaal gesproken terugkeert bij Ajax. Daar heeft de linksbuiten nog een contract tot medio 2024 en de huidige landskampioen maakt geen melding van een optie tot koop in de huurdeal.

Giovanni wacht nog altijd op zijn debuut in de Ajax-hoofdmacht. Bij Jong Ajax komt de creatieveling ook weinig aan spelen toe: Giovanni heeft dit seizoen acht Keuken Kampioen Divisie-duels op zijn naam staan, waarin hij één assist gaf.

Inmiddels speelt de aanvaller bijna twee jaar bij Ajax, voordat de huidige nummer twee van de Eredivisie hem overnam van Santos. Ajax betaalde naar verluidt zo'n 500.000 euro voor Giovanni.

15 uur geleden zei Socrates:

Kom je als Braziliaans voetbaltalent voor een half miljoen helemaal naar Nederland, speel je een paar jaar later in Velsen-Zuid.

Velsen-Zuid.

Niet eens in het centrum, nee, in Velsen-Zuid.

Medelijden met die jongen.

Hij mag een bakkie komen doen

Overigens zit je prinsheerlijk in Velsen-Zuid. Velsen-Noord daarentegen is het grootste gat van Nederland. Velsen centrum bestaat niet. Dan lig je met je blote kont in het kanaal.

Velsen-Zuid, ook wel bekend als de Copa Cabana van Nederland. Dus snap de keuze wel.

En mag morgen direct tegen PSV spelen in de bekert. Ik zeg binnen 10 min rood op de knie van Gakpo :mrgy:

Geruchten over Bergwijn nemen nu wel flink toe. Maar de bedragen die je dan weer leest zijn duizelingwekkend. 20 á 25m voor Bergwijn. Das een hele hoop voor een 'redelijke' speler die waarschijnlijk het eerste half jaar veelvuldig op de bank zal zitten.

Half jaar huren met optie tot koop. Kijkend naar de kwaliteit van deze speler hoop ik van harte dat het wat word. Kijkend naar zijn eigen zelf-reflectie etc. heb ik er echter een hard hoofd in, maar ik laat me graag verassen! :) 

Nou, een beetje raar. Lijkt de keizer der lastige jongens en is een creatieve linkspoot, waar je er met Tadic, Berghuis en Antony al drie van hebt.

Meer heb je aan een goede, rechtsbenige linksbuiten met een actie en een schot.

4 minuten geleden zei Jotew:

Tadic is ook alweer 33 overigens

Maar die positie gaat hij niet overnemen. Tien of rechts. Berghuis en Antony zijn beter.

Kan eventueel de opvolger van Antony worden mocht die van de zomer vertrekken. Maar wéér lever je daarmee diepte in.

Daarom, prima als het leuk uit zou pakken, maar als dit ipv Bergwijn is: dom.

20 minuten geleden zei Jotew:

Half jaar huren met optie tot koop. Kijkend naar de kwaliteit van deze speler hoop ik van harte dat het wat word. Kijkend naar zijn eigen zelf-reflectie etc. heb ik er echter een hard hoofd in, maar ik laat me graag verassen! :) 

Aan een half jaar heb je helemaal niks om tot een besluit te komen om hem te kopen. Die jongen gaat nooit op niveau zijn in een half jaar. 

Wat een gare transfer zeg. Moet je nou met zo'n knul. Lag bij PSV ook niet helemaal lekker in de groep ook toch? Kan me dat wel voorstellen wanneer je divagedrag vertoond en niks laat zien op het veld. Zullen ze bij Ajax nog minder pikken lijkt me.

32 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Poeh die zag ik niet aankomen. En afgaande op de foto's die ik gezien heb van de beste man, snap ik dat half jaar niet zo goed. 

Dat half jaar is gewoon een 'goedkope' manier om te kijken of je hemt wilt contracteren in de zomer. Dus in die zin snap ik het wel.

50 minuten geleden zei Thierryvane:

Hoop inderdaad niet dat het i.p.v. Bergwijn is. Al vraag ik me af of die weg mag bij Spurs. Pas wanneer Adama Traore officieel is, gok ik.

Ik snap Spurs echt niet als ze Traore zouden nemen ipv Bergwijn. Dat is echt lood om oud ijzer alleen dan 20 miljoen duurder.

3 minuten geleden zei La Pulga:

Besef even, Mootje zondag basis op plekkie van de Antony, die niet echt meer in vorm is, en dan een hattrick maakt! 

Wat een nutteloze post, wetende dat dit helemaal niet kan ;e

3 minuten geleden zei Jotew:

Wat een nutteloze post, wetende dat dit helemaal niet kan ;e

Ik had nog een leuke emoticon er achter moeten zetten omdat ik niet echt serieus was. Dacht dat onderhand de mensen hier mij wel goed genoeg kennen dat ik af en toe een flauw grapje er uit gooi. 

Maar ik zal mijn post wel even aanpassen en dan kan iedereen er heel goed om lachen.