Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Ja dat gevoel had ik dan weer wel. Alsof hij niet weg te denken meer is. Eerste half jaar ook echt heel matig nog, wat denk ik wel logisch was omdat hij erg moest wennen aan de nieuwe competitie en het land. Denk des te knapper hoe Anthony zich manivesteerd. 

Op 11-1-2022 om 20:33 zei NicoHaak:

Neres tovert altijd een lach op mijn gezicht. Jammer dat het zo geëindigd is. Hoop dat zal shinen bij Shaktar en nog een extra stap eens omhoog mag maken in de Europese top. 

Dit vooral ja. Man wat gun ik die man een fantastische carrière. Doodzonde dat het al anderhalf jaar niet echt meer lukken wil. Maar wat heb ik genoten van deze man zeg. 

Neres speelde 180 wedstrijden voor Ajax en was daarin goed voor 47 doelpunten en 41 assists. Hij won ook twee landstitels, twee TOTO KNVB Bekers en een Johan Cruijff Schaal.

Uitstekende statistieken ook en prijzen gewonnen, ver gekomen in Europa. Het ga je goed David.  

VOOR MIJ IS DAVID DITl:

Prince Annie lijkt ook te gaan vertrekken. Echt een schande dat ze deze jongen nooit een serieus voorstel hebben gedaan. Veel groter talent dan Salah-Eddine en Baas. Helaas kiezen ze bij Ajax wel voor die laatste 2, onbegrijpelijk. Ouaali blijkt toch keer op keer compleet ongeschikt als hoofd jeugdopleiding. Tijd dat daar een capabel persoon neergezet gaat worden.

38 minuten geleden zei Regis:

Prince Annie lijkt ook te gaan vertrekken. Echt een schande dat ze deze jongen nooit een serieus voorstel hebben gedaan. Veel groter talent dan Salah-Eddine en Baas. Helaas kiezen ze bij Ajax wel voor die laatste 2, onbegrijpelijk. Ouaali blijkt toch keer op keer compleet ongeschikt als hoofd jeugdopleiding. Tijd dat daar een capabel persoon neergezet gaat worden.

Persoonlijk ben ik niet helemaal overtuigd van Aning. Hij heeft snelheid en een redelijk actie voor een verdediger, maar vind hem vaak verkeerd staan en te weinig terug verdedigen. Toch had ik wel graag gezien dat hij een contract had, want het zijn wel punten waar je aan kunt werken natuurlijk. 

Enig idee hoe het komt dat hij nog geen contract heeft? Is het wel aangeboden geweest?

Regeer moet ook nog altijd bijtekenen. Hopelijk komt dat snel in orde. De rest van de aflopende contracten in de jeugd mogen van mij vertrekken. Behalve misschien Hillen als ze geloven dat hij zijn potentie toch kan waarmaken.

1 minuut geleden zei FlyD:

Regeer moet ook nog altijd bijtekenen. Hopelijk komt dat snel in orde. De rest van de aflopende contracten in de jeugd mogen van mij vertrekken. Behalve misschien Hillen als ze geloven dat hij zijn potentie toch kan waarmaken.

Deze vind ik ook bizar. Heeft misschien iets meer tijd nodig, maar qua type de ideale opvolger van Mazraoui. Prince Aning kan ik geen mening over vormen.

Op 12-1-2022 om 10:52 zei La Pulga:

Dan is het ook alweer 5 jaar geleden dat ik met me pa fake kaartjes voor Ajax - Feyenoord hadden en we niet naar binnen kwamen. (Neres scoorde volgens mij wel gelijk toch?)

Tijd vliegt man.

Je had fake kaartjes ergens gekocht of probeerde je hier de zieligste scam ooit uit te voeren?

15 minuten geleden zei timpy00:

Je had fake kaartjes ergens gekocht of probeerde je hier de zieligste scam ooit uit te voeren?

Wij hadden een "vriend" die fake kaartjes had gekocht en uiteindelijk ons mee wilde nemen. Wel ons geld teruggekregen en sindsdien die vriend nooit meer gesproken.

Op 14-1-2022 om 14:58 zei FlyD:

Persoonlijk ben ik niet helemaal overtuigd van Aning. Hij heeft snelheid en een redelijk actie voor een verdediger, maar vind hem vaak verkeerd staan en te weinig terug verdedigen. Toch had ik wel graag gezien dat hij een contract had, want het zijn wel punten waar je aan kunt werken natuurlijk. 

Enig idee hoe het komt dat hij nog geen contract heeft? Is het wel aangeboden geweest?

Ik begreep dat ze bij jeugd vaak in deze periode met contracten in de weer gaan. Alleen grote talenten zijn een uitzondering daarop.

3 uur geleden zei Chiemel:

Volgens PSV uit. Hopelijk keihard eroverheen walsen en PSV vooral mentaal een tik geven. 

Dit gaat het bankje worden. Eerst nog Excelsior Maasluis voor de KNVB beker. Toch maar wat beter luisteren naar Ten Hag. Dit soort scherpte mag niet ontbreken

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Jong Ajax Den Bosch op ESPN met Naci - Rasmussen - Van Axel Dongen voorin. :<

Kan ESPN helaas niet zien, maar die opstelling is wel leuk. Behalve de verdediging staat er heel wat talent op het veld.

En Banel al op de bank bij Jong, die ontwikkelt zich snel dit jaar.

Edited by FlyD

12 uur geleden zei FlyD:

Kan ESPN helaas niet zien, maar die opstelling is wel leuk. Behalve de verdediging staat er heel wat talent op het veld.

En Banel al op de bank bij Jong, die ontwikkelt zich snel dit jaar.

Had echt een prima assist bij zijn debuut. Het is jammer dat de verdediging (op Regeer na) zo matig is bij Jong. Verder een leuk elftal.

Op 14-1-2022 om 14:58 zei FlyD:

Hier wel een mooi stuk over Ajax hun werkwijze mbt jeugdcontracten etc.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kweekvijver-waarom-ajax-aning-en-andere-talenten-laat-wachten-op-contract

1 uur geleden zei Regis:

Hier wel een mooi stuk over Ajax hun werkwijze mbt jeugdcontracten etc.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/kweekvijver-waarom-ajax-aning-en-andere-talenten-laat-wachten-op-contract

Ik vind het goed dat Ajax een duidelijk standpunt heeft hierin en daar aan vast houdt.

Lastig is de term 'toptalent'. Dat is best subjectief en zal bij die gastjes zelf verkeerd kunnen vallen. Want waarom is speler A een toptalent volgens Ajax en ik niet?

Vind het overigens ook best apart dat Ajax (althans dat maak ik op uit het stuk) geen standaard contract hanteert vanaf hun 18e. Het zijn blijkbaar allemaal maatcontracten die ze krijgen of in elk geval degenen die een aanbieding krijgen.

Dan zou je zeggen dat het een stuk efficiënter zou zijn om elke speler een standaard contract aan te bieden in plaats van die paar zogeheten toptalenten een maat contract aan te bieden.

Als je standpunt is 'Talenten mogen Ajax dankbaar zijn er te spelen (iets dat ik geen gekke gedachte vindt)' vind ik ook dat je alle spelers gelijk moet behandelen en gewoon een standaard overbruggingscontract vanuit de jeugd moet hebben. Die kunnen ze tekenen en als ze dat niet willen hebben ze pech, ook al betekent dit dat je als Ajax naast sommige talenten grijpt.

Je kunt ook met 2 standaardcontracten werken natuurlijk. Een voor het gros en een voor de spelers die je niet aan het buitenland wilt verliezen. Iedereen waarvan de club denkt dat die het eerste kan halen zou in de -18 wel een contract moeten hebben imo.

En verder moeten juist de jongens met mogelijkheden natuurlijk gewoon bij Ajax blijven. Van alle gasten die naar het buitenland gaan voordat ze basisspeler in de Eredivisie zijn geworden, heeft niemand het vooralsnog écht gemaakt (geldt voor alle Nederlandse clubs btw). Al kun je over Aké en in mindere mate Fosu-Mensah twijfelen.