Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

28 minuten geleden zei La Pulga:

Ik mag hopen dat dit geen serieuze discussie gaat worden toch? 

Ajax is namelijk in elk opzicht groter dan Chelsea en daarom wilt elke topspeler voor Ajax spelen. Het is dat Kante, Havertz en Mount geen basisplaats zouden krijgen bij Ajax anders voetbalde ze allang al in Amsterdam. Je kon ook zien aan Ziyech zijn laatste seizoen dat hij bijna een bankzitter werd en koos dus voor een stapje achteruit om in Londen te voetballen en daar doet hij het naar behoren! Af en toe een basisplaats in een nietszeggende cup en verder mag die wel eens invallen.

Ajax is op commercie na idd groter dan Chelsea ja. 

7 minutes ago, cimbomcu said:

Ajax is op commercie na idd groter dan Chelsea ja. 

maar Chelsea heeft een betere jeugdopleiding :classic_cool: Ajax is historisch gezien een meer succesvolle club niet groter

image.png.7de47ff6bc5a76a292a8a09a7991f00e.png

zover ik weet heeft ajax nooit 100.000 toeschouwers bereikt 

http://thechels.info/wiki/Chelsea_3-3_Dynamo_Moscow_(1945_Friendly)

Edited by Azpi

Citaat

Ajax heeft zich woensdag niet aan de coronaregels gehouden, concluderen De Telegraaf en het Algemeen Dagblad. De Amsterdammers lieten vier besmette spelers en stafleden in een privévliegtuig naar huis vliegen, maar dat mag eigenlijk niet.

Ajax zou zowel de Portugese als Nederlandse coronaregels overtreden hebben. In het eerstgenoemde land moeten besmette mensen in zelfisolatie, tot een dokter toestemming geeft om weer naar buiten te gaan. De vier Ajacieden, onder wie naar verluidt twee basisspelers, hebben zich niet gehouden aan die regel.

Daarnaast mogen positief geteste mensen niet vliegen van de Nederlandse overheid. Dat geldt ook voor topsporters, voor wie op veel regels een uitzondering wordt gemaakt. De besmette Ajacieden vlogen echter in een privéjet terug naar Nederland: de landskampioen wilde zijn werknemers niet achterlaten in Portugal.

Ajax wil aan De Telegraaf geen toelichting geven op deze berichtgeving. Bij Vitesse heeft men zich overigens wél aan de Portugese en Nederlandse richtlijnen gehouden: de positief geteste medewerkers blijven achter in Portugal.

Wachten op een akkoord voor Neres en dan moet het wel goed komen met Bergwijn, vermoed ik. Wel echt een heerlijke speler om er bij te hebben. Lees online veel scepsis, begrijp dat echt niet.  Al mag de scouting best eens wat creatiever worden, maar Bergwijn heeft wel echt bijzondere kwaliteiten. Die we voorin nog wel eens missen.

10 minuten geleden zei Regis:

Wachten op een akkoord voor Neres en dan moet het wel goed komen met Bergwijn, vermoed ik. Wel echt een heerlijke speler om er bij te hebben. Lees online veel scepsis, begrijp dat echt niet.  Al mag de scouting best eens wat creatiever worden, maar Bergwijn heeft wel echt bijzondere kwaliteiten. Die we voorin nog wel eens missen.

Welke bijzondere kwaliteiten mis je nog dan die Bergwijn wel heeft? Oprechte vraag, volg Spurs niet en Ajax enkel de wekelijkse samenvattingen (als ze geen Europese pot hebben, dan kijk ik vaak wel)

7 minuten geleden zei Jotew:

Welke bijzondere kwaliteiten mis je nog dan die Bergwijn wel heeft? Oprechte vraag, volg Spurs niet en Ajax enkel de wekelijkse samenvattingen (als ze geen Europese pot hebben, dan kijk ik vaak wel)

Diepgang zonder bal met name. Dat missen we nu soms echt, zeker op links. Hij is daarnaast sterk in de kleine ruimte (oké dat zijn er wel meer bij Ajax).  Maar vooral die diepgang zonder bal dus was wel een reden dat het nog wel eens stroef kon lopen met die loopacties of je bal krijgt of niet creëer je ook weer ruimte voor andere. 

Het is in elk geval geen kwaliteitsverlies, dus dat is mooi. Plus Oranje international, dus dat is altijd een pré :) 

Hoop wel dat Stevie een kussentje meeneemt uit Londen, want Tadic gaat hij er niet uit spelen onder Ten Hag. 

Hopen dat hij aan de bak komt bij Shaktar en weer wat ritme terug weet te vinden. Dan kan hij imo nog steeds een leuk spelertje worden voor de Europese subtop (categorie AS Roma, Sevilla enz). 

Zal in elk geval genoeg vriendjes kunnen maken met al die landgenoten. 

28 minuten geleden zei Regis:
  Inhoud verbergen

Inhoud verbergen

Oekraïne is niet klaar voor Neres.

Laat ik beginnen met allemaal 10 mooie goals, sowieso. Daar twijfel ik geen seconde over. Maar 8/10 zijn in thuis duels en de nummer 1 is een uitduel maar zou jij die ook op 1 zetten? Ik niet iig? En daarnaast nummer 6 had ik bijvoorbeeld eerder op 8 of 9 gezet...