Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

12 minuten geleden zei ElMarcos:

Met het oog daarop, zou je niet eerst een spits erbij moeten hebben?

Op zich eens hoor, weet het ook niet zo goed wat de gedachte is. Het is wel verschrikkelijk lastig om in de januariperiode een speler aan te trekken, zeker als de Afrika Cup gespeeld wordt, dus kan me voorstellen dat dat behoorlijk beperkt in de mogelijkheden (je moet ook een speler hebben die al nul uitzicht op speeltijd heeft bij zijn huidige club, etc.).

48 minuten geleden zei Thierryvane:

Hopelijk nooit meer Neres en Schuurs basis na gister.

Beetje te makkelijk, zeker over Neres. Haller dan ook maar nooit meer basis? Want als we het over gister hebben was die nog wel slechter dan Neres met al zijn balverlies en aanvallen verpesten.

13 minuten geleden zei Socrates:

Beetje te makkelijk, zeker over Neres. Haller dan ook maar nooit meer basis? Want als we het over gister hebben was die nog wel slechter dan Neres met al zijn balverlies en aanvallen verpesten.

Neres had gisteren absoluut niet zijn topniveau, maar hij speelde niet met de dozen om zijn schoenen zoals Blind. Zijn goal was goed en hij had wat meer dreiging in zijn spel dan de laatste tijd. Heb toch het idee dat hij op links beter uit de voeten kan dan rechts. 

Schuurs is gewoon geen speler waarmee Ajax ver kan komen in de Premier League, maar je gaat ook geen back-up vinden die beter is en bij Ajax op de bank wil zitten. Verhuren zou ik nu ook niet doen. Dan word het achterin allemaal wel erg dun met een blessure.

Pijnlijk om Neres zo te zien. Zoveel gunfactor heb ik bij die jongen. Maar de commentator gisteren en die van tegen Sparta had het over dat we ook niet kunnen verwachten dat Neres vorm heeft omdat hij zo weinig speelt. Maar daar ben ik het niet mee eens. Hij heeft 14 van de 15 wedstrijden in de eredivisie minuten mogen maken en 5 van de 6 wedstrijden in de CL. Okay ik begrijp wel dat daar veel invalbeurten bij zitten, maar hij krijgt toch wel het vertrouwen steeds van de trainer. En dat met Anthony en Tadic op de vleugels voor je mag hij daar niet over klagen. Ik zou het ergens wel jammer vinden dat hij in deze vorm doorgaat en in de winter weg gaat.

Kans groot dat Antony in de volgende zomer voor een groot bedrag weggaat, dan is Neres een redelijk logische/ideale vervanger. Anders gaan ze weer een andere Braziliaan halen waarbij je moet hopen dat die beter is. Je hebt natuurlijk Berghuis ook nog, maar die bevalt mij beter op de 10.

Schuurs afschrijven vind ik ook te ver gaan. Redelijk ideale bankspeler en heeft nog steeds heel veel potentie. Ik zou hem misschien ook wel eens willen zien op de plek van Alvarez. Voetballend beter, meer snelheid ook denk ik. 

Rensch als back-up voor de centrale positie vind ik niet verstandig. Die is nog minder betrouwbaar dan Schuurs. 

@ElMarcos

Hoe kan Ajax met Schuurs ver komen in de Premier League? 

8 minuten geleden zei Chiemel:

Kans groot dat Antony in de volgende zomer voor een groot bedrag weggaat, dan is Neres een redelijk logische/ideale vervanger. Anders gaan ze weer een andere Braziliaan halen waarbij je moet hopen dat die beter is. Je hebt natuurlijk Berghuis ook nog, maar die bevalt mij beter op de 10.

Schuurs afschrijven vind ik ook te ver gaan. Redelijk ideale bankspeler en heeft nog steeds heel veel potentie. Ik zou hem misschien ook wel eens willen zien op de plek van Alvarez. Voetballend beter, meer snelheid ook denk ik. 

Rensch als back-up voor de centrale positie vind ik niet verstandig. Die is nog minder betrouwbaar dan Schuurs. 

@ElMarcos

Ik moet ook niet een overleg willen volgen en hier reageren. Dan krijg je dit soort gekke vertypingen ;) 

22 minuten geleden zei Chiemel:

@ElMarcos

Denk je niet dat ze daarom nu weer polsen bij Bergwijn. Dat hij ook meteen de vervanger is voor Antony in de toekomst.

54 minuten geleden zei Chiemel:

Schuurs zal nooit meer worden dan een degelijke verdediger. Geen Oranje materiaal, geen top club materiaal maar meer middenmoot Bundesliga (waar overigens niets mis mee is, laat dat duidelijk zijn). Bij hem ontbreekt het aan 1 ding en dat is concentratie. Dat gaat hij ook niet leren, dat zit er gewoon niet in.

Gisteren was daar weer een perfect voorbeeld van. Staat even 1 seconde te slapen en hij verliest zijn tegenstander uit het oog die scoort. Die momenten heeft Schuurs op een wat hoger niveau - als het wat sneller en harder gaat - gewoon te vaak.

Ben benieuwd wat de vraagprijs en de geïnteresseerden clubs zijn voor Neres. Barcelona mag hem van mij wel even een half jaartje huren om te kijken of het wat zal zijn. Wellicht met wat vertrouwen kan die wat betekenen daar maar ik denk dat de jeugdspelers toch wat beter zijn.

Verder moet ik denken aan een Shakthar, Lille of Sevilla. Engeland zou ik niet doen als ik hem was, veelste koud.

17 uur geleden zei Socrates:

Ja hoor, met uitzicht op een basisplaats (op rechtsvoor of op tien) en passende in de speelstijl.. Subtop Spanje, alles buiten PSG in Frankrijk, top Portugal.. Zeker het overwegen waard imo.

Maar tegen de prijs die Ajax ongetwijfeld wil ontvangen? In de wetenschap dat zijn beste niveau al twee jaar niet gevonden is?