Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

55 minuten geleden zei Socrates:

Ik hoop het, maar je hebt ook kans dat hij de immer trouwe Klaassen een basisplek gunt met Antony op links en Berghuis op rechts.

Wat denk je nog van Neres, want zie hem toch regelmatig in je voorgestelde opstellingen? Ik zie soms nog momenten van zijn klasse, maar over het algemeen is het wat weinig. Hoewel hij voor mijn gevoel wel te streng beoordeeld wordt door veel mensen.

9 minuten geleden zei FlyD:

Wat denk je nog van Neres, want zie hem toch regelmatig in je voorgestelde opstellingen? Ik zie soms nog momenten van zijn klasse, maar over het algemeen is het wat weinig. Hoewel hij voor mijn gevoel wel te streng beoordeeld wordt door veel mensen.

Nah, zou voor mij momenteel ook geen basisspeler zijn. En ja, als hij speelt, brengt hij niet heel veel. Al weet ik de laatste tijd precies de juiste wedstrijden te vermijden, dus heb hem enkel tegen Besiktas echt gezien. En hier en daar een invalbeurt. 

Maar wat ik al wel eerder heb gezegd: Neres is geen Tadic of Antony. Leunt niet zwaar op techniek, maar heeft echt ritme nodig. Gevoel voor diepte, een klik met bepaalde ploeggenoten, balgevoel.. Hij is imo echt iemand die wekelijks zou moeten spelen om lekker te functioneren in een team. Als hij nu invalt is dat eigenlijk zonder merkbare klik met de rest en erg onstuimig. 

Maar ik vind hem ook niet zo goed klikken met Haller. Neres moet gewoon lekker mee kunnen voetballen met iedereen om hem heen en de diepte kunnen zoeken aan de zijkanten van de zestien. Daar was met Tadic als inzakkend aanspeelpunt ruimte voor. Nu dwingt statische Haller hem om breder te staan en daar iets te forceren, zoals Tadic en Antony ook doen. Neres is echter niet het type speler dat met een geniale actie komt en echt een geweldige voorzet of goed schot heeft 'ie ook niet.

10 uur geleden zei Socrates:

Maar ik vind hem ook niet zo goed klikken met Haller. Neres moet gewoon lekker mee kunnen voetballen met iedereen om hem heen en de diepte kunnen zoeken aan de zijkanten van de zestien. Daar was met Tadic als inzakkend aanspeelpunt ruimte voor. Nu dwingt statische Haller hem om breder te staan en daar iets te forceren, zoals Tadic en Antony ook doen. Neres is echter niet het type speler dat met een geniale actie komt en echt een geweldige voorzet of goed schot heeft 'ie ook niet.

Ja, maar in die periode speelde hij ook vaak vanaf links. Ziyech stond volgens mij rechts, Tadic in de punt en Donny er achter. Dat was toch wel een hele andere manier van spelen inderdaad. Dat maakt hem ook wel redelijk een dimensionaal als speler. Hoeft niet erg te zijn, maar niet ideaal. Daarbij heb ik ook de indruk dat hij sinds zijn blessures niet meer vol de sprint durft aan te gaan. 

Wat ik verder opvallend vind is de energie die Anthony wel in de wedstrijd legt, maar Neres eigenlijk nooit. Hij is ook redelijk flegmatiek, wat wellicht ook niet helpt voor de beeldvorming.

12 uur geleden zei FlyD:

Ik ben blij dat Daramy eindelijk bij Jong Ajax ritme en ervaring gaat opdoen. Had het deze wek alleen niet verwacht, zeker aangezien Tadic een twijfelgeval is voor de wedstrijd tegen Sporting. Zou daar Neres dan starten als linksbuiten?

Salah-Eddine doet het de laatste weken best aardig, daar was jij wel fan van toch?

Die is lekker bezig. Ik verwacht dat hij dit seizoen nog zijn debuut gaat maken in Ajax 1. Zeker als Nico vertrekt. 

1 uur geleden zei Chiemel:

Samen met Bergwijn een gerucht voor een huurdeal. Heb het idee dat in de laatste jaren welke vaker geruchten zijn over huurdeals, maar vind dat helemaal niet bij Ajax passen en vraag me af of ze dat dan ook echt willen. 

Zou kunnen betekenen dat Onana al in januari vertrekt en ze op korte termijn een vervanger willen hebben die met Pasveer kan concurreren zolang Stekelenburg out is en Gorter nog iets te wispelturig is voor het eerste.

1 uur geleden zei Kyrill:

Uiteindelijk was niet zo bijzonder "1-0" maar voor Jong Ajax.... 

1-0, 3-0 of 5-0, dat maakt voor Emmen niet veel uit. Ze hebben 0 punten overgehouden aan die wedstrijd en dat kan weleens belangrijk worden op weg naar promotie.

2 uur geleden zei Kyrill:

Uiteindelijk was niet zo bijzonder "1-0" maar voor Jong Ajax.... 

Klopt. Doet Daramy ook mee tegen de andere concurrenten van Emmen voor promotie? Of is het de vraag hoe vaak hij mag meedoen? Dit is niet hetzelfde als een speler die ontbreekt door een schorsing of blessure, of die gepasseerd wordt, maar wel vast deel uitmaakt van de selectie. Dit is een ace, een speler die in feite een pak beter zou moeten zijn dan de rest, die slechts sporadisch in dit team mee zal doen. Nu was hij tegen Emmen niet beslissend, maar dat verandert het uitgangspunt toch niet dat het niet helemaal eerlijk is?

34 minuten geleden zei FlyD:

1-0, 3-0 of 5-0, dat maakt voor Emmen niet veel uit. Ze hebben 0 punten overgehouden aan die wedstrijd en dat kan weleens belangrijk worden op weg naar promotie.

20 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Klopt. Doet Daramy ook mee tegen de andere concurrenten van Emmen voor promotie? Of is het de vraag hoe vaak hij mag meedoen? Dit is niet hetzelfde als een speler die ontbreekt door een schorsing of blessure, of die gepasseerd wordt, maar wel vast deel uitmaakt van de selectie. Dit is een ace, een speler die in feite een pak beter zou moeten zijn dan de rest, die slechts sporadisch in dit team mee zal doen. Nu was hij tegen Emmen niet beslissend, maar dat verandert het uitgangspunt toch niet dat het niet helemaal eerlijk is?

Ok. Dan moet er regelgeving komen tegen dit soort dingen? 

3 uur geleden zei Chiemel:

Samen met Bergwijn een gerucht voor een huurdeal. Heb het idee dat in de laatste jaren welke vaker geruchten zijn over huurdeals, maar vind dat helemaal niet bij Ajax passen en vraag me af of ze dat dan ook echt willen. 

Wellicht huren met een verplichte optie tot koop onder bepaalde voorwaarden. Anders krijg je situaties als met Idrissi. Dan mogen die gasten eigenlijk nooit mee doen of alleen de laatste vijf minuten wanneer het echt nergens om gaat.

24 minuten geleden zei Rogier.:

Mooi dat Pasveer speelt. Benieuwd naar de wedstrijd verder. Allebei met aanpassingen natuurlijk.

Hoezo is dat zo mooi?

Jammer dat Tagliafico niet speelt. En dat Sporting met een compleet b-elftal komt. Ook geen Pote helaas. Voelt nu toch een beetje als een afgesloten oefenwedstrijd (die Ajax eigenlijk wel verplicht is te winnen).

38 minuten geleden zei Socrates:

Hoezo is dat zo mooi?

Omdat ik niet denk dat hij nog veel CL-wedstrijden kan spelen in de toekomst, en hij doet het wel gewoon meer dan prima. Ik zie hem in ieder geval nu liever dan Onana, die misschien in de winterstop al weg is. Als hij blijft zien we wel wie er eerste keeper wordt na de Afrika Cup.

10 minuten geleden zei timpy00:

Ajax speelt zonder middenveld ofzo bij balverlies, wat een ruimtes geven ze weg.

Daarbij ook steeds slordiger aan de bal.

Wel een erg leuke wedstrijd zo. Ajax is wel echt veel beter, verwacht dat ze er in de tweede helft wel overheen lopen. Al blijven het Portugezen, dus je weet het nooit zeker.

Blind speelt weer eens als een dementerende opa. Mijn god. Niet de eerste keer ook dit seizoen. Sowieso veel meer over rechts gaan spelen.

Antony wel heerlijk in vorm hè. Hij en Martinez by far de beste spelers momenteel imo.

En Schuurs laat weer eens zien dat hij alleen over de middenlinie kan verdedigen. 

Edited by Socrates