Gert Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Wat ik zelf wel opvallend vond gisteren weer is, dat wanneer er een omschakelmoment was in de eerste helft waar AZ een keer wat man voor de bal had, dat dan Gravenberch soms niet direct diep liep met de bal maar dan gewoon temporiseert. Vond hem tegen Sporting dan wel weer lekker spelen, maar dit soort potten mag er wel wat meer urgentie en snelheid in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 1 uur geleden zei NicoHaak: Wat ik zelf wel opvallend vond gisteren weer is, dat wanneer er een omschakelmoment was in de eerste helft waar AZ een keer wat man voor de bal had, dat dan Gravenberch soms niet direct diep liep met de bal maar dan gewoon temporiseert. Vond hem tegen Sporting dan wel weer lekker spelen, maar dit soort potten mag er wel wat meer urgentie en snelheid in. En dan moet hij zeker niet lachend na de wedstrijd vertellen dat de scherpte ontbrak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Ik vond Gravenberch toen Alvarez eruit ging wel beter spelen. Er kwam daardoor meer ruimte voor hem, maar het nadeel is dat hij in de omschakeling te vaak steekjes laat vallen. Dus als enige zes kan hij eigenlijk niet meedoen. Voor wat betreft Blind, die kan je net zo goed wisselen in soort potjes. Wanneer er ruimte ligt, dan kan hij mensen vrij spelen en alles. Wanneer het gesloten is niet. Dan heeft Nico een betere wisselwerking met Tadic. Een beetje wat je gisteren ook miste tussen Anthony en Rensch. Ging al beter met Timber. Wat ik ook schrijnend vind is dat het middenveld in dit soort duels zo statisch en weinig creatief is. Daardoor ligt het tempo vaak te laat, moet de bal terug en kom je er niet doorheen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 En laten we Timber ook niet vergeten die wel stond te slapen bij beide doelpunten. En Antony die ineens lijkt te denken laat Wijndal maar lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Anthony legt wel weer een stuk of 5 keer de bal bij een medespeler op 5 meter van het doel. Maar Rensch speelt de laatste weken met 0 zelfvertrouwen en lijkt er bewust voor te kiezen minder diepgang in zijn spel te leggen. Daarmee maak je Anthony ook wel een stuk minder gevaarlijk. Want dan vormt zich een web aan spelers om hem heen wat niet stuk wordt gespeeld doordat de verdedigende partij moet anticiperen op de back die eroverheen gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Veel van wat er genoemd is is gewoon een herhaling, dus aan Ten Hag de taak om eens iets anders te proberen. Dat Timber er nu gaat bijlopen als een vedette is wel nieuw. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 12 minuten geleden zei timpy00: En laten we Timber ook niet vergeten die wel stond te slapen bij beide doelpunten. En Antony die ineens lijkt te denken laat Wijndal maar lopen. De eerste goal schiet die Sugawara de bal tegen de kont aan van Midsjo of Blind. Dat je dan een keer niet goed gaat kan gebeuren. De tweede goal vind ik classic Ajax. Zo incasseren wij ze al jaren. Iemand trekt de bal terug en alle Ajacieden staan al op de doellijn. Timber zag er daar zeker niet goed uit, maar dat geld voor alle verdediger imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Straks loting, wie hopen we? Hopen op Salzburg of Benfica. Ik hoop in ieder geval niet Atlético. Vervelende tegenstander op alle vlakken. Getafe 2.0. Dan liever PSG of Chelsea nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Inter lijkt mij een haalbare tegenstander? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Inter dus. Laten we hopen dat er tegen die tijd weer publiek welkom is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Leuke loting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 6 minuten geleden zei MNie: Inter lijkt mij een haalbare tegenstander? Vind ik lastig in te schatten op dit moment. Het blijven Italianen en een ploeg met veel kwaliteit. Had slechter gekund, maar ook absoluut beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Wel een leuke loting. Eentje waar je niet bij voorbaat weet dat je een wonder nodig hebt, maar tegelijkertijd ook CL-waardig (met alle respect voor Salzburg bijv.). We kunnen nu trouwens ook vaststellen dat Onana nog blijft tot de zomer. Lijkt me heel sterk dat ze hem naar de directe concurrent in de CL laten vertrekken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Interessante loting. Dat het de meest interessante wedstrijd van de hele loting is zegt wel genoeg over de andere lotingen. Zit weinig tussen waarbij ik denk dat ik er voor wil gaan zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Inter is een zeer lastige tegenstander, Die zijn in mijn ogen gewoon favoriet tegen Ajax. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 36 minuten geleden zei Rogier.: Wel een leuke loting. Eentje waar je niet bij voorbaat weet dat je een wonder nodig hebt, maar tegelijkertijd ook CL-waardig (met alle respect voor Salzburg bijv.). We kunnen nu trouwens ook vaststellen dat Onana nog blijft tot de zomer. Lijkt me heel sterk dat ze hem naar de directe concurrent in de CL laten vertrekken Ja zal hem dan ook niet opstellen tegen Inter, die krijgt zeker een paar miljoen extra voor een balletje expres doorlaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Bleh Inter. Ploeg die je eigenlijk net niet wilt hebben. Op een enkele uitzondering na heeft Ajax het altijd lastig met Italiaanse ploegen. Wel leuk om Dumfell te treffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Ik heb dit seizoen nog geen Italiaans voetbal gekeken, dus ik kan er niet zoveel over zeggen. Wel een stekre selectie op papier en weinig tegendoelpunten van wat ik zag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Nou, om 15:00 nieuwe ronde, nieuwe kansen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 En nu Benfica: helemaal prima maar wat fucking lelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Wat een loting zeg. Alleen Salzburg was wellicht gunstiger geweest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 4 minuten geleden zei Thierryvane: En nu Benfica: helemaal prima maar wat fucking lelijk. Lelijk is het wel, maar vinden wij dat erg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 (bewerkt) Achtste finales eruit flikkeren is ook een beetje lelijk toch. Glans eraf dan. Benfica blijft een gehaaide ploeg, kunnen lastig zijn, goed verdedigen, tijdrekken, vechten.. Dus Ajax is er nog niet direct. Hebben echt wel minstens één Dortmund-thuis nodig waarin iedereen een goed niveau haalt. Maar goed, dit is na Salzburg denk ik wel de ploeg waar je het minst voor heb te vrezen, dus een gunstige loting is het zeker. Overigens is het voor Benfica net zo goed een gunstige loting, die krijgen hier ook wel moraal van. 13 december 2021 bewerkt door Socrates Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 En niet onbelangrijk, Vertonghen terug in de ArenA Kunnen we hem meteen met 5-0 op zijn broek terugsturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 13 december 2021 Share Geplaatst 13 december 2021 Als Benfica nog net zo is als in de voorronde CL dan geef ik jullie heel veel kans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten