Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Wat ik zelf wel opvallend vond gisteren weer is, dat wanneer er een omschakelmoment was in de eerste helft waar AZ een keer wat man voor de bal had, dat dan Gravenberch soms niet direct diep liep met de bal maar dan gewoon temporiseert. Vond hem tegen Sporting dan wel weer lekker spelen, maar dit soort potten mag er wel wat meer urgentie en snelheid in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei NicoHaak:

Wat ik zelf wel opvallend vond gisteren weer is, dat wanneer er een omschakelmoment was in de eerste helft waar AZ een keer wat man voor de bal had, dat dan Gravenberch soms niet direct diep liep met de bal maar dan gewoon temporiseert. Vond hem tegen Sporting dan wel weer lekker spelen, maar dit soort potten mag er wel wat meer urgentie en snelheid in.

En dan moet hij zeker niet lachend na de wedstrijd vertellen dat de scherpte ontbrak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Gravenberch toen Alvarez eruit ging wel beter spelen. Er kwam daardoor meer ruimte voor hem, maar het nadeel is dat hij in de omschakeling te vaak steekjes laat vallen. Dus als enige zes kan hij eigenlijk niet meedoen. 

Voor wat betreft Blind, die kan je net zo goed wisselen in soort potjes. Wanneer er ruimte ligt, dan kan hij mensen vrij spelen en alles. Wanneer het gesloten is niet. Dan heeft Nico een betere wisselwerking met Tadic. Een beetje wat je gisteren ook miste tussen Anthony en Rensch. Ging al beter met Timber. 

Wat ik ook schrijnend vind is dat het middenveld in dit soort duels zo statisch en weinig creatief is. Daardoor ligt het tempo vaak te laat, moet de bal terug en kom je er niet doorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anthony legt wel weer een stuk of 5 keer de bal bij een medespeler op 5 meter van het doel. Maar Rensch speelt de laatste weken met 0 zelfvertrouwen en lijkt er bewust voor te kiezen minder diepgang in zijn spel te leggen. Daarmee maak je Anthony ook wel een stuk minder gevaarlijk. Want dan vormt zich een web aan spelers om hem heen wat niet stuk wordt gespeeld doordat de verdedigende partij moet anticiperen op de back die eroverheen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei timpy00:

En laten we Timber ook niet vergeten die wel stond te slapen bij beide doelpunten. En Antony die ineens lijkt te denken laat Wijndal maar lopen.

De eerste goal schiet die Sugawara de bal tegen de kont aan van Midsjo of Blind. Dat je dan een keer niet goed gaat kan gebeuren. De tweede goal vind ik classic Ajax. Zo incasseren wij ze al jaren. Iemand trekt de bal terug en alle Ajacieden staan al op de doellijn. Timber zag er daar zeker niet goed uit, maar dat geld voor alle verdediger imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel een leuke loting. Eentje waar je niet bij  voorbaat weet dat je een wonder nodig hebt, maar tegelijkertijd ook CL-waardig (met alle respect voor Salzburg bijv.).

We kunnen nu trouwens ook vaststellen dat Onana nog blijft tot de zomer. Lijkt me heel sterk dat ze hem naar de directe concurrent in de CL laten vertrekken :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Rogier.:

Wel een leuke loting. Eentje waar je niet bij  voorbaat weet dat je een wonder nodig hebt, maar tegelijkertijd ook CL-waardig (met alle respect voor Salzburg bijv.).

We kunnen nu trouwens ook vaststellen dat Onana nog blijft tot de zomer. Lijkt me heel sterk dat ze hem naar de directe concurrent in de CL laten vertrekken :mrgy:

Ja zal hem dan ook niet opstellen tegen Inter, die krijgt zeker een paar miljoen extra voor een balletje expres doorlaten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achtste finales eruit flikkeren is ook een beetje lelijk toch. Glans eraf dan.

Benfica blijft een gehaaide ploeg, kunnen lastig zijn, goed verdedigen, tijdrekken, vechten.. Dus Ajax is er nog niet direct. Hebben echt wel minstens één Dortmund-thuis nodig waarin iedereen een goed niveau haalt. Maar goed, dit is na Salzburg denk ik wel de ploeg waar je het minst voor heb te vrezen, dus een gunstige loting is het zeker.

Overigens is het voor Benfica net zo goed een gunstige loting, die krijgen hier ook wel moraal van.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites