Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

28 minuten geleden zei Thierryvane:

Naci :<

Ik hoop dat hij tegen Barendrecht weer minuten mag maken. En voor de azijndrinkers onder ons: niet vanwege deze aanname. 

Wellicht mag hij invallen, want ik verwacht dat we met Taylor - Klaassen en Zaka gaan beginnen. Al snap ik niet zo goed waarom die laatste nou echt minuten moet maken. Gaat gewoon niet het door ons gewenste niveau te halen.

10 minuten geleden zei Socrates:

Is nu net ook het enige waar hij eens mee mag stoppen. Totaal onnodig, niet functioneel. Kan Touzani ook.

Dit onderschat je denk ik. Ik heb de aanname zelf niet gezien maar elke "mooie" aanname is ook een stukje zelfvertrouwen en het uitlokken van de tegenstander.

6 minuten geleden zei Socrates:

Lok je ook weinig mee uit. 

Het gevolg is meestal een schop. Maar meer dan dat ook niet.

Ik had vroeger (toen we nog met bruine leren ballen speelden) ook twee van die teamgenoten die dit soort fratsen uithaalden (ook hooghouden enzo). Die kregen dan 9 van de 10 keer een doodschop nadat ze zoiets deden onder het mom van 'respect tonen' voor je tegenstander.

1 uur geleden zei Thierryvane:

Naci :<

Ik hoop dat hij tegen Barendrecht weer minuten mag maken. En voor de azijndrinkers onder ons: niet vanwege deze aanname. 

Die aanname is beter dan 99,5% van alle Eredivisie spelers. Ik hoop dat dit hem "vaker"lukt zkr in ED en ooit buitenland.... Ik erger me dood hoe slecht en beholpen Nederlandse spelers ballen in feite van voet laten springen en vallen... 

10 minuten geleden zei Lazy:

Het gevolg is meestal een schop. Maar meer dan dat ook niet.

Ik had vroeger (toen we nog met bruine leren ballen speelden) ook twee van die teamgenoten die dit soort fratsen uithaalden (ook hooghouden enzo). Die kregen dan 9 van de 10 keer een doodschop nadat ze zoiets deden onder het mom van 'respect tonen' voor je tegenstander.

In de Kelderklasse zou ik dit ook niet aanraden nee.

1 uur geleden zei Socrates:

Antony doet het vaak helemaal aan de zijlijn zonder een directe tegenstander in de buurt. Dan is het gewoon zinloos. Lok je ook weinig mee uit. 

Dan straal je in ieder geval zelfvertrouwen uit, naar je teamgenoten, tegenstander en supporters.

Ik vind het wel wat hebben.

5 uur geleden zei Socrates:

Is nu net ook het enige waar hij eens mee mag stoppen. Totaal onnodig, niet functioneel. Kan Touzani ook.

Zolang de aanname goed is zie ik het probleem niet en kan ik er wel van genieten. Als er fouten gebeuren door zo'n actie vind ik het verschrikkelijk :D

Magallan lijkt trouwens een basisplaats veroverd te hebben bij Anderlecht ipv Harwood-Bellis dan nog. Hij veroorzaakte net wel een penalty in de bekerwedstrijd tegen Seraing.

7 uur geleden zei Socrates:

Antony doet het vaak helemaal aan de zijlijn zonder een directe tegenstander in de buurt. Dan is het gewoon zinloos. Lok je ook weinig mee uit. 

Lokt zelfs bij jou ook reactie uit terwijl je op kilometers afstand zit, dan lokt het ook wel iets uit bij de linksback van RKC die op 10 meter afstand staat. 

Bijna alle tegenstanders die zich ingraven ipv vooruit voetballen. Want in veel potten blijven dan eigenlijk alleen Martinez-Timber achterin. Dus je zou als tegenstander wel doelpunten kunnen scoren. Al helemaal wanneer Ajax zich veilig acht qua voorsprong. Maar teams lijken liever met 3-0 te verliezen ipv 5-2 en blijven zich richten op zo veel mogelijk tegenhouden de gehele pot.

En geluk. Want bijna elke pot geef je wel een keer een kans weg. Daarvan gaan er opvallend weinig in. Mede dankzij Pasveer, maar als je bijv die kans afgelopen zondag van Sparta zag, dan had die wel binnen de palen gemoeten. Aan de andere kant als je naar de twee tegengoals kijkt en vooral die eerste tegen Twente, dan waren die wel houdbaar :D

5 uur geleden zei NicoHaak:

Bijna alle tegenstanders die zich ingraven ipv vooruit voetballen. Want in veel potten blijven dan eigenlijk alleen Martinez-Timber achterin. Dus je zou als tegenstander wel doelpunten kunnen scoren. Al helemaal wanneer Ajax zich veilig acht qua voorsprong. Maar teams lijken liever met 3-0 te verliezen ipv 5-2 en blijven zich richten op zo veel mogelijk tegenhouden de gehele pot.

En geluk. Want bijna elke pot geef je wel een keer een kans weg. Daarvan gaan er opvallend weinig in. Mede dankzij Pasveer, maar als je bijv die kans afgelopen zondag van Sparta zag, dan had die wel binnen de palen gemoeten. Aan de andere kant als je naar de twee tegengoals kijkt en vooral die eerste tegen Twente, dan waren die wel houdbaar :D

Dit vooral ja, maar ook een Ajax dat er dan aanvallend te weinig tegenover zet. Meermaals gezien dit jaar dat als je een tegenstander hebt die wat ruimte geeft of zelf wil voetballen, dat Ajax er soms doorheen snijd als een warm mes door boter.

Maar wanneer we tegenstanders treffen die het voor elkaar krijgen om 90 minuten lang geconcentreerd met 11 man achter de bal te blijven, zie je toch dat we het daar erg moeilijk mee hebben. Helemaal als Antony er niet is, zijn er wel erg weinig spelers die vanuit niets iets kunnen creëren. Dat baart me toch wel zorgen.