Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

2 uur geleden zei cimbomcu:

Ik zie hem zo kritisch zijn op de politiek en Rutte en De Jonge, maar Socrates is juist waar het ook bij onze regering misgaat, iets vinden, vasthouden en niet meer toe willen geven als het dan toch anders loopt. Vreselijk irritant, betweterig en ook gewoon onprofessioneel.

Doe is ff normaal. Je hebt je tot dusver niet gemengd in deze discussie dus is je gefrustreerde bericht nergens voor nodig. 

En vanaf hier graag weer over Ajax

28 minuten geleden zei cimbomcu:

Wanneer ik iemand irritant noem omdat hij na een geweldige score van 15 punten uit 5 duels, 9 goals uit 5 wedstrijden nog steeds topic komt vervuilen met dat negatieve gedoe van hem is dat opeens heel erg?

Haha, ik noem zijn posts irritant en betweterig. Mag dat ook al niet meer? Ik scheld hem niet uit, ik irriteer mij alleen aan het feit dat iemand als Socrates die duidelijk aangeeft dat hij niet voor Ajax is wel Ajax topic volspuit met negatieve shit. Waarom doet hij dat niet bij andere Nederlandse club topics? Mag ik dat irritant vinden Lazy? Of is iets irritant vinden al goed voor strafpunten en moet ik dan in de hoek gaan zitten.

Als je dat enkele uren na de hele discussie doet, doe je dat maar met 1 reden en dat is iemand uit de tent lokken.

Dus nogmaals, vanaf hier weer over Ajax. 

2 minuten geleden zei Lazy:

Als je dat enkele uren na de hele discussie doet, doe je dat maar met 1 reden en dat is iemand uit de tent lokken.

Dus nogmaals, vanaf hier weer over Ajax. 

Haha wat een onzin man, er waren inderdaad tijden dat ik iedere dag op MU was. Maar ik werk fulltime en heb wel meer te doen, letterlijk de eerste keer dat ik het Ajax topic open na BJK uit. Dan reageer ik gewoon op wat mij opvalt.

12 uur geleden zei Socrates:

God, gaan we weer. Zó makkelijk hè.. Ongelofelijk. Waar is jouw zelfreflectie over dat bericht bovenaan de pagina van je? Begin daar eens mee. Want ik krijg hier iedere keer dom geleuter over mij heen over dat Haller voorzetjes afwerkt in de CL, terwijl ik nooit gezegd heb dat hij dat niet zou kunnen. En dan zelf elders klagen dat mensen "NIET OP JE PUNT" reageren. Schijnheilig zeg. Je kan wel beter.

Nog maar een keer dan, want dat doen jullie toch echt zelf met z'n allen:

Dit forum: Haller gekocht, geweldig, kan ook zo lekker ballen (iemand vergeleek hem zelfs met Giroud)

Ik: Nah, matig in het meevoetballen en aan de trage kant (maar zei zelfs nog dat hij gemakkelijk topscorer zou worden in de Eredivisie)

Paar maanden later speelt Haller inderdaad als een natte krant en heb je voetballend niks aan hem; sterker nog, is hij een stoorzender. Zelfs in het afmaken van de kansen valt hij nog wat tegen.

Dit forum: *stil*

Weer wat later werkt hij voorzetjes af in de CL. 

Dit forum: ZOOO SOCRATES ZIE JE WEL JONGE!!!!

Ik: ??? Uitleggen dat het destijds om het meevoetballen ging

Dit forum: Ja natuurlijk heeft hij zijn beperkingen, maar hij scoort veel, is het nou zo moeilijk om dat toe te geven? Hou toch eens op met dat herhalen over meevoetballen

;c

Echt, om gek van te worden. Mag hopen dat er nog eens iemand is die het gaat begrijpen, maar afgaande op de rest van het forum zal dat wel weer tegen gaan vallen.

Maar ik mag daar toch een andere mening over hebben zonder dat je ape shit banana's op mij gaat? Ik vind het namelijk helemaal niet zo'n matige meevoetballer. Daar verschillen we in mening over, dat is prima. Maar dat maakt niet dat je je daar zo over hoeft op te winden. Overigens snap ik dat je hier vooral bepaalde mensen aan haalt die semi-grappig komen melden "dat ze voor de tv zitten" om mee te mogen praten. 

3 uur geleden zei Chiemel:

Matige pot, positieve is dat hij over de streep wordt getrokken. Dat hebben we dit seizoen nog niet veel gezien. 

Heerlijk ook dat je als Sparta zijnde 90 minuten lang met 11 man op je eigen helft voetbald, en dan de laatste 5 minuten je 2 cv's naar voren sturen en ballen pompen. Om te janken. 

10 uur geleden zei Lazy:

Danilo in de basis. Leuk voor die jongen! Hopelijk heeft Ajax er een beetje zin in. Het regent en het is koud in Rotjeknor. Geen weeromstandigheden waar ons aller Ajax normaliter graag voor op staat op de zondagochtend.

Vreselijke pot voetbal. Mijn ogen na een helft maar gedruppeld met Glorix. Weer een aantal spelers die een snipperdag hadden, maar dat even vergaten te vertellen aan Erik. Danilo zag er vandaag ook niet uit als de oplossing voor de afwezigheid van Haller. Snel vergeten en op naar donderdag, dan mogen we tegen Willem II.

1 uur geleden zei NicoHaak:

Verschrikkelijk om naar te moeten kijken. Maar achteraf prima gedaan. Sparta die echt nul deed behalve die 5 op lijn achterin houden en dan die 4 ervoor die aanvallend nul risico namen. Pas in blessuretijd iets deden door de grote jongens naar voren te sturen. Prima dan zo.

Niet helemaal mee eens, want dit is eigenlijk al de derde keer in een maand tijd dat Ajax niet tot nauwelijks tot kansen komt tegen zo'n tegenstander. Dat moet mijn inziens beter. De drie punten zijn goed, maar je moet wel een manier vinden om hier structureel doorheen te breken. Anders ga je te veel punten morsen. Zeker wanneer teams net iets meer kwaliteit hebben. 

Heeft imo vooral te maken met de opstelling/de individuele spelers. Linkerkant is dan een vloek, het duo Gravenberch & Alvarez, Klaassen als die speelt, een spits als Haller (nu dan Danilo).. Veel spelers die meer ruimte nodig hebben of het spel vertragen. Je hebt spelers nodig die heel veel loopacties maken en spelers die ook precies goed die bal kunnen geven. Nou, wijs die combinaties maar aan. Ik zal het antwoord alvast geven: alleen Antony en Mazraoui kunnen dat samen over rechts. Maar Tadic - Haller - Antony staat heel vaak stil. Bal moet in de voeten. Gravenberch loopt te lang en heeft geen geweldige of enigszins creatieve pass en Alvarez/Klaassen is balletje breed.

Bergwijn of Brobbey zou imo goed zijn in dat soort wedstrijden. Die maken loopacties. Hoef je 'm niet eens altijd te krijgen, je maakt er ook ruimte mee. Een middenvelder met een goede steekbal ook wel handig. En beweging krijgen in die linkerflank. Misschien maar eens Blind op zes en Tagliafico/Rensch op links. Kan Alvarez zich opladen voor de grote(re) wedstrijden.

49 minuten geleden zei ElMarcos:

Niet helemaal mee eens, want dit is eigenlijk al de derde keer in een maand tijd dat Ajax niet tot nauwelijks tot kansen komt tegen zo'n tegenstander. Dat moet mijn inziens beter. De drie punten zijn goed, maar je moet wel een manier vinden om hier structureel doorheen te breken. Anders ga je te veel punten morsen. Zeker wanneer teams net iets meer kwaliteit hebben. 

Dat moot zeker beter veel ja. Vond het ookwel raar dat ze de eerste helft zovaak de voorzet hanteerde alsof Haller in de spits stond. Maar doelde zelf hier er meer op dat ze niet de tweede helft blind zijn gaan aanvallen terwijl je al voor staat. 

17 minuten geleden zei Thierryvane:

Naci :<

Ik hoop dat hij tegen Barendrecht weer minuten mag maken. En voor de azijndrinkers onder ons: niet vanwege deze aanname. 

Veel naar Antony gekeken blijkbaar :)

Zou inderdaad mooi zijn als hij een kans krijgt in de beker. Een extra creatieve speler op 10 kunnen ze wel gebruiken (in de hoop dat ze hem effectief op 10 gebruiken).