Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

51 minuten geleden zei Socrates:

Pressen en vooral met organisatie verdedigen en counteren is waar dit Ajax het moeilijk mee zal hebben.

Inhoudelijke reactie?

52 minuten geleden zei Socrates:

is dat ik dus bijna wekelijks Juve zie spelen en je kan vertellen dat ze vooralsnog heel matig voetballen en Ajax heel veel in huis heeft om het ze lastig te maken. En dat zeg ik als iemand die meer met Juve heeft dan met Ajax. Mazraoui over slome Rabiot heen. Antony tegen Alex Sandro die vreselijk slecht speelt. Met Berghuis en Tadic tussen de linies voetballen. Slome Morata tegen Martinez en Timber. Man, als Juve één ploeg niet zou moeten treffen buiten de gewoonlijke grootmachten, is het (een goed voetballend) Ajax wel. Moet er niet eens aan denken.

Inhoudelijke reactie?

53 minuten geleden zei Socrates:

Liverpool met het pressen, snelheid op de vleugels (haha, Salah vs. Blind), fysiek sterke CV's als Van Dijk.. Ik zie het al helemaal voor me. Zetten Ajax vast in de opbouw, lange bal op Haller, verliest weer eens zijn luchtduels..

Inhoudelijke reactie (en neen, geen scorebordjournalistiek weer; Liverpool vorig seizoen zit vrij ver weg van het huidige qua vorm)?

55 minuten geleden zei Socrates:

Porto, tja, alleen omdat ze Portugees zijn. Sowieso het historische argument, spreken over de nationaliteiten van een ploeg.. Ook totaal niet relevant meer. Liverpool en Chelsea spelen geen typisch Engels voetbal. Hebben zelfs beide Duitse trainers uit een heel ander soort trainerscultuur. Juve speelt eerder het ouderwetse Engelse voetbal. 4-4-2 en maar wat doen. Lijkt nergens naar.

Inhoudelijke reactie (of is het lastig, erkennen dat je kernargument niet echt valide is)?

57 minuten geleden zei Socrates:

Real laatste weken beter dan eerst. Defensie weer eens op orde met Militao en Alaba, middenvelders die nog altijd mooie dingen laten zien (Kroos erg goed weer bijvoorbeeld), kilometervreter als Valverde, voorin begint het ook te lopen.. Niet het matige Real waar Ajax destijds van won. Denk niet dat het huidige Inter zoveel lastiger gaat zijn, integendeel. Minder dan vorig seizoen ook. Kunnen ook best een keer weggespeeld worden door Ajax.

Inhoudelijke reactie?

Allemaal inhoudelijke delen: vaststellingen obv het huidige seizoen, gaande over voetbalaspecten (strategie, sterke/mindere punten, individuele spelers). 

Jij komt met "ik mag toch X vinden?" zonder iets deftig van argumenten te voorzien, spreekt van "opschepperij" om de doodeenvoudige reden dat ik zeg bijna wekelijks naar Juventus te kijken (doet het niet zo goed in het dagelijks leven, hoor) en het meest inhoudelijke wat je nog te zeggen hebt is "handenbindertje" over Félix. Ook niet eens zozeer waar, meer een technische, flegmatieke speler, die niet eens zo geweldig in vorm steekt. Maar ja, Karlo, dat is opschepperij hè. Je kan vanalles lullen over het nieuwe boek van Saskia Noort, maar als je het niet gelezen hebt, wat ben je aan het doen dan? Juist ja. 

En dan het lef nog hebben om te zeggen: ja, niet zoveel inhoud verder. Wat schaamteloos. Je lijkt de grote broer van komodo25 wel. Karlo26, zeg maar. Je weet het allemaal net wat fatsoenlijker te formuleren, maar je zegt werkelijk helemaal niks, slaagt er nauwelijks in om ook maar iets deftig te onderbouwen en plakt dan verwijten op anderen die eigenlijk vooral voor jezelf opgaan. 

Dan kan je mij hard, onaardig of arrogant vinden, allemaal prima, maar op deze ontzettend holle manier discussiëren en er dan nog wat frames en sneren tegenaan gooien is gewoon ronduit respectloos. Zoals je wel vaker hebt laten zien. 

Niet gek dat je zo’n penalty een keer tegen krijgt deze campagne, gegeven de beslissingen so far. Verder kan Besiktas er niks van en zou je hier overheen moeten lopen in het restant. Maar zie het eerst nog wel 2-0 worden, daar is de wedstrijd het wel naar. Ze missen wel Haller zo te zien, niemand voorin in het centrum.

Sorry jongens, ik zat even voor tv om aan het kijk-quotum te voldoen.

Het is nog een beetje ongelukkig ja, Daramy wel lekker beweeglijk maar in de eindfase nog de dozen eromheen helaas. Onana een heerlijke redding bij die 1-op-1.

Ik zie dit nog wel goed komen.