Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Makkelijke overwinning, dus prima avondje gisteren. mooi dat Martinez een goaltje meepikt, dat verdient hij wel dit jaar! 

Wat zouden jullie doen tegen Sporting? Wat mij betreft de sterkste opstelling, maar zonder risico's te nemen met eventuele twijfelgevallen qua blessures. Daarnaast staat Timber volgens mij op scherp? Dan zou ik starten met Schuurs in zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei ElMarcos:

Dat werd een betrekkelijk eenvoudig potje. Het afkeuren van die goal is voor mij een raadsel. Niemand die dat ook eigenlijk kan uitleggen volgens mij, ;c

Klopte inderdaad niet. Vond die derde goal anders juist wel een twijfelgeval waarbij de keeper nils lijkt te doen omdat Klaassen in de weg loopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Klopte inderdaad niet. Vond die derde goal anders juist wel een twijfelgeval waarbij de keeper nils lijkt te doen omdat Klaassen in de weg loopt. 

Ik had meer het idee dat keeper kansloos was en toen ineens dacht 'hey daar loopt een Ajax speler, laat ik mijn hand opsteken'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Chiemel:

Misschien wanneer hij had gedoken in plaats van al met zijn armen wapperen voor de bal in het doel lag had hij de bal gewoon kunnen pakken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wordt gezegd "mensen teveel door oranje bril kijken naar Max" benieuwd wie de ironie hier inziet en nog meest "objectief" mogelijk hier op kan reageren zonder gelijk alles uit de kast te halen om Ajax te verdedigen. Ik vind het rake column met veel geldige en legitieme argumenten iig. 

IMG_20211206_165331.jpg

IMG_20211206_165334.jpg

IMG_20211206_165342.jpg

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het niet goed lezen Kyrill. Wel top dat je het probeert te delen hoor. Ik kijk op mijn telefoon dus misschien dat het op een groter scherm beter leesbaar is. 

Maar ik ben het bijna nooit eens met deze man, dus dat zal als het over Ajax gaat niet veel beter zijn. Over Ajax is de man sowieso altijd negatief. Een soort wrok omdat Ajax vroeger, in zijn ogen, niet goed om is gegaan met zijn zoon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, gaat vooral om randzaken. Begint over klagen over kunstgras en eindigt met dat Ajax hoogmoedig museumvoetbal denkt te spelen. Kan hier niet zoveel mee.

Dat gelul over dat Ajax hoogmoedig en arrogant is vind ik echt totaal oninteressant. Bij Feyenoord zijn het agressieve tokkies en bij PSV simpele, lompe boeren. Zo plakt men op elke club en fanbase wel een etiket. Het zal wel. 

Persoonlijk vind ik het hebben van een eigen (voetbal)stijl en daar zelfverzekerd over zijn wel mooi. Maar een avondje Feyenoord met een volle Kuip kan ik ook best van genieten, zolang ze het maar een beetje netjes houden. Bij clubs als Dortmund en Atletico vind ik die passie van de arbeider en/of de echte trouwe fan ook wel aanstekelijk.

Het enige wat ik wel merk - ook hier - is dat je over Ajax nauwelijks genuanceerd kritisch mag zijn. Iedereen bekijkt het door een roze bril, doet aan scorebordjournalistiek en van Ajax analyseren is nauwelijks sprake. Fans lijken ook heel weinig van tactiek te snappen, hetgeen niet zo gek is wanneer je eigenlijk constant in ongeveer dezelfde stijl aan het voetballen bent. Nu is dat ook wel iets dat breder gaat dan enkel Ajax, ook met het Nederlands elftal als het gaat om de Hollandse school bijvoorbeeld. Het is één van de redenen waarom ik meer heb met de Italiaanse, Portugese en Spaanse voetbalcultuur. Daar gaat passie hand in hand met kritisch kunnen zijn en (meer) inzicht in tactiek en strategie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Thierryvane:

Kijktip: Jong Ajax met onder meer Daramy, Taylor en Rensch in de basis.

Ik ben blij dat Daramy eindelijk bij Jong Ajax ritme en ervaring gaat opdoen. Had het deze wek alleen niet verwacht, zeker aangezien Tadic een twijfelgeval is voor de wedstrijd tegen Sporting. Zou daar Neres dan starten als linksbuiten?

Salah-Eddine doet het de laatste weken best aardig, daar was jij wel fan van toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Socrates:

Ik hoop het, maar je hebt ook kans dat hij de immer trouwe Klaassen een basisplek gunt met Antony op links en Berghuis op rechts.

Wat denk je nog van Neres, want zie hem toch regelmatig in je voorgestelde opstellingen? Ik zie soms nog momenten van zijn klasse, maar over het algemeen is het wat weinig. Hoewel hij voor mijn gevoel wel te streng beoordeeld wordt door veel mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei FlyD:

Wat denk je nog van Neres, want zie hem toch regelmatig in je voorgestelde opstellingen? Ik zie soms nog momenten van zijn klasse, maar over het algemeen is het wat weinig. Hoewel hij voor mijn gevoel wel te streng beoordeeld wordt door veel mensen.

Nah, zou voor mij momenteel ook geen basisspeler zijn. En ja, als hij speelt, brengt hij niet heel veel. Al weet ik de laatste tijd precies de juiste wedstrijden te vermijden, dus heb hem enkel tegen Besiktas echt gezien. En hier en daar een invalbeurt. 

Maar wat ik al wel eerder heb gezegd: Neres is geen Tadic of Antony. Leunt niet zwaar op techniek, maar heeft echt ritme nodig. Gevoel voor diepte, een klik met bepaalde ploeggenoten, balgevoel.. Hij is imo echt iemand die wekelijks zou moeten spelen om lekker te functioneren in een team. Als hij nu invalt is dat eigenlijk zonder merkbare klik met de rest en erg onstuimig. 

Maar ik vind hem ook niet zo goed klikken met Haller. Neres moet gewoon lekker mee kunnen voetballen met iedereen om hem heen en de diepte kunnen zoeken aan de zijkanten van de zestien. Daar was met Tadic als inzakkend aanspeelpunt ruimte voor. Nu dwingt statische Haller hem om breder te staan en daar iets te forceren, zoals Tadic en Antony ook doen. Neres is echter niet het type speler dat met een geniale actie komt en echt een geweldige voorzet of goed schot heeft 'ie ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Socrates:

Maar ik vind hem ook niet zo goed klikken met Haller. Neres moet gewoon lekker mee kunnen voetballen met iedereen om hem heen en de diepte kunnen zoeken aan de zijkanten van de zestien. Daar was met Tadic als inzakkend aanspeelpunt ruimte voor. Nu dwingt statische Haller hem om breder te staan en daar iets te forceren, zoals Tadic en Antony ook doen. Neres is echter niet het type speler dat met een geniale actie komt en echt een geweldige voorzet of goed schot heeft 'ie ook niet.

Ja, maar in die periode speelde hij ook vaak vanaf links. Ziyech stond volgens mij rechts, Tadic in de punt en Donny er achter. Dat was toch wel een hele andere manier van spelen inderdaad. Dat maakt hem ook wel redelijk een dimensionaal als speler. Hoeft niet erg te zijn, maar niet ideaal. Daarbij heb ik ook de indruk dat hij sinds zijn blessures niet meer vol de sprint durft aan te gaan. 

Wat ik verder opvallend vind is de energie die Anthony wel in de wedstrijd legt, maar Neres eigenlijk nooit. Hij is ook redelijk flegmatiek, wat wellicht ook niet helpt voor de beeldvorming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei FlyD:

Ik ben blij dat Daramy eindelijk bij Jong Ajax ritme en ervaring gaat opdoen. Had het deze wek alleen niet verwacht, zeker aangezien Tadic een twijfelgeval is voor de wedstrijd tegen Sporting. Zou daar Neres dan starten als linksbuiten?

Salah-Eddine doet het de laatste weken best aardig, daar was jij wel fan van toch?

Die is lekker bezig. Ik verwacht dat hij dit seizoen nog zijn debuut gaat maken in Ajax 1. Zeker als Nico vertrekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites