Erwin. Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 11 uur geleden zei Rogier.: Denk alleen wel dat Brobbey minder vaak de goede loopactie maakt. Verder wel eens. We gaan het helaas nooit weten.  Zat trouwens net even naar het speelschema te kijken, en de KNVB heeft het wel weer lekker gemaakt tijdens de Afrika Cup. Missen Haller sowieso tegen Utrecht en PSV uit, daarnaast misschien ook nog tegen Heracles thuis. Gelukkig wel laatste weekend van januari vrij, ook al zijn er geen interlands in Europa. Ach je kan beter Haller missen dan Sangaré Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 @Socrates Overigens vind ik je analytische uiteenzettingen vaak wel leuk om te lezen, in tegenstelling tot anderen hier. Maar inzake Haller vind ik persoonlijk dat je wellicht iets teveel sentiment mee laat spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 43 minuten geleden zei Erwin.: Ach je kan beter Haller missen dan Sangaré Oei, dat is voor PSV ook geen fijne nee. Verder vraag ik me dat nog wel enigszins af. We hebben alleen Danilo als vervanging, en die heeft nog zo weinig minuten gemaakt dat we gegarandeerd de Tadic variant gaan zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 Niemand zal beweren dat Haller geen beperkingen heeft, want dan was hij nu niet de spits van Ajax, maar van Real Madrid of Bayern MĂĽnchen. Wat hij voorlopig wel brengt is rendement. 9 goals in vijf Europese duels is zeker voor de spits van Ajax een zeer hoog aantal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 4 uur geleden zei Hwb: Is het nou echt zo lastig om te tikken "Ik dacht dat we er in de CL niets aan zouden hebben, maar vooralsnog voegt hij veel meer toe dan ik had gedacht" te tikken? In de CL-potten (misschien op Besiktas-thuis na) is het voorlopig een prima afwerker, ja. Dat lijkt me duidelijk. Voetballend was hij thuis tegen Dortmund zelfs ook van aardig goed niveau. Dat heb ik ook al gezegd. Maar bij aanvang was mijn kritiek ook nooit dat hij niet zou kunnen scoren. Ik heb twee dingen gezegd:  - Hij is niet zo goed in het meevoetballen - Hij is vrij traag  Terwijl anderen hier dat tegenspraken, met name dat eerste. Achteraf moet je dan toch stellen dat ik daar gelijk in heb gekregen, maar wie heb je dat zien tikken de afgelopen tijd?  Hij viel echter óók nog eens tegen qua scoren in de competitie. En ook dit seizoen mist hij gewoon nog steeds vrij veel kansen. Heb het daar al eerder over gehad, ook met aantal schoten en specifieke wedstrijden, et cetera. Met die laatste opmerking van je vind ik dan ook dat je hetgeen ik hier zeg ferm overdreven neerzet, beetje jammer.  3 uur geleden zei Elsjorro1990: Dan heb je van spitsen weinig kaas gegeten. Zijn positionering is van een uitzonderlijk hoog niveau. De manier waarop hij altijd net even dat stapje zet om los te zijn, net even inhoud als die moet inhouden. Nee hoor. Ik begrijp die opvatting obv zijn CL-wedstrijden. Wanneer er meer beweegruimte is sowieso, zag je ook tegen oa Sporting. Maar nogmaals: in de nationale competitie zie ik hem heel vaak verstoppertje spelen, niet snel genoeg anticiperen, niet op tijd voor zijn man komen.. Het is ook niet voor niets dat als Ajax ruim wint nationaal, hij maar net aan één goal scoort als het meezit.  3 uur geleden zei Elsjorro1990: Overigens haal ik expres die vooractie aan ja. Ik vind dat hij heel erg groeit in hoe hij zich voetballend manifesteert. Nu ja, jij zegt zoveel over spitsen te weten. Ik was nog 4cm langer dan Haller, ook behoorlijk lange benen, dan is het al een stuk makkelijker om zo'n bal uit de lucht te plukken. Maar ook gisteren zie je hem niet eens zo goed meevoetballen. Meerdere keren ongelukkige aannames, bal inleveren, bal net verkeerd terugkaatsen. Viel in en had de meeste verkeerde aannames (3) van alle Ajacieden, terwijl hij maar één helft speelde. Ook zijn passnauwkeurigheid lag het laagst.  2 uur geleden zei Elsjorro1990: Maar inzake Haller vind ik persoonlijk dat je wellicht iets teveel sentiment mee laat spelen. Dat mag, ik zie met dit voetbal gewoon graag een spits die ook nog mee kan voetballen of wat diepte heeft. Haller heeft nu twee wedstrijden prima mee lopen ballen als targetman, maar dat was het dan ook. Er staan tientallen wedstrijden tegenover waarin hij gewoon Ajax-onwaardig aan het prutsen is. Als hij niet scoort, heeft hij meestal weinig waarde. Beetje zoals Klaassen. Als spits is dat dan iets minder erg dan als middenvelder, maar in het offensieve combinatievoetbal is elke positie in voetballend opzicht belangrijk, want anders stokt het vroeg of laat ergens.  Ik vind verder van mijn kant dat men ook nogal op de waan van de dag leeft inzake Haller. Wat is het? Twee goede wedstrijden lopen voetballen? In drie een beetje deftig zijn kansen afgemaakt? Gelukkig zijn het wedstrijden tegen prima tegenstanders, waarin hij dus ook net wat meer ruimte krijgt. Maar ik vind wel dat je een ervaren spits van ruim twintig miljoen ook mag beoordelen op Zwolle-uit en Cambuur-thuis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 Uiteindelijk draait het om de cijfers toch? 18 goals en 5 assists in 19 duels en dat is jaren geleden dat een spits van Ajax die cijfers kan weerleggen. Wel eens dat hij voetballend niet de sterkste is en zich vaak niet op de positie bevindt waar hij zich moet bevinden.  En laten we wel wezen: als hij echt alle kansen af zou maken die hij zou krijgen en alle ballen goed zou verwerken zou hij niet bij Ajax spelen ....  Maar ik denk dat ik en met mij vele anderen dat niet sterk meevoetballen op de koop toe nemen zolang hij zulke cijfers haalt.  1 uur geleden zei Socrates: Het is ook niet voor niets dat als Ajax ruim wint nationaal, hij maar net aan één goal scoort als het meezit.  Ik vind dit niet puur aan Haller liggen of in zijn nadeel spreken. Ajax heeft 3 a 4 spelers voorin lopen die 15+ goals kunnen scoren, waardoor de diversiteit enorm hoog kan liggen. Bij dat soort duels creëren jongens als Berghuis, Tadic en Antony ook enorm veel kansen voor zichzelf of voor elkaar. Als je het aanvalsspel puur in zou richten op Haller zou hij in dat soort duels gemakkelijk meer doelpunten zou kunnen maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 12 uur geleden zei Hwb: Is het nou echt zo lastig om te tikken "Ik dacht dat we er in de CL niets aan zouden hebben, maar vooralsnog voegt hij veel meer toe dan ik had gedacht" te tikken? Ipv steeds over zijn beperkingen (die iedereen ziet en niemand ontkent) te beginnen. Â Overigens is het waanzin om te denken dat een (goede) spits nagenoeg elke goede kans moet maken en nog een stuk of wat niet goede kansen ook. Â Ik zie hem zo kritisch zijn op de politiek en Rutte en De Jonge, maar Socrates is juist waar het ook bij onze regering misgaat, iets vinden, vasthouden en niet meer toe willen geven als het dan toch anders loopt. Vreselijk irritant, betweterig en ook gewoon onprofessioneel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 (edited) 9 minuten geleden zei cimbomcu: Ik zie hem zo kritisch zijn op de politiek en Rutte en De Jonge, maar Socrates is juist waar het ook bij onze regering misgaat, iets vinden, vasthouden en niet meer toe willen geven als het dan toch anders loopt. Vreselijk irritant, betweterig en ook gewoon onprofessioneel. En jij bent een beetje zoals Gideon van Meijeren: volkomen uit je nek lopen zwetsen. Vreselijk irritant, dom en gewoon niet serieus te nemen.  Iets vinden en vasthouden als het toch anders loopt, haha. Haller heeft gewoon vanaf het begin slecht mee lopen voetballen, terwijl iedereen hier eerder zei dat hij dat oh zo goed kon. Erg effectief is hij in heel veel wedstrijden in de competitie ook bepaald niet geweest.  Maar goed, met professor scorebordjournalistiek himself 'discussiëren' is geen beginnen aan weet ik uit ervaring, dus ga maar lekker op zoek naar een Freek Jansen.  Kritisch op De Jonge trouwens? Loop je weer wat uit je duim te zuigen? Dan valt je trademark (niet/slecht lezen) nog mee. Edited November 25, 2021 by Socrates Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 7 minuten geleden zei Socrates: En jij bent een beetje zoals Gideon van Meijeren: volkomen uit je nek lopen zwetsen. Vreselijk irritant, dom en gewoon niet serieus te nemen.  Iets vinden en vasthouden als het toch anders loopt, haha. Haller heeft gewoon vanaf het begin slecht mee lopen voetballen, terwijl iedereen hier eerder zei dat hij dat oh zo goed kon. Erg effectief is hij in heel veel wedstrijden in de competitie ook bepaald niet geweest.  Maar goed, met professor scorebordjournalistiek himself 'discussiëren' is geen beginnen aan weet ik uit ervaring, dus ga maar lekker op zoek naar een Freek Jansen.  Kritisch op De Jonge trouwens? Loop je weer wat uit je duim te zuigen? Dan valt je trademark (niet/slecht lezen) nog mee.  Hey kindje, ga jij je anders lekker druk maken omdat een aantal mensen hier hebben gezegd dat hij goed kon meevoetballen nadat hij in 5 wedstrijden 9 goals heeft gemaakt, en de enige andere die dat kon een wereldster als Lewandowski is.  Voordat het een fabeltje word, ik stem niet op idioten als Fvd voor de anderen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 (edited) Je snapt het oprecht niet hè.  1) Slecht/matig meevoetballen en voorzetjes afwerken is niet hetzelfde 2) Ik maak mij nergens druk om, maar moet constant mijzelf herhalen omdat types als cimbomcu dan weer zo'n holle opmerking denken te moeten maken Edited November 25, 2021 by Socrates Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 37 minuten geleden zei Socrates: Je snapt het oprecht niet hè.  1) Slecht/matig meevoetballen en voorzetjes afwerken is niet hetzelfde 2) Ik maak mij nergens druk om, maar moet constant mijzelf herhalen omdat types als cimbomcu dan weer zo'n holle opmerking denken te moeten maken  Hey kindje, als iemand 9 goals maakt in 5 wedstrijden zoals alleen wereldster Lewandowski het kan en zelfs Ronaldo en Messi dit niet halen. Dan is helemaal niemand geintresseerd in dat betweterige toontje van je over dat geneuzel van meevoetballen. 4 goals tegen Sporting, 3 goals tegen Besiktas en 2 tegen Dortmund met nog 1 wedstrijd te gaan. Tjuuss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 30 minuten geleden zei cimbomcu:  Hey kindje, als iemand 9 goals maakt in 5 wedstrijden zoals alleen wereldster Lewandowski het kan en zelfs Ronaldo en Messi dit niet halen. Dan is helemaal niemand geintresseerd in dat betweterige toontje van je over dat geneuzel van meevoetballen. 4 goals tegen Sporting, 3 goals tegen Besiktas en 2 tegen Dortmund met nog 1 wedstrijd te gaan. Tjuuss. En dan beginnen met "hey kindje". Willen schoppen tegen iemand om het schoppen en dan met iets heel anders komen dan de originele aanklacht.  Basisschoolniveau'tje weer hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 Dit is voor niemand leuk jongens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 4 minuten geleden zei Hwb: Dit is voor niemand leuk jongens. Lekker makkelijk. Jij draagt er mede aan bij dat ik zulke types op mijn dak krijg, maar goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 (edited) 1 minuut geleden zei Socrates: Lekker makkelijk. Jij draagt er mede aan bij dat ik zulke types op mijn dak krijg, maar goed. Â Lekkere zelfreflectie kerel. Â Het zijn JOUW posts (en die van Cim). Jullie doen dat, niemand anders. Je hoeft die reactie niet te tikken. En als je hem wel tikt niet te posten. Edited November 25, 2021 by Hwb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 (edited) 15 minuten geleden zei Hwb: Lekkere zelfreflectie kerel. God, gaan we weer. Zó makkelijk hè.. Ongelofelijk. Waar is jouw zelfreflectie over dat bericht bovenaan de pagina van je? Begin daar eens mee. Want ik krijg hier iedere keer dom geleuter over mij heen over dat Haller voorzetjes afwerkt in de CL, terwijl ik nooit gezegd heb dat hij dat niet zou kunnen. En dan zelf elders klagen dat mensen "NIET OP JE PUNT" reageren. Schijnheilig zeg. Je kan wel beter.  Nog maar een keer dan, want dat doen jullie toch echt zelf met z'n allen:  Dit forum: Haller gekocht, geweldig, kan ook zo lekker ballen (iemand vergeleek hem zelfs met Giroud)  Ik: Nah, matig in het meevoetballen en aan de trage kant (maar zei zelfs nog dat hij gemakkelijk topscorer zou worden in de Eredivisie)  Paar maanden later speelt Haller inderdaad als een natte krant en heb je voetballend niks aan hem; sterker nog, is hij een stoorzender. Zelfs in het afmaken van de kansen valt hij nog wat tegen.  Dit forum: *stil*  Weer wat later werkt hij voorzetjes af in de CL.  Dit forum: ZOOO SOCRATES ZIE JE WEL JONGE!!!!  Ik: ??? Uitleggen dat het destijds om het meevoetballen ging  Dit forum: Ja natuurlijk heeft hij zijn beperkingen, maar hij scoort veel, is het nou zo moeilijk om dat toe te geven? Hou toch eens op met dat herhalen over meevoetballen   Echt, om gek van te worden. Mag hopen dat er nog eens iemand is die het gaat begrijpen, maar afgaande op de rest van het forum zal dat wel weer tegen gaan vallen. Edited November 25, 2021 by Socrates Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 2 uur geleden zei cimbomcu:  Ik zie hem zo kritisch zijn op de politiek en Rutte en De Jonge, maar Socrates is juist waar het ook bij onze regering misgaat, iets vinden, vasthouden en niet meer toe willen geven als het dan toch anders loopt. Vreselijk irritant, betweterig en ook gewoon onprofessioneel.  Doe is ff normaal. Je hebt je tot dusver niet gemengd in deze discussie dus is je gefrustreerde bericht nergens voor nodig.  En vanaf hier graag weer over Ajax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 28 minuten geleden zei cimbomcu:  Wanneer ik iemand irritant noem omdat hij na een geweldige score van 15 punten uit 5 duels, 9 goals uit 5 wedstrijden nog steeds topic komt vervuilen met dat negatieve gedoe van hem is dat opeens heel erg?  Haha, ik noem zijn posts irritant en betweterig. Mag dat ook al niet meer? Ik scheld hem niet uit, ik irriteer mij alleen aan het feit dat iemand als Socrates die duidelijk aangeeft dat hij niet voor Ajax is wel Ajax topic volspuit met negatieve shit. Waarom doet hij dat niet bij andere Nederlandse club topics? Mag ik dat irritant vinden Lazy? Of is iets irritant vinden al goed voor strafpunten en moet ik dan in de hoek gaan zitten.  Als je dat enkele uren na de hele discussie doet, doe je dat maar met 1 reden en dat is iemand uit de tent lokken.  Dus nogmaals, vanaf hier weer over Ajax. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost November 25, 2021 Share Gepost November 25, 2021 2 minuten geleden zei Lazy:  Als je dat enkele uren na de hele discussie doet, doe je dat maar met 1 reden en dat is iemand uit de tent lokken.  Dus nogmaals, vanaf hier weer over Ajax.  Haha wat een onzin man, er waren inderdaad tijden dat ik iedere dag op MU was. Maar ik werk fulltime en heb wel meer te doen, letterlijk de eerste keer dat ik het Ajax topic open na BJK uit. Dan reageer ik gewoon op wat mij opvalt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 12 uur geleden zei Socrates: God, gaan we weer. Zó makkelijk hè.. Ongelofelijk. Waar is jouw zelfreflectie over dat bericht bovenaan de pagina van je? Begin daar eens mee. Want ik krijg hier iedere keer dom geleuter over mij heen over dat Haller voorzetjes afwerkt in de CL, terwijl ik nooit gezegd heb dat hij dat niet zou kunnen. En dan zelf elders klagen dat mensen "NIET OP JE PUNT" reageren. Schijnheilig zeg. Je kan wel beter.  Nog maar een keer dan, want dat doen jullie toch echt zelf met z'n allen:  Dit forum: Haller gekocht, geweldig, kan ook zo lekker ballen (iemand vergeleek hem zelfs met Giroud)  Ik: Nah, matig in het meevoetballen en aan de trage kant (maar zei zelfs nog dat hij gemakkelijk topscorer zou worden in de Eredivisie)  Paar maanden later speelt Haller inderdaad als een natte krant en heb je voetballend niks aan hem; sterker nog, is hij een stoorzender. Zelfs in het afmaken van de kansen valt hij nog wat tegen.  Dit forum: *stil*  Weer wat later werkt hij voorzetjes af in de CL.  Dit forum: ZOOO SOCRATES ZIE JE WEL JONGE!!!!  Ik: ??? Uitleggen dat het destijds om het meevoetballen ging  Dit forum: Ja natuurlijk heeft hij zijn beperkingen, maar hij scoort veel, is het nou zo moeilijk om dat toe te geven? Hou toch eens op met dat herhalen over meevoetballen   Echt, om gek van te worden. Mag hopen dat er nog eens iemand is die het gaat begrijpen, maar afgaande op de rest van het forum zal dat wel weer tegen gaan vallen. Maar ik mag daar toch een andere mening over hebben zonder dat je ape shit banana's op mij gaat? Ik vind het namelijk helemaal niet zo'n matige meevoetballer. Daar verschillen we in mening over, dat is prima. Maar dat maakt niet dat je je daar zo over hoeft op te winden. Overigens snap ik dat je hier vooral bepaalde mensen aan haalt die semi-grappig komen melden "dat ze voor de tv zitten" om mee te mogen praten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 https://www.ad.nl/offside/sierd-de-vos-ligt-weer-onder-vuur-na-walgelijke-uitspraken-tijdens-ajax-wedstrijd~a3ec2f01/   Stelling De Vos gaat soms te ver met zijn commentaar!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Socrates Gepost November 26, 2021 Share Gepost November 26, 2021 Ik vind het vaak wel vermakelijk, maar toen ik zat te kijken en die opmerking hoorde dacht ik al: nah, niet zo chique. Vertellen dat iemand volgens jou lelijk is, tja, dat is een beetje onnodig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazy Gepost November 28, 2021 Share Gepost November 28, 2021 Heren Ajacieden, herinneren we ons deze nog? Â Â Goed om te zien dat zijn duikelkunsten er in de loop der jaren wel op voorruit zijn gegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neva Gepost November 28, 2021 Share Gepost November 28, 2021 Er was wel contact... Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Pulga Gepost November 28, 2021 Share Gepost November 28, 2021 Geen Haller en Antony vandaag, moet alsnog wel goedkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts