Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Zojuist zei Chiemel:

Hij is wel heel scherp op dit moment hoor. 

Nja, dan had die tweede kans op z'n minst op doel gemoeten ipv de tribune in. En die eerste goal had jij ook gemaakt. Tweede goal als je een energydrankje op had.

Laten we vooral ook niet vergeten dat hij in de nationale competitie vrij vaak ook kansen mist (en het voetbal frustreert). 

Maar prima pinchitter zo, geen Luuk de Jong nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Socrates:

Nja, dan had die tweede kans op z'n minst op doel gemoeten ipv de tribune in. En die eerste goal had jij ook gemaakt. Tweede goal als je een energydrankje op had.

Laten we vooral ook niet vergeten dat hij in de nationale competitie vrij vaak ook kansen mist (en het voetbal frustreert). 

Maar prima pinchitter zo, geen Luuk de Jong nodig.

Ik vind het ook wel knap en juist een van zijn kwaliteiten dat hij zoveel kansen krijgt. Hij staat er toch weer. Die eerste goal ook, daar moet je wel zijn als spits. En ja, dan mist hij er behoorlijk vaak veel, maar daar is 'ie niet alleen in. Hij speelt niet voor niets bij Ajax en komt niet voor niets bij, met alle respect, West Ham vandaan. 

En ja, dat ligt ook aan dat hij spits is van Ajax, maar bijvoorbeeld in de eerste helft kregen we niet zoveel kansen. Een Brobbey had er minder gekregen en waarschijnlijk hetzelfde percentage gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Ik vind het ook wel knap en juist een van zijn kwaliteiten dat hij zoveel kansen krijgt. Hij staat er toch weer. Die eerste goal ook, daar moet je wel zijn als spits. En ja, dan mist hij er behoorlijk vaak veel, maar daar is 'ie niet alleen in. Hij speelt niet voor niets bij Ajax en komt niet voor niets bij, met alle respect, West Ham vandaan. 

En ja, dat ligt ook aan dat hij spits is van Ajax, maar bijvoorbeeld in de eerste helft kregen we niet zoveel kansen. Een Brobbey had er minder gekregen en waarschijnlijk hetzelfde percentage gemist.

Nah, vind ik een beetje makkelijk. Is imo vrij normaal dat je er staat als mensen breed doorkomen voor de voorzet. Hij komt ook nauwelijks het middenveld in, hè. Je speelt met een tien die tussen de linies staat. Brobbey had er minder gekregen, nou, niet per sé. Kan beter combineren en kan je ook nog eens de diepte insturen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Socrates:

Nah, vind ik een beetje makkelijk. Is imo vrij normaal dat je er staat als mensen breed doorkomen voor de voorzet. Hij komt ook nauwelijks het middenveld in, hè. Je speelt met een tien die tussen de linies staat. Brobbey had er minder gekregen, nou, niet per sé. Kan beter combineren en kan je ook nog eens de diepte insturen. 

Denk alleen wel dat Brobbey minder vaak de goede loopactie maakt. Verder wel eens. We gaan het helaas nooit weten.

Zat trouwens net even naar het speelschema te kijken, en de KNVB heeft het wel weer lekker gemaakt tijdens de Afrika Cup. Missen Haller sowieso tegen Utrecht en PSV uit, daarnaast misschien ook nog tegen Heracles thuis. Gelukkig wel laatste weekend van januari vrij, ook al zijn er geen interlands in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Bij die eerste goal maakt hij wel een sprintactie waarbij hij een meter of 3 op de cv pakt he. Dan kun je zeggen dat het een makkelijke goal is om te maken, omdat hij daar volledig vrij staat, maar daar heeft hij wel iets voor moeten doen.

Al leek dat enorme verschil met de cv ook wel vooral aan de cv te liggen. Maar het is onzin om te zeggen dat wij die ook gemaakt zouden hebben. Wel als we daar ook hadden gestaan, maar dat was 90% van ons nooit op die manier gelukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Bij die eerste goal maakt hij wel een sprintactie waarbij hij een meter of 3 op de cv pakt he. Dan kun je zeggen dat het een makkelijke goal is om te maken, omdat hij daar volledig vrij staat, maar daar heeft hij wel iets voor moeten doen.

Al leek dat enorme verschil met de cv ook wel vooral aan de cv te liggen. Maar het is onzin om te zeggen dat wij die ook gemaakt zouden hebben. Wel als we daar ook hadden gestaan, maar dat was 90% van ons nooit op die manier gelukt.

Je kunt aan alles merken dat Socrates zelf of nooit gevoetbald heeft, of een spijkerharde verdediger was. Puur gekeken naar de manier haller beweegt en zich opstelt, hoort hij bij de beste 10/20 spitsen van de wereld. Op specifiek dat punt dan hè.

Typisch ook dat hij die bal over aanhaalt, waar haller met 1 aanname en een man in zijn rug de bal uit de lucht in 1 keer goed legt. Waanzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Je kunt aan alles merken dat Socrates zelf of nooit gevoetbald heeft, of een spijkerharde verdediger was. Puur gekeken naar de manier haller beweegt en zich opstelt, hoort hij bij de beste 10/20 spitsen van de wereld. Op specifiek dat punt dan hè.

Typisch ook dat hij die bal over aanhaalt, waar haller met 1 aanname en een man in zijn rug de bal uit de lucht in 1 keer goed legt. Waanzin.

Dat vind ik dus echt niet. Zoveel wedstrijden al gezien in de eredivisie waarin hij overal te traag op reageert, niet op tijd bij de eerste paal was, loom blijft wachten, niet uit de dekking komt.. Typisch trouwens dat je een vooractie gaat uitleggen terwijl het ging om het afmaken. 

Was overigens een bijzonder veelscorende spits, dus helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nou echt zo lastig om te tikken "Ik dacht dat we er in de CL niets aan zouden hebben, maar vooralsnog voegt hij veel meer toe dan ik had gedacht" te tikken? Ipv steeds over zijn beperkingen (die iedereen ziet en niemand ontkent) te beginnen.

Overigens is het waanzin om te denken dat een (goede) spits nagenoeg elke goede kans moet maken en nog een stuk of wat niet goede kansen ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Socrates:

Dat vind ik dus echt niet. Zoveel wedstrijden al gezien in de eredivisie waarin hij overal te traag op reageert, niet op tijd bij de eerste paal was, loom blijft wachten, niet uit de dekking komt.. Typisch trouwens dat je een vooractie gaat uitleggen terwijl het ging om het afmaken. 

Was overigens een bijzonder veelscorende spits, dus helaas.

Dan heb je van spitsen weinig kaas gegeten. Zijn positionering is van een uitzonderlijk hoog niveau. De manier waarop hij altijd net even dat stapje zet om los te zijn, net even inhoud als die moet inhouden.

Overigens haal ik expres die vooractie aan ja. Ik vind dat hij heel erg groeit in hoe hij zich voetballend manifesteert. Als hij dat soort ballen ook nog in het mandje legt dan is die niet alleen op positionering wereldtop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites