Azpi Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) 10 minutes ago, Kyrill said: Nou dan versterk je mijn argument dus alleen maar nog meer... Er is 0,0 reden om NIET 1e te worden in je poule Ik snap deze hele discussie niet. De CL is de enige competitie die wat voorstelt waarin Ajax speelt (de meeste wedstrijden in de eredivisie zijn makkelijk voor Ajax, en Ajax zou elk jaar simpel kampioen moeten worden) en waar meerdere mensen naar kijken buiten Nederland. Je zit ook nog met de 18.45 wedstrijd & dat is ook een voordeel want niemand buiten Nederland gaat kijken naar Besiktas - Ajax als City - PSG tegelijkertijd bezig is. 24 november 2021 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Mooi dat je je er zo in hebt verdiept, Karel 19 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Porto of Atletico Madrid spelen dan tegen Liverpool Nee, vind ik niet. 19 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Inter of Sheriff spelen dan tegen Real Madrid Nee, vind ik niet. 19 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Barcelona of Benfica spelen dan tegen Bayern Munchen Ja, eens. 20 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Villareal of Atalanta spelen dan tegen Manchest United Nee, vind ik niet. 20 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Juventus spelen dan tegen Chelsea Nee, vind ik niet. 20 minuten geleden zei Kyrill: Liever tegen Salzburg of Sevilla spelen dan tegen Lille Nee, vind ik niet. 21 minuten geleden zei Kyrill: Dan nog belangrijkste voordeel uitdoelpunten tellen niet mee dus als je 1e speelt speel je 2e duel pas thuis en dan thuisvoordeel hebben is vele malen groter dan wanneer je 2 duels uit eindigd Het hele principe van het afschaffen van die regel is een meer 'open' heenwedstrijd krijgt in plaats van twee ploegen die absoluut geen goal willen krijgen en dat je dus minder in het voordeel bent als je eerst uit speelt. Dus ik zie dat voordeel wat je schetst niet zo, sorry. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Thnx @Karlo Ik snap waar je vandaan komt. Liever Real dan Inter valt te begrijpen en Lille eigenlijk ook wel gezien jullie goed verleden tegen die ploeg en vind zelf van niet maar ik snap dat je liever United hebt dan Villareal of Atalanta. Maar meen je serieus dat je echt meer vrees hebt voor Juventus en Porto of Atletico Madrid dan voor Chelsea en Liverpool? Dit is niet als schoolmeester bedoeld hoor totaal niet maar hoeveel/vaak kijk je Engels voetbal. Gewoon puur uit interesse? Ik snap enigzins heel klein beetje die inschatting maakt maar Chelsea en Liverpool zijn echt heel erg goed hoor. Eens we grotendeels oneens zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) Onana onder de lat vanavond, aldus Telegraaf. Citaat Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Gravenberch, Berghuis, Klaassen; Neres, Tadic, Daramy. 24 november 2021 bewerkt door Thierryvane Opstelling toegevoegd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 7 minuten geleden zei Thierryvane: Onana onder de lat vanavond, aldus Telegraaf. Toch zes andere namen, veel voor Ten Hag zijn doen. Ben benieuwd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Leuke opstelling, Tadic eindelijk weer eens in de punt ook. Ik ga maar weer eens kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 26 minuten geleden zei Kyrill: Maar meen je serieus dat je echt meer vrees hebt voor Juventus en Porto of Atletico Madrid dan voor Chelsea en Liverpool? Dit is niet als schoolmeester bedoeld hoor totaal niet maar hoeveel/vaak kijk je Engels voetbal. Gewoon puur uit interesse? Ja, Engelse ploegen liggen Ajax over het algemeen beter dan Portugese en Italiaanse ploegen en Atleti schaar ik ook bij dat rijtje. Tuurlijk gaat Ajax het ook lastig hebben tegen Chelsea en Liverpool, dat ontken ik ook nergens. Ben zeer huiverig om het Chelsea van Tüchel te treffen momenteel, die een hele interessante 3-4-2-1 spelen. En Liverpool kan ons fysiek overtreffen met hun vlieg en draaf-voetbal. En ga je nu op de Zeus-tour door te quizzen wie wel of niet genoeg voetbal kijkt, en er dan pas wat over mag zeggen? Had je hoger ingeschat, ouwe reus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Ik voel een Ok aankomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Wel veel wisselingen dit. Beetje overdreven. Maargoed, wel leuk om Daramy eens te zien starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Gelukkig heeft de Telegraaf het altijd juist.. Gegeven opstellingen door AD en TG kloppen vrijwel nooit, dus ik wil het nog wel eens zien. Ben wel heel benieuwd naar het koppel Berghuis - Tadic, als Tadic daadwerkelijk in de spits zal staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 6 minuten geleden zei Karlo: Ja, Engelse ploegen liggen Ajax over het algemeen beter dan Portugese en Italiaanse ploegen en Atleti schaar ik ook bij dat rijtje. Tuurlijk gaat Ajax het ook lastig hebben tegen Chelsea en Liverpool, dat ontken ik ook nergens. Ben zeer huiverig om het Chelsea van Tüchel te treffen momenteel, die een hele interessante 3-4-2-1 spelen. En Liverpool kan ons fysiek overtreffen met hun vlieg en draaf-voetbal. En ga je nu op de Zeus-tour door te quizzen wie wel of niet genoeg voetbal kijkt, en er dan pas wat over mag zeggen? Had je hoger ingeschat, ouwe reus Pressen en vooral met organisatie verdedigen en counteren is waar dit Ajax het moeilijk mee zal hebben. Daarom is Chelsea juist een ongelofelijk lastige tegenstander voor dit Ajax. Het voordeel van je laatste sneer - dat je af en toe ook nog eens wat kijkt ipv gewoon maar wat in het luchtledige loopt te lullen - is dat ik dus bijna wekelijks Juve zie spelen en je kan vertellen dat ze vooralsnog heel matig voetballen en Ajax heel veel in huis heeft om het ze lastig te maken. En dat zeg ik als iemand die meer met Juve heeft dan met Ajax. Mazraoui over slome Rabiot heen. Antony tegen Alex Sandro die vreselijk slecht speelt. Met Berghuis en Tadic tussen de linies voetballen. Slome Morata tegen Martinez en Timber. Man, als Juve één ploeg niet zou moeten treffen buiten de gewoonlijke grootmachten, is het (een goed voetballend) Ajax wel. Moet er niet eens aan denken. Liverpool met het pressen, snelheid op de vleugels (haha, Salah vs. Blind), fysiek sterke CV's als Van Dijk.. Ik zie het al helemaal voor me. Zetten Ajax vast in de opbouw, lange bal op Haller, verliest weer eens zijn luchtduels.. Atlético is dit seizoen niet zo goed als vorig seizoen imo. Zijn ook niet heel snel op de counter als Suarez of Griezmann speelt. Porto, tja, alleen omdat ze Portugees zijn. Sowieso het historische argument, spreken over de nationaliteiten van een ploeg.. Ook totaal niet relevant meer. Liverpool en Chelsea spelen geen typisch Engels voetbal. Hebben zelfs beide Duitse trainers uit een heel ander soort trainerscultuur. Juve speelt eerder het ouderwetse Engelse voetbal. 4-4-2 en maar wat doen. Lijkt nergens naar. Real laatste weken beter dan eerst. Defensie weer eens op orde met Militao en Alaba, middenvelders die nog altijd mooie dingen laten zien (Kroos erg goed weer bijvoorbeeld), kilometervreter als Valverde, voorin begint het ook te lopen.. Niet het matige Real waar Ajax destijds van won. Denk niet dat het huidige Inter zoveel lastiger gaat zijn, integendeel. Minder dan vorig seizoen ook. Kunnen ook best een keer weggespeeld worden door Ajax. Enige waar ik mij nog iets bij zou kunnen voorstellen is Atalanta/Villareal > United. Op dit moment dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) 40 minuten geleden zei Karlo: Ja, Engelse ploegen liggen Ajax over het algemeen beter dan Portugese en Italiaanse ploegen en Atleti schaar ik ook bij dat rijtje. Tuurlijk gaat Ajax het ook lastig hebben tegen Chelsea en Liverpool, dat ontken ik ook nergens. Ben zeer huiverig om het Chelsea van Tüchel te treffen momenteel, die een hele interessante 3-4-2-1 spelen. En Liverpool kan ons fysiek overtreffen met hun vlieg en draaf-voetbal. En ga je nu op de Zeus-tour door te quizzen wie wel of niet genoeg voetbal kijkt, en er dan pas wat over mag zeggen? Had je hoger ingeschat, ouwe reus Ten eerste over laatste gedeelte ik gebruik vaker(niet altijd) beleefde toon. Deze toon over quizen was oprechte vraag. Beleefder kon ik niet brengen zou het slijmen worden en zou ik tijltje voor mezelf moeten pakken Betreft @Socrates hij heeft in 1 pink nog meer verstand van voetbal dan dat ik het heb, toon waarop ik je dit vroeg, ga je bij hem niet vinden en krijgen. Ten tweede heb je nog reactie op paar posts hierboven van @Azpi of ben je daar mee eens? Tot slot mijn "eigen" inbreng /visie inhoudelijk. Liverpool staat op 12/12 na 4 duels in poule met Porto en Atlético oa. Chelsea won 3-0 van Juventus met 3 doelpuntenmakers van allemaal 21 of 22 jaar oud pas en eigen jeugd talenten die al heellang vast basis spelen James en CHO, alleen Chalobah pas sinds begin dit seizoen... Nou zeg je wel dat "Engelse" tegenstanders je beter liggen als Ajax zijnde? Is dat wel echt zo? Vorig seizoen in CL groepsfase verloor je 2x heel knullig van Liverpool oa door eigen goal van Nicolas. Daar bij moet gezegd worden Liverpool bepaald 2x niet op volle sterkte was. Oa feit alleen al Allison 2x niet meespeelde zegt genoeg. In diezelfde groep had je ook Atalanta Bergamo die jij nu ook liever hebt dan bijvoorbeeld Manchester United, terwijl die toen 2e werden. Daarnaast Lille is idd wel "tot" nu toe fijne tegenstander voor Ajax. Maar staan daar niet voor niks 1e. En laten wel wezen Sevilla is de EL Koning. Maar hebben ze tot nu toe ooit iets noemenswaardig in CL gepresteerd? Nope. Je hebt keer idd Real Madrid uitgeschakeld maar gaat toch niet serieus denken je taaiere tegenstander hebt in Inter laat staan Fc Sheriff? Als je Dortmund al 2x kapot maakt ben je toch niet bang voor die 2? Nogmaals over Chelsea net als Liverpool zowel in PL als in CL in bloed vorm. Juventus staat 8e in Serie A... Nu al 11 punten achter nummers 1 en 2 AC Milan en Napoli.... Als ze niet oppassen vallen ze top 9/10 uit.... Daarnaast levert nummer 1 worden ipv nummer 2 worden uiteraard meer geld, punten en winst premie op. 36 minuten geleden zei La Pulga: Ik voel een Ok aankomen. Helaas vriendje ik heb in dit geval jou, weer eens iemand doen verbazen /teleurstellen call it what you want 😘 EDIT :Terwijl ik dit post zie ik post van @Socratesverschijnen die zoals ik had voorspelt met nog veel meer voetbal verstand en kennis haar fijn uitlegt 24 november 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 26 minuten geleden zei Socrates: Daarom is Chelsea juist een ongelofelijk lastige tegenstander voor dit Ajax. Zeg ik ook. Maar daarom mag ik ze nog wel liever hebben dan Juve toch? 28 minuten geleden zei Socrates: dat ik dus bijna wekelijks Juve zie spelen 29 minuten geleden zei Socrates: Liverpool met het pressen, snelheid op de vleugels (haha, Salah vs. Blind), fysiek sterke CV's als Van Dijk.. Ik zie het al helemaal voor me. Ging vorig seizoen wel aardig, toch? Maar twee keer 0-1. 30 minuten geleden zei Socrates: Zijn ook niet heel snel op de counter als Suarez of Griezmann speelt. Als ja, wel met Correa en Joao Félix. Die misschien niet heel snel is maar wel een handenbindertje. Sorry hoor, maar de rest van je post is vooral weer opschepperij van hoe je goed je het allemaal wel niet volgt, en heeft verder weinig inhoud. En ik heb eigenlijk geen zin om er een welles-nietes-discussie van te maken waarin jij het nu een beetje doet veranderen. A vindt X en B vindt Y, prima toch. Kan gewoon. Lekker van je af laten glijden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Wat een zwaktebod man. Met je opschepperij-frame en weinig inhoud. Pot en ketel. Je gaat vrijwel nergens inhoudelijk op in. "Ik vind dit, mag toch?"-niveau en vanalles uit de weg gaan. Jij bent echt zo tenenkrommend slecht hè, allejezus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 6 minuten geleden zei Socrates: Wat een zwaktebod man. Met je opschepperij-frame en weinig inhoud. Pot en ketel. Je gaat vrijwel nergens inhoudelijk op in. "Ik vind dit, mag toch?"-niveau en vanalles uit de weg gaan. Jij bent echt zo tenenkrommend slecht hè, allejezus. kerel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) Ik zou niet tegen de Engelse ploegen willen spelen (behalve dan united). Aangezien Chelsea niet tegen Engelse ploegen geloot kan worden blijft voor mij alleen Ajax, Madrid en Bayern over die het Chelsea wellicht lastig kunnen maken. de Engelse ploegen spelen niet verdedigend maar zijn wel heel erg sterk verdedigend dus als je zegt een verdedigend team ligt Ajax niet dan snap ik niet waarom je liever Chelsea (5 tegengoals 2 uit open play) hebt dan Juventus (21 tegengoals). Een verdedigende ploeg die niet goed kan verdedigen lijkt me makkelijker dan een aanvallende ploeg die goed kan verdedigen. Tegen Juventus heb je tenminste de bal 24 november 2021 bewerkt door Azpi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 51 minuten geleden zei Socrates: Pressen en vooral met organisatie verdedigen en counteren is waar dit Ajax het moeilijk mee zal hebben. Inhoudelijke reactie? 52 minuten geleden zei Socrates: is dat ik dus bijna wekelijks Juve zie spelen en je kan vertellen dat ze vooralsnog heel matig voetballen en Ajax heel veel in huis heeft om het ze lastig te maken. En dat zeg ik als iemand die meer met Juve heeft dan met Ajax. Mazraoui over slome Rabiot heen. Antony tegen Alex Sandro die vreselijk slecht speelt. Met Berghuis en Tadic tussen de linies voetballen. Slome Morata tegen Martinez en Timber. Man, als Juve één ploeg niet zou moeten treffen buiten de gewoonlijke grootmachten, is het (een goed voetballend) Ajax wel. Moet er niet eens aan denken. Inhoudelijke reactie? 53 minuten geleden zei Socrates: Liverpool met het pressen, snelheid op de vleugels (haha, Salah vs. Blind), fysiek sterke CV's als Van Dijk.. Ik zie het al helemaal voor me. Zetten Ajax vast in de opbouw, lange bal op Haller, verliest weer eens zijn luchtduels.. Inhoudelijke reactie (en neen, geen scorebordjournalistiek weer; Liverpool vorig seizoen zit vrij ver weg van het huidige qua vorm)? 55 minuten geleden zei Socrates: Porto, tja, alleen omdat ze Portugees zijn. Sowieso het historische argument, spreken over de nationaliteiten van een ploeg.. Ook totaal niet relevant meer. Liverpool en Chelsea spelen geen typisch Engels voetbal. Hebben zelfs beide Duitse trainers uit een heel ander soort trainerscultuur. Juve speelt eerder het ouderwetse Engelse voetbal. 4-4-2 en maar wat doen. Lijkt nergens naar. Inhoudelijke reactie (of is het lastig, erkennen dat je kernargument niet echt valide is)? 57 minuten geleden zei Socrates: Real laatste weken beter dan eerst. Defensie weer eens op orde met Militao en Alaba, middenvelders die nog altijd mooie dingen laten zien (Kroos erg goed weer bijvoorbeeld), kilometervreter als Valverde, voorin begint het ook te lopen.. Niet het matige Real waar Ajax destijds van won. Denk niet dat het huidige Inter zoveel lastiger gaat zijn, integendeel. Minder dan vorig seizoen ook. Kunnen ook best een keer weggespeeld worden door Ajax. Inhoudelijke reactie? Allemaal inhoudelijke delen: vaststellingen obv het huidige seizoen, gaande over voetbalaspecten (strategie, sterke/mindere punten, individuele spelers). Jij komt met "ik mag toch X vinden?" zonder iets deftig van argumenten te voorzien, spreekt van "opschepperij" om de doodeenvoudige reden dat ik zeg bijna wekelijks naar Juventus te kijken (doet het niet zo goed in het dagelijks leven, hoor) en het meest inhoudelijke wat je nog te zeggen hebt is "handenbindertje" over Félix. Ook niet eens zozeer waar, meer een technische, flegmatieke speler, die niet eens zo geweldig in vorm steekt. Maar ja, Karlo, dat is opschepperij hè. Je kan vanalles lullen over het nieuwe boek van Saskia Noort, maar als je het niet gelezen hebt, wat ben je aan het doen dan? Juist ja. En dan het lef nog hebben om te zeggen: ja, niet zoveel inhoud verder. Wat schaamteloos. Je lijkt de grote broer van komodo25 wel. Karlo26, zeg maar. Je weet het allemaal net wat fatsoenlijker te formuleren, maar je zegt werkelijk helemaal niks, slaagt er nauwelijks in om ook maar iets deftig te onderbouwen en plakt dan verwijten op anderen die eigenlijk vooral voor jezelf opgaan. Dan kan je mij hard, onaardig of arrogant vinden, allemaal prima, maar op deze ontzettend holle manier discussiëren en er dan nog wat frames en sneren tegenaan gooien is gewoon ronduit respectloos. Zoals je wel vaker hebt laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) Onana; Mazraoui, Schuurs, Martinez, Tagliafico; Klaassen, Berghuis, Gravenberch; Neres, Tadic, Daramy. Inderdaad zes wijzigingen. Kan ermee leven Come on AFCA! 24 november 2021 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Kinderachtig, respectloos en heel dom, Karlo. Geen andere woorden voor. Blij dat je je weer beperkt tot "Come on AFCA!". In jouw geval maar het beste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) Ajax kan in de CL alleen maar kutgoals tegen krijgen: 2 penals en een blunder. 24 november 2021 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Pasveer had hem tegengehouden. #andreout Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Niet gek dat je zo’n penalty een keer tegen krijgt deze campagne, gegeven de beslissingen so far. Verder kan Besiktas er niks van en zou je hier overheen moeten lopen in het restant. Maar zie het eerst nog wel 2-0 worden, daar is de wedstrijd het wel naar. Ze missen wel Haller zo te zien, niemand voorin in het centrum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Wat speelt Schuurs slecht zeg. Kan ook alleen maar op de helft van de tegenstander verdedigen. Voorin moeten Daramy en Neres vaker centraal de diepte zoeken en moeten Tadic en Berghuis op het juiste moment de bal krijgen. Klaassen en Gravenberch vertragen nu alles weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Daramy heeft ook amper een bal goed geraakt. Hadden echt allang moeten scoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Zojuist zei Rogier.: Daramy heeft ook amper een bal goed geraakt. Hadden echt allang moeten scoren. Lijkt Dumfries wel. Wat zei die nou altijd? Harde voeten? Weinig techniek en controle in hoe hij een bal raakt in elk geval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten