Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Raar om tegen Besiktas dan ineens wat te rouleren. Doe dat lekker tegen Sparta. Gewoon bijna drie miljoen te verdienen. Alleen Tagliafico vind ik prima in zo'n heksenketel. Sowieso eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 1 minuut geleden zei Socrates: Raar om tegen Besiktas dan ineens wat te rouleren. Heel raar inderdaad als je al geplaatst bent, in de laatste drie Eredivisiewedstrijden vier punten hebt verspeeld en in de komende vier weken zeven wedstrijden speelt tegen o.a. AZ en Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 13 minuten geleden zei Karlo: Je kunt nog altijd vijf keer wisselen + wat Lazy zegt, je bent misschien niet eens echt in het voordeel als je 1e eindigt. Statistisch gezien ben je sowieso in het voordeel, de loting heb je toch geen invloed op. Er staat teveel op het spel om met een totaal niet ingespeeld team te spelen. Je kunt dan beter die 5 wissels gebruiken om spelers die lang niet gespeeld hebben er in te brengen in begin 2e helft als je met 3-0 voor zou staan. 3 miljoen is serieus veel geld, en elk punt kan het verschil maken tussen de 2e en 3e pot volgend jaar in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Ja, raar Karlo. Drie miljoen op het spel. Je moet nog je eerste plek veiligstellen, gunstiger voor loting volgende tegenstander. Zondag tegen Sparta, dan Willem II en dan Sporting die er dan nóg minder toe zal doen. Tussen AZ en Feyenoord zit een hele week. Het slaat niet echt ergens op, sorry. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 2 minuten geleden zei Rogier.: Statistisch gezien ben je sowieso in het voordeel, de loting heb je toch geen invloed op. Er staat teveel op het spel om met een totaal niet ingespeeld team te spelen. Je kunt dan beter die 5 wissels gebruiken om spelers die lang niet gespeeld hebben er in te brengen in begin 2e helft als je met 3-0 voor zou staan. 3 miljoen is serieus veel geld, en elk punt kan het verschil maken tussen de 2e en 3e pot volgend jaar in de CL. Dan verschillen we daarover van mening ik denk trouwens dat je de kwaliteiten van de B-keus onderschat. Besiktas is niet zo goed. 1 minuut geleden zei Socrates: Ja, raar Karlo. Drie miljoen op het spel. Je moet nog je eerste plek veiligstellen, gunstiger voor loting volgende tegenstander. Zondag tegen Sparta, dan Willem II en dan Sporting die er dan nóg minder toe zal doen. Tussen AZ en Feyenoord zit een hele week. Het slaat niet echt ergens op, sorry. Drie miljoen is veel, maar Ajax kan financieel wel een stootje hebben. Gunstiger voor de volgende ronde gaat dus niet op, met de kans dat je City, PSG, Liverpool, Atletico, Inter, Real Madrid, Chelsea, Juventus treft. Ik denk ook dat je de fysieke belasting van een heel seizoen in ogenschouw moet houden en dan kan zo'n rust-moment wel eens heel goed uit komen om in december en januari beter voor dag te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 1 minuut geleden zei Karlo: Dan verschillen we daarover van mening ik denk trouwens dat je de kwaliteiten van de B-keus onderschat. Besiktas is niet zo goed. Drie miljoen is veel, maar Ajax kan financieel wel een stootje hebben. Gunstiger voor de volgende ronde gaat dus niet op, met de kans dat je City, PSG, Liverpool, Atletico, Inter, Real Madrid, Chelsea, Juventus treft. Ik denk ook dat je de fysieke belasting van een heel seizoen in ogenschouw moet houden en dan kan zo'n rust-moment wel eens heel goed uit komen om in december en januari beter voor dag te komen. Lekker makkelijk zeg, je kan ook Benfica/Barca, Villareal/Atalanta etc loten. Liverpool > Atletico, Real > Inter en Chelsea > Juve. Ook City > PSG. Dat gaat zeker niet allemaal omdraaien. Dus nee, ik zeg je alvast, over het algemeen ga je straks veel beter een nummer twee kunnen treffen. Verder eens met dat laatste, maar niet ineens drie/vier tegelijk en niet in deze CL-wedstrijd. Ik had sowieso al vaker af en toe Tagliafico, Kudus en Neres laten rouleren. Je kan heus uit bij Sparta voor Tagliafico ipv Blind kiezen en thuis tegen Willem II Neres laten spelen ipv Tadic of Haller. Tegen Sporting misschien gewoon spelers met lichte pijntjes en tegen Barendrecht wel gewoon een b-elftal. Ook geen drama hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 8 minuten geleden zei Socrates: Lekker makkelijk zeg, je kan ook Benfica/Barca, Villareal/Atalanta etc loten. Liverpool > Atletico, Real > Inter en Chelsea > Juve. Ook City > PSG. Dat gaat zeker niet allemaal omdraaien. Dus nee, ik zeg je alvast, over het algemeen ga je straks veel beter een nummer twee kunnen treffen. Niet mee eens. 8 minuten geleden zei Socrates: Verder eens met dat laatste, maar niet ineens drie/vier tegelijk en niet in deze CL-wedstrijd. Ik had sowieso al vaker af en toe Tagliafico, Kudus en Neres laten rouleren. Je kan heus uit bij Sparta voor Tagliafico ipv Blind kiezen en thuis tegen Willem II Neres laten spelen ipv Tadic of Haller. Tegen Sporting misschien gewoon spelers met lichte pijntjes en tegen Barendrecht wel gewoon een b-elftal. Ook geen drama hoor. Wel mee eens, tegen Sporting en Barendrecht sowieso doen. Mijn gevoel zegt alleen dat Ten Hag het niet gaat doen. Of zelfs al weg is (ManU). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Nico kan je prima opstellen en Klaassen, omdat Alvarez niet mee mag doen is ook prima. Los van blessures zou ik verder niet te veel wisselingen doen. Wat @Socrates terecht stelt, voor Ajax staat er nog relatief wat op het spel. Niet alleen financieel, maar ook qua tegenstander volgende ronde. En vergeet niet dat elk punt je Europese ranking verbeterd wat ook op de lange termijn positieve invloeden kan hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 4 minuten geleden zei Karlo: Niet mee eens. Wonderbaarlijk, zit daar nog een idee achter? Je ziet Ajax wel shinen tegen Bayern, Liverpool of een City/Chelsea? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 58 minuten geleden zei E2E: Nee ik ook niet. Maar waarom tagde je mij? 52 minuten geleden zei ElMarcos: Hij wilde vermoedelijk mij taggen, maar klikte verkeerd. Dit dus Die vermoedelijke opstelling lijkt me prima. En dan hopelijk wat minuten/een helft voor Taylor en Rensch. Nu eerst de Youth League, ook al zin in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Zojuist zei FlyD: Dit dus Die vermoedelijke opstelling lijkt me prima. En dan hopelijk wat minuten/een helft voor Taylor en Rensch. Nu eerst de Youth League, ook al zin in! Je gaat toch niet een hele helft met Taylor spelen in die heksenketel daar? Doe dat lekker tegen Barendrecht en Willem II als het halverwege 3-0 staat. Ik vind het echt heel raar. Als Ajax moest vechten voor een tweede plek en de nummer één zou vrolijk wat jeugdspelers inpassen sprak men in Nederland over competitievervalsing ook nog trouwens hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Laten we nou niet doen alsof je ook maar iets te vrezen hebt van Besiktas hè. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 12 minuten geleden zei Socrates: Wonderbaarlijk, zit daar nog een idee achter? Je ziet Ajax wel shinen tegen Bayern, Liverpool of een City/Chelsea? Gek hè, iemand met een andere mening. En als je goed leest zeg ik juist dat in mijn ogen 1e worden niet altijd gunstiger is omdat je in theorie dan ook City, PSG, Liverpool, Atletico, Inter, Real Madrid, Chelsea, Juventus kunt treffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 1 minuut geleden zei PJHoutman: Laten we nou niet doen alsof je ook maar iets te vrezen hebt van Besiktas hè. Nee, daarom. Gewoon zo veel mogelijk de beste spelers opstellen, wat ervaring en op 90% de boel controleren. Maar als je de boel volledig om gaat gooien met jonge gasten die zulke wedstrijden niet gewend zijn kan je het nog best over jezelf af gaan roepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) Ja, Besiktas is én een makkelijkere tegenstander dan Feyenoord op dit moment én maar 3 miljoen waard. Als je van Feyenoord verliest, heb je in theorie die hele competitie niet meer in eigen hand en dus kwalificatie voor de volgende Champions League. Die wedstrijd is meer waard dat die tegen Besiktas, die je vermoedelijk ook wel met een half B-elftal ook nog wel wint. En die eerste plek niet krijgen wordt ook heel moeilijk, alleen als je beide wedstrijden tegen Besiktas en Sporting verliest, waarbij je met meer dan 4 doelpunten verschil van Sporting verliest en Sporting ook nog eens van Dortmund wint vandaag. Gaat dat gebeuren. Kans is niet heel groot. 24 november 2021 bewerkt door himan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 1 minuut geleden zei Karlo: En als je goed leest zeg ik juist dat in mijn ogen 1e worden niet altijd gunstiger is omdat je in theorie dan ook City, PSG, Liverpool, Atletico, Inter, Real Madrid, Chelsea, Juventus kunt treffen. Liverpool is al door als nummer één, dat klopt al niet eens. Porto of Atleti gaat daar tweede worden. Stuk gunstiger. Momenteel staan City, Real en Chelsea eerste. Ik acht het goed mogelijk dat dit ook zo blijft en dan zijn dat dus precies ook de (in mijn ogen) sterkste ploegen van al die poules. En die wil je ontlopen. Zelfs al zou het in één poule nog omdraaien blijven de beste ploegen voor het overgrote deel poulewinnaars. Bayern en Liverpool staan dus al vast. @himan Feyenoord? Dat is 19 december. Je hebt een hele week rust en de tijd om je op die wedstrijd voor te bereiden. Een hele week. Of wou jij stellen dat zelfs Barendrecht beter is dan Besiktas? En zoals ik al eerder zei: tussen nu en AZ zitten eigenlijk allemaal wedstrijden waarin je heus eens iemand rust kan geven. Maar wmb niet een half elftal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Toch mooi dat er al bijna een hele pagina wordt gediscussieerd over de opstelling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 41 minuten geleden zei Socrates: Je gaat toch niet een hele helft met Taylor spelen in die heksenketel daar? Doe dat lekker tegen Barendrecht en Willem II als het halverwege 3-0 staat. Ik vind het echt heel raar. Als Ajax moest vechten voor een tweede plek en de nummer één zou vrolijk wat jeugdspelers inpassen sprak men in Nederland over competitievervalsing ook nog trouwens hè. Zeker als ze voorstaan kan dat toch best? Ik zou de intensiteit van de wedstrijd even afwachten, maar zie veel scenario’s waarin het prima moet kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 'Heksenketel' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 Ajax O18 is goed aan het kloten zeg. 2 100% kansen achter elkaar gemist, nu met 10 man de laatste 5 minuten in. Ook al bijna 1-1, bal op de binnenkant paal. Had echt allang beslist moeten zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 17 minuten geleden zei Rogier.: Ajax O18 is goed aan het kloten zeg. 2 100% kansen achter elkaar gemist, nu met 10 man de laatste 5 minuten in. Ook al bijna 1-1, bal op de binnenkant paal. Had echt allang beslist moeten zijn. Wat een verschrikkelijke tweede helft. Gelukkig 0-1 geëindigd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 2 uur geleden zei FlyD: Zeker als ze voorstaan kan dat toch best? Ik zou de intensiteit van de wedstrijd even afwachten, maar zie veel scenario’s waarin het prima moet kunnen. Ja dat is wat anders hè. Als je in de rust met 0-4 voor zou staan kan je ook Onana in de spits gooien en Haller als CV proberen. 2 uur geleden zei Thierryvane: 'Heksenketel' Goed dat je voor de verandering ook eens iets bij weet te dragen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) 4 uur geleden zei Karlo: Je kunt nog altijd vijf keer wisselen + wat Lazy zegt, je bent misschien niet eens echt in het voordeel als je 1e eindigt. Niet mee eens, zou vertellen waarom. Liever tegen Porto of Atletico Madrid spelen dan tegen Liverpool Liever tegen Inter of Sheriff spelen dan tegen Real Madrid Liever tegen Barcelona of Benfica spelen dan tegen Bayern Munchen Liever tegen Villareal of Atalanta spelen dan tegen Manchest United Liever tegen Juventus spelen dan tegen Chelsea Liever tegen Salzburg of Sevilla spelen dan tegen Lille Dan houdt je je eigen poule over En enige waarbij heel misschien twijfel is of je beter tegen PSG of City kan uitkomen dus nee Je moet gewoon vol voor de poule winst gaan Dan nog belangrijkste voordeel uitdoelpunten tellen niet mee dus als je 1e speelt speel je 2e duel pas thuis en dan thuisvoordeel hebben is vele malen groter dan wanneer je 2 duels uit eindigd 24 november 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Azpi Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 3 minutes ago, Kyrill said: Niet mee eens, zou vertellen waarom. Liever tegen Porto of Atletico Madrid spelen dan tegen Liverpool Liever tegen Inter of Sheriff spelen dan tegen Real Madrid Liever tegen Barcelona of Benfica spelen dan tegen Bayern Munchen Liever tegen Villareal of Atalanta spelen dan tegen Manchest United Liever tegen Juventus spelen dan tegen Chelsea Liever tegen Salzburg of Sevilla spelen dan tegen Lille Dan houdt je je eigen poule over En enige waarbij heel misschien twijfel is of je beter tegen PSG of City kan uitkomen dus nee Je moet gewoon vol voor de poule winst gaan Dan nog belangrijkste voordeel uitdoelpunten tellen niet mee dus als je 1e speelt speel je 2e duel pas thuis en dan thuisvoordeel hebben is vele malen groter dan wanneer je 2 duels uit eindigd City is veel beter dan PSG, als het goed is zullen we dat vanavond ook zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 november 2021 Share Geplaatst 24 november 2021 (bewerkt) 1 minuut geleden zei Azpi: City is veel beter dan PSG, als het goed is zullen we dat vanavond ook zien Nou dan versterk je mijn argument dus alleen maar nog meer... Er is 0,0 reden om NIET 1e te worden in je poule Wat Karlo en aantal anderen hier dachten ''wel'' beter was om misschien 2e te worden... 24 november 2021 bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten