Rogier. Geplaatst 3 november 2021 Share Geplaatst 3 november 2021 1 uur geleden zei Chiemel: Hoeveel secondes na je post? Ik denk nog geen 20. Wel lekker dit hoor. Absolute kutwedstrijd, maar wel gewoon overwinteren. Nu puntje pakken tegen Besiktas en je gaat ook sowieso door als groepswinnaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 8 uur geleden zei Socrates: Mooi dat je na vier wedstrijden al door bent, maar de verhalen over dat dit elftal bij de vijf beste van Europa hoort en een mogelijke CL-winst kunnen wmb wel de koelkast in. Lekkere balletjes van Antony wel weer. De top van dit elftal ligt wel heel erg hoog natuurlijk. Het is een utopie, maar als je elke wedstrijd in de CL op de top van je kunnen speelt, zit er zo maar weer een halve finale in oid. Moet het wel een stuk beter dan gisteren, dat was bij vlagen niet om aan te zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Het is Europees ook wel lekker dat je op meerdere manieren goals kunt maken. Die eerste twee goals doordat je iemand hebt die de bal goed aan kan snijden de zestien in en je bij de 2e goal een spits hebt die een kopgoal kan maken. Zo'n aanpak werkte in het verleden nooit. Dan was het al heel snel van buiten de 16 schieten, waar er nu meer geduld was leek het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Vooral blij dat de drie punten meegaan in de tas naar Amsterdam. Het was slordig en zeker in de eerste helft kreeg Dortmund wel een paar serieuze kansen. Wel blij om te zien dat Ajax Europees ook een minder goede wedstrijd uit het vuur weet te slepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Ik vond het overigens wel echt rood. Enige reden dat hij Antony niet echt raakt, is dat Antony een pirouette inzet. Had Hummels nooit kunnen voorzien en de 'sliding' was al ingezet toen Antony dat niet deed. Je moet de actie van Hummels beoordelen, zonder het effect op Antony. En dan is het gewoon een flying tackle, waarbij hij volledig loskomt van de grond (ruimschoots zelfs). Is wel een rode kaart die zelden gegeven wordt. Als je kijkt naar de regels, gaat het om de inzet waarmee het duel wordt aangegaan. Dat is gewoon enorm verkeerd bij Hummels. Bij slidings vind ik dat er harder opgetreden moet worden dan meestal gebeurd. Dat geldt voor zulke slidings en voor slidings waarbij het tweede been erbij getrokken wordt (en de tegenstander in de tang genomen wordt). Als zo'n actie een keer misgaat, spreekt iedereen er schande van, maar als het net goed gaat (in dit geval zelfs doordat Antony iets redelijk exceptioneels doet) vindt vrijwel iedereen dat het nauwelijks bestraft hoeft te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Ik zoek video's van spelers en fans die samen de overwinning vieren, maar kan ze niet vinden. Jullie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 2 minuten geleden zei cimbomcu: Ik zoek video's van spelers en fans die samen de overwinning vieren, maar kan ze niet vinden. Jullie? In ieder geval fans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Wel een oude foto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 15 minuten geleden zei Hwb: Ik vond het overigens wel echt rood. Enige reden dat hij Antony niet echt raakt, is dat Antony een pirouette inzet. Had Hummels nooit kunnen voorzien en de 'sliding' was al ingezet toen Antony dat niet deed. Je moet de actie van Hummels beoordelen, zonder het effect op Antony. En dan is het gewoon een flying tackle, waarbij hij volledig loskomt van de grond (ruimschoots zelfs). Is wel een rode kaart die zelden gegeven wordt. Als je kijkt naar de regels, gaat het om de inzet waarmee het duel wordt aangegaan. Dat is gewoon enorm verkeerd bij Hummels. Bij slidings vind ik dat er harder opgetreden moet worden dan meestal gebeurd. Dat geldt voor zulke slidings en voor slidings waarbij het tweede been erbij getrokken wordt (en de tegenstander in de tang genomen wordt). Als zo'n actie een keer misgaat, spreekt iedereen er schande van, maar als het net goed gaat (in dit geval zelfs doordat Antony iets redelijk exceptioneels doet) vindt vrijwel iedereen dat het nauwelijks bestraft hoeft te worden. In eerste instantie dacht ik ook aan rood, totdat ik de slomo zag. Feit is wel dat het een oliedomme overtreding is op die positie. @cimbomcu En op Insta staan nog wat filmpjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 9 uur geleden zei Socrates: Mooi dat je na vier wedstrijden al door bent, maar de verhalen over dat dit elftal bij de vijf beste van Europa hoort en een mogelijke CL-winst kunnen wmb wel de koelkast in. Lekkere balletjes van Antony wel weer. Maar dat is ook een beetje van je vorige post (ja nu we kut spelen tegen Heracles hoor ik jullie niet), jij benadert het altijd zo negatief. We verloren vaak tegen Duitse ploegen uit kansloos, we hebben nog nooit eerste 4 wedstrijden op rij gewonnen in de CL, we zijn al door naar de volgende ronde. Waar een tijdje geleden Ramos en Alonso heel irritant opzettelijk geel gingen pakken omdat ze ons totaal niet serieus namen zodat ze de volgende ronde geschorst waren, kunnen wij dat doen tegen BJK met Timber. Maar toch wil jij elke keer benadrukken hoe negatief het eigenlijk allemaal niet is. Als jij werkt, en je hebt een dagelijkse sleur van 8 tot 5 (De Eredivisie) en af en toe heb je daarom een klote dag er tussen zitten, is dat anders dan dat je met je werk naar het buitenland gaat voor een of andere gave beurs en je opeens volledig gaat opbloeien. Dat is zo fucking logisch Socrates, maar jij wil dat maar niet snappen en moet benadrukken hoe slecht de mensen zijn die jij slecht vind (Haller en Blind vooral). Besiktas weer kansloos verloren, 2 jaar geleden. Stond Turkije 9de op de coefientenranglijst en Nederland 11de. Dat is nu vanwege Ajax 7de tegenover iets van 16. Hoe schandalig slecht Turkije het ook doet, het is vooral aan de geweldige prestaties van Ajax te danken dat we serieus worden genomen in Europa. Wees daar een keer blij mee, die Duitsers scheten in hun broek gisteren ten opzichte van ons met veel meer budget, spelerskwaliteiten etc. Kijk eens naar dit filmpje: en besef eens hoe weergaloos Ajax presteert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 5 minuten geleden zei Thierryvane: In eerste instantie dacht ik ook aan rood, totdat ik de slomo zag. Feit is wel dat het een oliedomme overtreding is op die positie. Wat in de slomo maakte dan dat jij van mening veranderde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 24 minuten geleden zei Hwb: Wat in de slomo maakte dan dat jij van mening veranderde? Naja, toen zag ik het vanuit meerdere hoeken. Vond het geen rood, hooguit geel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 9 minuten geleden zei Thierryvane: Naja, toen zag ik het vanuit meerdere hoeken. Vond het geen rood, hooguit geel. Maar waarom? Want als ik puur kijk naar wat Hummels doet, hoe hij inkomt en welke risico's hij daarbij neemt, vind ik rood niet ongepast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Vond de rode kaart toen ik 'm kort terug zag gisteren ook niet terecht, maar als je hem goed terugkijkt zijn er inderdaad elementen waarvoor je rood kan geven. Geen controle door een gestrekte knie en, hij komt er vliegend in op de bal, in plaats van voor de bal langs te sliden. Zeer niet noodzakelijke tackle en hij had Antony gemakkelijk een gebroken enkel bezorgt als zijn voet daar stond. Buitensporige tackle = rood. Die penalty overigens, heerlijk om terug te zien. Je ziet Bellingham denken, 'oh ik word geraakt, nu moet ik gaan liggen'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 11 uur geleden zei Rogier.: Kijk pas sinds minuut 50, maar wat zijn ze slordig zeg. Passes achter de man, niet opletten, en dat tegen 10 man. Mag wel een tandje bij. Waarom eigenlijk als ik vragen mag? Laatst was je ook al in Parijs en ging je PSG kijken op zelfde moment dat Ajax speelde? Zullen daar vast toch wel sports bars zijn die Ajax uitzenden ;)? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Voordeel voor Ajax in deze campagne is denk ik ook dat er veel minder absolute 'topteams' zijn dan een aantal jaar geleden. Althans, zo zie ik het. Bayern is niet te verslaan door Ajax denk ik. Liverpool, City en Chelsea zie ik het ze ook zeer lastig tegen krijgen, ook al doen ze het traditioneel goed tegen Engelse ploegen. Buiten die vier ploegen om is iedereen te pakken, helemaal als je ziet hoe hoog het plafond ligt dat Ajax aan kan tikken in de Champions League. Real Madrid en Atletico zijn bij vlagen nog steeds beresterk, maar laten ook vaker steken vallen en zijn niet meer die geoliede machines van een aantal jaar geleden. Juventus is uiteraard een stuk minder. Inter is sterk, maar zie niet in waarom Ajax hier niet van kan winnen. PSG is los zand. Zo heb je nog meer ploegen die wel sterk zijn, maar waar een Ajax in CL vorm in mijn ogen niet de mindere is. De combinatie van een relatief redelijk beperkt deelnemersveld en een Ajax dat hoog kan pieken maakt deze campagne wel erg interessant om te volgen. Waar houdt het op? In de achtste finale een miskleun tegen Leipzig, of rollen ze Madrid volledig op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Het was gewoon een dwaze tackle die heel slecht had kunnen aflopen. Gelukkig liep het goed af. Maar dat rollen van Anthony heb ik ook echt een enorme hekel aan, dus ik vond beiden hoofdrolspelers penissen op dat moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Hij raakt hem vrijwel niet tot amper. Ik vind het minimaal een erg dubieuze beslissing. Ja de intentie is misschien/was fout maar ik vind het wel verschil of je de speler wel of niet raakt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Zojuist zei Kyrill: Hij raakt hem vrijwel niet tot amper. Ik vind het minimaal een erg dubieuze beslissing. Ja de intentie is misschien/was fout maar ik vind het wel verschil of je de speler wel of niet raakt... Volgens de regels niet. En verder is dat ook een beetje dubieus. Dan hangt het dus af van wat de tegenstander doet of je wel of geen rode kaart krijgt. Als deze tackle op Alvarez (die nooit zo weg kan draaien) was geweest, was het dus wel rood geweest. Beetje idioot. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 53 minuten geleden zei Thierryvane: Naja, toen zag ik het vanuit meerdere hoeken. Vond het geen rood, hooguit geel. We zijn het weer eens gelijk. Eerste herhaling (vanaf 9 sec) wel rood. Dat is ook het standpunt van de scheids. Tweede herhaling (vanaf 20 sec) hoogstens geel. Dan is de beslissing ook wel belachelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 (bewerkt) Zet hem eens stil op 0.22. Hummels is daar minstens 10 cm los van de grond. Helaas doet mijn printscreen-functie het niet meer. 4 november 2021 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Wat Hwb zegt dus. Ik vind het ook rood puur voor de manier van inkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 Toch gelukt: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 10 minuten geleden zei Hwb: Zet hem eens stil op 0.22. Hummels is daar minstens 10 cm los van de grond. Helaas doet mijn printscreen-functie het niet meer. Windows 11? Trouwens die penalty, over rare beslissingen genomen. Door die beslissing heb ik echt wat bier achterover geknald, anders was er niets aan de hand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 november 2021 Share Geplaatst 4 november 2021 10 minuten geleden zei Hwb: Zet hem eens stil op 0.22. Hummels is daar minstens 10 cm los van de grond. Helaas doet mijn printscreen-functie het niet meer. Heb hem stilgezet je hebt helemaal gelijk ja. Neemt niet weg dat niet iedere scheidsrechter daar rood voor zou geven en nu wel gebeurd is. En wat ik ook enigzins ironisch is dat Oliver zelf in de PL voetbalt en hij zelf daar vele ergere dingen niet eens uberhaupt vrijetrap tegen voor geeft.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten