Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Zou wel voor een talent gaan in ieder geval. Een gevestigde naam halen zorgt er wel echt voor dat de ontwikkeling van een Rensch wat stokt en dat er echt 0 perspectief is voor Baas / Salah-Eddine, al is het nog maar de vraag welk niveau die laatste 2 kunnen halen. Wijndal lijkt me veel te duur, AZ heeft het geld niet nodig na al die transfers deze zomer.

34 minuten geleden zei Thierryvane:

Moet nog maar zien of hij basis komt te staan bij West Ham. Die hebben met Cresswell een prima linksback.

West Ham speelt natuurlijk wel Europees, dus er zijn genoeg wedstrijden. Pittig pouletje wel met Dinamo Zagreb, Genk en Rapid Wien.

2 uur geleden zei Chiemel:

Moet echt nog wel wat bij. Blind op linksback word ik tot dusverre nog niet echt blij van. Ook al speelt hij niet als pure linksback (meer some 3e CV). Maar we hebben dan nu 0,0 linksbacks met snelheid. 

Rensch? In alle scenario's lijken ze hem minimaal als back up te zien toch?

Blind als inverted back werkt in principe vrij aardig over her algemeen toch?

6 minuten geleden zei Dansmeister:

Dan pak je toch veel liever de andere linksback van Feyenoord? Weet niet wat het prijskaartje daar van gaat zijn.

Zat ik ook direct aan te denken. Best kans dat ze nu alsnog voor Malacia gaan. Al is het de vraag of die hetzelfde als Berghuis op z’n hals wil halen :D

Citaat

Update II - 19.30 uur (30 augustus 2021) - The Athletic: 'West Ham niet van plan Tagliafico deze zomer te halen'

West Ham United is niet van plan om deze zomer achter Tagliafico aan te gaan. Dat meldt David Ornstein van The Athletic in reactie op de berichtgeving van onder meer De Telegraaf en Voetbal International. Tagliafico is wel aangeboden bij de club uit Oost-Londen, maar die zouden op dit moment geen plannen hebben om hem ook daadwerkelijk op het laatste moment nog aan te trekken. Ornstein spreekt de berichten over een deal tussen Ajax en West Ham dan ook tegen.

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat dit transferinkomsten zijn die je wel nodig hebt eigenlijk. Nu ze blijven is doorgaan in de CL wel haast een vereiste om hun niet-vertrek te compenseren.

Overigens niet zo gek dat Neres niet weg is, Tagliafico is onbegrijpelijk. Die zaakwaarnemer is niet zo top.

2 uur geleden zei Rogier.:

Nouja, het is natuurlijk wel zo dat dit transferinkomsten zijn die je wel nodig hebt eigenlijk. Nu ze blijven is doorgaan in de CL wel haast een vereiste om hun niet-vertrek te compenseren.

Overigens niet zo gek dat Neres niet weg is, Tagliafico is onbegrijpelijk. Die zaakwaarnemer is niet zo top.

Dat valt toch wel mee? Zeker nu PSV weer eens verzaakt hebben we toch gewoon die volle 70 mil oid? Dat zou toch wel al het een en ander moeten dekken. 

38 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat valt toch wel mee? Zeker nu PSV weer eens verzaakt hebben we toch gewoon die volle 70 mil oid? Dat zou toch wel al het een en ander moeten dekken. 

Inkomsten liggen lager dan dat toch. Dat ligt om en nabij rond de 35 a 40 miljoen euro (vaste inkomsten). 

Pas als je goede resultaten boekt wordt het interessant. 2.8 miljoen voor een overwinning, bijna 10 miljoen voor 8e finale.

3 minuten geleden zei Lazy:

Inkomsten liggen lager dan dat toch. Dat ligt om en nabij rond de 35 a 40 miljoen euro (vaste inkomsten). 

Pas als je goede resultaten boekt wordt het interessant. 2.8 miljoen voor een overwinning, bijna 10 miljoen voor 8e finale.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat het voor dit seizoen verhoogd was. Maar kan ik mis hebben. 

Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien.

Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie.

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Over Vitesse: Prima wedstrijd en mag gezegd worden: een prima Haller gezien.

Over transfers: Overmars geeft aan dat het zonde is dat wat ze in 8 tot 10 jaar opgebouwd hebben nu ineens verdampt lijkt met Neres, Onana en Tagliafico. Snap het niet helemaal, en graag meer duidelijkheid hierover. Maak me al langer zorgen over onze financiele situatie.

Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. 

17 minuten geleden zei timpy00:

In welk opzicht maak je je zorgen?

Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan)  Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt.

Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn.

Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel.

Edited by cimbomcu

15 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, zo gek is het niet. We hebben een bepaald patroon waarin je verkopen moet eens in de 2/3 jaar. Dat is niet zo gek. Nu vallen de spelers weg die in aanmerking komen voor een transfer. Een fitte Onana, zonder doping perikelen en contract rommel gaat voor 25 mil weg. Neres is natuurlijk zijn vorm wat kwijt, maar ook corona helpt niet echt mee. Laten we zeggen dat het 3-tal gezamenlijk rond de 60 mil geschat werd. Zoals het nu lijkt krijg je daar 0 voor terug. Dat is wel fiks natuurlijk. 

Waarom 0? Natuurlijk wordt het minder maar Neres en Nico verkoop je voor een lager bedrag toch in de winter of voglende zomer?

2 minuten geleden zei cimbomcu:

Dat ze echt beleid maken op een zomer waarin ze jongens als De Ligt, Frenkie, Ziyech en VD Beek verkopen. Maar in mijn ideale wereld moet je daar geen beleid op maken want je volgende lichting zoals Elsjorro ook aangeeft kan zomaar door verschillende omstandigheden totaal anders lopen. Dan zit je met bijvoorbeeld een dure Neres (gekocht voor 15 en waarschijnlijk een aardig salaris) die je niet verkocht krijgt maar je haalt wel Daramy en Berghuis voor gezamenlijk 20 miljoen binnen die ook nog eens aardig verdienen (vooral Berghuis dan)  Dan gaan ook nog 2 jongens van deze 3 op de bank zitten. Ik vind Berghuis absoluut een versterking, begrijp mij niet verkeerd. Maar die haal je toch binnen wanneer Neres is vertrokken? En niet eerder dan dat, en zeker niet nadat je Berghuis hebt gehaald, Neres is gebleven en je met Daramy nog een voorhoedespeler haalt.

Daarnaast is naar buiten gecommuniceerd dat er voor 50 miljoen verkocht moet worden. Vind ik persoonlijk al een hele nare manier van denken, dat je dus al vooraf een zomer en transferperiode aangeeft dat je al voor zoveel geld moet verkopen. En nu we dat ook nog eens niet hebben bereikt vraag ik mij af wat daar de consequenties van zijn.

Salarisshuis is verder best hoog, daarnaast betalen we achterlijk veel aan zaakwaarnemers. Het is niet dat ik denk dat we echt in de problemen komen, maar een beetje pas op de plaats mag wel.

Ja snap je mening wel. Maar dacht even dat je dacht dat Ajax al het geld had opgemaakt. Want dat is natuurlijk sowieso niet zo. Al ia wel interessant om straks de cijfers van afgelopen jaar te gaan zien zodat je ook een beeld hebt hoe ze er echt voor staan en wat echt de gevolgen allemaal zijn geweest.

29 minuten geleden zei cimbomcu:

Een speler pas kopen als iemand anders verkocht is klinkt inderdaad als een gezonde manier van werken. Echter is het slecht voor je onderhandelingspositie in de aankoop (andersom misschien ook wel bij de verkoop). Ik ben het wel met je eens dat de selectie nu niet perfect in evenwicht is.

Daarnaast heeft Overmars bij mijn weten nooit gezegd dat ze voor 50 miljoen moeten verkopen. Vele media hebben dat er van gemaakt. Hij heeft enkel gezegd dat ze door de 'Corona-verliezen' voor 50 miljoen moeten verkopen als ze een 0-jaar willen draaien. Dat is heel wat anders, zeker gezien de reserves waar Ajax over beschikt.