Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

11 uur geleden zei Arezo:

Als het aan mij lag was 121,5 jaar geleden de club Ajax nooit opgericht inderdaad. Ik probeer sommige users alleen te behoeden voor een teleurstelling, natuurlijk overdrijf ik een beetje maar ik zou niet bijster enthousiast zijn.

Dat snap ik wel ja. Dan was het voor Feyenoord inderdaad ook eens wat makkelijker geweest om vaker een prijs te pakken dan eens in de 18 jaar. 

Prima loting natuurlijk. Het zijn geen walkovers en je hebt niet echt een duidelijke zwakke broeder in de poule zoals je bijvoorbeeld met die deense ploeg wel had, maar het had erger gekund. 

Edited by Elsjorro1990

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Daley Blind: 

070FB61B-2835-46CC-9093-330DE532B46C.jpeg

De multifunctionele voetballer :< Hij kan overal niet (meer) mee. Ik denk echt dat Ajax sterker is zonder hem. Dat Vida verhaal was trouwens het enige moment dat ik het wel een beetje sneu vond voor Ajax. En verder prima verwoord door de perschef. Laat die perschef maar schuiven.

16 minuten geleden zei Arezo:

De multifunctionele voetballer :< Hij kan overal niet (meer) mee. Ik denk echt dat Ajax sterker is zonder hem. Dat Vida verhaal was trouwens het enige moment dat ik het wel een beetje sneu vond voor Ajax. En verder prima verwoord door de perschef. Laat die perschef maar schuiven.

Laat me raden: jij bent niet voor Ajax.

Maar stel je speelt met een verdediging van Mazraoui - Rensch/Timber of Schuurs - Martinez - Tagliafico

en een Middenveld met Klaassen Tadic en Gravenberch. Dan speelt er toch op elke positie een betere speler? Ik zou hem graag als centrale verdediger in de CL zien hoor, maar dan wordt het echt Comedy Capers.

2 minuten geleden zei Arezo:

Maar stel je speelt met een verdediging van Mazraoui - Rensch/Timber of Schuurs - Martinez - Tagliafico

en een Middenveld met Klaassen Tadic en Gravenberch. Dan speelt er toch op elke positie een betere speler? Ik zou hem graag als centrale verdediger in de CL zien hoor, maar dan wordt het echt Comedy Capers.

Buiten dat dat het middenveld niet is. En het feit dat Nico eigenlijk overschat is.

Denk ik wel dat je mening over Blind voornamelijk door je gekleurde bril moet komen.

48 minuten geleden zei Arezo:

Lul toch niet zo stom joh.

8 minuten geleden zei timpy00:

Buiten dat dat het middenveld niet is. En het feit dat Nico eigenlijk overschat is.

Denk ik wel dat je mening over Blind voornamelijk door je gekleurde bril moet komen.

7 minuten geleden zei PJHoutman:

Lul toch niet zo stom joh.

Oke oke jullie hebben helemaal gelijk. Blind is de beste middenvelder in het universum. Ik zat fout.

4 minuten geleden zei Rogier.:

Tadic op het middenveld @Arezo? :-D 

Dat speelde hij ooit weleens toch? Bij Twente sowieso. Voor de duidelijkheid: Klaassen of 6 Gravenberch op 8 en Tadic op 10. Dan kan Ajax zomaar eens kampioen worden hoor. 

2 minuten geleden zei Arezo:

Dat speelde hij ooit weleens toch? Bij Twente sowieso. Voor de duidelijkheid: Klaassen of 6 Gravenberch op 8 en Tadic op 10. Dan kan Ajax zomaar eens kampioen worden hoor. 

Op 10 ja maar niet als CM iig ;)

4 minuten geleden zei Arezo:

Ja, vroeger ja. Inmiddels kan Tadic in de serieuze wedstrijden niet meer op 10. Valse spits kan wel, maar er moet niet nog 3 man voor staan. In wedstrijden tegen het rechterrijtje zou het moeten kunnen, dat ben ik wel met je eens. Zou zelf Berghuis in ieder geval eens op 10 willen zien. Ik denk dat Haller dan ook een stuk beter uit de verf komt.

-------------- Haller --------------

Tadic --- Berghuis -- Antony

Zoiets. En dan Gravenberch - Klaassen / Alvarez erachter.

Over nummer 10's gesproken, ik vind het jammer dat Ajax het niet aandurft met Ihatarren. Mocht het niet werken schop je hem naar Jong Ajax en schrijf je zo'n gastje af maar ik denk dat Ten Hag en Tadic deze jongen wel onder handen kunnen nemen.

12 minuten geleden zei Rogier.:

Ja, vroeger ja. Inmiddels kan Tadic in de serieuze wedstrijden niet meer op 10. Valse spits kan wel, maar er moet niet nog 3 man voor staan. In wedstrijden tegen het rechterrijtje zou het moeten kunnen, dat ben ik wel met je eens. Zou zelf Berghuis in ieder geval eens op 10 willen zien. Ik denk dat Haller dan ook een stuk beter uit de verf komt.

-------------- Haller --------------

Tadic --- Berghuis -- Antony

Zoiets. En dan Gravenberch - Klaassen / Alvarez erachter.

Ja dat was wat ik ook voor ogen had.  In principe kunnen die 3 aanvallende middenvelders gewoon switchen met elkaar. Haller is gewoon een prime eredivsie spits.

7 minuten geleden zei La Pulga:

Over nummer 10's gesproken, ik vind het jammer dat Ajax het niet aandurft met Ihatarren. Mocht het niet werken schop je hem naar Jong Ajax en schrijf je zo'n gastje af maar ik denk dat Ten Hag en Tadic deze jongen wel onder handen kunnen nemen.

Moet je echt niet willen. Sfeer en een logische hiërarchie is zó belangrijk in een kleedkamer. Er is eindelijk een baken van rust al enkele jaren. Als je hem binnenhaalt voor een paar miljoen kan dat meteen weer omdraaien (met name t.o.v. de jonge talenten). Daarbij, hij is niet echt nodig.

6 minuten geleden zei Rogier.:

Moet je echt niet willen. Sfeer en een logische hiërarchie is zó belangrijk in een kleedkamer. Er is eindelijk een baken van rust al enkele jaren. Als je hem binnenhaalt voor een paar miljoen kan dat meteen weer omdraaien (met name t.o.v. de jonge talenten). Daarbij, hij is niet echt nodig.

Qua aanvallende middenvelders valt het toch best wel mee? Als Ekkelenkamp en hopelijk nog Labyad weggaan dan heb je niet echt jeugd wat hun plaatsen kunnen innemen. Van Hansen en Unuvar hoor je voorlopig niets meer en dan blijft de Fitz-Jim nog over (waar ik veel van verwacht en gister zijn contract heeft verlengd) Taylor is wat verdedigender ingesteld en die maakt hopelijk dit seizoen ook nog wat minuutjes.