Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

12 minuten geleden zei Pharrell:

Je hebt dan nog Anthony en Brobbery kan in het noodgeval op rechts dus ja. Belachelijke aankoop als ievoor 14 miljoen de KKD gaat spelen. Ze kunnen eigenlijk van de Sar nu per direct ontslaan vind ik

Brobbey? Serieus? :mrgy: Die is al even weg.

12 minuten geleden zei Rogier.:

Daramy kan ook links overigens hoor, Neres is ook naar links gegaan in 2018-2019. Daarnaast haal je een speler als Daramy niet voor in de KKD. Die sluit gewoon meteen aan bij 1.

Ah, daar zat ik even mis. Had een 16/17-jarig talent in m'n hoofd. Wist helemaal niet dat hij 'al' 19 was en basis bij Kopenhagen stond. Haalde 'm even door de war met een ander talent gok ik. 

4 minuten geleden zei Kyrill:

Allemachtig waarom legt ie die niet gewoon af.... :-D;e

Menig is een blind paard. Voortreffelijke atleet, maar wel eentje met oogkleppen op. Menig in balbezit die het doel van de tegenpartij ziet, kun je een beetje vergelijken met een labrador die een tennisbal ziet; de rest van de wereld bestaat niet meer. Hoeft op zich geen ramp te zijn, ware het niet dat Menig ook nog eens last heeft van het Gyrano Kerk-syndroom. Het oogt allemaal best dreigend, maar het rendement valt vies tegen.

Meneer Erik, is dit dan de 2de wake up call? Dit gaat zo echt niet goed man, wanneer gaat hij het eens inzien? Hoe kun je nou in de as van je veld Alvarez, Klaassen en Haller hebben? Dan krijg je dus totaal geen voetbal he? Als je dan ook nog eens met Tadic en Berghuis 2 statische en trage buitenspelers hebt zonder diepgang. Ja wat is dan je doel precies?

Dat valt mij dan ook vies tegen van Ten Hag, toch een gerespecteerde trainer he, zowel in het buitenland als hier en prijzen gepakt en in de toekomst waarschijnlijk je coach voor het NL elftal. Maar zoiets simpels zelf niet concluderen vind ik wel erg merkwaardig en storend.

Net als de komst van Daramy, ken die hele jongen niet. Maar als je als Ten Hag zo graag een vleugelaanvaller wil met diepgang en snelheid he? Waarom zet je dan de enige buitenspeler die je hebt die dat juist wel bezit op de bank (Neres) en mag hij het minste aantal minuten van allemaal maken daar voorin.

Dus wat moet er gebeuren: Kudus zo snel mogelijk fit en in de basis, of dat nou ten koste gaat van Alvarez of Klaassen interesseert mij niet. Want met Kudus krijg je dynamiek en voetbal op je middenveld. Dan zou ik op dit moment kiezen voor Neres in de basis, puur omdat hij die specifieke kwaliteiten heeft met diepgang en snelheid. Dat moet ten koste gaan van Haller en Berghuis voor Antony. Tadic in de spits, Neres op links en Antony op rechts. Dan goede bank met Daramy, Berghuis en Haller. Thuiswedstrijden kun je nog wel gewoon Haller opstellen voor Antony of Neres. Maar zeker uitwedstrijden tegen ploegen die een beetje druk gaan zetten moet je zoveel mogelijk voetbal in je elftal hebben.

Ik ben zelf ook niet een super fan van Nico, maar blij dat die terug is straks. Want ook het voetbal van Blind in de as missen we ontzettend hard.

Overigens gaf Ten Hag Gravenberch op de flikker na afloop. Misschien wel terecht hoor, want ook die jongen speelde slecht. Alleen zou ik dat graag eens zien van Ten Hag op jongens als Haller, Klaassen, Tagliafico en Alvarez. Maar daar hoor je meneer nooit over.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Edited by cimbomcu

Heb alleen de samenvatting gekeken, eerste helft hadden ze sowieso kunnen slippen, maar heb echt helemaal niks goeds gezien. Met deze opstelling te veel trage en/of statische spelers. Zo gaat het een matig seizoen worden. 

49 minuten geleden zei cimbomcu:

Meneer Erik, is dit dan de 2de wake up call? Dit gaat zo echt niet goed man, wanneer gaat hij het eens inzien? Hoe kun je nou in de as van je veld Alvarez, Klaassen en Haller hebben? Dan krijg je dus totaal geen voetbal he? Als je dan ook nog eens met Tadic en Berghuis 2 statische en trage buitenspelers hebt zonder diepgang. Ja wat is dan je doel precies?

Dat valt mij dan ook vies tegen van Ten Hag, toch een gerespecteerde trainer he, zowel in het buitenland als hier en prijzen gepakt en in de toekomst waarschijnlijk je coach voor het NL elftal. Maar zoiets simpels zelf niet concluderen vind ik wel erg merkwaardig en storend.

Net als de komst van Daramy, ken die hele jongen niet. Maar als je als Ten Hag zo graag een vleugelaanvaller wil met diepgang en snelheid he? Waarom zet je dan de enige buitenspeler die je hebt die dat juist wel bezit op de bank (Neres) en mag hij het minste aantal minuten van allemaal maken daar voorin.

Dus wat moet er gebeuren: Kudus zo snel mogelijk fit en in de basis, of dat nou ten koste gaat van Alvarez of Klaassen interesseert mij niet. Want met Kudus krijg je dynamiek en voetbal op je middenveld. Dan zou ik op dit moment kiezen voor Neres in de basis, puur omdat hij die specifieke kwaliteiten heeft met diepgang en snelheid. Dat moet ten koste gaan van Haller en Berghuis voor Antony. Tadic in de spits, Neres op links en Antony op rechts. Dan goede bank met Daramy, Berghuis en Haller. Thuiswedstrijden kun je nog wel gewoon Haller opstellen voor Antony of Neres. Maar zeker uitwedstrijden tegen ploegen die een beetje druk gaan zetten moet je zoveel mogelijk voetbal in je elftal hebben.

Ik ben zelf ook niet een super fan van Nico, maar blij dat die terug is straks. Want ook het voetbal van Blind in de as missen we ontzettend hard.

Overigens gaf Ten Hag Gravenberch op de flikker na afloop. Misschien wel terecht hoor, want ook die jongen speelde slecht. Alleen zou ik dat graag eens zien van Ten Hag op jongens als Haller, Klaassen, Tagliafico en Alvarez. Maar daar hoor je meneer nooit over.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Na je "tip" van Bruma denk ik niet dat we je überhaupt nog serieus kunnen nemen. 

Zojuist zei Elsjorro1990:

Naja in het geval van Bruma is dat al de 2e keer. 

Miskleun so far, agreed. Al lijkt hij enigszins te verbeteren de laatste tijd. 

Zijn longread hierboven snijdt qua analyse an sich best hout. Je mag het eens of oneens zijn met de aangedragen oplossingen, maar het aanstippen van het probleem klopt aardig.

2 minuten geleden zei PJHoutman:

Wiedemeijer: "Het was geen rood, maar als Alvarez rood had gekregen had hij geen reden tot klagen gehad". 

:cab: Dan is het dus tóch rood?

Volgens mij kom je dan uit op dat Neres-verhaal van vorig jaar, toen hij natrapte maar het niet "gemeen genoeg, met een bepaalde intensiteit" was.

2 uur geleden zei PJHoutman:

Wiedemeijer: "Het was geen rood, maar als Alvarez rood had gekregen had hij geen reden tot klagen gehad". 

:cab: Dan is het dus tóch rood?

Je leest de rest van dat nieuwsbericht niet? Staat het toch duidelijk uitgelegd? Of haal je expres deze zin er uit?

@Nom de Guerre het is toch ook geen hogere wiskunde? Sterker nog: het is iets wat zeker in dit topic door meerdere mensen al aangehaald is dat we vreselijke statistische spelers hebben en we heel veel diepgang missen. 

27 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Je leest de rest van dat nieuwsbericht niet? Staat het toch duidelijk uitgelegd? Of haal je expres deze zin er uit?

Jawel, maar het gaat mij om de logica in wat hij zegt. "Het was geen rood, maar als hij rood had gekregen had hij niets te klagen gehad." Dan was het dus wel rood, anders had hij wél wat te klagen gehad als hij rood had gekregen. Zo moeilijk leek het me niet. 

6 uur geleden zei PJHoutman:

Jawel, maar het gaat mij om de logica in wat hij zegt. "Het was geen rood, maar als hij rood had gekregen had hij niets te klagen gehad." Dan was het dus wel rood, anders had hij wél wat te klagen gehad als hij rood had gekregen. Zo moeilijk leek het me niet. 

Het is niet helemaal zo zwart-wit. Sommige gevallen zitten nu eenmaal op de grens en kan je zowel geel als rood voor geven. 

9 uur geleden zei Elsjorro1990:

@Nom de Guerre het is toch ook geen hogere wiskunde? Sterker nog: het is iets wat zeker in dit topic door meerdere mensen al aangehaald is dat we vreselijke statistische spelers hebben en we heel veel diepgang missen. 

Check, maar dan is het toch niet eerlijk om niet op het verhaal in te gaan, omdat hij een speler verkeerd heeft ingeschat? Afgaande op dit topic (en een hoop andere topics) gebeurt dat ons allemaal, vrij geregeld zelfs.

Raar dat er geen beeld van dichtbij is van die Alvarez actie. Als je van 50 meter afstand naar die Klaassen situatie had gekeken, dan zou men ook sowieso roepen dat het rood is. Denk dat het sowieso wel belangrijk is om de situatie van dichterbij te kunnen beoordelen. Mochten er in 1 van de voetbalpraatprogramma toch beelden van dichterbij zijn getoond, dan my bad. Ik kijk die programma's namelijk nooit op zondagavond.

11 minuten geleden zei Thierryvane:

Kunnen we die Oosterwolde niet halen als back-up voor de CV en linksback? Of ben ik gek?

Goeie voetballer ja. Die Ugalde gaat het ook maken. Dat waren dan ook de enige lichtpuntjes gister, want verder was alles slecht. Higler was slecht, Blind was dramatisch, Gravenberch was belabberd, zelfs de kleding van Ten Hag was fout. Ik vind overigens dat de VAR wel prima heeft opgetreden door niet in te grijpen. Het was te onduidelijk met die camerabeelden om rood te geven. 

Wat ik nooit snap aan dit soort wedstrijden is dat Ten Hag na afloop dan vertelt dat het niet goed was en wat er allemaal mis was. Alleen dat hij tijdens wedstrijden nooit ingrijpt. Elke boerenlul had vanaf het begin kunnen uitrekenen hoe Twente zou gaan spelen en dat het eeuwige tempoloze gebrei in het centrum 0.0 zin heeft. Op die manier heeft Ajax onder Ten Hag alle punten verloren. Kom dan eens met een alternatief.