Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Regis:

Fitz-Jim :<

Gewoon door hem nu een FM carriere gestart en lekker in de basis pompen.

Zou het ook niet handig zijn om Jetro Willems transfervrij over te nemen? Als back-up in ieder geval. Als Nico daadwerkelijk vertrekt heb je daar echt niemand lopen en ik denk dat Willems en Haller elkaar wel goed kunnen vinden.

1 uur geleden zei Chiemel:

Ajax schijnt door te schakelen naar Bergwijn, interessant. 

Geen gekke gedachte. Lijkt op een dood spoor bij Spurs te zitten. En er was natuurlijk al sprake van een Ajax transfer toen hij nog in Eindhoven speelde. 

Voor hem ook geen gekke move om zichzelf weer in de kijker te kunnen spelen. 

Bergwijn is alleen wel een basisspeler. Dan moet van Tadic, Haller en Bergwijn toch iemand gaan banken. 

Bergwijn - Tadic - Antony zou mij wel een aardige voorhoede lijken, dat wel. Haller en Berghuis zijn voor in de Eredivisie prima om mee te rouleren.

17 minuten geleden zei Socrates:

Bergwijn is alleen wel een basisspeler. Dan moet van Tadic, Haller en Bergwijn toch iemand gaan banken. 

Bergwijn - Tadic - Antony zou mij wel een aardige voorhoede lijken, dat wel. Haller en Berghuis zijn voor in de Eredivisie prima om mee te rouleren.

Ik vind juist dat Antony Europees te weinig heeft laten zien.

Maar wel lekkere keuzes voorin, kan me nog een tijd herinneren met Ebecilio - Sigtor - Ozbiliz..

18 minuten geleden zei Kyrill:

Kan Ajax niet beter nieuwe CV kopen of mid ipv nog een buitenspeler?

Met Timber, Martinez, Blind en Schuurs zit het wel oke. Rensch kan er ook nog spelen. 

Middenveld niets nodig nee, zou wel alsnog baas vinden om Labyad en Ekkelenkamp te verkopen en dan lekker Ihatarren te halen.

Al zag ik wel dat Alderweireld mag vertrekken bij Tottenham, die zou dan alleen maar kunnen komen vanwege nostalgie. 

In mijn ogen is Alvarez geen (Ajax-)middenvelder en is Klaassen geen controleur maar een beperkte schaduwspits op tien. Dus dan heb je al enkel Gravenberch en allicht Kudus, al is dat mogelijk ook eerder een tien. Dus ja, in mijn ogen heb je een defensieve middenvelder nodig. Maar dat vind ik al een paar jaar.

Op 13-7-2021 om 08:06 zei Lazy:

Zal ook te maken hebben met de manier van opleiden en type spelers die je aantrekt en behoudt. Afgezien van Brobbey zijn de Ajax spitsen altijd vrij klein (al is Brobbey ook niet bijster lang) en wendbaar. Dat is in de jeugd vaak geen probleem, maar in de senioren vallen die dan eigenlijk altijd door de mand. De grote gasten belanden bij Ajax uiteindelijk altijd achterin of op het middenveld. Een type Milik zul je vrijwel nooit tegenkomen in de spits op de Toekomst. Terwijl je toch van een technisch vaardige lange speler een ideaal aanspeelpunt zou kunnen maken als je die vanaf jongs af aan daar laat spelen en zich op laat ontwikkelen.

Ja het zal met van alles te maken hebben, overigens had je dus wel zo'n type met Rijkhoff die nu naar Dortmund is. Misschien worden aanvallers ook eerder weggekocht? Zou er wat meer in moeten duiken, wat vast staat is dat de productie van aanvallers naar het eerste elftal opgedroogd is. 

7 minuten geleden zei Socrates:

Martinez centraal achterin, Blind op de bank. Kan imo enkel nog als eenzame zes mee. In de Pirlo-rol. En ja, in Nederland kan hij nog weleens als LCV. Europees is dat klaar.

Blind is echt veel te belangrijk met zijn passing. Nooit op de bank zetten. Is echt doodzone. 

Als het om jeugd gaat zijn aanvallers altijd sensationeel. Dat zijn de parels. Is het idee althans. Hoogewerf, Redan, Dilrosun, die Rijkhoff, noem ze allemaal maar op. Iedereen zat ook altijd achter Kishna aan.

Trouwens wel treurig, Kishna. Ik vond oprecht het talent ervan afdruipen bij hem, in zijn eerste wedstrijden bij Ajax. Met een goed lichaam was dat een geweldenaar geworden.

11 uur geleden zei La Pulga:

Met Timber, Martinez, Blind en Schuurs zit het wel oke. Rensch kan er ook nog spelen. 

Middenveld niets nodig nee, zou wel alsnog baas vinden om Labyad en Ekkelenkamp te verkopen en dan lekker Ihatarren te halen.

Al zag ik wel dat Alderweireld mag vertrekken bij Tottenham, die zou dan alleen maar kunnen komen vanwege nostalgie. 

Sanchez mag daar ook weg, die zie ik dan liever komen. 

1 minuut geleden zei Regis:

Blind is echt veel te belangrijk met zijn passing. Nooit op de bank zetten. Is echt doodzone. 

Zojuist zei E2E:

Blind op de bank :cab:

Joh, alsof ik niet weet dat Blind belangrijk is met zijn passing. Maar hij is ook zeer kwetsbaar. Centraal achterin geef ik de voorkeur aan Martinez. Linksback met zijn traagheid kan ook niet en op een tweemansmiddenveld met Gravenberch lijkt mij dat in de omschakeling ook heel kwetsbaar. Je kan een speler niet eeuwig ontzien en blijven opstellen, hè? Je moet ook een keer doorselecteren. En aan een goede trainer de taak om dat scherp op tijd te doen en niet een seizoen te laat.

En wat ik zeg, als eenzame zes zou het nog wel kunnen. Zou dat Europees nog best kunnen doen. En in de competitie maakt het niet zo veel uit allemaal. Maar bij zo'n vraag denk ik aan CL-niveau, wat volgens mij het doel was van Van der Sar & co. In de competitie win je ook nog van PEC Zwolle met Haller als CV en Schuurs in de spits.

Denk dat Martinez vorig seizoen wel bewezen heeft een geweldige CV te zijn naast Timber/Schuurs. Zou zonde zijn als je die gaat slachtofferen voor Blind.

Middenveld met Gravenberch en Klaassen/Kudus zie ik in tegenstelling tot Socrates wel zitten. Kan Blind als 6 terugzakken tussen Martinez en Timber en speel je net als vorig seizoen in een verkapte 3-4-3 in balbezit. 

Ja, dat zei ik dus niet eh. Blind als zes met Gravenberch en Kudus voor hem (geen Klaassen) zou ik ook best vinden. Maar als je met twee controleurs speelt, dan zou ik Blind daar niet zo snel opstellen met Gravenberch naast hem. En liever een jonge defensieve middenvelder zien. 

8 minuten geleden zei Lazy:

Denk dat Martinez vorig seizoen wel bewezen heeft een geweldige CV te zijn naast Timber/Schuurs. Zou zonde zijn als je die gaat slachtofferen voor Blind.

Middenveld met Gravenberch en Klaassen/Kudus zie ik in tegenstelling tot Socrates wel zitten. Kan Blind als 6 terugzakken tussen Martinez en Timber en speel je net als vorig seizoen in een verkapte 3-4-3 in balbezit. 

Ben ook groot voorstander van een enkele 6. Zie je deze voorbereiding ook wel terugkomen dus zou mij niet verbazen als we het zo gaan doen komend seizoen. Kudus-Grav als 2 voorste middenvelders. Gvd wat een lekker idee :<