Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

33 minuten geleden zei Regis:

Erg leuk voor hem inderdaad. Sowieso natuurlijk al 1 van de mooiste voetbalnamen ook he. Persoonlijk meer fan van Misehouy en oogt imo iets talentvoller, maar komt sowieso weer een heerlijke bak met talenten aan met Aertssen, Kjaer, Hlynsson en de eerder genoemde Misehouy en Amourricho 

Inderdaad, Misehouy kan leuk voetballen en ik ben vooral ook een fan van Aertssen. Die kan misschien volgend jaar ook zijn debut wel maken in Jong Ajax.

1 uur geleden zei Regis:

Sowieso natuurlijk al 1 van de mooiste voetbalnamen ook he.

Zeg dat wel. Ik zie net zelfs dat hij Amourricho Jahvairo Déshauntino van Axel Dongen heet. Alleen daarom hoop ik al dat die jongen het gaat halen :D 

Lijkt me simpel. Bij een (te) goed bod verkopen, anders houden. Ligt ook nog vast tot 2025, en vraag me af of je überhaupt een betere vervanger aan kan trekken. Ook Timber zal nog zijn dipjes gaan krijgen. Hoop zelf dat 'ie blijft, zie hem nog wel ver komen.

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ze zijn bij Arsenal toch niet zo heel erg tevreden over Leno? Dat meende ik te lezen in elk geval. 

Dat zou kunnen, heb dat zelf niet gelezen. Zou me wel verbazen want was voor zijn blessure echt heel sterk bezig en volgens mij dit seizoen ook niet echt beneden peil, voor zover dat natuurlijk kan in zo’n dramatisch jaar. 

Mogelijk dat de sterke optredens van Emi Martinez de opinie een beetje hebben beïnvloed en Leno nu onder een vergrootglas ligt, maar tot die tijd werd hij toch als een van de beste recente Arsenalkeepers gezien.

Hoe dan ook zie ik Onana hem echt niet zomaar naar de bank verwijzen, al is het maar vanwege Leno’s salaris. Lijkt mij eerder dat Arsenal (terecht) denkt hier een zaakje te doen.

1 uur geleden zei PJHoutman:

Dat zou kunnen, heb dat zelf niet gelezen. Zou me wel verbazen want was voor zijn blessure echt heel sterk bezig en volgens mij dit seizoen ook niet echt beneden peil, voor zover dat natuurlijk kan in zo’n dramatisch jaar. 

Mogelijk dat de sterke optredens van Emi Martinez de opinie een beetje hebben beïnvloed en Leno nu onder een vergrootglas ligt, maar tot die tijd werd hij toch als een van de beste recente Arsenalkeepers gezien.

Hoe dan ook zie ik Onana hem echt niet zomaar naar de bank verwijzen, al is het maar vanwege Leno’s salaris. Lijkt mij eerder dat Arsenal (terecht) denkt hier een zaakje te doen.

Ik denk dat qua kwaliteit Onana zeker een kans maakt. Maar dat 2e gedeelte is zeker waar ja. Voor 2 miljoen een keeper als Onana halen is een echte steal. Die doe je na 2 jaar, wanneer die het niet red, voor een veelvoud daarvan van de hand. 

Slim van Arsenal. Totaal kansloze stap van Onana en ook een naaistreek van hem rii Ajax. Laat hem maar lekker wegrotten in Engeland en zich met alle moeite kwalificeren voor de conference league om straks tegen de nummer 17 van Slovenië te mogen  ballen. 

52 minuten geleden zei Regis:

Slim van Arsenal. Totaal kansloze stap van Onana en ook een naaistreek van hem rii Ajax. Laat hem maar lekker wegrotten in Engeland en zich met alle moeite kwalificeren voor de conference league om straks tegen de nummer 17 van Slovenië te mogen  ballen. 

Hahaah hebt helemaal gelijk. I take it, broertje en goede vriend hebben heel tijd over Arsenal en degradatie 

Gepost (edited)
1 uur geleden zei Kyrill:

Heb begrepen als doping schors blijft staan Onana kan of gaat naar Arsenal voor 4 miljoen en als ie vervalt 7-9 miljoen. 

Thoughts? 

Koopje van de eeuw. Heb je een keeper die een klasse beter is dan die onzekere Duitser. Het is geen vreselijk slechte keeper oid, maar ook geen keeper die punten voor je pakt. En zelfs af en toe een blunder maakt (zie Everton). Las dat Wolfsburg en Benfica genoemd werden als mogelijke clubs voor hem, dat is denk ik wel meer zijn niveau. En daar is ook niets mis mee.

Edited by Socrates

17 uur geleden zei Kyrill:

Heb begrepen als doping schors blijft staan Onana kan of gaat naar Arsenal voor 4 miljoen en als ie vervalt 7-9 miljoen. 

Thoughts? 

Voor 4 miljoen zou ik hem lekker onder de lat zetten 2e helft van komend seizoen. Moet je wel natuurlijk nog zijn salaris bij optellen voor dat seizoen.

Zojuist zei Chiemel:

Maar dan slechts 12 miljoen voor Nico vragen

Vrij logisch als je het mij vraagt. Afspraken die hoorde bij de contractverlenging. Clubs staan ook niet echt voor Nico in de rij - in augustus 29 jaar-  en ook zal je de financiële gevolgen van corona bij alle clubs deze zomer wel echt gaan merken 

Flink bedrag. Aan de andere kant; zit nog steeds veel potentie in die jongen. Hoe hij er 4 jaar geleden bij liep t.o.v. nu (iel, geen voetbalschoenen, etc.), heel sterke ontwikkeling. Vraag me af waar we voor 10 miljoen een goede 2e spits vandaan kunnen toveren (als ze dat willen), aangezien ik me niet kan voorstellen dat Danilo dat wordt. 

15 minuten geleden zei Rogier.:

Flink bedrag. Aan de andere kant; zit nog steeds veel potentie in die jongen. Hoe hij er 4 jaar geleden bij liep t.o.v. nu (iel, geen voetbalschoenen, etc.), heel sterke ontwikkeling. Vraag me af waar we voor 10 miljoen een goede 2e spits vandaan kunnen toveren (als ze dat willen), aangezien ik me niet kan voorstellen dat Danilo dat wordt. 

Van mij mogen ze Danilo best een kans geven. Een heel bewegelijke spits, ander type dan Traoré, maar heeft het prima gedaan bij Twente. En een volledig Braziliaanse voorhoede wil ik weleens zien met Neres en Antony erbij :) 

2 minuten geleden zei FlyD:

Van mij mogen ze Danilo best een kans geven. Een heel bewegelijke spits, ander type dan Traoré, maar heeft het prima gedaan bij Twente. En een volledig Braziliaanse voorhoede wil ik weleens zien met Neres en Antony erbij :) 

Probleem is een beetje dat je in de grote wedstrijden altijd met Haller speelt. Dus je speelt pas met je tweede spits als je wat moet forceren (omdat je achterstaat bijvoorbeeld), of tegen een kleiner team wanneer Haller rust krijgt (en blessures is nog een optie). Oftewel, momenten / wedstrijden waarin de tegenstander met man en macht aan het tegenhouden is. Laat dat nou net niet het sterke punt van Danilo zijn. Ik laat me verder graag verrassen, maar ik zie het niet echt werken.

6 minuten geleden zei Rogier.:

Probleem is een beetje dat je in de grote wedstrijden altijd met Haller speelt. Dus je speelt pas met je tweede spits als je wat moet forceren (omdat je achterstaat bijvoorbeeld), of tegen een kleiner team wanneer Haller rust krijgt (en blessures is nog een optie). Oftewel, momenten / wedstrijden waarin de tegenstander met man en macht aan het tegenhouden is. Laat dat nou net niet het sterke punt van Danilo zijn. Ik laat me verder graag verrassen, maar ik zie het niet echt werken.

Ja, Danilo is niet echt een 'plan B-spits' inderdaad. Maar als hij zijn techniek in de kleine ruimtes kan gebruiken lukt het misschien ook wel. Ik zie Ajax toch liever niet ballen in de 16 pompen.