Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei PJHoutman:

Tuurlijk gooien we het weer op Vormer ;e  Enige wat ik ooit serieus gezegd heb daarover is dat hij beter is/was dan Vilhena, wat ook gewoon waar was en in België bewezen is. Toen hij in België het goed deed vond ik dat hij een kans in Oranje verdiende. Die heeft hij gehad en het leek nergens op. Niet dat ik anders van je verwacht, hoor, maar probeer je een beetje bij de feiten te houden.

Tagliafico is voor top Eredivisie een prima back. Kost je geen punten en maakt nog eens een goal of geeft een voorzet. Maar zoals hij de laatste maanden in het nieuws komt (hallo Telegraaf) zou je denken dat Ajax Paolo Maldini en Dani Alves in één heeft rondlopen. Dat is gewoon niet waar en daar heeft Van Hanegem zijn twijfels bij. Zou niet weten wat daar onterecht aan is. Top Eredivisie/subtop La Liga/EPL/BL is het plafond voor Tagliafico.

Dan kun je komen met je “ gooi het maar op vormer” maar het zegt genoeg dat dat me nog bijstaat na zoveel jaar. Verder nuanceer je nu al wat, dus mijn punt lijkt gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

13 uur geleden zei Regis:

Probleem is momenteel volgens mij meer dat iedereen alleen maar met zichzelf bezig is en daardoor volledig door de ondergrens zakt.

Ik vind dit altijd zulke makkelijke verklaringen. Het zou zomaar kunnen, maar we daar hebben we toch helemaal geen zicht op? We weten niet hoe die spelers erin staan, hoe het in de groep zit etc. Alles wat we daarover zeggen is pure speculatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hwb:

Ik vind dit altijd zulke makkelijke verklaringen. Het zou zomaar kunnen, maar we daar hebben we toch helemaal geen zicht op? We weten niet hoe die spelers erin staan, hoe het in de groep zit etc. Alles wat we daarover zeggen is pure speculatie.

Nou bij sommigen druipt het er wel overduidelijk vanaf (lees Hakim Ziyech). Die heeft wederom hetzelfde probleem als de 2e seizoenshelft vorig jaar. Die loopt chagrijnig rond op het veld, geen sprankje plezier sinds de winterstop. Aan hem zie je overduidelijk dat hij met zichzelf worstelt en daardoor het teambelang vergeet.

Dan gaat hij namelijk ook  gekke dingen doen en vergeet hij hetgeen waar hij goed in is; kansen voor anderen creëren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hwb:

Zelf VI schrijft het en Freekie meldt het ook nog eens in de PantelicPodcast van FC Afkicken.  Lijkt mij  wel enigszins betrouwbaar dan.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Regis:

Waarom Ten Hag?  Doet niet veel anders dan voor de winterstop en toen liep het fantastisch.  Enige wat je hem kan verwijten is Donny van de Beek nog steeds verkiezen boven Neres. Probleem is momenteel volgens mij meer dat iedereen alleen maar met zichzelf bezig is en daardoor volledig door de ondergrens zakt.

Mwah, het is gewoon los zand. Je zag met de blessure van Tagliafico dat Sinkgraven (als linksback) en Magallan (als CV) gewoon absoluut geen goede opties waren. Kristensen als rechtsback is dat eveneens niet en een Mazraoui, ja, geen idee wat die had eigenlijk. Maar nog steeds vind ik dat als je constateert dat het nu ineens zo ongelofelijk kwetsbaar staat achterin dat je daar beter op in mag spelen. En dat is niet met De Jong naast de steeds trager wordende Schöne en met dan nog een '10' vóór hem. Ik vind zeker wel dat je Ten Hag kan verwijten vast te blijven houden aan zijn systeem en degene die hij daar heeft opgesteld, of blijft opstellen. Verder ben ik onderhand wel klaar met Tadic op linksbuiten en vind ik dat Neres meer speeltijd zou moeten krijgen (op de vleugel dan). Verder vind ik zijn wisselbeleid werkelijk dramatisch. Dramatisch dieptepunt was nog wel het inbrengen van Labyad met de reden dat hij aardig is in spelhervattingen. Die wedstrijd tegen Heracles vroeg ook helemaal niet om een Labyad, maar om een De Wit, Dolberg en/of Neres. Desnoods Cerny. Snelheid, stootkracht en diepte.

Overigens, ook als er weinig meer sprake is van groepscohesie kan je dat natuurlijk gewoon ten delen een trainer aanrekenen of daarvoor verantwoordelijk houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites