Jump to content

AFC Ajax

Recommended Posts

4 uur geleden zei E2E:

Kijk hem nog een keer terug, Ajax heeft letterlijk geen kans gecreëerd, behalve met Van de Beek echt laat in de tweede helft, die kans vergeten veel mensen ook, schiet zelf met links, moet eigenlijk breed leggen op Ziyech.

Wel heel veel balbezit met 10 mensen van ManU achter de bal, maar echt geen moment dat ze op gevaarlijke plekken op het veld in balbezit kwamen of op de zijkanten 1 tegen 1 konden creëren. Ben wel met jou eens dat ManU echt twee kutgoals maakte, maar ze zijn verdedigend geen moment in de problemen geweest.

Bosz wisselde ook heel laat, bracht pas in de 82e minuut Frenkie in en ging 3-4-3 spelen. Zei zelf later in een interview 'rond de 70e minuut bracht ik Frenkie'. Dusja, je herinnering komt gewoon niet altijd overeen met hoe het was. Ik heb die wedstrijd zelf met 200 man op een groot scherm gekeken, je had mij ook niet 5 minuten daarna om een kloppende analyse moeten vragen. 

Sanchez is denk ik een prima mandekker, goed in de box, fysiek natuurlijk uitstekend. Wel veel foutjes bij Spurs gemaakt, maar denk op termijn dat hij puur verdedigend wel in de top mee zou kunnen. Maar hij gaat als type gewoon heel erg in tegen wat nu de trend is op het allerhoogste niveau, dat je onder druk ook wat moet kunnen in balbezit. Dat is voor hem gewoon heel lastig, zag je in die finale dus ook. Zelfs als CV bij Atletico moet dat meer en meer. Dus ik denk niet dat het ooit nog een absolute topper wordt, maar kan wel jarenlang bij een Valencia, Sevilla, Porto ofzo spelen. 

Oh dat ze geen kans hebben gehad kan ik me nog goed herinneren, maar voor mij gevoel begon Ajax net een minuut of 6/7 in het ritme te komen voordat die goal viel. Toen die goal viel was het direct weg. Idem 2e helft. 

• Replies 8.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zondag Ajax-Feyenoord he. Ik zou gewoon ff rukken de komende weken man.

Dit ja.    2014  - 2018: Nederlandse club wordt uitgeschakeld door een counterploeg. "We zijn onvolwassen, naïef, jongens tegen mannen"   2021: Goed druk zetten na balverlies, tact

Dit topic is best lekker leesvoer zo  Sodeknetter, een parodie op discussiëren  Surrealistisch goed.   Verder hoop ik dat Ajax nog wat versterkingen binnenharkt, anders voorzie ik een vroegt

Posted Images

https://decorrespondent.nl/9061/toptrainer-peter-bosz-verloor-met-ajax-de-belangrijkste-wedstrijd-in-zn-carriere-toch-zou-hij-het-weer-zo-aanpakken/800160283065-52e63555

Misschien helpt dit/is dit wat voor jullie en deze discussie?

@Karlo @E2E @Elsjorro1990 @Hwb

Ik ben geen lid meer daar sinds maart, maar als goed is kan je het gewoon lezen of anders met andere manier omzeilen :)

Mag van mij, we kunnen wel een linksbuiten met een rechterbeen gebruiken. Ervan uitgaande dat de koopoptie op Idrissi niet gelicht wordt. 

Nederlands, 24 jaar, vrij goede statistieken (wel in de Championship natuurlijk). Kijk verder nooit, dus geen beeld van hem. Maar mocht Bournemouth niet promoveren dan zal hij niet veel moeten kosten.

Misschien qua transfersom niet, maar is wel door Bournemouth in de Premier League destijds gehaald dus zal een aardig salaris hebben. En Van der Sar zei vorige week bij Goedemorgen Eredivisie dat ze het salarishuis iets willen indammen, dus ben benieuwd of ze dan zo'n jongen kunnen en willen halen. 

2 uur geleden zei Thierryvane:

Zou deze jongen wat voor Ajax zijn?

Heeft in ieder geval prima statistieken. Verder ook te weinig van gezien. Al verwacht ik dat deze jongen toch gauw ook een miljoen of 15-20 moet kosten, als het daar al mee op houdt. Dan wel alleen als Neres daadwerkelijk verkocht wordt.

Raiola kennende zou het me eigenlijk niet verbazen als er een clausule in zijn contract zit waarin Brobbey zijn contract, zonder voorwaarden, zou kunnen ontbinden voor 1 juli als zowel de TD als trainer er niet meer zouden zitten. Wel een rare opmerking inderdaad. Brobbey nu terugkopen is natuurlijk geen optie.

Vind het eerder een storm in een glas water. Hoevaak zien we wel niet dat een speler ergens heen terwijl de trainer of al weg is, of wordt ontslagen? Is toch gewoon normaal. Zo'n speler gaat voor de kans, de competitie, de uitdaging en voor het geld, dan speelt de trainer ook een beetje mee maar dat zal niet de hoofdreden zijn.

14 minuten geleden zei misterhille:

Wat vinden we van de nieuwe uitshirts? 

Lelijk. Maar dat vind ik van de meeste uitshirts als ik ze de eerste keer zie en sommige worden met het jaar beter en andere blijven lelijk.

18 minuten geleden zei MetalMichael:

Dacht dat Ajax het Bayern van Nederland wilde worden? Is toch Club Brugge geworden zo te zien. 

Heeft ook wel iets weg van Gremio.

56 minuten geleden zei misterhille:

Wat vinden we van de nieuwe uitshirts? 

Echt lelijk. Zwart met goud / zwart met roze / blauw met fel kleurtje erbij vind ik allemaal mooier. 

Heeft ook niets weg van Club Brugge dit uitshirt. Zijn 2 kleuren blauw, geen blauw-zwart. Wacht maar op het thuisshirt hoor mensen. Dat gaan een klassiekertje worden :<  Smallere rode baan, ouwe logo. 

Ik vind het wel een lekker shirt hoor, Zuid-Amerikaanse vibes met die dunne banen zo :< Heeft inderdaad wat weg van Gremio zo.

Nu al benieuwd naar de andere. Thuis en 3e schijnen ook pareltjes te worden inderdaad