cimbomcu Gepost September 23, 2018 Share Gepost September 23, 2018 Volgens mij heb jij een beetje journalistieke ambities, yung Cim Pieter El Khazwarti, heb ik dat goed? Dan zou jij toch moeten begrijpen dat een journalist zulke vragen stelt omdat het actueel is en clicks moet kunnen voorleggen aan zn hoofdredacteur? Dan zou je ook begrijpen dat zo'n jongen daar dan gewoon netjes antwoord op geeft, wat moet ie dan? Mensen maar 'aanvallen' uit onmacht omdat ie het ergens niet mee eens is maar dat verder niet zo goed kan verwoorden en direct een knipoogje geven als eventuele 'het was een grapje want ik gaf een knipoog'-dekking? Wat? Hoe kom je hierbij. Ga toch weg, ''sorry maar ik heb al 5 keer hier op geantwoord dus heb het graag ergens anders over'' is dat zo moeilijk? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magikarp Gepost September 23, 2018 Share Gepost September 23, 2018 (edited) Ik ga niet weg. Als dat kort na elkaar gevraagd wordt door journalisten die bij de eerdere vragen ook al een mic open hadden (kunnen) staan zou ik dat begrijpen ja. Iedereen met een beetje fatsoen in z'n donder geeft gewoon antwoord in losstaande interviews. Jij wordt dan, neem ik aan, ook schijtziek van voetballers die na de wedstrijd keer op keer hetzelfde riedeltje opdreunen voor 7 verschillende camera's? 'Ja dit heb ik al tegen FOX gezegd dus jullie van AT5 kunnen mn bronzen pijp opblazen de groeten'. Het is verder ook niet zijn verantwoordelijkheid dat zo'n clickbaitpagina dat als kop gebruikt en brengt als de strekking van het interview. Er worden veel meer dingen besproken. Ik zie best wat je bedoelt hoor, en als dat kort na elkaar zo gevraagd wordt tot in den treure zou ik dat ook wel denken. Maar jij hebt natuurlijk totaal geen recht om zo iemand te 'veroordelen' en te doen alsof het feiten zijn en jouw blik hierop de enige juiste is. Hij doet het zo, jij zou het anders doen. Prima. Door. Niet 'ga toch weg' 'is dat nou zo moeilijk'. Ik citeer een user die jou wellicht goed bekend is: 'Niet iedereen is zoals jij he' Edited September 23, 2018 by Magikarp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanVertonghen Gepost September 24, 2018 Share Gepost September 24, 2018 (edited) Het is overigens wel triest dat er één centrale verdediger wegvalt en dat je er dan niet gewoon een andere neer kan zetten. Nee, één van je beste voetballers moet nu die positie overnemen, terwijl hij totaal geen centrale verdediger is. Werkt prima tegen kleinere clubs of als je thuis speelt, maar in potten als vandaag is het gewoon heel erg risicovol. Je doet Viergever weg (vond ik een prima back-up voor zowel centraal achterin als eventueel linksback), haalt Blind ervoor terug (eigenlijk ook geen centrale verdediger) en verder houd je enkel Wöber en Schuurs achter de hand. Prima hoor, maar laat ze dan ook spelen als er op die positie iemand geblesseerd raakt of geschorst wordt. Waarom zou je dan gaan schuiven en een middenvelder centraal achterin zetten? Had al voorspeld dat dat fout zou gaan, kon bijna niet anders. En dat het argument van onze toptrainer: "vorige keer hebben we met Wöber ook verloren". Uitstekend argument! Nee. Óf je knalt gewoon Schuurs/Wöber erin als iemand centaal achterin geblesseerd raakt, óf je had een maand geleden een andere centrale verdediger moeten halen (of verlengen met Viergever). Het kan gewoon niet dat je, als je Ajax bent en zulke grote ambities hebt, na een maand al zegt 'de back-ups voldoen niet, laten we gewoon gaan schuiven met de opstelling'. Dan gaat er ergens iets fout. Verder vond ik Schöne weer tegenvallen, die is echt te traag voor dit soort potten. Doet zijn best, probeert zo fel mogelijk te zijn, maar is zowel aan de bal als zonder bal te langzaam. Moet gewoon minuten krijgen, maar hij hoeft van mij niet 40 potten meer in de basis te staan. Riep het een tijdje geleden ook al, maar je moet gewoon zo gaan spelen: Neres - Dolberg - Tadic Ziyech - Van de Beek De Jong Tagliafico - Blind - De Ligt - Mazraoui Onana Labyad - Huntelaar - Cerny Bijleveld - Schöne/De Wit/Ekkelenkamp Eiting Sinkgraven - Wöber - Schuurs - Kristensen Lamprou In de tweede opstelling hebben De Wit en Ekkelenkamp meer diepgang, die zie ik liever op die positie dan Schöne. Zie echter ook liever Bijleveld als 8 en Eiting als 6 dan Schöne op beide posities, maar je zal Schöne er toch bij moeten houden. Beetje puzzelen daar. Vind Bijleveld best wel onderschat, is voetballend erg goed, maar is fysiek gezien misschien nog niet goed genoeg. Verder zou ik spelers gewoon één op één vervangen. Linksback geblesseerd? Sinkgraven daar. Is Sinkgraven nog geblesseerd? Dan geef je lekker Bakker de kans. Ik snap best dat de chemie niet optimaal is dan (wat ook het geval was geweest als je Wöber/Schuurs centraal achterin gezet had vandaag), maar ik vraag me af of dat erger is dan schuiven met de opstelling en/of spelers niet op hun natuurlijke posities laten spelen. Voorin kan je wel wat makkelijker schuiven (Labyad kan prima op de plek van Ziyech, Cerny kan ook linksbuiten, etc.), maar achterin moet je het gewoon simpel houden. Is wel weer een lekkere nutteloze post dit verder, maarja. Hoop toch dat Ten Hag een keertje inlogt en naar mij luistert, zou heel verstandig zijn. Vind echt dat Ajax voor (tot een x-aantal jaar daarvoor) en na Bosz nooit hun top bereikt hebben, qua resultaten en/of qua spel. En ik ben een liefhebber, dus ik heb het liefst dat ze die dingen combineren. Één van de twee vind ik eigenlijk niet genoeg, al zal je me niet horen klagen bij een kampioenschap uiteraard. Maar je bent godverdomme Ajax. Je hebt de beste selectie, de beste jeugd. Je hebt het meeste geld, de beste accomodaties. Laat dat dan ook eens zien man. Edit: Overigens, als je toch liever met één aanvallende middenvelder en twee controleurs speelt: Eiting - De Jong. Gaat mijn voorkeur niet naar uit, maar die van Ten Hag schijnbaar wel. Edited September 24, 2018 by JanVertonghen' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost September 24, 2018 Share Gepost September 24, 2018 Heel erg ziek van gisteren. Achteraf hadden we natuurlijk nooit met Frenkie daar moeten spelen. Had een echte stopper moeten staan. De staf dacht dat dit ook zou volstaan blijkbaar. Een gok en verloren. Pijnlijk, maar wat het vervelendste is, dat Ten Hag aangeeft het de volgende keer weer op deze manier te doen. Leer van je fouten net als je spelers. Verder natuurlijk een hele sterke periode gehad. Mooie CL kwalificatie en al een wedstrijd gewonnen zelfs. Nu tot de winterstop wel op dezelfde voet verder gaan en hopelijk dat Psv voor de winterstop ook fouten gaat maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost September 24, 2018 Share Gepost September 24, 2018 Telegraaf geeft geen onvoldoendes bij rapportcijfers Ajax :r. Trieste krant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elsjorro1990 Gepost September 24, 2018 Share Gepost September 24, 2018 Heel erg ziek van gisteren. Achteraf hadden we natuurlijk nooit met Frenkie daar moeten spelen. Had een echte stopper moeten staan. De staf dacht dat dit ook zou volstaan blijkbaar. Een gok en verloren. Pijnlijk, maar wat het vervelendste is, dat Ten Hag aangeeft het de volgende keer weer op deze manier te doen. Leer van je fouten net als je spelers. Verder natuurlijk een hele sterke periode gehad. Mooie CL kwalificatie en al een wedstrijd gewonnen zelfs. Nu tot de winterstop wel op dezelfde voet verder gaan en hopelijk dat Psv voor de winterstop ook fouten gaat maken. Dit inderdaad. Ik vraag me af hoeveel keer we schone nog moeten zien falen in dit soort wedstrijden voordat er iemand op het idee komt om hem er een keer naast te zetten. Verder kon dit gebeuren, het is niet leuk als Ajax-supporter en ik had er absoluut meer van verwacht, maar in een dergelijke wedstrijd moet je 1. Iedereen fit hebben en 2. Op de juiste manier spelen om te winnen. Dat was beide niet het geval. Nu is het wegvallen van de ligt niet het enige, al ben ik van mening dat luukie wel de belangrijkste was gisteren, maar het terugvallen op Frankie, het opstellen van schone, zijn wel weer 2 foutjes he. Aan de andere kant: er is nog niks verloren, je hebt een wedstrijd verloren die je kan verliezen en een keer knullig gelijk gespeeld. Lijkt me dat ze gewoon zo verder door moeten gaan en hopen dat ten hag gewoon dom lult en wel leert van zijn fouten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N4z4reno Gepost September 24, 2018 Share Gepost September 24, 2018 Net even de samenvatting gezien. Onana liep zeker bij de laatste goal lekker te stunten, die eerste goal vind ik geen fout. Meer ongelukkig. PSV laat zien dat je best je mag aanpassen aan de tegenstander en je niet altijd van eigen kracht uit hoeft te gaan, alhoewel dit natuurlijk wel een kracht van PSV is. Ten Hag zakt duidelijk door het ijs heen door Wöber geen kans te geven. Maar wat was PSV gemotiveerd en gretig zeg. Zo win je een titelwedstrijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Wober was vorig jaar ook heel slecht tegen De Jong. Als hij zou spelen en je verloor weer was het weer ''Ten Hag leert niet van zijn fouten, paar maanden geleden verloor Wober kansloos de duels en Ten Hag stelt hem leuk nog een keer op'' Gewoon rustig blijven joh, Dolberg lekker weer minuten gemaakt. Huntelaar was slecht he, jezus :r Echt niks aan de hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Daarom moet je Schuurs er in zetten. Dat had lef getoond en de jeugd een kans gegeven, zoals dat bij Ajax hoort.(alhouwel Eiting er in zetten is dat ook natuurlijk). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Becks Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Heerlijke club hebben we ook hè, één keer verliezen en meteen weer crisis (h) gister ook al weer de nodige discussies bij de koffieautomaat. Het was echt dramatisch, vooral verdedigend daar hoef je geen deskundige voor te zijn maar achteraf praten is altijd makkelijker. Komende weken een aantal jongens wat rouleren, zoals Blind, Schöne, Tadic en Huntelaar. Verkeren niet in hun allerbeste vorm momenteel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Dolberg lekker weer minuten gemaakt. Huntelaar was slecht he, jezus :r Echt niks aan de hand. Zo Klaas viel me erg tegen ja (gelukkig ;)), al weet ik het met Dolberg ook nog niet hoor. Die is wel vaak lang eruit geweest inmiddels. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Vorig jaar won Ajax (thuis) met 3-0 van PSV en was Frenkie als cv een van de besten op het veld. Nu zou hij ineens daar alleen tegen de kleintjes kunnen staan. Natuurlijk pakt het nu totaal verkeerd uit en daar zijn ook best goede redenen voor te geven, maar die analyse is ook wel superkortzichtig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Vorig jaar won Ajax (thuis) met 3-0 van PSV en was Frenkie als cv een van de besten op het veld. Nu zou hij ineens daar alleen tegen de kleintjes kunnen staan. Natuurlijk pakt het nu totaal verkeerd uit en daar zijn ook best goede redenen voor te geven, maar die analyse is ook wel superkortzichtig. Er wordt ook niet gezegd dat het aan de Jong ligt, maar aan de combo de Jong/Blind(/Mazraoui). Blind is natuurlijk ook geen pure verdediger zoals de Ligt toen wel naast Frenkie. Daarnaast speelde Luckassen toen bij PSV basis dus die wedstrijd zegt niks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 (edited) Vorig jaar won Ajax (thuis) met 3-0 van PSV en was Frenkie als cv een van de besten op het veld. Nu zou hij ineens daar alleen tegen de kleintjes kunnen staan. Natuurlijk pakt het nu totaal verkeerd uit en daar zijn ook best goede redenen voor te geven, maar die analyse is ook wel superkortzichtig. Je snapt toch neem ik aan wel dat het niet om De Jong gaat maar om het duo De Jong/Blind. Vorig seizoen stond De Ligt er gewoon naast, als dat zondag zo was, was er geen probleem geweest. Edited September 25, 2018 by Pino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Deels ging het daarover idd, maar ik had het idee dat het ook erover ging dat je hem daar niet neer moest zetten in zo'n wedstrijd omdat het geen cv is. Daar reageerde ik vooral op. Ik vind deze keuze ook niet gek als de alternatieven Blind-Wöber en Schuurs - Blind zijn. Ik vind eigenlijk de keuze voor Huntelaar ipv Vd Beek (en dan Tadic in de spits) opmerkelijker, vooral tegen het duo Schwaab-Viergever. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Deels ging het daarover idd, maar ik had het idee dat het ook erover ging dat je hem daar niet neer moest zetten in zo'n wedstrijd omdat het geen cv is. Daar reageerde ik vooral op. Ja met als reden, omdat hij BLind naast zzich heeft staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier. Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Heerlijke club hebben we ook hè, één keer verliezen en meteen weer crisis (h) gister ook al weer de nodige discussies bij de koffieautomaat. Het was echt dramatisch, vooral verdedigend daar hoef je geen deskundige voor te zijn maar achteraf praten is altijd makkelijker. Komende weken een aantal jongens wat rouleren, zoals Blind, Schöne, Tadic en Huntelaar. Verkeren niet in hun allerbeste vorm momenteel. Vooral dit he. Balen dat je verliest ja, maar het welbekende koppie omhoog van de kelderklasse is zeer zeker van toepassing hier. Je hebt gegokt en verloren, en ja De Ligt is belangrijk voor Ajax. Het is ook niet zo dat je geen vervangers hebt, want je hebt altijd Wober nog en Schuurs is ook gewoon een optie. We moeten ook niet vergeten dat PSV gewoon een erg sterk team heeft staan. In de ArenA pak je ze gewoon als De Ligt er weer bij is en je staat weer op 2 punten. Wordt pittig, maar nog lang geen ramp. Al die journalisten ook die meteen roepen dat Overmars het slecht heeft gedaan en dat soort dingen, die kun je toch niet serieus nemen, echt man man man... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Telegraaf is ook weer begonnen met hun jacht op Ten Hag. Trieste "krant" is het toch. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N4z4reno Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Ten Hag out? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Ten Hag out? Waarom dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N4z4reno Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Waarom dat? Dat is mijn vraag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Dat is mijn vraag. Rare vraag om te stellen na 1 verliespartij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Iedereen doet ook alsof PSV en Ajax alle andere wedstrijden gewoon gaan winnen. Eigenlijk mag je van tevoren één wedstrijd verliezen, dat is PSV uit. Dat is wellicht de enige wedstrijd dat je van tevoren niet sterker wordt ingeschat. En een vokgens mij vergelijkbaar PSV verloor vorig seizoen (of alweer twee seizoenen geleden?) ook ff met 5-0 of 5-1 van Willem ll. Kortom, kan nog alle kanten op. Zelfs Feyenoord kan nog kampioen worden. Ik heb altijd wel het gevoel dat de kleinere tegenstanders tegen Ajax meer in de zestien gaan hangen dan tegen PSV en dat het daarom Ajax lastiger wordt gemaakt, maar dat kan juist de kracht van PSV zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
N4z4reno Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Rare vraag om te stellen na 1 verliespartij. Waarom? Dit kun je toch deels verwijten aan Ten Hag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost September 25, 2018 Share Gepost September 25, 2018 Waarom? Dit kun je toch deels verwijten aan Ten Hag? Maar om dan iemand al te ontslaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts