Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Zuur voor die jongen zeg. Prachtige keeper. Ik weet niet hoe hard je zonder spelen achteruit gaat, maar echt heel zuur als het pakken van een verkeerd doosje je doorbraak naar de top vernaggeld. 

Ik hoop van harte dat zijn verklaring ook de waarheid is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei joostmakaay:

Gezien het een straf vanuit de UEFA betreft (en de straf blijft staan), zou je die jongen niet voor een jaar uit kunnen lenen aan een club in de MLS of iets dergelijks?

De FIFA neemt die straf over het algemeen over. Hij mag ook geen nationale wedstrijden spelen voor Kameroen ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Onana, goh wat een ei joh. Eigen domme fout, niet zeuren en op de blaren zitten. Je bent prof, dan moet je juist zorgvuldig zijn met dit soort dingen. Terecht gestraft? Ja. De duur valt over te twisten. Wat mij betreft is een jaar wel fors. En er is rekening gehouden met z’n straf las ik. Had die anders 2 jaar gekregen? Treurig wel voor hem. Zag dat zijn contract afloopt in ‘22. Mag aannemen dat hij solidair met Ajax is en die iig verlengd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Vitesse88:

Ja Onana, goh wat een ei joh. Eigen domme fout, niet zeuren en op de blaren zitten. Je bent prof, dan moet je juist zorgvuldig zijn met dit soort dingen. Terecht gestraft? Ja. De duur valt over te twisten. Wat mij betreft is een jaar wel fors. En er is rekening gehouden met z’n straf las ik. Had die anders 2 jaar gekregen? Treurig wel voor hem. Zag dat zijn contract afloopt in ‘22. Mag aannemen dat hij solidair met Ajax is en die iig verlengd. 

1 jaar als je het zelf per ongeluk hebt binnengekregen, 2 jaar als iemand het je per ongeluk heeft toegediend, 4 jaar als je het bewust hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei MetalMichael:

1 jaar als je het zelf per ongeluk hebt binnengekregen, 2 jaar als iemand het je per ongeluk heeft toegediend, 4 jaar als je het bewust hebt gedaan.

Oke helder (y) Neem aan dat dit ook geconstateerd is na een Europese pot. Zure week voor Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We kunnen het allemaal wel heel sneu voor Onana gaan vinden, maar met slechts een jaar heeft hij volgens de bestaande dopingreglementen nog wel geluk gehad hoor. In beroep gaan zal zinloos zijn, want een jaar is wel zo'n beetje de minimumstraf. 

Ik vraag me vooral af waarom je, wanneer je je niet lekker voelt, een vochtafvoerend middel gebruikt wat tevens gebruikt kan worden voor het maskeren van andere middelen. Dat is bijzonder verdacht en ik vind het verhaal van Onana dan ook echt heel sterk en/of naïef. Ben er nog niet over uit wat overheerst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Urbeto:

Ik vraag me vooral af waarom je, wanneer je je niet lekker voelt, een vochtafvoerend middel gebruikt wat tevens gebruikt kan worden voor het maskeren van andere middelen. Dat is bijzonder verdacht en ik vind het verhaal van Onana dan ook echt heel sterk en/of naïef. Ben er nog niet over uit wat overheerst. 

Medicijn van zijn vriendin. Verpakking leek heel vergelijkbaar, dus toen is het misgegaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Urbeto:

Doping is dan ook een veel zwaarder vergrijp dan iemand een rotschop geven. 

Dat snap ik en is ook logisch. Maar waarom? En waarom zo streng als het daadwerkelijk maar 1x per ongeluk was? Zie voorbeeld van Ramos bijvoorbeeld Ik vind zijn verklaring ook vaag maar het zou waar kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kyrill:

Dat snap ik en is ook logisch. Maar waarom? En waarom zo streng als het daadwerkelijk maar 1x per ongeluk was? Zie voorbeeld van Ramos bijvoorbeeld Ik vind zijn verklaring ook vaag maar het zou waar kunnen zijn.

Dat is dus het punt: deze straf is volgens de bestaande reglementen juist licht te noemen. Dat werd ergens hierboven ook al door @MetalMichael aangegeven. Ook is het "Het was per ongeluk' verhaal natuurlijk vrij ongeloofwaardig. Het feit dat je wat hebt gebruikt staat en daarop is Onana, met verzachtende omstandigheden, gestraft. 

Dat Ramos heel goed weggekomen is, zegt natuurlijk niet dat Onana extreem genaaid o.i.d. is. De zaak van Onana staat op zichzelf en met de straf mag Ajax nog van geluk spreken. 

Wel een wake-up call voor alle spelers in Nederland denk ik, dus dat is positief aan deze zaak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei rich ruzzian:

Je beschuldigd nu onana wel min of meer van daadwerkelijk bewust dopinggebruik @Urbeto

Onana is door de UEFA veroordeeld op basis van dat het onbewust was, prima dan toch? Ik vind het persoonlijk een vrij ongeloofwaardig (of minstens heel naïef) verhaal inderdaad. Je voelt je niet lekker en dan neem je de plastabletten van je vrouw omdat ze leken op een aspirine? Tja... 

Punt wat ik maak is echter vooral gericht op dat de straf juist gebaseerd is op het per ongeluk innemen van het middel en dat de straf voor dit vergrijp dus niet zwaar is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt als keepertje echt geen fluit aan doping. Als wielrenner - de ultieme conditiesport als het gaat om over je lichamelijke grenzen gaan - kan het enigszins effect hebben. Vooral op grote hoogte (bergen). Extra zuurstof in bloed, et cetera. Maar als keeper van Ajax? Je staat in een doeltje. Drie serieuze reddingen per wedstrijd in de Eredivisie. Het heeft echt geen enkele functie, dus dat maakt het ook gewoon zeer ongeloofwaardig.

Naast het gegeven dat het hier gaat om een vochtverdunner en nog geen echte doping. Ze (Onana en zijn vrouw) zullen waarschijnlijk niet eens door hebben gehad dat er een verboden middel in zit, dat verwacht je ook niet van een vochtverdunnertje. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites