Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ja dat is zo moeilijk niet. Raiola zegt nooit natuurlijk ´´je moet weg bij Ajax, want dan ga je meer verdienen en ik ook!´´ maar dan biedt Ajax hem een contract en dan begint die al met ´´oh dit is wel weinig waardering´´, ´´oh je bent toch het toptalent van Ajax, waarom krijg je dan zo weinig kansen?'' Stukje bij stukje, beetje bij beetje wordt zo'n jongen beïnvloedt en gaat weg. Ik bedoel als hij een mega salaris vraagt straks en Overmars weigert dat te geven kan hij makkelijk de schuld afschuiven.

Overigens, als er idd een leuk bod komt moet je die Donny zo snel mogelijk slijten. Aan kindertjes hebben we niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Die Donny moet zich echt eens persoonlijk gaan ontwikkelen inderdaad. Talk the talk, walk the walk is het toch? Niks van te zien. Die zit zich straks op zijn 27e of 28e nog druk te maken om een wisselbeurtje of een plekje op de bank. En dan alles maar melden bij Sjaak, volgens mij zijn beste en een van zijn weinige (of enige?) vriend(en). Zitten ze samen weer te lachen en te kijken naar waar het fout gaat, zonder naar Donny (of Sjaak) zelf te kijken. Pathetisch.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei cimbomcu:

Overigens word ik op dit moment wel kots misselijk van die Sjaak Zwart. Gaan geruchten dat hij samen met Vd Beek de lek is naar De Telegraaf toe.

Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. Eerst schreef de Telegraaf volop over zijn ontevredenheid en vertrekwens. Vervolgens kreeg hij een basisplaats ten koste van Neres. En nu na die wissel wordt hij door de Telegraaf omschreven als 'superloyaal' en 'de nimmer klagende middenvelder'. In een stuk dat waarin het gaat over dat hij steeds het slachtoffer is van het wisselbeleid van Ten Hag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan voetballen tot je een ons weegt, maar je mist diepgang. Ik snap er echt geen reet van waarom we niet met Ziyech op 10 spelen en Neres op de flank. Ik vind Ziyech toch het beste als 10, en dan heb je ook nog de broodnodige diepgang op de flank.  Laatste 10 min speelden we zo tegen Feyenoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dolberg speelde een goeie pot. Ik was er overigens bij. Laatste keer was jaar of 12 geleden toen Ajax Roda ontving in de beker en Huntelaar met een omhaal vlak voor tijd gelijk maakte. Matige eerste helft. VVV stond verdedigend erg goed. 2e helft was gelukkig een stuk beter. Goede invalbeurt van Neres. 

Overigens waren Kristensen en Tadic echt slecht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de Beek speelde zaterdag ook een goede tweede helft. Blijft toch puzzelen daar voorin. Tadic op links is niet ideaal, Ziyech op rechts is niet ideaal, Van de Beek kan je enkel als diepgaande middenvelder kwijt en Dolberg speelde eindelijk weer eens een prima pot. Beetje roulatie in zulke potjes zou ik ook echt niet verkeerd vinden. Hoef je niet je hele basis om te gooien, maar je kan bijvoorbeeld best met Neres starten in plaats van Tadic. Laatstgenoemde is dit seizoen bijna iedere pot in de basis begonnen, geef dan in potjes als VVV-thuis Neres lekker wat speeltijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar bedoel meer dat het niet hun beste posities zijn. Mijns inziens voegt Tadic op links voetballend een stuk minder toe dan centraal of op rechts. Scheelt wel dat hij een erg hoog rendement heeft. Tadic op rechts, Neres op links, Dolberg in de spits en dan Ziyech, Van de Beek en De Jong op het middenveld zou heerlijk zijn, maar ik vraag me ernstig af of dat zou kunnen werken. Waarschijnlijk toch net iets te veel uit balans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dolberg 14 wedsrijden, 8 goals en 3 assists.

Huntelaar 18 wedstrijden 10 goals en 1 assist

Neres 18 wedstrijden, 3 goals en 9 assists. Dat is echt bizar. In die 18 wedstrijden speelt die namelijk heel weinig.

Tadic 20 wedstrijden, 13 goals 7 assists. Ook bizarre statistieken, wat zijn matige spel toch goed camoufleert.

Donny 20 wedstrijden 5 goals en 6 assists. Ik dacht meer...

Ziyech 17 wedstrijden 12 goals en 10 assists.  Belachelijk rendement :-D

Frenkie 18 wedstrijden, 4 goals en 1 assist, zo slecht nog niet.

Schone 17 wedstrijden, 4 goals en 4 assists.

Kristensen 6 wedstrijden, 3 assists. Ook prima

Mazraoui 18 wedstrijden 1 goal, 2 assists.

Tagliafico, 15 wedstrijden 1 goal, 3 assists.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij zo'n lijstje kun je natuurlijk de nodige kanttekeningen zetten. Moment van scoren, welk doelpunt is het, tegen welke tegenstander etc.

De 1-0 in de 24e minuut tegen een team als PSV lijkt me meer waard dan de 6-0 tegen een NAC in de blessuretijd, terwijl die al een half uur met 10 man spelen.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei MetalMichael:

Bij zo'n lijstje kun je natuurlijk de nodige kanttekeningen zetten. Moment van scoren, welk doelpunt is het, tegen welke tegenstander etc.

De 1-0 in de 24e minuut tegen een team als PSV lijkt me meer waard dan de 6-0 tegen een NAC in de blessuretijd, terwijl die al een half uur met 10 man spelen.

Dat spreekt  voor zich, maar het geeft aan hoe belachelijk belangrijk Tadic en Ziyech zijn voor dit elftal, ongeacht wie of wat.  Dat Dolberg het niet zo slecht doet als het lijkt,  dat Neres zeker qua assists bizarre statts heeft.

Gisteren Real, gezien. Ik ben er zo bang voor :-D 0-3 minstens. Die Vinicius speelt Mazaroui helemaal gek.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We waren van te voren ook bang voor Bayern, dat viel uiteindelijk ook reuze mee. Natuurlijk wordt het lood zwaar, maar laten we ajb niet direct weer gaan doen alsof Ajax er niks van kan. Nationaal loopt het het nu even stroef, net als in het begin van het seizoen, maar Europees is dat toch totaal niet te vergelijken.

We gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Dat spreekt  voor zich, maar het geeft aan hoe belachelijk belangrijk Tadic en Ziyech zijn voor dit elftal, ongeacht wie of wat.  Dat Dolberg het niet zo slecht doet als het lijkt,  dat Neres zeker qua assists bizarre statts heeft.

Gisteren Real, gezien. Ik ben er zo bang voor :-D 0-3 minstens. Die Vinicius speelt Mazaroui helemaal gek.

Vond ze het laatste halfuur anders helemaal niet meer in het spel voorkomen (op die ene kans na).

Link naar opmerking
Deel via andere websites