Jump to content

AFC Ajax

Recommended Posts

8 minuten geleden zei Chiemel:

Heb ook het gevoel dat het redelijk kansloos wordt. Misschien dat Martinez ipv Blind niet eens zo slecht is qua verdedigende zekerheid, maar we missen zo wel wat goed opbouwende kwaliteiten. Dan gaat er meer gevraagd worden van Gravenberch, hopelijk is deze dan wat geconcentreerder dan tegen Twente. Van Brobbey voorin verwacht ik energiek voetbal met leuke momenten, maar ik vermoed zo dat het allemaal wat druisig gaat worden en dat hij niet opgewassen is tegen de verdedigers. Heb hem wel liever dan Huntelaar. 

Ik voorspel voor Ajax in CL bijna nooit een overwinning, heb ik zo minder kans op meerdere teleurstellingen ;)

Brobbey "Brobbeast" noemen vind ik wel een beetje discriminerend. Hij is toch geen dier ofzo? 

Ze noemen hem brobbeast vanwege zijn fysieke bouw. Niks discriminerend aan.

HArd hoofd in vanavond, ik denk 0-2

• Replies 7.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zondag Ajax-Feyenoord he. Ik zou gewoon ff rukken de komende weken man.

Dit topic is best lekker leesvoer zo  Sodeknetter, een parodie op discussiëren  Surrealistisch goed.   Verder hoop ik dat Ajax nog wat versterkingen binnenharkt, anders voorzie ik een vroegt

Dat je constant op de man af aan het (af)reageren ben is inmiddels wel duidelijk. Ik vind dat verder prima, maar als je er dan voor kiest om dat jegens mijn persoon te doen, doe ik wederom het verzoek

Posted Images

Geen diepgang, beweging zonder bal. Houdt niet over.  Tadic in de punt en Promes brengen zou een oplossing kunnen zijn, ondanks zijn hopeloze vorm. Brobbey op links mag zelfs overwogen worden.  Typische 0-0 pot tot dusver.

5 minuten geleden zei Rogier.:

Die verdedigers van Atalanta mogen ook wel alles zeg. Was een pingel als we de scheids van gisteren bij Barca - Juve of Leipzig - United hadden.

Had met deze scheids ook wel gekund. Die fluit werkelijk alles dood. 

Davy even met een misser van dik 10 miljoen. De groeten zeg. Zo'n bal moet gewoon hangen..

1 minuut geleden zei Regis:

Had met deze scheids ook wel gekund. Die fluit werkelijk alles dood. 

Behalve het in de rug lopen van Djimsiti inderdaad, gaat al de hele wedstrijd zo.

1 minuut geleden zei Regis:

Davy even met een misser van dik 10 miljoen. De groeten zeg. Zo'n bal moet gewoon hangen..

Maakte ook de overtreding, dus wat dat betreft...

-----

Sjongejonge wat een onzinnige gele kaart. Absoluut geen goede scheids dit.

Scenario wat je op voorhand van deze poule eigenlijk al uit had kunnen schrijven. Deze CL campagne heel duidelijk geworden dat deze groep niets te zoeken heeft bij de laatste 16 van de CL. Ook Ten Hag en zijn staf compleet incapabel gebleken totaal geen vermogen om een wedstrijd om te zetten het enige wat ze als mogelijkheid zien is Huntelaar erin en ballen pompen. Triest voor een club met zo'n omzet en zulke ambitie.

3 minuten geleden zei Regis:

Scenario wat je op voorhand van deze poule eigenlijk al uit had kunnen schrijven. Deze CL campagne heel duidelijk geworden dat deze groep niets te zoeken heeft bij de laatste 16 van de CL. Ook Ten Hag en zijn staf compleet incapabel gebleken totaal geen vermogen om een wedstrijd om te zetten het enige wat ze als mogelijkheid zien is Huntelaar erin en ballen pompen. Triest voor een club met zo'n omzet en zulke ambitie.

Wat had jij dan nu nog bedacht?

Ben het niet met je eens Regis. Ajax heeft op dit moment de spelers niet om het spel te spelen wat zou moeten, met name vanwege blessures. Het is dan ook zeker niet triest, Ajax is simpelweg qua begroting niet een van Europa's 16 beste ploegen.

Je kan wel meerdere conclusies trekken:

1) De selectie, van dit moment, is niet goed genoeg (met een fitte Kudus had ik het nog wel eens willen zien)

2) Het beetje geluk dat je nodig hebt als Ajax, heb je deze hele groepsfase niet gehad

3) Als corona straks weer onder controle is, kan Ajax zich wel dusdanig versterken waardoor je opnieuw kans hebt om door te gaan naar de CL knock-outs

3 minuten geleden zei Rogier.:

Ben het niet met je eens Regis. Ajax heeft op dit moment de spelers niet om het spel te spelen wat zou moeten, met name vanwege blessures. Het is dan ook zeker niet triest, Ajax is simpelweg qua begroting niet een van Europa's 16 beste ploegen.

Je kan wel meerdere conclusies trekken:

1) De selectie, van dit moment, is niet goed genoeg (met een fitte Kudus had ik het nog wel eens willen zien)

2) Het beetje geluk dat je nodig hebt als Ajax, heb je deze hele groepsfase niet gehad

3) Als corona straks weer onder controle is, kan Ajax zich wel dusdanig versterken waardoor je opnieuw kans hebt om door te gaan naar de CL knock-outs

Blessures spelen zeker mee. Maar het is ook wel heel triest imo dat je tegen zulke problemen aanloopt op het moment dat er 1 buitenspeler en middenvelder wegvallen(Kudus en Neres).  Dan mag je als Ajax echt niet overkomen. Triest doelde ik meer op het spel en het 'plan-b' wat simpelweg nergens op slaat.

Zojuist zei Platina32:

Laten we nou niet doen of Atalanta Ajax overklast heeft. Atalanta gaat als ze zo spelen ook direct uitgeschakeld worden. Als Klaassen die bal er wel in had gejast, hadden we hier nu heel anders gepraat. 

Wat een onzin. Gaat ook helemaal niet om Atalanta. Het enige wat je creëert is een schot van Klaassen na een minuut of 70 en nog een half kopballetje van Brobbey in de eerste helft. Verder niks nada noppes. Dat is frustrerend en kan echt niet als Ajax thuis speelt. 

3 minuten geleden zei Regis:

Blessures spelen zeker mee. Maar het is ook wel heel triest imo dat je tegen zulke problemen aanloopt op het moment dat er 1 buitenspeler en middenvelder wegvallen(Kudus en Neres).  Dan mag je als Ajax echt niet overkomen.

Ben ik deels met je eens. De mogelijkheden van Ajax zijn natuurlijk ook wat meer gelimiteerd door corona. Je hebt nu 3 echte buitenspelers voor 2 posities, Neres, Antony & Promes. De laatste presteert inmiddels voor geen meter, maar dat kan je ook niet van tevoren ruiken. Ook Tadic kan nog op die plek. Dan is er geen ruimte om een extra hele sterke buitenspeler bij te halen.

Zelfde met de nummer 10-positie. In principe kan Kudus & Labyad daar spelen. Inschattingsfout dat ze dachten dat Promes daar ook wel kon spelen, en Labyad valt simpelweg heel erg tegen. De selectie was op orde, totdat Club Brugge ineens met een zak geld kwam voor Lang. Op dat moment is Ajax niet de club die dat tegen gaat houden. Dat heeft 2 kanten, enerzijds zien spelers dat Ajax meedenkt en zijn ze sneller geneigd de stap naar Ajax te maken (bijv. een Antony en Kudus die ook vast naar andere clubs konden), anderzijds mis je inderdaad een potentieel belangrijke speler. Je kan van tevoren niet voorspellen wat de beste beslissing is. Achteraf blijkt dat Lang heel veel had gespeeld, maar misschien had hij ook wel slecht gepresteerd (kan ik me niet voorstellen, maargoed).

Verder wel eens dat Ten Hag niet echt raad weet met dit soort instellingen bij ploegen die wat beter zijn dan in de Eredivisie. Maar kan ook met kwaliteit te maken hebben, met Ziyech had je het Atalanta met deze instelling met 4-0 opgerold. Eriksen misschien maar proberen te halen deze winter :mmm:

10 uur geleden zei Regis:

Blessures spelen zeker mee. Maar het is ook wel heel triest imo dat je tegen zulke problemen aanloopt op het moment dat er 1 buitenspeler en middenvelder wegvallen(Kudus en Neres).  Dan mag je als Ajax echt niet overkomen. Triest doelde ik meer op het spel en het 'plan-b' wat simpelweg nergens op slaat.

Wat een onzin. Gaat ook helemaal niet om Atalanta. Het enige wat je creëert is een schot van Klaassen na een minuut of 70 en nog een half kopballetje van Brobbey in de eerste helft. Verder niks nada noppes. Dat is frustrerend en kan echt niet als Ajax thuis speelt. 

Je mist in principe je twee belangrijkste spelers in de opbouw ( kudus en blind) en je mist neres, waardoor je met een 18-jarige jongen moet starten in de spits. Die.het overigens heel erg goed gedaan heeft. Was vaak aanspeelbaar. Het heeft gewoon niet helemaal mee gezeten helaas.

Het team van Ajax vind ik goed staan. Je ziet echter dat de selectie op 2 punten mankementen vertoont: buitenspelers en controlerend middenveld. Je hebt 3 buitenspelers voor 2 posities, dat is sowieso weinig. Zeker nu met de belasting van een door corona ingedikt seizoen. Gevolg is dat Tadic veel aan de buitenkant komt te spelen en je met Traoré, Brobbey en Huntelaar voor de spitspositie zit. Daarmee lijkt de spitspositie (kwalitatief) onderbezet, maar ik zou stellen dat het komt doordat er een buitenspeler te weinig is. Naast een extra buitenspeler, zou je bovendien graag zien dat er in Jong Ajax ook een buitenspeler loopt die je dit seizoen indien nodig al kunt gebruiken, dat lijkt ook niet echt het geval.

Controlerend op het middenveld heb je nu Klaassen, Gravenberch, Ekkelenkamp en Alvarez. De conclusie moet dan zijn dat de basis op orde is, maar de back-ups onvoldoende zijn. Alvarez voldoet gewoon niet (iig als middenvelder), alleen Ekkelenkamp is zowel kwalitatief als kwantitatief te mager. Waarbij Ekkelenkamp bovendien ook nog een optie is voor de 10-positie. Opvallend is dat toch redelijk beloftevolle jeugdspelers als Timber en (vooral) Taylor desondanks erg weinig in beeld zijn.

Het laten gaan (hoe begrijpelijk misschien allebei ook) van Lang en Eiting doet zich wat dat betreft wel voelen. Die hadden in de selectie wel gewoon extra mogelijkheden gegeven die nu ontbreken.

En dan wordt er best veel gezegd over de keuzes die Ten Hag nu maakt, maar gegeven de situatie vind ik niet dat dat heel terecht is. Met de blessures/afwezigen die er zijn, zijn er gewoon net te weinig opties om het verschil te maken in dat opzicht. Je kunt je wel afvragen in hoeverre Ten Hag verantwoordelijk is voor deze situatie (bijvoorbeeld het vertrek van Lang en Eiting), al ligt de eerste verantwoordelijkheid voor de samenstelling van de selectie natuurlijk bij Overmars.

Edited by Hwb