Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Wat?? 2e helft was helemaal niet oké. Je hebt echt 0,0 gecreëerd. Dit was echt 1 van de slechtste wedstrijden die ik in tijden gezien heb

2de helft redelijk controle gehad. Gewoon spullen inpakken en wegwezen. Liverpool had het ook moeilijk tegen ze. Het was slecht, dan moet je heel blij zijn dat je de puntjes meeneemt.

2 uur geleden zei cimbomcu:

2de helft redelijk controle gehad. Gewoon spullen inpakken en wegwezen. Liverpool had het ook moeilijk tegen ze. Het was slecht, dan moet je heel blij zijn dat je de puntjes meeneemt.

Dat is wat anders dan dat de 2e helft oké was he. Het was namelijk nog steeds ronduit slecht. Alleen heb je de tweede helft zelf weinig grote kansen weggegeven 

Benieuwd naar wat Ajax vandaag op de mat legt. Hoop op Klaiber op rechtsback, maar verder zou ik het niet zo goed weten. Belangrijk dat ze er pit in gooien, anders ga je onderuit vandaag, dat is zeker.

Onbegrijpelijk ook eigenlijk dat deze wedstrijd bijna altijd om 12:15  (12:30) is. Ajax verliest én vaak van Utrecht, én vaak om 12:15. Raar om dit dan te blijven doen.

Edit: in de laatste 10 jaar zijn er letterlijk 0 wedstrijden Utrecht - Ajax niet de vroege zondagwedstrijd geweest. Alleen 2 bekerwedstrijden op woensdagavond. De. Fuk.

Edited by Rogier.

Vooral benieuwd hoe Utrecht gaat staan na het vertrek van Bromsnor. Met 2 spitsen tegen Ten Hag zijn systeem houd ik mijn hart vast. Scheelt wel dat er geen publiek bij is denk ik. Al mag dit Utrecht eigenlijk geen probleem zijn voor Ajax, maar dat geldt eigenlijk ieder jaar...

tja.

Edited by Regis

Was niet best, maar wel echt de meest makkelijke overwinning in Utrecht sinds ik mij kan herinneren. Een goede Klaassen, Tadic en Mazraoui gezien.  Neres hopelijk na de interlands volledig inzetbaar want zoals Zeus zegt, zijn diepgang is erg nodig. En niet alleen zijn diepgang, kerel is zo goed.

4 minuten geleden zei cimbomcu:

Was niet best, maar wel echt de meest makkelijke overwinning in Utrecht sinds ik mij kan herinneren. Een goede Klaassen, Tadic en Mazraoui gezien.  Neres hopelijk na de interlands volledig inzetbaar want zoals Zeus zegt, zijn diepgang is erg nodig. En niet alleen zijn diepgang, kerel is zo goed.

Heb je gekeken? Prima voorbeeld waarom traore nog een heleboel moet leren. In het meevoetballen is hij zoooooo slordig. De voortzetting bij hem was echt weer heel slecht. 

Citaat

22-11 12:15 Heracles thuis

25-11 21:00 Midtjylland thuis

28-11 18;45 FC Emmen uit
1-12 21:00 Liverpool uit
5-12 20:00 FC Twente thuis
9-12 18:55 Atalanta thuis 
12-12 20:00 PEC Zwolle thuis
20-12 14:30 ADO uit
23-12 18:45 Willem II uit

Programma na de interland break ziet er als volgt uit. Niets minder dan 18 punten in de ED is wel een must. CL vrees ik persoonlijk een beetje voor een Valencia-scenario van vorig jaar.

Edited by Regis

Op 8-11-2020 om 18:12 zei cimbomcu:

Ah oke, prima.

Gravenberch ook goed vandaag trouwens. Dat wordt een geweldenaar he.

Klopt, ik zie trouwens vaak veel kritische blikken op Gravenberch als ik naar verschillende sites zoals AS ga. Waarom snap ik echter niet, vind hem dit seizoen erg goed spelen. Brengt zoveel voetbal op het middenveld en speelt op de juiste momenten mannetjes voorbij en neemt daarin heel veel risico, waarin het heel vaak goed afloopt. Zonder Gravenberch zal het voetballend echt heel erg veel minder zijn. 

Maak me wel een beetje zorgen over de positie rechtscentraal achterin. Is lastig om een speler complementair te vinden aan Martinez en Blind. Nu zat ik eens rond te kijken, wat de opties zijn. Toen kwam ik uit bij Davinson Sanchez. Die lijkt me ideaal langs Martinez en/of Blind. 

Bij Spurs zijn supporters helemaal niet tevreden over hem en vergelijken ze hem met Eric Bailly. Nu heeft Blind ook het centrum gevormd samen met Eric Bailly en dat was inderdaad behoorlijk complementair aan elkaar.  Spurs supporters op het Spurs forum praten daar over Sanchez zoals wij praten over Alvarez. Zitsinds 18 oktober ook niet meer bij de PL-selectie en lijkt inmiddels de 4e optie centraal achterin te zijn geworden.

Verdient bij Spurs ongeveer 4 miljoen euro per jaar. Dat is een beetje wat wij betalen voor onze sterspelers. Nu zijn er door de coronacrisis niet heel veel clubs buiten Ajax die een transfersom en een fors salaris kunnen en willen betalen voor een centrale die een soort van 'geflopt' is bij Spurs. Als ik Ajax was zou ik eens informeren. Naar mijn mening is de RCV de enige diepte-investering die wij moeten doen om onze basisselectie dusdanig te verbeteren (vooral op Europees niveau). Schuurs is goed genoeg voor de lager geklasseerde Eredivisieteams. Ik zou ook eens hengelen bij PSV voor Ihattaren.

Ajax heeft ten opzichte van 10 jaar geleden, boekjaar 2009/2010  (eigen vermogen van 39 miljoen euro) ten opzichte van seizoen 2019/2020 (eigen vermogen van 228 miljoen) een buffer opgebouwd van meer dan 200 miljoen euro. Ik vind dat Ajax dit geld juist in deze tijden moeten aanwenden om haar Europese concurrentiepositie te versterken. 

Aankopen
-Davinson Sanchez: +-25-30 miljoen (op tweede plan bij Spurs beland, die zullen van hem af willen, die zijn op zoek naar een andere CV)
-Ihattaren: +- 18-20 miljoen (Slechts klein salaris en kort contract tot 2022, lijkt niet voornemens die te gaan verlengen. PSV moet dus snel in actie gaan komen, waarbij het een optie is verkopen of verlengen, die zich heel snel zal gaan aandienen. Ajax moet hiervan profiteren. Een speler als Ihattaren, die op 10 en rechtsbuiten kan, zou ideaal zijn om deze selectie te versterken. Voorwaarde is wel Promes te verkopen).
-Oosterwolde: +- 3 miljoen (Groot talent op linksback, waar wij heel krap zitten. Zal genoegen moeten nemen met Jong Ajax en wellicht af en toe een potje bij 1). 

Verkopen
-Promes: +- 15 miljoen
-Alvarez: +- 8 miljoen
-Labyad: +- 3 miljoen
-Bandé: +- 1 miljoen

-----(Neres/Tadic)----------------------(Tadic/Traoré)-----------------(Antony/Ihattaren)------
----------------------------------------------(Kudus/Ihattaren)----------------------------------------------
--------------------(Gravenberch/Martinez)-----(Klaassen/Taylor)--------------------------------
-(Tagliafico/Oosterwolde)-(Blind/Timber)-(Sanchez/Schuurs)-(Mazraoui/Klaiber)-
---------------------------------------------(Onana/Stekelenburg)----------------------------------------

Dit team is gelijkwaardig aan de lichting 2018/2019 qua niveau.

Verhuren
-Ekkelenkamp (Twente)

Edited by RogerGarcia

Interessante post @RogerGarcia. Ik ben één van de mensen die kritisch is op Gravenberch. Oa:

- Hij kan heus wel iets met de bal, maar hij vertraagd vaak het spel. Een Klaassen is daar veel sterker in, die passt én vaker in één keer én vaker met een bepalendere pass. 

- In de omschakeling naar achteren is hij zwak, laat dan vaak een mannetje lopen

- Ondanks zijn lengte, is hij redelijk matig in duels en gewoon slecht in koppen. 

- Is in de passing (en ook schieten) niet bijzonder, zie hem vrijwel nooit een sterke lange pass geven

Hij is wel redelijk sterk aan de bal en in de kleinere ruimte/combinaties, maar ook weer geen geweldenaar zoals Frenkie.