Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

8 uur geleden zei Zeus:

Net even de statistieken opgezocht wat betreft Traoré.

Duels: 33, waarvan 12 gewonnen.

In de lucht: 21, waarvan 8 gewonnen.

Toch echt duidelijk meer verloren dan gewonnen. 

Daar schrik ik van, in de rust zei ik ook dat hij zoveel verloor en heel veel minder was dan Zapata op dat vlak. Tweede helft vond ik (dacht ik) juist dat hij echt bijna alles won. Toen oogde hij wat stabieler en sterker als aanspeelpunt, zo gek was dat niet met opkomende middenvelders en Neres, Antony en Tadic om hem heen. Neres was een aantal keer slordig waardoor er makkelijk balverlies was, Gravenberch ook laconiek aan de bal en vervolgens niet de kracht om tijdig terug te schakelen. In mijn ogen komt hierdoor ook de 1-2 en 2-2. Opportunistisch veldspel, te makkelijk denken en verzaken in de omschakeling.

Ondanks dat Schuurs nu het slachtoffer is vond ik ook niet dat Blind heel lekker rugdekking gaf, die heeft eigenlijk geen enkele keer kunnen instappen om Schuurs over te nemen omdat Ilicic, Gomez en de flanken dreigden door te komen, dat is natuurlijk het resultaat van een te langzame/onstabiele omschakeling of positiespel van het middenveld. Ook Nous was weer met vlagen in dromenland, die jongen kan echt wel ballen en was in balbezit niet eens vaak te betrappen op een verkeerde keuze, enkel positioneel is hij gewoon te laat. Voor de ED natuurlijk een meer dan prima back, op dit niveau moet hij een goede dag hebben niet door de mand te vallen. Hopelijk kan ook hij nog stappen maken. 

Al met al mag je nog blij zijn met 2-2, al mag je een 0-2 voorsprong niet zo makkelijk weggeven in mijn ogen. Antony was weer een lichtpuntje, heerlijke speler is dat. Deze formatie en speelwijze met Traore als balvast (nu nog niet) aanspeelpunt is ook de moeite waard door te ontwikkelen lijkt mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Redelijk eens met de dingen die tot nu toe zijn gezegd.

Vond Mazraoui, Gravenberch en Promes de minsten. En ook Onana ging niet helemaal vrijuit bij de goals, vond ik. Daarentegen sterke pot van Klaassen, Antony (door de stelten van Hateboer, heerlijk) en ook wel van Traoré die - ondanks de mindere statistieken - ontzettend sterk oogde als aanspeelpunt en Ajax daardoor goed kon door voetballen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Zeus:

Net even de statistieken opgezocht wat betreft Traoré.

Duels: 33, waarvan 12 gewonnen.

In de lucht: 21, waarvan 8 gewonnen.

Toch echt duidelijk meer verloren dan gewonnen. 

Waar vind je deze statistieken? Ben wel benieuwd naar de andere spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Karlo:

Redelijk eens met de dingen die tot nu toe zijn gezegd.

Vond Mazraoui, Gravenberch en Promes de minsten. En ook Onana ging niet helemaal vrijuit bij de goals, vond ik. Daarentegen sterke pot van Klaassen, Antony (door de stelten van Hateboer, heerlijk) en ook wel van Traoré die - ondanks de mindere statistieken - ontzettend sterk oogde als aanspeelpunt en Ajax daardoor goed kon door voetballen. 

Vind Promes sowieso al hele lange tijd de zwakste schakel. Het enige positieve aan hem was dat hij altijd wel goed was voor een paar doelpunten, daar hij wel een neusje voor de goal heeft. Hoewel dat nu ook echt verdwenen lijkt te zijn.

Voetballend en qua positiespel is het echt een hele zwakke speler.

Trouwens gister wel echt erg naïef gevoetbald na de 0-2. Zal wel weer 'des Ajax' zijn om gewoon aanvallend te blijven voetballen, maar we moeten toch een keer volwassen worden in zulke situaties, zou je zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn uiteraard ook wel wat lichtpuntjes. Ik denk dat de spelopvatting tegen deze tegenstander (die vroeg druk zet en normaliter een sterke en tactische pressing hanteert) nog verder doorontwikkeld kan worden waardoor je dit vaker kan gebruiken tegen sterkere tegenstanders. Spelers als Tadic, Neres en Antony met een sterke balvaste Traore als aanspeelpunt zijn natuurlijk de ideale drie als het gaat om counteren. Geweldige techniek, Neres en Antony zijn snel en niet gebonden aan een kant/vaste looplijn en Tadic kan met zijn inzicht en fysieke kracht de bal afschermen en wachten op die beslissende steekpass om te geven. Gravenberch/Blind/Martinez en Klaassen zouden dan veel meer de balans kunnen bewaken op het middenveld. Met vlagen zag je gisteren dat we in de diepte wel enorm gevaarlijk en dreigend waren, zeker als ook Tagliafico dan nog zo diep mee naar voren komt zorgt dit voor aanvallende mogelijkheden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet wel zeggen dat de klap van Kudus missen nog wel harder aankomt nu. Stel je voor dat we gewoon Tadíc in de spits hadden gehad met Kudus op 10. Dan had je 'm sowieso wel gewonnen, gegarandeerd.

Traoré heeft inderdaad nog een lange weg te gaan, maar die man is 19 en speelt zijn eerste wedstrijd op dit niveau tegen (met name) Djimsiti die al jaren ervaring heeft op dit niveau. Vergelijking met Zapata is gewoon lastiger. Zapata is ook een beest, maar wel al 29, en die speelde tegen Schuurs en Blind, dat zijn toch minder kasten van een verdedigers. Traoré heeft, net als Brobbey, alles in zich om een topper als Zapata te worden. We gaan dit seizoen zien hoe Traoré zich ontwikkelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Rogier.:

Moet wel zeggen dat de klap van Kudus missen nog wel harder aankomt nu. Stel je voor dat we gewoon Tadíc in de spits hadden gehad met Kudus op 10. Dan had je 'm sowieso wel gewonnen, gegarandeerd.

Traoré heeft inderdaad nog een lange weg te gaan, maar die man is 19 en speelt zijn eerste wedstrijd op dit niveau tegen (met name) Djimsiti die al jaren ervaring heeft op dit niveau. Vergelijking met Zapata is gewoon lastiger. Zapata is ook een beest, maar wel al 29, en die speelde tegen Schuurs en Blind, dat zijn toch minder kasten van een verdedigers. Traoré heeft, net als Brobbey, alles in zich om een topper als Zapata te worden. We gaan dit seizoen zien hoe Traoré zich ontwikkelt.

Gegarandeerd gewonnen? Wat zijn dat voor opportunistische uitspraken? Als je Kudus erbij had lopen, had je nog steeds gewoon 2 a 3 goals tegen kunnen krijgen en had je mogelijk die 2 goals helemaal niet gemaakt. Dat Zapata vrij kon inkoppen en Blind eruitliep had je daar ook niet echt mee opgelost. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Chiemel:

Gegarandeerd gewonnen? Wat zijn dat voor opportunistische uitspraken? 

Beetje vertrouwen hebben hè ;c Niks is gegarandeerd inderdaad, maar ik denk dat het gat op het middenveld dan kleiner was en we in de omschakeling net wat beter waren, precies op 2 momenten waar die goal uitkomt. Laat mij ook eens een cimmie pullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ekkelenkamp sowieso. Als die nog iets meer fysiek had kon die beter spits worden met zijn doelgerichtheid in de zestien.

Had wel Timber willen zien en Promes gaat zo matig blijven zonder ritme op een voor hem natuurlijke positie. Verder prima opstelling die niet zoveel uit (hoort) te maken tegen Fortuna. Zou leuk zijn om Brobbey eens te zien, laatste halfuur ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Zeus:

Ekkelenkamp sowieso. Als die nog iets meer fysiek had kon die beter spits worden met zijn doelgerichtheid in de zestien.

Had wel Timber willen zien en Promes gaat zo matig blijven zonder ritme op een voor hem natuurlijke positie. Verder prima opstelling die niet zoveel uit (hoort) te maken tegen Fortuna. Zou leuk zijn om Brobbey eens te zien, laatste halfuur ofzo.

Hoop ook op Brobbey, zou top zijn als die wat minuten kan maken! Fijn ook dat Antony gewoon weer fit is en geen blijvende last heeft gehouden van de tackle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Nous en Gravenberch die zich weer eens slecht positioneren. Is geen verassing meer. Die kale knar die weer spelers op de verkeerde plek zet nu met Antony en Neres. 

Neres en Antony lijken iig al gewisseld. 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites