Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Geluk zit wel mee, bij beide doelpunten. Gekke wedstrijd wel. Het staat nu 0-2, maar eigenlijk ben ik van beide ploegen niet echt onder de indruk. Atalanta zet niet zo effectief druk als ze dat normaliter kunnen en hun creatieve spelers (Gomez, Ilicic) stellen een beetje teleur. Bij Ajax mislukt het doorvoetballen op Traoré heel vaak. Gravenberch soms ook weer slordig. Ze moeten nu ook niet te ijverig worden, want je kan deze tegenstander echt niet al te veel ruimte geven. Anthony - die overigens gewoon aan die rechterkant hoort met zijn dribbel naar binnen en lekkere schot - toch wel mooi om naar te kijken. Die rolpanna ook. Hoeft niet, maar doet het toch gewoon maar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Het is inderdaad slordig, maar we hebben weinig te klagen.

Middenveld is erg matig (maar ook het gevolg van de opstelling) . Klaassen werkt keihard, maar loopt een beetje wild rond. Gravenberch verprutst de bal of vertraagd het spel, echt hele matige wedstrijd van hem. 

Schuurs heeft een moeilijke wedstrijd, hopelijk leert hij er snel van. Hij met Mazraoui ernaast blijft zeer risicovol. 

Nu ik dit typ mist Schuurs die kans :D Zonde! 

De Braziliaantjes doen het weer behoorlijk.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuurs, dat was mooi geweest!

Ajax moet niet te slordig worden, Gravenberch wat slordig in de duels en omschakeling en niet echt fel. Aan de bal dan wel weer sterk, knap als je beseft dat hij zo jong is. Schuurs valt in mijn optiek niet tegen, stapt soms wat te hard in waardoor ze makkelijk kunnen wegdraaien, maar dat is ook inherent aan die lengte/postuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Bolderbast:

Wat is dat voor rare tactische zet om continu in de opbouw Schuurs naar het middenveld te sturen, Klaassen uit te laten zakken en vervolgens de lange bal te geven? Lijkt op die variant van de Tagliafico - De Jong van twee jaar terug, maar dit komt totaal niet uit de verf.

Komt door het drukzetten van Atalanta. Was prima en Schuurs kwam 2 keer in een prima positie om te scoren. Kijk eens een wedstrijd van Sheffield United zou ik zeggen.

Jammer van dit resultaat. Zat opnieuw meer in. Tactiek van Ten Hag werkte verbazingwekkend goed, kon goed gestoord worden voorin en Hateboer en Gosens hebben we amper gezien. Het was zeker af en toe slordig, maar dat is ook inherent aan de spelers die we hebben. Al met al nog steeds kansrijk om door te gaan. Nu 2x winnen van Midtjylland en je hebt aan 1x winst van óf Liverpool óf dit Atalanta normaal gesproken genoeg.

-----

Vond die overtreding van Malinovskiy aardig tegen rood aanzitten trouwens, die kwam echt buitensporig hard in met totaal geen intentie op de bal.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

At the end meer dan terechte uitslag.  Hele tegenvallende pot vond ik het.  Vond het echt  matig wat wij lieten zien. Zo slecht aan de bal, wat juist onze kracht moet zijn en tegen Atalanta key is in de bestrijding. Speelde ook gewoon praktisch zonder middenveld. Tadic op 10 leek mij ook niet echt een geslaagd experiment wat jij @Zeus?

Ook wel weer duidelijk geworden dat we Dest nooit hadden moeten laten gaan he. Die Mazraoui kan gewoon echt niet op CL niveau, al geldt dat wel voor meer jongens, maar zo'n slaper op rechtsback hebben is wel echt killing. Centrum komt dan constant onder zoveel druk te staan. Om over die domme overtredingen nog maar even te zwijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Komt door het drukzetten van Atalanta. Was prima en Schuurs kwam 2 keer in een prima positie om te scoren. Kijk eens een wedstrijd van Sheffield United zou ik zeggen.

Was prima? Ik noem het naief. Helemaal omdat je al zo aanvallend staat. Leuk dat hij twee keer in scoringspositie komt hoor, maar hij kan er beter voor zorgen dat hij achterin de pot dicht houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zapata was constant te snel voor zowel Schuurs als Blind. Valt de schade nog mee. Tweede helft viel me verder vooral op wat tegen Liverpool ook al wel opviel: vanuit het middenveld zelden echt een lekkere bal op maat of wat creativiteit. Gravenberch vind ik sowieso al vaak slordig, maar ook Klaassen toch weer met heel veel net-niet balletjes. Haalt de snelheid eruit. 

Uiteindelijk vind ik toch nog steeds dat Martinez had moeten spelen, die heb je in defensief opzicht gemist. Traoré vond ik in voetballend opzicht ook te weinig effectief. Paar keer ging het goed, maar te vaak verloor hij de duels. 

@Regis Kwam imo vooral omdat Traoré constant in de bal kwam en die duels dan vaak verloor. Je moet een spits hebben die het speelveld langer maakt als je met Tadic als tien speelt. Nou kwam hij ook constant in de drukte en dus de duels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb best een leuke pot gezien. Maar jemig, Promes valt in en niet gezien. Mazzraoui met een domme overtreding meteen na de rust, die luidde z’n eigen wissel in. Als je op het middenveld iemand vastpakt, met geel op zak, dan is dat geen teken van bijster veel voetbalintelligentie. 2-2 ook wel een terechte uitslag uiteindelijk. Return beloofd wat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Bolderbast:

Was prima? Ik noem het naief. Helemaal omdat je al zo aanvallend staat. Leuk dat hij twee keer in scoringspositie komt hoor, maar hij kan er beter voor zorgen dat hij achterin de pot dicht houdt.

Het gebeurde slechts een paar keer en het was puur om onder die druk uit te komen. Beter dan elke keer die lange bal. Al met al was het geen slechte pot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Zeus:

Gravenberch vind ik sowieso al vaak slordig, maar ook Klaassen toch weer met heel veel net-niet balletjes. Haalt de snelheid eruit. 

Vind ik dus wel een fijne speler om naar te kijken. Heeft natuurlijk zijn fysiek erg mee, zeker als je zijn leeftijd in ogenschouw neemt. Verwacht niet dat hij heel lang houdbaar gaat zijn voor Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 007mark:

Vind ik dus wel een fijne speler om naar te kijken. Heeft natuurlijk zijn fysiek erg mee, zeker als je zijn leeftijd in ogenschouw neemt. Verwacht niet dat hij heel lang houdbaar gaat zijn voor Ajax.

Bazoer 2.0, wat mij betreft komt die nog best vaak laconiek over. Maar goed, hij is nog jong dus hopelijk gaat hij niet die kant op. Anders zien we hem over 7 jaar bij Vitesse :cab: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 007mark:

Hij beweegt heel mooi en heeft ook zeker talent. Alleen hij is zo naïef, voetbalt in een tempo of 3/4 te traag en qua defensieve bewustwording in zijn rol moet hij nu echt wel eens grote stappen gaan zetten. Als supporter momenteel vooral een hele frustrerende speler.

16 minuten geleden zei Zeus:

Zapata was constant te snel voor zowel Schuurs als Blind. Valt de schade nog mee. Tweede helft viel me verder vooral op wat tegen Liverpool ook al wel opviel: vanuit het middenveld zelden echt een lekkere bal op maat of wat creativiteit. Gravenberch vind ik sowieso al vaak slordig, maar ook Klaassen toch weer met heel veel net-niet balletjes. Haalt de snelheid eruit. 

Uiteindelijk vind ik toch nog steeds dat Martinez had moeten spelen, die heb je in defensief opzicht gemist. Traoré vond ik in voetballend opzicht ook te weinig effectief. Paar keer ging het goed, maar te vaak verloor hij de duels. 

@Regis Kwam imo vooral omdat Traoré constant in de bal kwam en die duels dan vaak verloor. Je moet een spits hebben die het speelveld langer maakt als je met Tadic als tien speelt. Nou kwam hij ook constant in de drukte en dus de duels. 

Ja, zit ook wel iets in. Was zo onbereikbaar, doodzonde. Volgende keer gewoon weer Dusan als spits hopelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Traore het de verdediging anders behoorlijk lastig maken, ook knap dat hij het de hele wedstrijd volhield. 

Eén ding wat Gravenberch ook echt niet kan: koppen. Zonde, hij heeft zijn fysiek wel mee. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites