Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ben enorm benieuwd naar het spel en de opstelling van vanavond. Zal wel een soortgelijke opstelling als tegen Liverpool worden, toen was ik blij verrast door de keuzes van ten Hag, die waren begrijpelijk (behalve de wissels). 

Veel creativiteit komt van Gomez af, als je die weet te elimineren zijn de opkomende middenvelders/backs al een stuk minder dreigend en kom je in de omschakeling zelf wellicht in een overtal te staan. Met Neres/Antony op de flank en Tadic in de spits krijg je dan natuurlijk veel dreiging in de omschakeling, ben dus benieuwd met welk plan ze vanavond gaan komen. 

Lijkt mij een enerverende wedstrijd te worden! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

18 minuten geleden zei ElPrincipito:

Veel creativiteit komt van Gomez af, als je die weet te elimineren zijn de opkomende middenvelders/backs al een stuk minder dreigend en kom je in de omschakeling zelf wellicht in een overtal te staan.

Blind tegen Papu inderdaad :< Duel van de avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat mij benieuwen. Het kan echt alle kanten op. Waar de sterke punten van de ene ploeg ligt, liggen de zwakke punten van de andere ploeg en andersom lijkt het. Kan daarom een doelpuntrijke wedstrijd worden, maar kan ook zomaar een angstige wedstrijd worden van beide kanten. Ook al vind ik dat laatste niet bij deze ploegen passen. Vooral benieuwd naar Antony in zo'n wedstrijd. Hopelijk gaat die shinen als een malle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax moet eigenlijk, anders dan tegen Liverpool, hoog druk gaan zetten op die achterste drie. Maar dan laat je tegelijkertijd ook veel achter. Spelers als Blind, Gravenberch, Mazraoui en Schuurs kunnen zomaar geklopt worden op alertheid, agressiviteit, fysiek en/of snelheid. Martinez moet daarom ook sowieso spelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Zeus:

Ajax moet eigenlijk, anders dan tegen Liverpool, hoog druk gaan zetten op die achterste drie. Maar dan laat je tegelijkertijd ook veel achter. Spelers als Blind, Gravenberch, Mazraoui en Schuurs kunnen zomaar geklopt worden op alertheid, agressiviteit, fysiek en/of snelheid. Martinez moet daarom ook sowieso spelen. 

Precies. Maar andersom is het natuurlijk zo dat als je wel hun opkomende spelers kunt opvangen of kunt verrassen in de omschakeling dat spelers als Neres/Antony/Promes en Tadic met hun snelheid en dreiging aan de bal gevaarlijk kunnen counteren tegen de achterste drie. Die zijn immers (met wat ik vorig seizoen heb gezien) niet de snelste. 

Dat gaat dan een interessant schouwspel worden, wil je hoog druk zetten of laat je Atalanta dit doen en gok je op een counter via de flanken met een opkomende middenvelder. Zapata en Muriel zijn redelijk snel, Ilicic en Lammers zijn dan voor Schuurs wel weer te kloppen op snelheid, dan is zijn fysiek een groot voordeel en kan Martinez een opkomende Gomez nog opvangen. 

Ik zie het met vertrouwen tegemoet, heb sowieso al wat meer positieve gedachten over Ten Hag na Liverpool. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei PJHoutman:

Mensen: “Goh Zeus, misschien moet je eens stoppen met hele epistels droppen elke keer”

Zeus: *dropt epistel*

Mag dan wel zo zijn, hij verkondigt vrijwel louter zinnige dingen. Dat is iets wat cimmie in 10 jaar MU nog nooit gelukt is. Dus doe mij dan maar hele epistels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verwacht nagenoeg dezelfde als tegen Liverpool na uitvallen Kudus, dus met Blind op zes en Tadic in de spits. Enige verandering is dan Anthony ipv Promes, met dan Neres op links en Anthony op rechts. Mocht Ten Hag voor een 4-2-3-1 gaan zie ik het wel gebeuren dat Promes of Klaassen op tien komt te staan, in het laatste geval eventueel met een defensieve speler op het middenveld erbij.

Over de wedstrijd, tja, sluit ik me bij @Rogier. aan. Kan alle kanten op. Gaat sowieso een interessante wedstrijd worden, maar als het dan toch een kant op moet vallen vrees ik toch dat het in het voordeel van Atalanta gaat zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telegraaf meldt dus wel dat Traore gewoon start.  Neres blijkbaar op 10 en Tadic op links.  :cab: Zet dan op zn minst Tadic nog in een centrale rol en Neres gewoon op zijn beste plek op de flanken.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die opstelling is dus geen grap. Wat is dit :cab:

@Regis kan ook een 4-4-2 zijn met Tadic en Traore op de spits en Antony en Neres op de flanken in verdedigend opzicht, en dan Tadic op 10 in balbezit. Vind het wel een bijzondere opstelling gezien en ben heel benieuwd hoe Ten Hag dit in verdedigend opzicht heeft uitgedacht.

58 minuten geleden zei Zeus:

Gaat sowieso een interessante wedstrijd worden, maar als het dan toch een kant op moet vallen vrees ik toch dat het in het voordeel van Atalanta gaat zijn. 

Kijkende naar deze opstelling gaan ze Atalanta in ieder geval volle bak vastzetten lijkt mij. Ik pak de popcorn er alvast bij.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Die opstelling is dus geen grap. Wat is dit :cab:

@Regis kan ook een 4-4-2 zijn met Tadic en Traore op de spits en Antony en Neres op de flanken in verdedigend opzicht, en dan Tadic op 10 in balbezit. Vind het wel een bijzondere opstelling gezien en ben heel benieuwd hoe Ten Hag dit in verdedigend opzicht heeft uitgedacht.

Ja dat zou nog kunnen inderdaad. Zo bestreed Napoli ze ook ongeveer dit weekend. Maar nog steeds een type Traore tegen die defensie is wel vreemd. Precies een type speler wat ze daar juist heerlijk vinden.  al hij zal er vast weer 5 inschoppen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.. Heel erg aanvallend. Leuk voor de wedstrijd, maar erg riskant vanuit Ajax-perspectief. Hopelijk inderdaad Tadic dan op tien. Ik vind het centrum achterin wel gevaarlijk zo, zeker in de diepte. Vrees ervoor, maar misschien heeft Ten Hag gedacht: met dit materiaal gaan we dit Atalanta niet collectief kunnen verdedigen, dus gaan we zelf maar de meest offensieve ploeg zijn. Alles of niets. Maar had in deze wedstrijd wel altijd een plekje ingeruimd voor Martinez. In de omschakeling terug veruit de beste Ajacied met zijn anticipatie, agressiviteit en snelheid. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Zeus:

Dit gaat overigens dus sowieso gebeuren. Misschien ook wel de beste verklaring voor basisplaats Traoré. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neres en Antony omwisselen aub. Antony vanaf die linkerkant echt direct een stuk zwakker nu  geen passing maar balverlies ala Ziyech. Al geldt die slordigheid voor wel meer mensen. Defensieve zwaktes worden op deze manier nog makkelijker blootgelegd. Atalanta ook al een aantal kansen gehad die normaliter 100% raak zijn bij hun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Bolderbast:

Schuurs wisselen nu het nog kan. 

Ja die is ook niet best he.  Geldt trouwens ook Mazraoui verspeelt echt zoveel de bal en reageert vervolgens totaal niet. Komen constant erdoor op zijn kant.

0-2 :-D heerlijk om voor te staan zo. Piecie tegen de verhouding in wel, maar dat zijn stiekem toch de lekkerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites