Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Naja het is niet dat hij geen kwaliteiten heeft natuurlijk. Het is wel

echt een spits. Staat op de goede plek. Maar vaak is het te weinig van zijn kant en wat ongecontroleerd allemaal.

0-13, wtf zeg. En het hadden er nog meer kunnen zijn. 

Ja ik vind hem als Ajax spits vooral niet geschikt, omdat hij in het voetbalspel zelf gewoon niets toevoegt.  Als je dat dan niet doet moet je er wel 30 a 35 inschoppen bij Ajax. Vandaag schiet hij ze er dan eindelijk in, prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Danilo scoort toch ook weer bij Twente, goed nieuws. Toch een type spits die we niet hebben dit seizoen, zou mooi zijn als die zich goed kan door ontwikkelen.

-------------

Ben nog steeds een beetje flabbergasted. Scoren ook doodleuk 4x in 5 minuten. Die ene goal van Antony kwam ook letterlijk 15 seconden na de aftrap :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Danilo scoort toch ook weer bij Twente, goed nieuws. Toch een type spits die we niet hebben dit seizoen, zou mooi zijn als die zich goed kan door ontwikkelen.

-------------

Ben nog steeds een beetje flabbergasted. Scoren ook doodleuk 4x in 5 minuten. Die ene goal van Antony kwam ook letterlijk 15 seconden na de aftrap :cab:

Ik dacht af en toe ook dat we weer een herhaling zagen, maar we stonden dan gewoon alweer voor de goal. :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zeus:

Wat is je punt precies? 

Hoe was Ekkelenkamp overigens op tien? Toch twee doelpunten en een assist. Wel tegen een ploeg van het vierde niveau in Engeland, maar toch, heeft altijd wel op z'n minst rendement. 

Niet zo opvallend. Leek in het begin wat moeite te hebben met het tempo, was wat slordig, maar valt zoals je zelf ook wel weet niets zinnigs over te zeggen eigenlijk. Zeggen dat iemand goed gespeeld heeft zou dan ook wel een beetje misplaatst zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Regis:

Ja moeten die jongens prima aankunnen toch? Wissel je desnoods na een uur een paar als je voorstaat met een nulletje of 3. Gewoon altijd in je sterkst mogelijke opstelling spelen, maar niet dit soort Pep Guardiola fratsen. Je kan nu ook alweer uittekenen dat je naar statisch, frusterend voetbal gaat zitten kijken met zo'n Traore in de spits en Tadic weer op links. 

:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Regis:

Bedankt voor je nutteloze bijdrage nummer 48104, spuitelf. Is al een keer of 3 iets over gezegd. Hartstikke leuk dat het nu allemaal zo gelopen is met name door VVV, maar was vooraf gewoon een logische opmerking. 

Bij 0-13 mag je nooit spreken van een logische opmerking. Gewoon je verlies nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle respect, maar jij bent wel de laatste in dit topic die anderen mag wijzen op ongelukkige uitspraken en mag spreken over 'gewoon je verlies nemen'. 

Op 24-10-2020 om 20:11 zei Regis:

Niet zo opvallend. Leek in het begin wat moeite te hebben met het tempo, was wat slordig, maar valt zoals je zelf ook wel weet niets zinnigs over te zeggen eigenlijk. Zeggen dat iemand goed gespeeld heeft zou dan ook wel een beetje misplaatst zijn.

Valt inderdaad weinig te zeggen o.b.v. een 0-13 wedstrijd tegen de lamme en de blinde. Maar daarbuiten vind ik Ekkelenkamp wel een functionele speler. Met zijn diepgang, loopvermogen en positionering voornamelijk in offensieve zones op het veld heeft hij wel een duidelijk wapen. Van de Beek had dat ook en zeker met Tadic in de spits kan dat nog best eens iets opleveren. Als je weinig kwaliteit in de breedte hebt, moet je toch andere manieren zoeken om effectief te kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mij verlies ook gewoon genomen, zelfs na een half uur spelen al. Staat ook gewoon in dit zelfde topic.  Is ook echt helemaal niet boeiend verder. Gewoon een opmerking die enigszins komisch uitpakt, achteraf gezien.

7 minuten geleden zei Zeus:

Met alle respect, maar jij bent wel de laatste in dit topic die anderen mag wijzen op ongelukkige uitspraken en mag spreken over 'gewoon je verlies nemen'. 

Valt inderdaad weinig te zeggen o.b.v. een 0-13 wedstrijd tegen de lamme en de blinde. Maar daarbuiten vind ik Ekkelenkamp wel een functionele speler. Met zijn diepgang, loopvermogen en positionering voornamelijk in offensieve zones op het veld heeft hij wel een duidelijk wapen. Van de Beek had dat ook en zeker met Tadic in de spits kan dat nog best eens iets opleveren. Als je weinig kwaliteit in de breedte hebt, moet je toch andere manieren zoeken om effectief te kunnen worden.

Ja wel met je eens. Al ben ik nog steeds geen fan van hem, maar dat komt ook mede door wat hij in de jeugd liet zien. Daardoor waren mij verwachtingen al heel laag. Überhaupt nooit verwacht dat hij het eerste ging halen.Maar zeker met het gebrek aan verder kwaliteit op die positie nationaal een nuttige bijdrage. Verder moet je eigenlijk geen woorden meer vuil maken aan deze pot. Doen we ook niet als we met een jeugdelftal in de eerste ronde KNVB beker met 13/14-0 Spakenburg ofzo uitschakelen of in de voorbereiding winnen van VV De Lutte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Aha, daar heb je nummer 2 van het pessimistische duo, leuk dat jij ook even reageert. Snap dat zo'n uitslag niet in het boekje staat van volledige negativiteit.

Jij kan ook niet heel veel dieper zinken, zeg. Volledige negativiteit? Ik zeg altijd wat ik zie. Tegen Liverpool was het prima en was ik positiever dan sommige anderen hier. Toen werd er mijns inziens uitgehaald wat er in zat. Toen iedereen de polonaise liep na een voorbereiding met wat hoog uitgevallen uitslagen zag ik al meerdere defecten in de speelstijl. Die heb ik vanaf het begin genoemd en constant terug gezien in de eerste wedstrijden in de Eredivisie. Nadat er een keer verloren werd tegen Groningen, zei iedereen - zowel in de media als hier - ineens wat ik al twee maanden eerder constateerde. Over Alvarez, Promes, Labyad, et cetera. 

Jij en Regis zijn twee stereotypen voetbalsupporters. De optimist versus de pessimist. De één relativeert alles weg en ziet door een roze bril, de ander zijn temperament begint al op te spelen na een verkeerd gespeelde bal. Dat kan. Maar voor de rest is het hier vooral scoreboardjournalisten versus analytische puristen. Als er iemand in dit topic neutraal blijft over Ajax, ben ik het wel. Misschien ook vooral omdat ik geen echte Ajax-supporter ben en tegelijkertijd ook niet anti-Ajax ben, zoals sommige Feyenoorders die allicht eens de revue passeren hier. Daarnaast blijf ik ver weg van talentenverheerlijking op basis van sentimentele hoogstandjes op niet relevante niveaus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Jij kan ook niet heel veel dieper zinken, zeg. Volledige negativiteit? Ik zeg altijd wat ik zie. Tegen Liverpool was het prima en was ik positiever dan sommige anderen hier. Toen werd er mijns inziens uitgehaald wat er in zat. Toen iedereen de polonaise liep na een voorbereiding met wat hoog uitgevallen uitslagen zag ik al meerdere defecten in de speelstijl. Die heb ik vanaf het begin genoemd en constant terug gezien in de eerste wedstrijden in de Eredivisie. Nadat er een keer verloren werd tegen Groningen, zei iedereen - zowel in de media als hier - ineens wat ik al twee maanden eerder constateerde. Over Alvarez, Promes, Labyad, et cetera. 

Jij en Regis zijn twee stereotypen voetbalsupporters. De optimist versus de pessimist. De één relativeert alles weg en ziet door een roze bril, de ander zijn temperament begint al op te spelen na een verkeerd gespeelde bal. Dat kan. Maar voor de rest is het hier vooral scoreboardjournalisten versus analytische puristen. Als er iemand in dit topic neutraal blijft over Ajax, ben ik het wel. Misschien ook vooral omdat ik geen echte Ajax-supporter ben en tegelijkertijd ook niet anti-Ajax ben, zoals sommige Feyenoorders die allicht eens de revue passeren hier. Daarnaast blijf ik ver weg van talentenverheerlijking op basis van sentimentele hoogstandjes op niet relevante niveaus. 

Mwa, kijk mijn posts eens terug. Ik heb al een tijd geleden gezegd, jongens hou eens op met zeiken straks gaat Alvarez er uit en gaat het lopen. Nou dat is ook gebeurd. Ik roep niet zomaar iets, al wil jij graag doen geloven van wel.

Ik ben gewoon niet zo pessimistisch inderdaad, zeuren over een 0-13 vind ik dus kansloos. Kijk, Regis zegt nu ook tegen Lutte en Spakenburg doen we ook niet zo gek. Nee inderdaad, maar dat zijn amateur clubs, nu hebben we gewoon tegen een Eredivisie ploeg met 0-13 gewonnen, dat gebeurt eens in de 10/20 jaar, dat is toch sick? Daar moet je toch heel blij mee zijn ipv dat naar beneden lullen steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar loop ik te zeuren over een 13-0 overwinning dan? Ben enkel van mening dat je er totaal geen serieus waardeoordeel over kan vellen en de heisa eromheen is lichtelijk overdreven. Kijk eens wat VVV liet zien. Echt schandalig dat een professionele vereniging zoiets op de mat legt. Die 'amateurclubjes' bieden dan trouwens meer weerstand/maken je het een stuk lastiger. Hartstikke leuk om dit meegemaakt te hebben, maar het zegt alles over het niveau in de eredivisie, met name bij de lager geklasseerde ploegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet alleen Alvarez. Het is ook geen Promes op tien en geen Labyad als valse spits. Tadic op linksbuiten is dan nog de minst erge, zeker wanneer je met een fysieke spits speelt, maar in combinatie met een valse spits werkt ook dat niet erg goed. Dat heb ik vanaf het begin allen gezegd en jij hebt vanaf het begin alles weggewuifd en toegespeeld op omstandigheden en het gegeven dat er dan nog (net aan) gewonnen werd. Scorebordjournalistiek, supportersbril; zeg het maar. Door constant beschouwende, sentimentvrije voetbalinhoudelijke constateringen weg te zetten als negativisme - terwijl, sorry, maar ik geen voetbalsupporter reagerende obv sentimenten ben - heb je lange tijd de plank behoorlijk misgeslagen. Dat uitgerekend jij dan nu een ander - in dit geval Regis - denkt even de maat te kunnen nemen na een ruime overwinning op Venlo is gewoon niet helemaal terecht. Jullie zijn beide stereotypen supporters en in dit geval heeft de pessimist voorlopig meer gelijk gehad dan de optimist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten Hag is telkens weifelend begonnen aan seizoenen, ook bij Utrecht.  Dan kun je in augustus en september iedere keer hier gaan zeuren. Of vertrouwen houden dat het vaak tot oktober duurt en het dan wel goed komt, ik deed het laatste. Jullie het eerste.  Ik had er vertrouwen in, niet omdat ik zo'n rooskleurig optimistische Ajax bril op heb, maar omdat ik vertrouwen en geloof heb in de trainer Ten Hag.

Weet nog dat Guardiola ooit Robben in de spits probeerde, Schmidt zet vandaag Mauro op rechtsback, Mourinho Pepe op het middenveld, Van Gaal Di Maria op het middenveld en zo kan ik nog wel een tijd door gaan.

En de maat nemen, volgens mij doe jij dat steeds met Regis erbij. Ik niet hoor, ik vind het grappig dat Regis weer heel negatief is en het dan 0-13 wordt. Maar als iemand praat over dat Ten Hag ontslagen moet worden snap je dat leedvermaak dan ook leuk is.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de zoveelste keer: constateren dat iets niet werkt is geen zeuren, geen negativiteit en geen pessimisme. Zeker niet als het op voetbalinhoudelijke gronden is en nog zekerder niet als het niet van een sentimenteel betrokken supporter komt. Dat 'vertrouwen houden' is leuk om erin te houden bij een clubje supporters. Je hebt ook mensen die gewoon zeggen wat ze zien en het aangeven wanneer er iets niet goed staat of iets niet goed is. Daar is helemaal niks mis mee. Verder hartstikke mooi dat jij vertrouwen en geloof hebt in Ten Hag, maar ik zie een trainer die met regelmaat ook fouten maakt en die benoem ik dan. In een wedstrijd als tegen Liverpool zette hij het op een juiste manier om (maar niet op bijzondere wijze, sterker nog, vrijwel exact de wijze die ikzelf eerder opteerde: 4-3-3 met de punt naar achteren, Martinez centraal achterin en Blind op zes) en dan zeg ik dat ook. 

Ik neem overigens ook niet echt iemand in directe zin de maat. Hoogstens erger ik mij dus aan nog niet eens een handjevol scorebordjournalisten alhier die constant met open deuren komen over omstandigheden van wedstrijden en daarmee uit de weg gaan van wat er daadwerkelijk misgaat (lees: met name de verkeerde opstellingen van Ten Hag in het begin van de competitie). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijven in herhaling vallen, maarja. Op basis van wat konden we vertrouwen houden dan? Pre corona leek het spel al nergens op en werkte bepaalde keuzes al niet (alvarez middenveld, Tadic op links etc).  Je hebt 5 focking vrije maanden gehad om je ploeg te analyseren. Dat schijnt de beste man zo goed te kunnen. En dan maak je post corona vervolgens weer dezelfde fouten. De selectie is helemaal niet zo extreem veel veranderd dus je had de puzzel al vanaf dag 1 klaar kunnen hebben. Dat gebeurt niet. Dan kan je ook meer dan terecht eens vragen gaan stellen bij de trainer Ten Hag en houdt het vertrouwen een keer op. Mazzel dat je dan in de eredivisie tegen enkel flutploegen speelt en het op individuele klasse vaak nog wint, maar zoals Groningen dit seizoen of Utrecht in de beker afgelopen jaar zag je al maanden van te voren aankomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei cimbomcu:

Ten Hag is telkens weifelend begonnen aan seizoenen, ook bij Utrecht.  Dan kun je in augustus en september iedere keer hier gaan zeuren. Of vertrouwen houden dat het vaak tot oktober duurt en het dan wel goed komt, ik deed het laatste. Jullie het eerste.  Ik had er vertrouwen in, niet omdat ik zo'n rooskleurig optimistische Ajax bril op heb, maar omdat ik vertrouwen en geloof heb in de trainer Ten Hag.

Weet nog dat Guardiola ooit Robben in de spits probeerde, Schmidt zet vandaag Mauro op rechtsback, Mourinho Pepe op het middenveld, Van Gaal Di Maria op het middenveld en zo kan ik nog wel een tijd door gaan.

En de maat nemen, volgens mij doe jij dat steeds met Regis erbij. Ik niet hoor, ik vind het grappig dat Regis weer heel negatief is en het dan 0-13 wordt. Maar als iemand praat over dat Ten Hag ontslagen moet worden snap je dat leedvermaak dan ook leuk is.

Maar dat is niet wat je doet hè. Jij probeert makkelijk te scoren door even tof te komen doen over een uitspraak van regis.  Niks meer niks minder. Jij was namelijk degene die het absoluut niet eens was ovet traore. Die schiet er dan 5 in en dan kom jij even je gelijk halen. Dat is niet alleen heel goedkoop, maar ook nog eens heel erg dom. In die hele discussie zijn er een aantal punten aangehaald waarom regis ( ik ook) vond dat traore (nog) niet voldoet. Dat hij er dan 5 maakt in 1 wedstrijd is leuk voor hem en leuk

voor de statistieken, maar zorgen er niet voor dat die eerder genoemde punten ineens niet meer relevant zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites