Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Ervaren? Hoeveel CL-wedstrijden heeft hij gespeeld? Hoeveel Europese wedstrijden überhaupt? Hoeveel interlands, hoeveel finales, hoeveel wedstrijden in een topcompetitie? Je bent imo niet per sé 'ervaren' omdat je 26 jaar bent en al heel lang in een flutcompetitie een niets meer dan een redelijke rechtsback bent. Vind hem ook helemaal niet zo goed. Geen cent meer dan 2 miljoen, als je het al zou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon  typische Frank de Boer/Feyenoord transfers dit.  Hogeschool kapitaalsvernietiging en club terugwillen laten vallen naar subtop/middenmoot Eredivisie.  Ten Hag die eerder al Labyad en Marin er doorheen drukte, nu focking Klaiber.  Dat Overmars nog luistert naar die gek.

Dit is van een paar uur voor de interesse uitlekte. De Europese ambitie nogmaals uitspreken.  En dan met Klaassen en Klaiber aankomen :-D:-D  Kom de komende 3 maanden niet meer bij van het lachen denk ik.

image.thumb.png.0bc46895eaeb8a7ac7aa07b4e865ee43.png

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoeveel van die wedstrijden ervaring hadden Kudus en Antony? Nog minder. Klaiber heeft gewoon veel belangrijke wedstrijden gespeeld (toppers en play-offs) en zal zich prima snel kunnen aanpassen. Voor de coördinatie in de verdediging is dat ook gewoon nodig. Hij is een prima breedteversterking die het team op zijn manier gewoon kan aanvullen. Als hij 2.5 miljoen kost is dat echt geen slechte deal. Je kan niet alleen maar toppers in je selectie hebben. En we hebben gewoon echt nog reserves nodig in de verdediging. Bedenk je, voor Kristensen betaalden we 5 miljoen. Tagliafico, die 4 miljoen kostte, had ook zo maar de andere kant op kunnen vallen. Klaiber kan ook gewoon nog beter worden.

Maargoed, ik ben volgens mij ook de enige hier die Labyad toen een prima aankoop vond. Gewoon een meer dan degelijke en Nederlands sprekende speler die zeer nuttig kan zijn als invaller (zodra Neres weer fit is, gaat hij er weer uit en gaat Lang ook meer minuten maken lijkt mij). Vind de vergelijking met Feyenoord dan ook zeker niet kloppend, daar worden dit soort spelers als topaankoop gepresenteerd. Dat is toch wat anders. Dus niet overdrijven nu Regis.

------

Daarnaast. Het is de Telegraaf. Minstens 1 van de 2 namen klopt dus niet. Ik hoop en ga uit van Klaassen dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie de vergelijking Anthony/Kudus en Klaiber niet helemaal. Is gewoon een matige back. Eredivisie-niveau, meer niet. En zoals ik al zei: ervaring is voor mij niet een wedstrijd tegen PSV of play-offs tegen Groningen. Kom op, zeg.

Het is gewoon middelmaat en daar moet je geen geld aan uitgeven. Gewoon een jonge jongen met potentie en anders niet. En nee @cimbomcu, maar met alle respect, jij ziet vaak pas achteraf het probleem. Vraag me nu ook af of je het echt niet ziet of niet wil zien. Klaassen is geen zes, kan niet verdedigen, onderschept nauwelijks ballen, komt vaak te laat. Is een offensief ingestelde speler, in dit systeem een schaduwspits op tien. Maar Ekkelenkamp is vergelijkbaar en het type zes dat Klaassen al zou kunnen zijn, daar zouden Ekkelenkamp en/of Gravenberch straks ook al kunnen zijn. Ik dacht dat je zo van de eigen jeugd was?

Ook het ervaringsargument met Klaassen vind ik overtrokken. Buiten Ajax geflopt bij Everton en degradatievoetbal met Werder Bremen gespeeld. Daley Blind had ervaring: international, internationale toernooien gespeeld, in de top van de Premier League met regelmaat gespeeld, Europees voetbal een paar keer, paar prijzen.. Dat iemand Nederlands en een echte Ajacied is boeit me overigens helemaal niks. De beste spelers afgelopen weken zijn dat ook niet. Je moet gewoon een pure zes zijn en bij voorkeur zit er nog wat rek in, klaar. Klaassen is niet het juiste type speler voor de Alvarez-rol. Zou sowieso heel raar zijn van Ten Hag. Dat is dan gewoon toegeven dat hij geen flauw idee heeft wat hij wil, want het zijn totaal andere spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Zeus:

Ik zie de vergelijking Anthony/Kudus en Klaiber niet helemaal. Is gewoon een matige back. Eredivisie-niveau, meer niet. En zoals ik al zei: ervaring is voor mij niet een wedstrijd tegen PSV of play-offs tegen Groningen. Kom op, zeg.

Dat zien wij dan anders. Ik denk dat dat wel waardevolle ervaring is voor een speler op de bank.

Citaat

Het is gewoon middelmaat en daar moet je geen geld aan uitgeven. Gewoon een jonge jongen met potentie en anders niet.

Wie zie jij dan graag komen? Als je het hebt over een haalbare Nederlandse back die bereid is ook wedstrijden op de bank te zitten, dan is Klaiber gewoon de beste optie. Ik zie op dit moment geen jonge back die ook maar enigszins in de buurt van het niveau komt. Een back met een andere nationaliteit die kwaliteit in kan brengen (en nee, niet een Kristensen, Klaiber > Kristensen imo) gaat niet voor meerdere miljoenen naar Ajax komen om hier een groot risico te hebben om op de bank te komen. En Ajax gaat hem niet dusdanig veel salaris bieden dat het alsnog aantrekkelijk wordt, dat is te risicovol.

Maar om te zeggen, 'en anders niet', is veel te makkelijk. Er móet een back bij die op kan komen zoals Mazraoui en Tagliafico kunnen om de speelwijze in stand te houden.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Zeus:

Davy Klaassen zou wel echt belachelijk zijn, Ekkelenkamp lijkt imo juist heel erg op hem qua type speler. Sowieso is Klaassen ook geen zes, eerder een schaduwspits als tien. De Van de Beek-rol maar dan zonder enige creativiteit. Een ietsjes betere meevoetballer tov Promes. Schiet je niet heel veel mee op.

Klaassen speelde een tijdje onder De Boer als 6 en deed dat toen eigenlijk heel erg goed. 

Maar goed, eens dat ze hem niet moeten halen. Zonde van het geld. 

Daarnaast: Klaiber ;e 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Ja en Klaassen, Nederlands, echte Ajacied, ervaren, een leider en kan op meerdere posities uit de voeten. Ik zie het probleem nog niet zo.

Wat een logica weer :cab:   Dan ben ik ook goed genoeg om bij Ajax uit de voeten te kunnen.    Stuur Marc direct even een appje.

1 uur geleden zei Zeus:

Zou sowieso heel raar zijn van Ten Hag. Dat is dan gewoon toegeven dat hij geen flauw idee heeft wat hij wil, want het zijn totaal andere spelers.

Beste man denkt nog steeds trainer te zijn bij GAE of Twente.  Is verder ook prima, is gewoon zijn niveau.  Maar heeft natuurlijk niets te zoeken bij Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaassen en Klaiber worden nu genoemd. Niet echt transfers die in lijn zijn met het transferbeleid van afgelopen jaren. Je zou ook zeggen dat ze naar een goede variant van Alvarez op zoek zijn. Klaassen is meer het type Ekkelenkamp, die ik dan net zo goed een kans wil geven. Klaiber zie ik te weinig spelen om hem echt goed te beoordelen, doet het goed in Scorito in ieder geval :D

Edit: was al veel over gepost lees ik nu

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klaassen en klaiber. Man man man man. Wat een slechte dag zo.

kan toch niet waar zijn? Waar is dat hele “ we willen Europees weer mee doen” gebleven? Er moet toch voor 12

mil wel wat beters te halen zijn dan Klaassen? Enige wat ik me kan bedenken is dat ten hag daadwerkelijk met kudus op die 6 positie wil gaan spelen en Klaassen dan komt als vervanger van van de beek. Maar dat moet je toch niet willen? Ik vind het een leuke gast en hij heeft echt zijn waarde wel gehad voor Ajax, maar dat waren andere tijden. Aub niet doen.

klaiber ga ik niet eens woorden aan vuil maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou Erik dan toch een spelletje hebben gespeeld? Bewust Labyad in de spits zetten en Alvarez op het middenveld om aan te geven dat hij nog een spits en een middenvelder wil, die hem zint. Want veel slechter dan deze spelers op die posities kan het niet worden.

Waarom beginnen we niet gewoon in een logische opstelling, indien Neres nog niet fit zou zijn met: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Martinez, Gravenberch, Kudus; Antony, Tadic. Promes.

In deze opstelling zie ik geen enkele positie waar Klaassen een versterking zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Telegraph(vrij betrouwbare krant) meldt interesse van City in Tagliafico.  Gaan we toch niet meemaken dat hij nu ook al vertrekt.  En we straks nog Mazraoui en Klaiber al enige backs hebben.    Eventueel dat Zinchenko in de deal betrokken kan worden, wat dan wel weer een redelijke interessante optie kan zijn. Al heb ik geen idee hoe hij verdedigend is. 2 van die defensief zwakke backs en nog de onbalans op het middenveld is wel wat teveel van het goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er ook niet, al zou ik zelf dus absoluut Kudus voor de defensie houden als zes op het moment (reactie op Roger).

@Rogier. Als wij dat anders zien zal dat dus liggen aan het niveau wat je nastreeft. Op Eredivisie-niveau kan Klaiber best mee, maar ik denk aan de CL. Ervaring binnen de spelersgroep van Ajax moet imo op het veld staan, niet op de bank. Klaiber is absoluut niet goed genoeg voor de basis. Zijn ervaring in Eredivisie-potjes telt ook niet mee op Europees gebied, het stelt werkelijk niks voor.

Ik vind dat je geen middelmaat moet halen voor op de bank. Er zijn imo vier type aankopen mogelijk:

1) ervaren spelers die direct waarde hebben in het basiselftal (cat. Blind, Tadic)

2) spelers die talent af zijn en op weg zijn naar de betere jaren in hun carrière of daar nu inzitten (cat. Tagliafico, Ziyech, Promes)

3) jeugdige spelers met een dusdanig groot talent dat ze direct iets toevoegen aan het eerste elftal (cat. Suarez, Kudus, Anthony)

4) jeugdige spelers die passen in de Ajax-traditie en de potentie hebben om op termijn het eerste van Ajax te halen (cat. Eriksen, Onana, Frenkie)

Wat ga je doen als Mazraoui volgend seizoen vertrekt? Klaiber dan maar opstellen als rechtsback? De dan nog maar 18-jarige Rensch al voor de leeuwen gooien? Ik vind dus dat je in je back-ups altijd moet voorsorteren op de toekomst. Als Cillessen vertrekt, heb je Onana. Als De Ligt vertrekt, moet Schuurs wel zo'n beetje klaar voor de strijd zijn. Gaat Kudus na een geweldig seizoen weg, dan is het aan Gravenberch voor volgend seizoen als voetballende zes (of vrije 8). Op die manier zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk de gaten kan dichten en kan anticiperen op wat er in het volgende seizoen kan gebeuren. Ik vind bijvoorbeeld ook al een tijdje dat er een tweede linksback moet komen. Want wat als Tagliafico vertrekt? Net zoals ik zelfs in het succesjaar in de CL al vond dat er een zes bij moest achter De Jong en Schöne. Dat heeft men niet gedaan en zie wat dat heeft gebracht afgelopen seizoen. Nu pas is er Kudus die op zijn manier daar invulling aan kan geven.

Overigens, als het aan mij had gelegen, was Dest nu gewoon basisspeler. Ik denk niet dat Mazraoui dan nu al vertrokken was, zoveel interesse is er volgens mij ook niet voor hem. Maar goed, ten onrechte imo hebben ze nu degene met de meeste potentie te lang aan de kant geschoven en dan slaan clubs als Barca en Bayern meteen toe. Die hebben ook scouts en die zien ook wel dat Dest meer potentie heeft dan Mazraoui (of het er ook uit gaat komen is dan weer een tweede, maar in het Ajax-systeem had dat prima gekund). Wat je nu dan moet doen? Een jonge rechtsback scouten (19-22) die dit seizoen kan gebruiken als aanpassingsseizoen (zie Neres) en er volgend seizoen kan staan, mocht dat nodig zijn. Dan is inderdaad goede scouting vereist. Als ik na één á twee wedstrijden kan zien - en wel meer met mij - dat spelers als Alvarez, Magallan en Marin (en ook een Kristensen) geen Ajax-spelers zijn en al zeker niet op de posities waar ze neer worden gezet, dan mag er dus ook een kritische noot worden geplaatst bij de scouting van Ajax. Als je scout in landen als Brazilië, Argentinië en Mexico en Colombia zijn al helemaal een gok, dan weet je dat het moeilijk vergelijken is. Dan moet je heel scherp de eigenschappen van een speler zien en een profiel op kunnen maken. Wil je dat risico niet aan, dan moet je allicht eens kijken in landen als België, Frankrijk of Portugal. En ja, de kans is er altijd dat iemand het alsnog niet waarmaakt. Dan heb je het voordeel dat de speler nog jong is en, als je een beetje snel doorschakelt, je er nog wel wat geld voor kan vangen. Maar voor twee net-niet spelers staat, mits juiste scouting, altijd één absolute topvondst die je uiteindelijk voor 25m+ de deur uit ziet gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rensch is trouwens ook helemaal geen rb, maar gewoon een CV.   Jongen stond daar nu in jong omdat zowel Van Gelderen als het andere Timber broertje geblesseerd zijn.  Alsnog compleet zonde om hem daar neer te zetten, want het is samen met Kasawanjiro je grootste verdedigende talent.   Ook raar dar hij daar af en toe in de voorbereiding speelde, maar van Erikje zijn we inmiddels wel gewend dat hij spelers op verkeerde posities zet.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het in grote lijnen met je eens hoor Zeus, maar ik mis de laatste periode een behoorlijk stuk realisme in je uiteenzettingen. Vandaar dat ik nu tegengas aan het geven ben.

Helemaal waar dat Klaiber niet het niveau is dat Ajax na moet streven. Echter, je kan niet zomaar een nieuwe rechtsback aantrekken van het niveau Mazraoui / Dest, waarvan diegene weet dat de kans groot is dat hij op de bank terechtkomt. Bayern én Barça willen hem niet voor niets. Er zijn gewoon weinig echte topbacks.

Je trapt inmiddels al een tijdje open deuren in dat bepaalde spelers niet voldoen en dat er betere spelers gehaald moeten worden, maar het moet ook allemaal nog maar even kunnen. Op de 6-positie zijn er vast en zeker spelers die mogelijk gehaald moeten kunnen worden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op de rechtsback-positie uiteindelijk uitkomt bij Klaiber als alternatief. Pas als je met 2 (want er kan er altijd 1 door wat voor reden dan ook afhaken) namen komt waarbij we met zekerheid kunnen zeggen dat dat een haalbare versterking is in een categorie die jij benoemt, vind ik dat je zo negatief mag praten over de huidige gang van zaken bij de technische directie. En nee, je bent geen scout, maar als jij 'kan zien dat ze niet voldoen', waarbij je impliceert dat er anderen wel voldoen, dan ben ik heel benieuwd op wie je doelt.

Bovenstaande is een beetje net als het principe je bent onschuldig totdat het tegendeel is bewezen, maar dan met je voldoet tot het tegendeel is bewezen, ook al kunnen we met z'n allen zien dat je schuldig bent (niet voldoet).

----

Wat betreft de Dest-situatie heb ik me tot nu toe nog niet uitgelaten. Ik vind een fitte Mazraoui een betere back dan Dest. Met name defensief laat Dest regelmatig nogal te wensen over (let op: een slapende Mazraoui ook, maar imo op een andere manier), en ook een fitte Mazraoui is aanvallend van waarde. Als Dest speelt heb ik altijd het gevoel dat de 'restverdediging' niet helemaal lekker staat. Daarbij, een naar mijn mening ongeschreven regel is toch wel echt dat een bod boven de marktwaarde altijd geaccepteerd moet worden, tenzij je daarmee de balans in de selectie daarmee flink raakt (bijvoorbeeld een vertrek van op dit moment Blind of Tadic).

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rogier.:

Helemaal waar dat Klaiber niet het niveau is dat Ajax na moet streven. Echter, je kan niet zomaar een nieuwe rechtsback aantrekken van het niveau Mazraoui / Dest, waarvan diegene weet dat de kans groot is dat hij op de bank terechtkomt. Bayern én Barça willen hem niet voor niets. Er zijn gewoon weinig echte topbacks.

Ik opteer ook niet direct dat hij van het niveau Mazraoui en Dest moet zijn. Maar wel de potentie moet hebben om naar dat niveau te groeien. Klaiber heeft dat niet. Het is ook onzin om te stellen dat iemand direct weet dat hij heel het seizoen op de bank zit en dat was het dan. Jonge gasten komen graag naar Ajax en zo gek is het niet om een aanpassingsjaar te hebben. Zie een Neres. Meestal gaat het pas het jaar erop knagen, zeker als de speler in kwestie van mening is dat hij beter is dan degene die voor hem in de rangorde staat.

5 minuten geleden zei Rogier.:

Je trapt inmiddels al een tijdje open deuren in dat bepaalde spelers niet voldoen en dat er betere spelers gehaald moeten worden

Open deuren? Ik stelde van tal van spelers al vast dat ze niet in het Ajax-systeem passen of simpelweg niet geschikt zijn voor een bepaalde positie, terwijl niemand anders dat nog deed. Ik heb hier al heel vaak gehoord: niet te vroeg afschrijven, wat een gezeik, wat zuur, et cetera. Lees de discussies rondom spelers als Magallan, Marin en Alvarez maar terug. En zo zijn er nog een heleboel, evenals tactische keuzes of positieplaatsingen die mijns inziens niet kloppend waren. De open deuren worden ingetrapt - als daar al sprake van zou zijn - door zij die hier na een jaar pas komen vertellen dat een Marin of een Alvarez inderdaad niet echt voldoen en misschien maar verkocht moeten worden.

8 minuten geleden zei Rogier.:

Op de 6-positie zijn er vast en zeker spelers die mogelijk gehaald moeten kunnen worden, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je op de rechtsback-positie uiteindelijk uitkomt bij Klaiber als alternatief.

Geen logische oorzaak-gevolg dit, maar bon. Jij bent van mening dat Klaiber een prima rechtsback is. Prima, ik leg je net voor dat hij (een 26-jarige back die zijn hele leven in de Eredivisie speelt en imo niet direct uitblinkt) niet zou passen in mijn visie m.b.t. aankopen. Daar ga je nauwelijks op in.

10 minuten geleden zei Rogier.:

Pas als je met 2 (want er kan er altijd 1 door wat voor reden dan ook afhaken) namen komt waarbij we met zekerheid kunnen zeggen dat dat een haalbare versterking is in een categorie die jij benoemt, vind ik dat je zo negatief mag praten over de huidige gang van zaken bij de technische directie.

Sorry, maar hier sla je de plank toch wel mis. Ik sta een bepaald aankoopbeleid voor en leg daar in dit geval (want geen directe versterking voor de basis) verantwoordelijkheid bij de scouting neer omdat het een jonge speler zal moeten betreffen. Wat is daar verkeerd aan? En ben ik die scout? Het gaat om beleid, heel simpel. Jij impliceert nu dat enkel voor hun beroep topscouts iets mogen zeggen over aankoopbeleid, want je moet eerst maar met twee uitvoerig gescoute spelers aan komen zetten voordat je iets negatiefs mag zeggen over het huidige aankoopbeleid. Dat vind ik heel kinderachtig. Overmars mag dus ook niks zeggen over het aankoopbeleid, Van der Sar ook niet, want kom eerst maar eens met twee uitvoerig gescoute spelers. Ridicule onzin, zo werkt het niet.

15 minuten geleden zei Rogier.:

En nee, je bent geen scout, maar als jij 'kan zien dat ze niet voldoen', waarbij je impliceert dat er anderen wel voldoen, dan ben ik heel benieuwd op wie je doelt.

Ik impliceer dat anderen wel voldoen, wablief? Als jij zegt: Chantal past niet bij mij, impliceer je dan ook dat Sandra en Kim wél bij je passen? Dit is geen geldige redenatie. 

Jammer dat je mijn uiteenzetting over een kwalitatief en voortdurend anticiperend aankoopbeleid reduceert tot het niveau van 'roep dan een speler, anders moet je je mond houden en is Klaiber prima'. Ik ben toch echt beter en volwassener van jou gewend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Rensch is trouwens ook helemaal geen rb, maar gewoon een CV.   Jongen stond daar nu in jong omdat zowel Van Gelderen als het andere Timber broertje geblesseerd zijn.  Alsnog compleet zonde om hem daar neer te zetten, want het is samen met Kasawanjiro je grootste verdedigende talent.   Ook raar dar hij daar af en toe in de voorbereiding speelde, maar van Erikje zijn we inmiddels wel gewend dat hij spelers op verkeerde posities zet.

Op zich niet zo vreemd om een jong talent als hem aan voetbal in het eerste te laten ruiken op de flanken. Is in het verleden vaak genoeg gebeurd en zeker met iemand als Rensch die atletisch prima in elkaar zit en misschien voor het centrum wel iets lengte mist om de echte top te halen. Heeft daarnaast ook zijn minuten centraal gemaakt in de voorbereiding en zal normaliter bij Jong ook vooral centraal spelen. 

Daarnaast is er ook voor zijn ontwikkeling niks mis mee om af en toe minuten als back te maken. Betekend dat dat je hem maar altijd als back op moeten stellen? Nee natuurlijk niet maar om nou iets als compleet zonde neer te gaan zetten slaat natuurlijk nergens op. Uiteindelijk moet die jongen gewoon minuten maken en of dat nou op 2,3,4 of 5 is speeltijd is speeltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Typisch zo'n voorbeeld van azijn zeiken idd. Omdat je al reserve cv's had met Martinez en Timber maar geen linksback als reserve werd Rensch daar even neergezet bij de B keus. Maar volgens Regis zegt dat voldoende over Ten Hag en is het zonde om hem daar neer te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Jeroen.:

Op zich niet zo vreemd om een jong talent als hem aan voetbal in het eerste te laten ruiken op de flanken. Is in het verleden vaak genoeg gebeurd en zeker met iemand als Rensch die atletisch prima in elkaar zit en misschien voor het centrum wel iets lengte mist om de echte top te halen. Heeft daarnaast ook zijn minuten centraal gemaakt in de voorbereiding en zal normaliter bij Jong ook vooral centraal spelen. 

Daarnaast is er ook voor zijn ontwikkeling niks mis mee om af en toe minuten als back te maken. Betekend dat dat je hem maar altijd als back op moeten stellen? Nee natuurlijk niet maar om nou iets als compleet zonde neer te gaan zetten slaat natuurlijk nergens op. Uiteindelijk moet die jongen gewoon minuten maken en of dat nou op 2,3,4 of 5 is speeltijd is speeltijd.

Die jongen moet minuten maken op de plek waar hij toekomst heeft. . Rensch heeft imo haast alles inzicht wat van een moderne CV word geeist.    Totaal anders als je bijv iemand in de B1 of A1 op een andere plek om specifieke kwaliteiten extra te ontwikkelen. Zoals met De Ligt is gebeurd die op het middenveld werd gezet om zijn voetballende kwaliteiten te verbeteren.  Zodra iemand bij jong/1 komt moet je iemand gewoon verder ontwikkelen, volwassen laten worden op die positie waar hij het beste tot zijn recht komt en uiteindelijk terecht zal gaan komen.    Gister staat Llansana ipv hem centraal achterin. Die jongen heeft weer bijzonder weinig van een centrale verdediger en is veel meer een 6.  

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Typisch zo'n voorbeeld van azijn zeiken idd. Omdat je al reserve cv's had met Martinez en Timber maar geen linksback als reserve werd Rensch daar even neergezet bij de B keus. Maar volgens Regis zegt dat voldoende over Ten Hag en is het zonde om hem daar neer te zetten.

Nogmaals, houd je bek als je niets te melden hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Regis:

Die jongen moet minuten maken op de plek waar hij toekomst heeft. . Rensch heeft imo haast alles inzicht wat van een moderne CV word geeist.    Totaal anders als je bijv iemand in de B1 of A1 op een andere plek om specifieke kwaliteiten extra te ontwikkelen. Zoals met De Ligt is gebeurd die op het middenveld werd gezet om zijn voetballende kwaliteiten te verbeteren.  Zodra iemand bij jong/1 komt moet je iemand gewoon verder ontwikkelen, volwassen laten worden op die positie waar hij het beste tot zijn recht komt en uiteindelijk terecht zal gaan komen.    Gister staat Llansana ipv hem centraal achterin. Die jongen heeft weer bijzonder weinig van een centrale verdediger en is veel meer een 6.  

In Jong kan ik me vinden in die redenering maar bij het eerste heeft hij simpelweg op de posities centraal twee man voor zich. Dan is het in mijn ogen prima als hij in de voorbereiding minuten mag maken op de flank. Word hij echt niet minder van en is alleen maar extra ervaring die hij op kan doen. Je gaat niet Schuurs of Timber op de back zetten om Rensch in de voorbereiding centraal te laten spelen. Als hij elke training en elk moment als back word gebruikt is het een ander verhaal maar af en toe bij het eerste meedoen als back is echt niet negatief voor zijn ontwikkeling.

Die keuze voor Llansana slaat inderdaad nergens op maar als je bijvoorbeeld met een J. TImber en Kasanwirjo centraal zou spelen is er in mijn ogen niks mis om Rensch als back te gebruiken in plaats van hem op de bank te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Houd zelf je bek, ipv dat je goedkoop zit te lullen had je ook kunnen constateren dat er geen andere rechtsback was bij Jong gisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites