Nom de Guerre Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Dit topic is best lekker leesvoer zo Sodeknetter, een parodie op discussiëren Surrealistisch goed. Verder hoop ik dat Ajax nog wat versterkingen binnenharkt, anders voorzie ik een vroegtijdige uitschakeling in Europa en dat zou een beetje zonde zijn van al die prijzige investeringen van de afgelopen jaren. Die doe je niet enkel om het landskampioenschap binnen te halen, daarmee geef je aan dat je ook Europees wat wil bereiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Zal maar niet weer ingaan op sommige berichten voor mij, dat heeft niet zo'n zin meer. Maar eens focussen op degene die wél willen (of kunnen, ik weet ook niet meer zo goed wat het probleem nu echt is). 13 uur geleden zei Rogier.: Heb de wedstrijd verder niet gezien, maar aangezien Alvarez vast 2 wedstrijden krijgt, ben ik benieuwd wat Ten Hag gaat doen. Het is jammer dat Martínez (ook zeker nu Dest gaat vertrekken) zich zal moeten focussen op de 2 posities links in de verdediging, want hij is een betere aanvulling op de 6-positie. Het is eigenlijk te hopen dat Tagliafico blijft en er gewoon nog een klasbak wordt aangetrokken die eventueel ook rechtsback zou kunnen spelen. Anders moeten er meerdere spelers komen, 10 dagen voordat de transfermarkt dicht gaat.. Labyad weer niet gezien in de samenvatting. Hopelijk gaat Erik nu eindelijk Tadic in de spits, Promes op links en Kudus op 10 zetten. Praktisch spelen we in de opbouw met een enkele 6 (zie de hele tijd Alvarez daar staan, verklaart ook waarom dat zo moeizaam gaat) en een van de backs die 3e in de achterste 3 vormt in plaats van een 6 die een linie naar achter schuift, dus als je daar een goede opbouwer (Martinez) hebt staan, kun je met twee halven (Gravenberch en Kudus) afwisselend de 10-positie induiken. Niet te verdedigen. Begin ook steeds meer vraagtekens te krijgen bij de redenen voor Ten Hag om het zo te laten staan als het nu staat. De helft staat niet op zijn beste positie... Het is sowieso logisch om vrijwel elke positie enigszins dubbel bezet te hebben. Bij een club als Ajax hoort dat ook te kunnen: er is voldoende aanwas uit de jeugd, je hebt een breed scoutingsapparaat en de financiën zijn er tegenwoordig ook. Labyad is inderdaad geen (valse) spits en Tadic speelt niet in zijn kracht op links. Promes mist als tien inzicht, overzicht en is in de kleine ruimte simpelweg niet goed genoeg. Zijn techniek overschat men nogal eens. Maar goed, dat heb ik allemaal al honderd keer gezegd. Ten Hag laat daarin zien gewoon niet zo heel goed aan te voelen in welke bezetting een elftal het beste tot zijn recht komt. Ik geloof best dat Ten Hag een goede veldtrainer is die aan de hand van bepaalde spelprincipes automatismen erin weet te slijpen. Dat valt ook heus wel terug te zien. Maar de puzzel op het veld duurt nog weleens lang bij hem, té lang. Ik vrees ook dat zijn huidige assistenten daar weinig aan veranderen. In het CL-jaar had je dan nog een Schreuder, een Tadic die het gesprek aanging en simpelweg het geluk dat alles op zijn plaats viel. Nu moet je meer puzzelen en dan blijkt Ten Hag daar gewoon matig in te zijn. Dat mag gezegd worden, ondanks dat een enkeling hier anders suggereert. Ik zou Kudus op dit moment niet op tien zetten. Hij is nu net de enige van de middenvelders die eens een bal onderschept en defensieve waarde heeft. Zijn snelheid is ook cruciaal om het gebrek eraan van Schuurs en Blind te compenseren. Dat zag je ook wel tegen Vitesse (neem toen hij Openda de bal af wist te snoepen toen hij weg was tegen Schuurs). Dat is gewoon een serieus probleem en daar moet je - tenzij je Timber of Martinez inpast centraal achterin - op voorsorteren met je twee zessen. Daarom zou een voorlopig duo Martinez - Kudus ook zo logisch zijn: beide hebben ze snelheid, zijn ze agressief op de bal, anticiperen ze alert en laten ze werklust zien. Hij (Kudus) is ook een opbouwer en is in staat het spel te versnellen, hetgeen je bijvoorbeeld bij de goal van Anthony zag. Wat je in het Ajax-systeem moet willen is dat je sowieso met hoge backs staat. Tagliafico en Mazraoui moeten hoog op kunnen houden. Destijds was De Jong vaak degene die terugzakte en naast Blind en De Ligt kwam te staan. Nu zou Martinez zoiets kunnen doen, maar wil je eigenlijk dat Blind de opbouw verzorgt. Wanneer je een back aanspeelt, schuift Martinez weer naar voren om zo twee aanspeelbare zessen te hebben. Kudus moet sowieso altijd aanspeelbaar zijn en als je op tien een technische voetballer hebt staan (Tadic) in plaats van een pure schaduwspits (Promes) zal dat je ook sneller aanspeelopties geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 6 uur geleden zei Zeus: Zal maar niet weer ingaan op sommige berichten voor mij, dat heeft niet zo'n zin meer. Maar eens focussen op degene die wél willen (of kunnen, ik weet ook niet meer zo goed wat het probleem nu echt is). Het is sowieso logisch om vrijwel elke positie enigszins dubbel bezet te hebben. Bij een club als Ajax hoort dat ook te kunnen: er is voldoende aanwas uit de jeugd, je hebt een breed scoutingsapparaat en de financiën zijn er tegenwoordig ook. Labyad is inderdaad geen (valse) spits en Tadic speelt niet in zijn kracht op links. Promes mist als tien inzicht, overzicht en is in de kleine ruimte simpelweg niet goed genoeg. Zijn techniek overschat men nogal eens. Maar goed, dat heb ik allemaal al honderd keer gezegd. Ten Hag laat daarin zien gewoon niet zo heel goed aan te voelen in welke bezetting een elftal het beste tot zijn recht komt. Ik geloof best dat Ten Hag een goede veldtrainer is die aan de hand van bepaalde spelprincipes automatismen erin weet te slijpen. Dat valt ook heus wel terug te zien. Maar de puzzel op het veld duurt nog weleens lang bij hem, té lang. Ik vrees ook dat zijn huidige assistenten daar weinig aan veranderen. In het CL-jaar had je dan nog een Schreuder, een Tadic die het gesprek aanging en simpelweg het geluk dat alles op zijn plaats viel. Nu moet je meer puzzelen en dan blijkt Ten Hag daar gewoon matig in te zijn. Dat mag gezegd worden, ondanks dat een enkeling hier anders suggereert. Ik zou Kudus op dit moment niet op tien zetten. Hij is nu net de enige van de middenvelders die eens een bal onderschept en defensieve waarde heeft. Zijn snelheid is ook cruciaal om het gebrek eraan van Schuurs en Blind te compenseren. Dat zag je ook wel tegen Vitesse (neem toen hij Openda de bal af wist te snoepen toen hij weg was tegen Schuurs). Dat is gewoon een serieus probleem en daar moet je - tenzij je Timber of Martinez inpast centraal achterin - op voorsorteren met je twee zessen. Daarom zou een voorlopig duo Martinez - Kudus ook zo logisch zijn: beide hebben ze snelheid, zijn ze agressief op de bal, anticiperen ze alert en laten ze werklust zien. Hij (Kudus) is ook een opbouwer en is in staat het spel te versnellen, hetgeen je bijvoorbeeld bij de goal van Anthony zag. Wat je in het Ajax-systeem moet willen is dat je sowieso met hoge backs staat. Tagliafico en Mazraoui moeten hoog op kunnen houden. Destijds was De Jong vaak degene die terugzakte en naast Blind en De Ligt kwam te staan. Nu zou Martinez zoiets kunnen doen, maar wil je eigenlijk dat Blind de opbouw verzorgt. Wanneer je een back aanspeelt, schuift Martinez weer naar voren om zo twee aanspeelbare zessen te hebben. Kudus moet sowieso altijd aanspeelbaar zijn en als je op tien een technische voetballer hebt staan (Tadic) in plaats van een pure schaduwspits (Promes) zal dat je ook sneller aanspeelopties geven. Iets met spijker en kop ja. wat betreft cimmie: eigenlijk moeten we die al niet meer serieus nemen sinds hij Bruma een geweldige aankoop voor psv noemde , omdat “ ik hem bij gala gezien heb en er beter over kan oordelen als jullie”. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Heel vaak nog kritisch geweest op Bruma maar ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Lkeker de 9 punten en de twee aanwinsten Kudus en Antony koesteren. Meer dan een wedstrijd lang met 10 man moeten voetballen in de eerste 3 potten en zonder kleerscheuren dit doorstaan. Dikke prima. Nu nog even een goede 6 halen en we hebben een mooi team voor tot de winterstop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 19 minuten geleden zei NicoHaak: Lkeker de 9 punten en de twee aanwinsten Kudus en Antony koesteren. Meer dan een wedstrijd lang met 10 man moeten voetballen in de eerste 3 potten en zonder kleerscheuren dit doorstaan. Dikke prima. Nu nog even een goede 6 halen en we hebben een mooi team voor tot de winterstop. En een CV met wat snelheid voor naast Blind. Met Schuurs erbij is het centrum echt veel te traag. Werd afgelopen zaterdag ook een aantal keer pijnlijk duidelijk. Al heeft de 6 wel de hoogste prioriteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 26 minuten geleden zei Regis: En een CV met wat snelheid voor naast Blind. Met Schuurs erbij is het centrum echt veel te traag. Werd afgelopen zaterdag ook een aantal keer pijnlijk duidelijk. Al heeft de 6 wel de hoogste prioriteit. Met die traagheid valt het nog wel mee denk ik. Schuurs had een foutloze voorbereiding ook. Dat hij eruit werd gelopen tegen die Vitesse spits dat kan een keer gebeuren. Dat zou Blind ook zijn overkomen in die situatie. Zou ook het liefste een Sanches type naast Blind zien, maar zie die maar te vinden. Dat was een voltreffer toen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Iedereen wordt eruit gelopen door Openda. Schuurs is zeker op langere afstand vrij snel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Zojuist zei cimbomcu: Iedereen wordt eruit gelopen door Openda. Schuurs is zeker op langere afstand vrij snel. Dit inderdaad. Veltman is denk ik, op een wat langere afstand, nog wel wat trager dan Schuurs. Vorig jaar werd dat vaker opgelost met Dest op rechtsback, Mazraoui is wat minder snel. Schuurs moet dat lieve karakter echt van zich af gaan schudden en meer een leider worden. Blind lijkt dat (het zijn van een onverstoorbare muur à la De Ligt) niet in zich te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Blind is een tactische verdediger, zal nooit een muur zijn, nee. Snelheid van Schuurs overschatten jullie nu nog, denk ik. In de voorbereiding ook al meerdere keren gezien. En sowieso: Timber, Martinez en Kudus zijn allen sneller. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Gelukkig gebeuren er ook nog goede dingen in Amsterdam. Samenwerking met Ajax Cape Town is eindelijk beëindigd. Heeft alleen maar geld gekost en leverde op een handjevol oké spelers echt niets op. Club zelf zakte ook steeds verder af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Ik denk zelf dat Schuurs een optie zou kunnen zijn als je met twee defensieve middenvelders gaat spelen. Hij heeft de duelkracht en verdedigende positionering en hij kan een prima inspeelpass verzorgen, ook over langere afstand. Hij is niet zo mobiel, maar dat was een Schöne ook niet. Mits je hem opstelt in combinatie met complementaire spelers, zou hij op het defensieve middenveld prima renderen. Wellicht samen met een Kudus. Vergelijk het maar met Martinez op zes neerzetten, al is die laatste een stukje sneller, maar dan wel voetballend minder dan Schuurs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Heb je het nu over Schuurs op het middenveld? Of bedoel je een ander @Nom de Guerre. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 1 minuut geleden zei Zeus: Heb je het nu over Schuurs op het middenveld? Of bedoel je een ander @Nom de Guerre. Ik stond er ook even van te kijken, maar volgens mij wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 6 minuten geleden zei Zeus: Heb je het nu over Schuurs op het middenveld? Of bedoel je een ander @Nom de Guerre. Yup. Wellicht wat onhandig geformuleerd, in mijn hoofd leek het een beter verhaal dan wat er nu staat. Dat zal me leren om te multitasken. Schuurs op zes dus, mits je er een tweede defensieve middenvelder naast zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Hm, daar had ik zelf nou nooit aan gedacht. Ik heb daar toch wel sterke twijfels bij. Als centrale verdediger kan je best een prima inspeelpass hebben, maar op het middenveld sta je toch vaker onder druk, begeef je je soms in kleinere ruimtes en moet je dus écht een goede techniek en een hoge handelingssnelheid hebben. Dat zie ik toch niet zo voor me. Als je hem wat tijd geeft als zes en vervolgens af zou zetten tegenover een Alvarez, tja, dan zou Schuurs best de betere van de twee kunnen zijn. Dat geloof ik wel, maar die lat ligt zo hoog niet. Maar ik hoop toch echt dat er een pure defensieve middenvelder gaat komen. En anders blijf ik Martinez nog wel een logischere optie vinden. Maar in een ideale wereld zijn Alvarez, Schuurs én Martinez gewoon puur centrale verdedigers in het Ajax-systeem imo. Allen helaas wel met een paar gebreken, maar dat kan je compenseren met een partner. Ik vraag me wel af: in het scenario dat er geen versterking meer komt voor op het middenveld, wat zouden jullie van Ekkelenkamp als RVM of CAM vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 11 minuten geleden zei Zeus: Hm, daar had ik zelf nou nooit aan gedacht. Ik heb daar toch wel sterke twijfels bij. Als centrale verdediger kan je best een prima inspeelpass hebben, maar op het middenveld sta je toch vaker onder druk, begeef je je soms in kleinere ruimtes en moet je dus écht een goede techniek en een hoge handelingssnelheid hebben. Dat zie ik toch niet zo voor me. Als je hem wat tijd geeft als zes en vervolgens af zou zetten tegenover een Alvarez, tja, dan zou Schuurs best de betere van de twee kunnen zijn. Dat geloof ik wel, maar die lat ligt zo hoog niet. Maar ik hoop toch echt dat er een pure defensieve middenvelder gaat komen. En anders blijf ik Martinez nog wel een logischere optie vinden. Ik weet dat het geen eerlijke vergelijking is, maar bij Fortuna heb ik Schuurs vaker als inschuivende zes zien spelen in fases van de wedstrijd. Dat was in een ploeg die redelijk dominant in de Juup voetbalde destijds. Daar speelde hij destijds als een combinatie tussen een stofzuiger en een energieke box-to-box speler. Dat zou bij Ajax niet kunnen, maar als een slot op de deur, waarbij hij inzakt tussen de twee centrumverdedigers (of die schuiven door naar zijn lijn), zou het best aardig kunnen doen. Als je daar dan een meer voetballende en verder inschuivende speler á la Kudus naast zet, heb je een complementair koppeltje. Alors, op papier dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Totaal geen fan van Ekkelenkamp. Vind het überhaupt al bizar dat hij het zo ver heeft weten te schoppen binnen Ajax. Viel dit weekend wel oké in. Denk dat het in de Eredivsie wel prima kan, tegen laagvliegers en middenmoters op beide posities. Zeker met zijn loopvermogen en functionele techniek. in combinatie met Kudus lijkt het mij dan weer geen optie als je hem op in de controlerende/defensieve rol gaat zetten. Dan blijf je die defensieve kwetsbaarheid houden met 2 spelers die toch ook vrij veel weg zullen zijn van hun positie. Maarja moet gewoon een 6 bijkomen. Bang dat het niet gaat gebeuren alleen en dat als er wel iemand gehaald word het Davy Klaassen gaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Davy Klaassen zou wel echt belachelijk zijn, Ekkelenkamp lijkt imo juist heel erg op hem qua type speler. Sowieso is Klaassen ook geen zes, eerder een schaduwspits als tien. De Van de Beek-rol maar dan zonder enige creativiteit. Een ietsjes betere meevoetballer tov Promes. Schiet je niet heel veel mee op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Ja, mee eens. Helaas wel de naam die je het vaakst en als meest hardnekkige gerucht terugleest. Maak je jezelf ook gewoon compleet belachelijk mee, mocht je het doen. Kan je je hele beleid met focus op CL voetbal en CL kwaliteit in de selectie ook direct overboord gooien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Op 15-6-2020 om 17:19 zei Karlo: Wat mij betreft ligt de focus inderdaad ook eerder op de verdediging en middenveld, trouwens. We hebben afgelopen seizoen wel echt de boot gemist door geen vervanger voor Frenkie of Schöne te halen, wat mij betreft haal je Midtsjø alsnog. Ik zei het op 15 juni al en na dit moment wist ik het zeker. Perez heeft er sowieso veel kijk op en het feit dat Driessen deze mening niet deelt, bevestigt het voor mij des te meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 31 minuten geleden zei Karlo: Ik zei het op 15 juni al en na dit moment wist ik het zeker. Eens. Hij gaat alleen (te) veel kosten, als AZ hem al wil laten vertrekken naar *proest* de concurrent (even afkloppen). 31 minuten geleden zei Karlo: Perez heeft er sowieso veel kijk op en het feit dat Driessen deze mening niet deelt, bevestigt het voor mij des te meer. Dan heb ik slecht nieuws voor je... Citaat Antony wordt beter dan Hakim Ziyech. Dat is althans de verwachting van chef voetbal Valentijn Driessen van De Telegraaf. Hij voorspelt dat Antony een publiekslieveling gaat worden bij Ajax, net als Ziyech. "Hij ziet het spel goed. Ziyech was geweldig om te zien, maar het rendement van Antony ligt veel hoger", herhaalt Driessen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Ajax meldt zich voor Klaassen en Klaiber. Klaassen vind ik persoonlijk prima, Klaiber Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Sean Klaiber en Davy Klaassen, jongons Moet echt aan de beademing nu hoor. Duidelijk ook uit welke hoed die eerste komt. Laat die beste man zich aub nooit meer in de buurt van De Toekomst en Arena vertonen. Als iemand dat voorstelt bij Ajax moet je hem als directie per direct wegsturen voor werken onder invloed van zware genotsmiddelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 28 september 2020 Share Geplaatst 28 september 2020 Mijn god.. Klaassen ook, dan heb je er echt totaal geen verstand van.. Je hebt geen tien maar een zes nodig. Klaiber lijkt me gewoon een grap. Zijn plafond ligt bij Feyenoord, maar zit eigenlijk al heel goed bij Utrecht. Kom op, zeg. Van CL-niveau naar Eredivisie-niveau met deze twee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten