Regis Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 8 minuten geleden zei Zeus: Anthony en Kudus spelen nu goed en met flair omdat ze op de positie spelen waar ze horen. Maar volgend jaar moet eigenwijze Ten Hag zijn stempel drukken en zet hij Kudus op linksback en Anthony als breker, dus geniet er maar even van zolang het duurt. Volgende week Onana als 6 want hij kan zo lekker meevoetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Ekkelenkamp overigens best prima. Heeft in elk geval dynamiek. Meer box-to-box tov een Gravenberch en ook een Martinez. Kan in de Nederlandse competitie best. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Die Tannane staat minstens 5kg te zwaar en loopt al vanaf de vijfde minuut te hijgen, maar toch zou ik hem zo inruilen voor Labyad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Nico zit ook tegen een rode kaart aan. Is weer idioot bezig, mag ie ook wel eens mee ophouden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Drie punten, volgende week Groningen-uit om 12:15 uur. Timber en Ekkelenkamp echt meer dan prima invalbeurten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Godswonder dat we hier 3 punten pakken. Al een jaar ziet het voetbal er niet uit en geven we zoveel ruimte weg, waar in de eredivisie dan gelukkig de meeste ploegen kwaliteit ontberen om er echt van te profiteren. Maar de zogenaamde tactisch sterke trainer ziet het niet of grijpt gewoon niet in om wat voor reden dan ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 (bewerkt) Ekkelenkamp vond ik wel verfrissend, van alle middenvelders komt hij qua type speler nog het meest in de buurt van vd Beek. Timber is erg sterk in kopduels, kan in 1:1 duels waarbij de spits wordt ingespeeld nog wat meer erbovenop zitten. Kudus en Antony weer pluspuntjes. Blind speelde behoorlijk matig en ik neem aan dat Alvarez ook wel z'n plekje kwijt is. Vraag me wel af of er iets met Martinez is. Dacht dat Schuurs gewisseld werd vanwege een blessure trouwens (keek zonder geluid), maar niet dus? Als het om het spel was, dan worden die wissels van Ten Hag wel belachelijk. 26 september 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 8 minuten geleden zei Chiemel: Ekkelenkamp vond ik wel verfrissend, van alle middenvelders komt hij qua type speler nog het meest in de buurt van vd Beek. Timber is erg sterk in kopduels, kan in 1:1 duels waarbij de spits wordt ingespeeld nog wat meer erbovenop zitten. Kudus en Antony weer pluspuntjes. Blind speelde behoorlijk matig en ik neem aan dat Alvarez ook wel z'n plekje kwijt is. Vraag me wel af of er iets met Martinez is. Dacht dat Schuurs gewisseld werd vanwege een blessure trouwens (keek zonder geluid), maar niet dus? Als het om het spel was, dan worden die wissels van Ten Hag wel belachelijk. Schuurs had last van zijn schouder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Zojuist zei Thierryvane: Schuurs had last van zijn schouder. Ah, dan wisten ze dat bij de samenvattingen nog niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Ah de populisten in dit topic zijn ook weer bezig. Heb genoten van Ajax, Kudus, Anthony en Mazraoui waren geweldig. Terwijl er enkele populisten zijn die Mazraoui verschrikkelijk vinden. Alvarez rood.. Je zou denken, mooi volgende week Kudus - Gravenberch proberen maar de populisten hier vinden Gravenberch ook al dramatisch. Dus zonde eigenlijk die rode kaart!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Wat een volslagen kinderachtig en inhoudsloos bericht weer @cimbomcu. Zoals vrijwel altijd zal je wel weer geen voetbalinhoudelijke discussie aankunnen, maar anderen 'populisten' noemen is niet alleen foutief gebruik van het woord (want wat is hier precies dan anti-elitair, Ajax is geen politieke vereniging en we spreken ook niet over de bestuurlijke kant van de club) maar ook behoorlijk kinderachtig. Wie zijn deze populisten dan precies? Ik zie louter een teleurgestelde fan (Regis) en iemand met constant puur voetbalinhoudelijke argumenten (ik), die vooralsnog ook constant synchroon lopen met de wedstrijden die we te zien krijgen. Niemand heeft overigens gezegd dat Mazraoui verschrikkelijk is en al zeker niemand heeft gezegd dat Alvarez beter zou zijn dan Gravenberch. Je kan niet anderen onjuiste uitspraken in de mond leggen, voetbalinhoudelijke argumentaties en discussies structureel links laten liggen door je te 'redden' met retorische kinderlijkheden en dan nu juist anderen verwijten simpele of een beetje populaire uitspraken te doen. Prima dat je een doorsnee trouwe Ajax-fan bent die gewoon graag positief blijft en het verder niet zo heeft met tactiek en meer inhoudelijke discussies, maar het is nergens voor nodig om dan uit onmacht anderen op deze manier weg te zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Populisme hier zou juist zijn dat je zegt dat Gravenberch in de basis moet staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 september 2020 Share Geplaatst 26 september 2020 Vooral dat je reageert op basis van onderbuikgevoelens, zoals die van een subjectieve en emotioneel betrokken fan. Vooral niet op zij die gewoon oordelen op het scherpe / kritische voetbaloog en zaken inhoudelijk onderbouwen. EDIT: Dest naar Barca nu officieel dus. Zonde. Met de juiste begeleiding in potentie een geweldige back, zeker offensief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 7 uur geleden zei cimbomcu: Ah de populisten in dit topic zijn ook weer bezig. Heb genoten van Ajax, Kudus, Anthony en Mazraoui waren geweldig. Terwijl er enkele populisten zijn die Mazraoui verschrikkelijk vinden. Alvarez rood.. Je zou denken, mooi volgende week Kudus - Gravenberch proberen maar de populisten hier vinden Gravenberch ook al dramatisch. Dus zonde eigenlijk die rode kaart!!! Een kinderhand is snel gevuld blijkbaar. Dat je nu nog niet door hebt dat je zo vaak fout zit begint wel wat opvallend te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 8 uur geleden zei cimbomcu: Ah de populisten in dit topic zijn ook weer bezig. Heb genoten van Ajax, Kudus, Anthony en Mazraoui waren geweldig. Terwijl er enkele populisten zijn die Mazraoui verschrikkelijk vinden. Alvarez rood.. Je zou denken, mooi volgende week Kudus - Gravenberch proberen maar de populisten hier vinden Gravenberch ook al dramatisch. Dus zonde eigenlijk die rode kaart!!! Als je niks te melden hebt houd je bek dan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 (bewerkt) Lekker happen jongens. Ik vind alleen dat constante gezeik van jullie zo kansloos als wat. Maar dat weten jullie ondertussen wel. De rode kaart van Alvarez toeschrijven aan dat hij het niet kan belopen is niet alleen simpel maar ook ontzettend goedkoop. Heeft niks met niet belopen te maken, maar een ongelukje en ook nog een totaal onterechte rode kaart. Dat Nous, door jullie belachelijk gemaakt en door mij volop geprezen dan ook zo goed speelt doet mij dan ook deugd natuurlijk Gisteren gewoon een goed Ajax gezien, tegen een goede tegenstander en dan weer ruim met 10 man gewoon winnen. Maar zeuren over Kudus op linksback, Anthony als breker en Onana op 6, zijn wel hele inhoudelijke posts inderdaad. 27 september 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 2 minuten geleden zei cimbomcu: Lekker happen jongens. Ik vind alleen dat constante gezeik van jullie zo kansloos als wat. Maar dat weten jullie ondertussen wel. De rode kaart van Alvarez toeschrijven aan dat hij het niet kan belopen is niet alleen simpel maar ook ontzettend goedkoop. Heeft niks met niet belopen te maken, maar een ongelukje en ook nog een totaal onterechte rode kaart. Dat Nous, door jullie belachelijk gemaakt en door mij volop geprezen dan ook zo goed speelt doet mij dan ook deugd natuurlijk Gisteren gewoon een goed Ajax gezien, tegen een goede tegenstander en dan weer ruim met 10 man gewoon winnen. Maar zeuren over Kudus op linksback, Anthony als breker en Onana op 6, zijn wel hele inhoudelijke posts inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Het nu als lekker happen wegzetten Terwijl je van de week ook al blijk gaf totaal weet te hebben van het begrip populisme en er nu weer mee begint om goedkoop te willen scoren. Ligt puur aan je eigen domheid, maakt verder ook niet uit. Leuk dat Nous een keer goed speelde. Wordt hier ook gewoon al meerdere keren toegeven. Kritiek op hem lag ook met name op het defensieve aspect waar hij voorheen gewoon heel vaak steken liet vallen, omdat hij oa totaal niet scherp was. Als men in een wedstrijd bepaalde gebreken of kwaliteiten constateert zegt men dat gewoon, helemaal als dat over een lange termijn het geval is. 1 sterke pot doet daar allemaal niets aan af, haal je niet ineens je gelijk mee o.i.d. Prima ook dat jij met een Ajax akkoord gaat dat alleen geschikt is voor eredivisie voetbal. Meeste mensen verwachten meer/stellen hogere eisen (een Ajax dat geschikt is voor CL voetbal) . En dat is met de huidige selectiesamenstelling en deze trainersstaf niet het geval. Maar goed lekker in je over positieve act blijven. Moet ook nog wat te lachen voor ons tussen blijven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 En wéér hetzelfde liedje: nul reactie. Heeft weinig zin om op te blijven reageren zolang hij iedere keer weer weg blijft van een inhoudelijke discussie. Komt het niveau ook niet ten goede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 (bewerkt) Wat een belachelijke rode kaart van Alvarez zeg, was geeneens geel en vraag me eerlijk gezegd af of het überhaupt wel een overtreding was (duwen in de rug kan je imo nog beargumenteren). Die bal ligt daar op het been en Alvarez probeert nadat die de bal wegtikt ook meteen zijn balans weer te zoeken met z'n linkerbeen. Totaal niet de intentie om daar te blijven staan. Lijkt er op dat Van Boekel een voet op het been ziet staan en rood trekt (hij keek ook maar een seconde of 5), heel vreemd. -- Heb de wedstrijd verder niet gezien, maar aangezien Alvarez vast 2 wedstrijden krijgt, ben ik benieuwd wat Ten Hag gaat doen. Het is jammer dat Martínez (ook zeker nu Dest gaat vertrekken) zich zal moeten focussen op de 2 posities links in de verdediging, want hij is een betere aanvulling op de 6-positie. Het is eigenlijk te hopen dat Tagliafico blijft en er gewoon nog een klasbak wordt aangetrokken die eventueel ook rechtsback zou kunnen spelen. Anders moeten er meerdere spelers komen, 10 dagen voordat de transfermarkt dicht gaat.. Labyad weer niet gezien in de samenvatting. Hopelijk gaat Erik nu eindelijk Tadic in de spits, Promes op links en Kudus op 10 zetten. Praktisch spelen we in de opbouw met een enkele 6 (zie de hele tijd Alvarez daar staan, verklaart ook waarom dat zo moeizaam gaat) en een van de backs die 3e in de achterste 3 vormt in plaats van een 6 die een linie naar achter schuift, dus als je daar een goede opbouwer (Martinez) hebt staan, kun je met twee halven (Gravenberch en Kudus) afwisselend de 10-positie induiken. Niet te verdedigen. Begin ook steeds meer vraagtekens te krijgen bij de redenen voor Ten Hag om het zo te laten staan als het nu staat. De helft staat niet op zijn beste positie... 27 september 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 (bewerkt) 2 uur geleden zei cimbomcu: Lekker happen jongens. Ik vind alleen dat constante gezeik van jullie zo kansloos als wat. Maar dat weten jullie ondertussen wel. De rode kaart van Alvarez toeschrijven aan dat hij het niet kan belopen is niet alleen simpel maar ook ontzettend goedkoop. Heeft niks met niet belopen te maken, maar een ongelukje en ook nog een totaal onterechte rode kaart. Dat Nous, door jullie belachelijk gemaakt en door mij volop geprezen dan ook zo goed speelt doet mij dan ook deugd natuurlijk Gisteren gewoon een goed Ajax gezien, tegen een goede tegenstander en dan weer ruim met 10 man gewoon winnen. Maar zeuren over Kudus op linksback, Anthony als breker en Onana op 6, zijn wel hele inhoudelijke posts inderdaad. Vond je Ajax echt goed spelen? Eerste helft was Vitesse misschien wel gewoon beter. Achterin leek het bijna wel gatenkaas. Als je zo speelt tegen een CL-tegenstander, dan verlies je zo met 1-3 ofzo. Statistieken zijn ook licht in het voordeel van Vitesse geloof ik. Tweede helft was wel wat beter, ondanks de rode kaart. Maar dat kwam vooral omdat Vitesse moe begon te worden. 27 september 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 4 uur geleden zei cimbomcu: Lekker happen jongens. Ik vind alleen dat constante gezeik van jullie zo kansloos als wat. Maar dat weten jullie ondertussen wel. De rode kaart van Alvarez toeschrijven aan dat hij het niet kan belopen is niet alleen simpel maar ook ontzettend goedkoop. Heeft niks met niet belopen te maken, maar een ongelukje en ook nog een totaal onterechte rode kaart. Dat Nous, door jullie belachelijk gemaakt en door mij volop geprezen dan ook zo goed speelt doet mij dan ook deugd natuurlijk Gisteren gewoon een goed Ajax gezien, tegen een goede tegenstander en dan weer ruim met 10 man gewoon winnen. Maar zeuren over Kudus op linksback, Anthony als breker en Onana op 6, zijn wel hele inhoudelijke posts inderdaad. Het heeft niks met happen te maken. Je spuwt hier 1. constant complete onzin met geen enkele onderbouwing en 2. doet dit dan af als complete feiten. Hoe komen we er toch bij dat we het niet zien zoals jou. Dat is de strekking. We hebben allemaal een zwoegend ajax gezien wat voetballend soms ver onder de maat was. Jouw conclusie? Man, wat was ajax goed. Dan ben je gewoon niet goed. Alvarez idem dito. Je gaat nu doen alsof wij de rode kaart aanhalen om aan te geven hoe slecht alvarez is. Onzin. Is natuurlijk nooit een rode kaart dit. Wat niet wegneemt dat het super klungelig is wat die doet, en dat past dan weer prima in zijn profiel. Dat je vervolgens mazraoui er bij haalt, die zijn 1e degelijke wedstrijd in tijden speelt, zegt ook wel genoeg weer. Je hebt echt of een heel groot plakaat voor je kop wat betreft Ajax, of je voetballend inzicht is echt idioot slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 9 uur geleden zei Chiemel: Vond je Ajax echt goed spelen? Eerste helft was Vitesse misschien wel gewoon beter. Achterin leek het bijna wel gatenkaas. Als je zo speelt tegen een CL-tegenstander, dan verlies je zo met 1-3 ofzo. Statistieken zijn ook licht in het voordeel van Vitesse geloof ik. Tweede helft was wel wat beter, ondanks de rode kaart. Maar dat kwam vooral omdat Vitesse moe begon te worden. Ah iemand die normaal reageert. Ik vond Ajax niet zo goed, ik vond enkele spelers geweldig spelen. Ik kan enorm genieten van Kudus en Anthony bijvoorbeeld. Daarnaast vind ik Vitesse gewoon een goede ploeg die het echt nog iedere tegenstander moeilijk gaat maken. Je speelt heel lang met 10 man, en je wint gewoon. 2de helft amper in de problemen gekomen. Daar ben ik gewoon blij om. Dat hier wat mensen lukraak beginnen te roepen over hoe slecht het allemaal wel niet is, sorry daar doe ik gewoon niet aan mee. Alle concurrenten hebben het moeilijk en hebben al punten verspeeld. Bij PSV is er gedoe met de beste speler, bij Feyenoord lijken de trainer en de spelersgroep elkaar in de haren te vliegen en AZ draait waardeloos. En dan gaan wij hier zeuren bij 9 uit 3 met 2 keer heel lang met 10 man te hebben gespeeld. Alvarez speelt nu, zal over een tijdje gewoon banken. Tadic speelt op links, zal over een tijdje gewoon weer in de spits/10 staan. Laten we het allemaal niet zo groot maken. Peter Bosz had toen ook tot de bekerwedstrijd tegen Willem 2 nodig met Frenkie op 6 en Ziyech op het middenveld. Vervolgens EL finale gehaald. Ik ben een beetje klaar met dat simpele supportersgelul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Dat ik hier nog tijd in ga steken, maar goed. ''`ik ben een beetje klaar met dat simpele supportersgelul''. Tranen hier hoor. Godverdomme man. Ken je dat spreekwoord van een pot en een ketel? Verder zeg je eerder echt dat je een goed Ajax gezien hebt. Haal je weer allerlei irrelevante zaken erbij over concurrentie en over tegenstanders. Van Ajax mag je gewoon veel meer verwachten. Zeker met zo'n zelfbenoemd toptrainertje en een bestuur met de grootste praatjes over de ambities. Het is niet alleen nu slecht. Dat dateert al van ver voor de coronabreak. ALd je dan ziet dat er gewoon niet op de zwakheden geanticipeerd wordt is het niet meer dan normaal dat men een keer kritiek gaat leven of zeiken om het voor jou ook begrijpelijk te maken. En doe je maar een paar domme aannames over Tadic en Alvarez, terwijl Ten Hag/technische staf al ruim een jaar laat zien dat zij niet inzien dat Alvarez tekort schiet en Tadic niets te zoeken heeft op de linkerflank. Hoezo zouden zij dat ineens wel gaan inzien dan en dat gaan omdraaien? Op basis van wat kan je die aanname doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 september 2020 Share Geplaatst 27 september 2020 Weet je wat dat simpele is waar ik gewoon niet in mee wil gaan? Dat jij roept met deze trainersstaf zijn wij niet klaar voor de CL. Als ik jou en Zeus lees heb ik echt het idee dat jullie het prima zouden vinden als Ten Hag vertrekt of ontslagen wordt. Terwijl Ten Hag voor mij de beste trainer voor Ajax sinds tijden is. Ten Hag heeft dat wel gezien bij Alvarez, want die heeft vorig jaar amper gespeeld. Tadic heeft vorig jaar ook gewoon redelijk veel spits gestaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten