Jump to content

Recommended Posts

15 minuten geleden zei Skkky50:

Die F-Side spoort gewoon niet. Sowieso nooit fan geweest van die extreme supportersverenigingen, maar dit sloeg nergens op. Helaas zullen ze wel geen verontschuldiging voor dit beschamende bericht uitbrengen.

Wat heeft de F-Side nu weer gedaan?

• Replies 6.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zondag Ajax-Feyenoord he. Ik zou gewoon ff rukken de komende weken man.

Dit topic is best lekker leesvoer zo  Sodeknetter, een parodie op discussiëren  Surrealistisch goed.   Verder hoop ik dat Ajax nog wat versterkingen binnenharkt, anders voorzie ik een vroegt

Op de basisschool hadden we elk jaar een sponsorloop voor Bangladesh. Top dat ze nu van het geld jaren later internet hebben en wat liefde sturen.

Posted Images

10 minuten geleden zei Bolderbast:

Dat klopt, maar dat overdreven gezuurpruimerij van jou is ook buitensporig. 

Ik verwacht meer van een voetballer van Ajax.  Heeft niets met gezuurpruimerij te maken. Gewoon met een kritische houding.  En ben dan erg blij als er afscheid genomen wordt van types die misschien net meekunnen bij Sparta of Heerenveen.    Ekkelenkamp is bijv. de volgende in dit rijtje die beter kan vertrekken.  Jeugd moet de kans krijgen omdat ze het verdienen, wat kunnen toevoegen. Niet maar om het feit om de jeugd maar een kans te geven. We  zijn geen liefdadigheidsinstelling. 

4 minuten geleden zei Skkky50:

Ongelofelijk wat zielig , zo je club naaien !!!

En natuurlijk de supporters die wel naar de wedstrijd willen

4 minuten geleden zei Skkky50:

Edited by ErikEagles

Juist, Ik heb sowieso nooit begrepen waarom je midden in de nacht een spelers bus moet gaan opwachten omdat jij vind dat ze slecht gespeeld hebben.

Dan heb je of geen werk/studie of geen leven haha.

Dat is ook het enge aan domme mensen die denken dat ze ergens de leiding over hebben.

15 minuten geleden zei Regis:

Ik verwacht meer van een voetballer van Ajax.  Heeft niets met gezuurpruimerij te maken. Gewoon met een kritische houding.  En ben dan erg blij als er afscheid genomen wordt van types die misschien net meekunnen bij Sparta of Heerenveen.    Ekkelenkamp is bijv. de volgende in dit rijtje die beter kan vertrekken.  Jeugd moet de kans krijgen omdat ze het verdienen, wat kunnen toevoegen. Niet maar om het feit om de jeugd maar een kans te geven. We  zijn geen liefdadigheidsinstelling. 

Volledig met je eens en gelukkig is dit al genuanceerder. Vond je vrij over the top. Het was niet eens kritisch, maar gewoon compleet affikken wat je deed en dat is bij Eiting niet nodig.

Het is niet dat 'ie heel veel slechts heeft gedaan. Ook niet heel veel goeds. Gewoon een leuk voetballertje voor Heerenveen. 

Ik vind wat de F-Side doet trouwens wel logisch, stel dat de helft morgen naar RKC mag gaan en de andere helft naar Feyenoord, dat klopt gewoon niet. Je bent een groep en als de helft van de vriendengroep een kroeg niet binnen mag gaan dan ga je toch ook ergens anders kijken?

5 minuten geleden zei La Pulga:

Ik vind wat de F-Side doet trouwens wel logisch, stel dat de helft morgen naar RKC mag gaan en de andere helft naar Feyenoord, dat klopt gewoon niet. Je bent een groep en als de helft van de vriendengroep een kroeg niet binnen mag gaan dan ga je toch ook ergens anders kijken?

Tuurlijk, dat vind ik tot op een zekere hoogte ook logisch. Ik heb een SCC samen met twee vrienden. Ik mag morgen tegen RKC, eentje tegen Heerenveen en de ander tegen Vitesse. Dan maakt het mij nog niet eens uit dat ik tegen een kleinere tegenstander mag, maar wel dat we niet tegelijk mogen.

Aan de andere kant; als mensen wél willen gaan, moeten ze dat toch gewoon zelf kunnen beslissen? Stel dat jij als vader met je zoontje op Zuid 1/F-Side zit en die kleine wil graag gaan, waarom zou zo'n groep dan mogen bepalen voor jou om niet te gaan?

Lijkt me niet meer dan logisch. 

Was een ideale wedstrijd om een ander samengesteld middenveld uit te proberen, maar helaas. Alvarez kan tegen RKC weinig fout doen, maar je hebt er ook niet veel aan. 

Mag overigens toch wel hopen dat Ten Hag op zijn minst Tadic en Promes van positie laat wisselen?

Kudus doet vrijwel alles 3x zo snel als Gravenberch. Om nog maar over Alvarez te zwijgen. Zie ook liever Martinez naast Kudus. Heb je in elk geval gif en een beetje tempo daar. Op tien een technische tien. Tadic zou perfect zijn.

Gaat allemaal niet gebeuren onder deze trainer, maar boeiend.

Kudus is echt wel een heerlijke speler, Anthony heeft veel dreiging maar we wat onbesuist soms, zeker na momenten van ietwat slordige controle.

Mits haalbaar, zou Puig niks zijn voor de 6-positie? Als hij echt weg mag en betaalbaar is? Vind het voorlopig niet tegenvallen, enige dat mij zorgen baart is dat in de omschakeling RKC nu al 2x binnen 10 minuten gevaarlijk is vanuit de aanvallende mid-positie. Konden direct vrij doorstoten met een loopactie of pass.

Als jij graag Kudus op de bank ziet dan wel. Moet toch echt een meer defensieve zes zijn imo. Pröpper, Schöne, Puig.. Allemaal voetballende, technische middenvelders die zouden kunnen concurreren met Gravenberch en Kudus. Maar daar zit het probleem niet.

En toch denk ik dat Alvarez dan op basis van enkel zijn defensieve kracht niet verkeerd speelt als 6. Handelingsnelheid en voetballend vermogen is een stuk lager, maar qua onderscheppingen en positionering is hij dan niet verkeerd. Is denk ik ook echt we een gevalletje vertrouwen, maar goed.

3 minuten geleden zei Zeus:

Heeft nul inzicht in defensieve situaties. Staat alleen soms in de weg.

Nu overdrijf je hoor. Enige nuance is wel terecht. Dit is wel erg makkelijk.

Qua onderscheppingen en fysiek is hij zeker niet minder dan de andere opties, het betreft enkel techniek, handelingsnelheid en voetballend vermogen. Maar dat hebben spelers als Gravenberch en Kudus dus wel, met name Gravenberch is qua arbeidsethos dan weer anders. Met De Jong zijn we natuurlijk ook vreselijk verwend, een 6 die ook nog eens de beste speler was van het elftal, denk niet dat we dat nog gaan meemaken. 

Neen, Alvarez kiest ontzettend vaak verkeerd positie, verstijft in twijfel en dekt door wanneer dat niet moet en doet dat wel wanneer dat te gevaarlijk is. Verdedigen op het middenveld gaat vooral om intelligent positie kiezen en daar faalt hij met regelmaat in.

Martinez is dus wel degelijk beter in een aantal opzichten. Anticipeert beter, is sneller, explosiever, betere tackle en sliding en is voetballend ook iets beter (met name zijn lange pass). Als ik Kudus vandaag zie spelen lijkt hij ook agressiever een bal te kunnen onderscheppen zonder daar een overtreding bij te maken.

Dat blijft nog steeds iets anders dan dat hij er daadwerkelijk niks van kan. Want ik zie met vlagen wel terug dat er elementen in zijn spel zitten die een 6 moet hebben, wellicht te weinig maar hij heeft op dat moment en op dat gebied dan meer van een 6 dan Gravenberch, Eiting, Ekkelenlamp of een andere (interne keuze). 

Kudus die als 10 werd geopperd speelde vandaag erg sterk, wellicht kan hij inderdaad die positie feilloos invullen. Dan zal er echter nog wel een middenvelder bij moeten komen. Voor Alvarez hoop ik wel dat hij weer wat vertrouwen krijgt, vorig jaar in Nederland zonder vrouw en kinderen. Hoop oprecht dat hij nog wat kan presteren, ze waren er toch enorm positief over.