Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Rogier.:

Ongeschikt. Hag moet lekker Promes op 11, Tadic op 9 en Labyad op 10 daar zwervend omheen laten. Dan kan Labyad doen waar hij goed in is, voor creativiteit voorin zorgen.

Eiting schijnt overigens dichtbij Huddersfield Town te zijn. Nog een teken imo dat er een sterke nummer 6 aangekocht gaat worden.

Eens, maar ik denk dan met Kudus op 10.

En dat laatste is hopelijk een teken dat er nog een controleur bijkomt. Of dat een sterke is, moet nog blijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei Thierryvane:

Alvarez is sloom, Lasse is nog slomer. Succes in Europa. Klaassen is geen '6' en volgens mij zit Pröpper goed in Engeland.

Als Dest blijft (kans acht ik niet groot) zie ik graag Nous daar spelen.

Mazza heeft daar toch vorig seizoen een aantal keer gespeeld en dat ging al helemaal niet lekker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

Alvarez is sloom, Lasse is nog slomer. Succes in Europa. Klaassen is geen '6' en volgens mij zit Pröpper goed in Engeland.

Als Dest blijft (kans acht ik niet groot) zie ik graag Nous daar spelen.

Nous dus op de back, iedereen blij in dit topic. Timber/Rensch als back-ups.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Zeus:

Gaat aardig de verkeerde kant op zo. 

Wie zou jij als ideale versterking op de 6 positie zien? 

Balen dat Dest weg gaat, nu toch wel een aardige leegloop begonnen. Zie Onana en Tagliafico ook nog wel vertrekken. Jeugd doorschuiven lijkt mij het devies, Nous is voorlopig een prima back voor de ED, in Europa komt hij imo wat te kort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dest weg is wel een aderlating ja. Vind hem echt 2 klasses beter dan mazraoui. 

Is hij ook. Had al veel meer vertrouwen en een basisplaats moeten krijgen.

Het is ook niet voor niks dat Barca en Bayern interesse hebben en er voor Mazraoui hoogstens een scout van AS Roma hem te licht bevonden heeft. Mazraoui is een slaper. Defensief niks beter tov Dest. Offensief is Dest nu al tien keer beter. Zit veel meer potentie in met de juiste begeleiding. Met Davies en Dest heeft Bayern straks op termijn even twee backs, zeg. Heb je geen vleugelspelers meer nodig straks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist niet. Gooi Dest er vijftien minuten in en je ziet al meer voetballend vermogen en offensieve impulsen. Maar kan je specifieke facetten noemen dan? 

Mazraoui heeft imo vooral gewoon een goede basistechniek. Maar Dest zit toch echt op een hoger niveau, vandaar ook de interesse van clubs als Bayern en Barca. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Zeus:

Juist niet. Gooi Dest er vijftien minuten in en je ziet al meer voetballend vermogen en offensieve impulsen. Maar kan je specifieke facetten noemen dan? 

Mazraoui heeft imo vooral gewoon een goede basistechniek. Maar Dest zit toch echt op een hoger niveau, vandaar ook de interesse van clubs als Bayern en Barca. 

Mazraoui heeft lang op het middenveld gespeeld, dat kun je imo aan zijn spel zien. Voetballend veel verfijnder en technischer dan Dest. Doet mij denken aan de wedstrijden tegen Chelsea, volgens mij thuis waar Chelsea veel druk zette en Ajax er moeilijk onder uit kwam maar door het voetballende vermogen van Nous er via rechts toch in slaagde om onder de druk uit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei cimbomcu:

Mazraoui heeft lang op het middenveld gespeeld, dat kun je imo aan zijn spel zien.

Ik zie dat eerlijk gezegd helemaal niet terug... Nou ben ik ook niet echt lid van de Dest-fanclub, maar van Mazraoui ook niet echt.

Afgelopen seizoen hebben we ook een tijdje met Martinez op 6 en Blind erachter gespeeld toch? Voor m'n gevoel draaide dat echt goed (maar misschien heb ik daar een volledig verkeerd beeld bij). Waarom kunnen we dat niet voortzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Zeus:

Is hij ook. Had al veel meer vertrouwen en een basisplaats moeten krijgen.

Het is ook niet voor niks dat Barca en Bayern interesse hebben en er voor Mazraoui hoogstens een scout van AS Roma hem te licht bevonden heeft. Mazraoui is een slaper. Defensief niks beter tov Dest. Offensief is Dest nu al tien keer beter. Zit veel meer potentie in met de juiste begeleiding. Met Davies en Dest heeft Bayern straks op termijn even twee backs, zeg. Heb je geen vleugelspelers meer nodig straks. 

Laten we wel zo zijn. Dat had hij ook gekregen. Alleen als je je contract niet wil verlengen en er toch al diverse naar dat ventje hebben geïnformeerd, begrijp ik ook heel goed dat je na een goede voorbereiding met Maz op de back gaat spelen. Dest is wel een pareltje. Heel jammer dat hij niet voor NL heeft gekozen.

Ik vind het voetenwerk van Maz beter dan van Dest op je volgende vraag. Maar sowieso het voetenwerk van Maz is dé reden dat die jongen profvoetballer sowieso is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al met al zijn het natuurlijk meer dan 2 prima backs voor Ajax, zeker in de ED. Dest oogt wat gevaarlijker, zeker door zijn snelheid en aanvallende impulsen. Verdedigend af en toe uit positie, maar dat is ook logisch wanneer je als back meermaals de achterlijn van de tegenstander haalt. Daar schuilt wel veel gevaar in in de omschakeling. 

Maz op 6 was ik geen fan van, al liet hij in sommige wedstrijden dan wel weer zien over defensief vernuft te beschikken op die positie. Toch is zijn handelingssnelheid soms wat te traag, zeker in de opbouw is dat vervelend tegen tegenstanders die hoog drukzetten. 

Door de interesse in Dest zal het probleem ook snel zijn opgelost en kan Maz rechtsback spelen als Dest verdwijnt. 

Zou Koopmeiners geen optie zijn als 6? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei ElPrincipito:

Zou Koopmeiners geen optie zijn als 6? 

Afgelopen seizoen paar wedstrijden gezien dat Koopmeiners door de tegenstander onder druk werd gezet, dan was hij het soms helemaal kwijt. Degelijke speler voor AZ, degelijke speler voor de Eredivisie, maar niet eentje die Ajax beter laat voetballen. Zou overigens perfect in het rijtje passen van spelers die Ajax heeft gehaald bij AZ. De Zeeuw, Moisander, Viergever, Sigthórsson. Allen prima voetballers bij AZ, maar komen te kort voor het niveau om Ajax beter te maken. Overigens zeg ik niet dat Koopmeiners van het niveau van die vier is, maar Ajax is nu ook beter dan de tijd rondom 2010.

Link naar opmerking
Deel via andere websites