Chiemel Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 4 minuten geleden zei cimbomcu: Voor mij niet. Kan echt genieten van die jongen. Dat begrijp ik, maar kan ie ook voetballen? Is ie beter geworden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 Als hij het in z’n koppie wat beter op een rijtje krijgt, zie ik zeker toekomst in hem. Op dat gebied heeft z’n verhuur aan Twente wel goed geholpen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 4 uur geleden zei Chiemel: Noa Lang is nog niet afgeschreven hier begrijp ik? Ik las gister dat ie echt goed speelde tegen Wit Rusland en bij Ajax speelt ie ook wel lekker. Zou in ieder geval alvast kijken naar zijn contract, mocht het over 2 jaar niets zijn kan je em altijd nog verkopen voor 5 millies. Naja Overmars zal er wel 50 voor krijgen, geen idee hoe die dat doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Omdat van die top en muy bueno groep er niet 1 is die daadwerkelijk op de 10 positie gaat spelen. Labyad doet het dese voorbereiding prima, maar in de spits en niet op 10. Pech voor hem is dat tadic natuurlijk gewoon weer in de spits komt te staan. Zowel Labyad en Tadic kunnen natuurlijk prima op 10 spelen. Labyad is dat van origine zelfs. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat Ajax, net als hij dat bij PSV eerder zo benoemde, speelt met 4 cowboys voorin. Veel dynamiek, diepgang en positiewisselingen. Het lijkt er in ieder geval op dat Ten Hag niet met een traditionele 10 wil gaan spelen. En wat Hwb zegt natuurlijk. Op de 6 en 8 heb je alleen Gravenberch die een topper in wording is (en Kudus, maar die gaat eigenlijk op voor dezelfde plek als Gravenberch). Martinez is dit seizoen hoogstwaarschijnlijk achterin nodig. Dat is niet genoeg. -- Lang is een geweldige voetballer @Chiemel, maar het zit nog een beetje in z'n koppie. Hij doet me een beetje denken aan de koppigheid van Labyad op die leeftijd en de kwaliteiten van Ziyech. Het lijkt alsof 'ie mentaal stappen heeft gezet, maar er is nog meer nodig. Ik acht de kans in ieder geval groter dat hij het pad Ziyech gaat volgen (maar dan een jaar of 2 jonger), dan die van Labyad. Past ook perfect in het spel van Ajax, over een jaar heb je daar echt een geweldige nummer 10 aan. Hoop ook zeker dat zijn contract verlengd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 5 uur geleden zei Rogier.: Zowel Labyad en Tadic kunnen natuurlijk prima op 10 spelen. Labyad is dat van origine zelfs. Maar het belangrijkste is eigenlijk dat Ajax, net als hij dat bij PSV eerder zo benoemde, speelt met 4 cowboys voorin. Veel dynamiek, diepgang en positiewisselingen. Het lijkt er in ieder geval op dat Ten Hag niet met een traditionele 10 wil gaan spelen. En wat Hwb zegt natuurlijk. Op de 6 en 8 heb je alleen Gravenberch die een topper in wording is (en Kudus, maar die gaat eigenlijk op voor dezelfde plek als Gravenberch). Martinez is dit seizoen hoogstwaarschijnlijk achterin nodig. Dat is niet genoeg. -- Lang is een geweldige voetballer @Chiemel, maar het zit nog een beetje in z'n koppie. Hij doet me een beetje denken aan de koppigheid van Labyad op die leeftijd en de kwaliteiten van Ziyech. Het lijkt alsof 'ie mentaal stappen heeft gezet, maar er is nog meer nodig. Ik acht de kans in ieder geval groter dat hij het pad Ziyech gaat volgen (maar dan een jaar of 2 jonger), dan die van Labyad. Past ook perfect in het spel van Ajax, over een jaar heb je daar echt een geweldige nummer 10 aan. Hoop ook zeker dat zijn contract verlengd wordt. Oh ik ben het wel eens met het feit dat er voor de 6 positie echt iemand bij moet komen. Maar ik ben niet overtuigd van de jongens die jullie op 10 willen zetten. Leuk dat labyad “ van origine” een nummer 10 is, tt nu toe heeft die daar barre weinig laten zien. Zet ik mijn geld liever niet op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 Frappant dat nu iedereen hier roept om een zes. Ik zeg al zo'n twee jaar dat Ajax een echte zes mist en in principe is er niks veranderd. Marin en Alvarez zijn geen zessen, nooit geweest. Martinez is, zeker voor Ajax-standaarden, ook geen echte zes, maar een verdediger. Sinds het vertrek van Frenkie de Jong is er gewoon een gebrek aan defensieve kwaliteiten, voetbalintelligentie en technische vaardigheid voor de defensie. Dat maakt Ajax kwetsbaar, met name in de omschakeling terug, zoals we met name in de CL meermaals gezien hebben. Gelukkig voor Ajax werd het door o.a. ploegen als Lille en Valencia niet tot nauwelijks bestraft. Wat de tien-discussie betreft zie ik dat het nu vooral gaat over opsommingen van spelers die eventueel op tien zouden kunnen spelen. Prima, maar je mist daarmee het grotere geheel, de tactische complexiteit die hem zit in het individueel complementair aan elkaar zijn. Want indien je met een tien speelt, wie is dan je spits? En wie zijn je buitenspelers? Dat maakt nogal wat verschil uit. Persoonlijk vind ik dat er twee opties zijn. De eerste is met Promes als diepe spits. Tadic op tien en Neres en Anthony op de vleugels. In dit scenario is Tadic een technische tien die vooral moet creëren en kunnen Lang en Labyad de alternatieven zijn. Toch wel een niveautje lager, maar qua types voldoen ze in elk geval. De tweede optie is met Tadic als spits, waarbij hij veelal in de bal komt en ofwel terugzakt ofwel als aanspeelpunt fungeert. In dit geval heb je iets aan een tien met wat meer diepgang. In dat geval kom je uit op Promes en Ekkelenkamp. Nu, in deze laatste categorie zitten wmb twijfelgevallen. Promes vind ik technisch ondermaats als tien, zelfs al staat hij er vooral om de diepte te zoeken. Daarnaast vind ik hem gewoon beter op de vleugel met zijn snelheid. Ekkelenkamp komt het dichtst bij het type tien dat Van de Beek was, maar is wel van een beduidend lager niveau. Rendement is er, technisch is het toch nog een stuk minder. Ik heb mijn twijfels of hij op CL-niveau mee zou kunnen en ik neig naar niet. Kudus heb ik buiten beschouwing gelaten omdat het nog onzeker is waar hij zal spelen. Tot nog toe heb ik hem vooral als controleur uitgespeeld zien worden. In de optie Promes-spits zou ik zeggen: geen nieuwe tien. In de optie Tadic-spits zou ik zeggen: alleen als Kudus daadwerkelijk al een uitstekende tien blijkt geen nieuwe tien. Anders allicht toch eens gaan kijken. Wat het wel lastig maakt, is dat eigenwijze Ten Hag vooralsnog opteert voor Tadic op links, Promes op tien en Labyad als valse spits. In dit geval valt er geen touw aan vast te knopen. Op tien kan dan Kudus en Neres vast ook, op linksvoor kunnen Lang en Labyad ook en als spits kan Tadic ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 5 september 2020 Share Geplaatst 5 september 2020 9 minuten geleden zei Zeus: Ik zeg al zo'n twee jaar dat Ajax een echte zes mist en in principe is er niks veranderd. Misschien omdat iedereen hoop had in de aankopen van vorig jaar zomer? Toen gasten als Alvarez niets bleken te zijn, begon die roep al. Nu Ziyech, Donny en Marin weg zijn, valt het gat op de positie erachter nog veel meer op. Maar het is niet zo dat iedereen dit nu opeens pas begint te roepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 Al zo'n twee jaar? Twee jaar geleden begon Ajax aan een seizoen met Frenkie en Schöne in de selectie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 13 uur geleden zei StanleyW: Misschien omdat iedereen hoop had in de aankopen van vorig jaar zomer? Toen gasten als Alvarez niets bleken te zijn, begon die roep al. Nu Ziyech, Donny en Marin weg zijn, valt het gat op de positie erachter nog veel meer op. Maar het is niet zo dat iedereen dit nu opeens pas begint te roepen. Opzich kon je na 1 a 2 wedstrijden al zien dat Alvarez zwaar ongeschikt was al middenvelder. Zelfde gold eigenlijk voor Marin die duidelijk niet paste in de rol als controlerende middenvelder. Überhaupt bijzonder genoeg al dat die daarvoor gescout werd aangezien hij bij Luik meer als '8' speelde en in dat middelmatige elftal ook niet zozeer uitblonk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 6 september 2020 Share Geplaatst 6 september 2020 18 minuten geleden zei Regis: Opzich kon je na 1 a 2 wedstrijden al zien dat Alvarez zwaar ongeschikt was al middenvelder. Zelfde gold eigenlijk voor Marin die duidelijk niet paste in de rol als controlerende middenvelder. Überhaupt bijzonder genoeg al dat die daarvoor gescout werd aangezien hij bij Luik meer als '8' speelde en in dat middelmatige elftal ook niet zozeer uitblonk. Precies. Dus de roep om een 6 is niet eentje die gisteren begonnen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 september 2020 Share Geplaatst 7 september 2020 Aardig stil hè rondom Nico en Onana. Echt dikke prima, al is de transfermarkt nog een maand open. Zondag mogen we weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 10 september 2020 Share Geplaatst 10 september 2020 Leuk interview van onze kleine Libanees https://www.vice.com/nl/article/jgx9yb/amin-younes-ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Voorspellingen voor vanmiddag? Gaan we de negatieve reeks van seizoensouvertures eindelijk doorbreken? Ik ga voor een 1-5 in ieder geval. Antony legt er twee in en geeft een assist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 1-4/5 zoiets ook ja. Dit Sparta mag toch echt geen problemen op gaan leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Het zal vandaag nog weinig uitmaken, maar ik hoop vooral op wat verstand bij Ten Hag. Dest op rechtsachter, geen Alvarez op het middenveld, geen Tadic op links, geen Promes op tien en geen Labyad als spits. Maar ik vrees ervoor dat er eerst een CL-vernedering of een hotelgesprek met Tadic nodig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) 49 minuten geleden zei Zeus: Het zal vandaag nog weinig uitmaken, maar ik hoop vooral op wat verstand bij Ten Hag. Dest op rechtsachter, geen Alvarez op het middenveld, geen Tadic op links, geen Promes op tien en geen Labyad als spits. Maar ik vrees ervoor dat er eerst een CL-vernedering of een hotelgesprek met Tadic nodig is. Daar ga je al, kleine vriend. Dan houdt het al snel op he. Gelukkig genoeg individuele klasse. Nou onze clown Alvarez op het middenveld hoor , Labyad als spits en Promes op 10. 13 september 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) 50 minuten geleden zei Zeus: Het zal vandaag nog weinig uitmaken, maar ik hoop vooral op wat verstand bij Ten Hag. Dest op rechtsachter, geen Alvarez op het middenveld, geen Tadic op links, geen Promes op tien en geen Labyad als spits. Maar ik vrees ervoor dat er eerst een CL-vernedering of een hotelgesprek met Tadic nodig is. Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Alvarez, Gravenberch; Antony (7), Promes (10), Tadic (11); Labyad (9) 13 september 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Lachwekkend he. Doet voorlopig ook pijn aan de ogen. Labyad en Promes in de as die een partij slordig zijn en voetbalintelligentie missen. Gravenberch speelt voorlopig al helemaal slecht, wat is die aan het doen? Toch pijnlijk dat de enige met een fatsoenlijke techniek nu op de vleugels spelen. Tadic hoort gewoon in de as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) Nico Dwaas. 13 september 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Ik vond dat geen rood, maar goed, zal wel. Zal je net zien, als het nu slecht afloopt was het omdat ze met tien man moesten spelen. Terwijl dit eerste half uur niveautje Almere City was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 2 minuten geleden zei Zeus: Ik vond dat geen rood, maar goed, zal wel. Zal je net zien, als het nu slecht afloopt was het omdat ze met tien man moesten spelen. Terwijl dit eerste half uur niveautje Almere City was. Was compleet belachelijke die kaart ja. Maar Nico mag ook wel eens leren om op zijn poten te blijven staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Het is ook niet voor niks dat Anthony de enige is die zijn (lees: een redelijk) niveau haalt. Omdat hij de enige is van de voorste vier, nu drie, die staat waar hij moet staan. Dest laat in een kwartiertje ook zien waarom hij gewoon in de basis hoort te staan. Kan me er echt aan ergeren, zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) 1 uur geleden zei Zeus: Het is ook niet voor niks dat Anthony de enige is die zijn (lees: een redelijk) niveau haalt. Omdat hij de enige is van de voorste vier, nu drie, die staat waar hij moet staan. Dest laat in een kwartiertje ook zien waarom hij gewoon in de basis hoort te staan. Kan me er echt aan ergeren, zo moeilijk hoeft het niet te zijn. Eens. Is eigenlijk belachelijk dat een van je snelste spelers op 10 staat en de speler die het beste de bal kan vasthouden voorin op de vleugel staat. Tadic heeft dan een goede voorzet, maar daar heb je ook weinig aan met deze opstelling. 13 september 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 (bewerkt) https://nos.nl/artikel/2348084-ajax-met-tien-man-langs-sparta-dankzij-debutant-antony.html Dit interview hier met Ten Hag. Flikker toch op man. Vorig jaar sleep je meer dan regelmatig met meer geluk dan wijsheid punten binnen. Lijkt nu ook gelijk weer nergens op. Maar een kritisch woord zit er bij meneertje niet in hoor. Het leek gewoon weer helemaal nergens op. 13 september 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Gravenberch en Alvarez naast elkaar gaat ook geen succes worden. In beiden zie ik de toegevoegde waarde nog niet echt. Wat zijn nou echt de kwaliteiten van Gravenberch trouwens? Technisch niet heel sterk, gebruikt zijn fysiek ook minimaal. Misschien zo gaan spelen? Onana Dest - Schuurs - Blind - Tagliafico Neres/Tadic - Martinez - Kudus Antony - Tadic/Neres - Promes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten