Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

Blijft lastig. Traore was ook indrukwekkend in de KKD en in de eredivisie kon hij er echt geen pepernoot van.  Brobbey een groot talent, maar Ajax blijft wel echt meester in het verneuken van spitsen.

Gepost (edited)

De indruk van Brobbeast die ik heb is dat hij zich geweldig ontwikkelt, en dat hij ondanks zijn fysieke voordeel ook het spel gewoon goed beheerst. Naar mijn idee zijn zijn looplijnen en positionering echt goed, en zijn fysiek helpt hem bij het positioneren mocht dat wat lastiger gaan een keer. Waar het volgens mij aan schort is het afmaken (en dat voor een spits..), mist de grootste kansen in sommige wedstrijden heb ik het gevoel. 

Heeft ook wel te maken met de speelwijze denk ik @Regis. Ploegen hangen natuurlijk ontzettend voor het doel tegen Ajax (zeker de ploegen waartegen hij gespeeld heeft). Denk dan ook niet dat Traore al heeft kunnen laten zien wat hij kan.

Edited by Rogier.

12 minuten geleden zei Regis:

en in de eredivisie kon hij er echt geen pepernoot van.  

:cab: Traoré heeft welgeteld 348 minuten in de Eredivisie tot nu toe, met daarin 2 goals. 

1 uur geleden zei Karlo:

:cab: Traoré heeft welgeteld 348 minuten in de Eredivisie tot nu toe, met daarin 2 goals. 

Dus? Erg indrukwekkend was het niet,  simpelste aannames die niet eens goed gingen.  Dat was echt schrikbarend.  Schrijf hem niet af, maar  verwachtingspatroon is wel flink gedaald.

7 minuten geleden zei Regis:

Dus? Erg indrukwekkend was het niet,  simpelste aannames die niet eens goed gingen.  Dat was echt schrikbarend.  Schrijf hem niet af, maar  verwachtingspatroon is wel flink gedaald.

Vind dat je hem wel heel erg snel bestempelt als 'kon er geen pepernoot van'. Maar goed, we zullen het zien. Verwacht hem wel vaker in de basis in de Eredivisie komend seizoen.

Op 15-6-2020 om 19:48 zei StanleyW:

Brobbey heeft zelf aangegeven dat hij Huntelaar als voorbeeld ziet. Denk dat hij a la André Ooijer destijds in de kleedkamer en op het trainingsveld met zijn ervaring heel veel zal toevoegen. Denk ook niet dat hij extreem veel minuten zal gaan maken.

Buiten dat; wat ziet iedereen toch in Brobbey? Dat is toch op elk gebied de nieuwe Castillion? Heeft zich eenvoudig door de jeugdrangen weten de werken, omdat hij fysiek ongeveer twee keer zo sterk is als de gemiddelde verdediger van zijn leeftijd. Ik zie hem niet doorbreken bij Ajax.

Al komt dat dan volgens het publiek dan door het verlengen van Huntelaar, dat moge duidelijk zijn.

Brobbey valt natuurlijk op door zijn fysiek. Dat is altijd lastig beoordelen in hoeverre hij daar op teert. Maar verder zie ik gewoon ook echt een spits. Mist weinig kansen, is verrassend snel en staat vaak op de goede plek. Lijkt me dat je die best wat kansen kunt gaan geven tegen de RKC’s van deze wereld. 

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Brobbey valt natuurlijk op door zijn fysiek. Dat is altijd lastig beoordelen in hoeverre hij daar op teert. Maar verder zie ik gewoon ook echt een spits. Mist weinig kansen, is verrassend snel en staat vaak op de goede plek. Lijkt me dat je die best wat kansen kunt gaan geven tegen de RKC’s van deze wereld. 

Dit vind ik dus juist niet. Zie hem vaak vrij opgelegde kansen missen. Hij staat inderdaad vaak op de goede plek, daardoor maakt 'ie er ook zoveel.

13 minuten geleden zei Rogier.:

Dit vind ik dus juist niet. Zie hem vaak vrij opgelegde kansen missen. Hij staat inderdaad vaak op de goede plek, daardoor maakt 'ie er ook zoveel.

Oke, die heb ik nog niet echt gezien. Maar zou kunnen, het is niet alsof ik elke wedstrijd van brobbey 90 minuten lang gezien heb.

vaak op de goede plek staan is op zich wel een kwaliteit die je graag ziet bij een spits. 

Bij Ajax draait het voornamelijk om energie in de wedstrijd leggen en meevoetballen. Daar kunnen beide heren nog stappen in maken.

Op 10-6-2020 om 11:01 zei Karlo:

Stekelenburg als tweede doelman oppikken, of lekker naar Heerenveen, Utrecht of Willem II laten gaan?

Ja dus. 

Gepost (edited)

Ben er eerlijk gezegd wel content mee. Weet niet zo goed hoe goed hij nu zal zijn, maar die enkele keren dat het misschien nodig zal zijn, zal hij er wel staan. Daarnaast zal hij wel de druk opvoeren op de nieuwe 1e keeper (ervanuitgaande dat Onana vertrekt), misschien Van Crombrugge die het dan waarschijnlijk wel ziet zitten om te komen.

Kotarski wordt nu het liefste verhuurd aan een club op het hoogste niveau, aldus Overmars. Zou mooi zijn als hij de plek onder de lat kan veroveren bij Heerenveen of Sparta (liever Heerenveen want kunstgras), die allebei nog meerdere keepers zoeken. Die zullen in ieder geval wel meteen aan de telefoon hangen bij Overmars ;c 

:classic_love:

Knappe actie van Stekelenburg op WK 2010 verkozen tot mooiste ...

Edited by Rogier.

Blij mee.

Beste keeper na Onana die ik bij Ajax heb gezien. Geen Varela, geen Verhoeven, geen Lamprou maar gewoon de Steek als nummer 2 :<

Ben zelf ook wel gecharmeerd van Kotarski, dus hoop op een leuke Eredivisieclub voor hem.

Hoevaak heeft die nog in het doel gestaan de laatste jaren? Niet vaak volgens mij. Ja, als tweede keeper zou het oké kunnen zijn, maar zegt dus ook wel iets over het vertrouwen in de heren Kotarski en Scherpen.

Gepost (edited)

Wordt ook als tweede keeper gehaald, heeft Overmars al aangegeven. Vind de gedachte best logisch. Kotarski moet vlieguren maken op een hoger niveau dan de KKD, en dat gaat hij niet krijgen in Ajax 1 nog (dat was afgelopen seizoen al duidelijk dat dat 'm niet ging worden), dus die gaan ze verhuren. Dan houd je Scherpen over als vaste keeper voor Jong, die kan concurreren met Reiziger (mag niet meer voor U19 uitkomen geloof ik), en dan heb je Raatsie er nog achter. Van Leer en El Maach moeten vertrekken lijkt me (Van Bladeren is praktisch gezien al vertrokken).

Edited by Rogier.

Best oke als tweede keeper, meer ook niet. Leuk dat hij terug is. Benieuwd hoe Erik met iemand als Steek omgaat. Niet bepaald een speler die erg voor zijn sport leeft :D 

Ik weet dat jullie het over verschillende spelers hebben, maar het staat wel geinig zo4a64b5403391bc3caa4e5cb081f1adca.png

Ik zat ook even met m'n ogen te knipperen bij de reactie van @Regis.

Wat mij betreft een prima aanwinst. Je kan niet met twee onervaren gasten als tweede en derde keeper aantreden. Vooral niet als één van die twee Kotarski is...

Op 22-6-2020 om 16:18 zei Zeus:

Hoevaak heeft die nog in het doel gestaan de laatste jaren? Niet vaak volgens mij. Ja, als tweede keeper zou het oké kunnen zijn, maar zegt dus ook wel iets over het vertrouwen in de heren Kotarski en Scherpen.

Denk als 2e keeper een prima optie. Maar goed, dat dachten we van Varela ook en dat ging ook niet best.

qua vertrouwen in die andere 2: dat kan natuurlijk 2 kanten op. Ik meen me te herinneren dat bosz destijds tegen een 20/21 jarige Onana ook zei: je krijgt 2 wedstrijden om je te bewijzen anders halen we een andere keeper. Zeker de keeperpositie is het vrij lastig om er zo jong te staan. Snap dat je als Ajax zijnde die gok niet zo snel

neent. 

dan lijkt me een verhuur van 1 van de 2 ( kotarski dus) om wat ervaring op te doen prima. Dan kan de ander keepen jong Ajax. Van scherpen is het bekend dat meneer totaal niet kan/kon meevoetballen. Dat is afgelopen jaar verbeterd, maar nog niet genoeg. Dus die nog een jaartje jong Ajax en dan hopelijk dat die daar nog wat stappen maakt. 

Uit de woorden van Overmars maak ik op dat het de bedoeling is dat Onana nog een jaar blijft, Kotarski verhuurd wordt aan de categorie Heerenveen etc en Steek als 2de man, met Scherpen als keeper bij Jong. De bedoeling volgend jaar is dan dat Kotarski een heel goed seizoen heeft gekeept bij Heerenveen en hij de vertrekkende Onana gaat vervangen.  Maar we weten allemaal dat het in de praktijk het totaal anders kan lopen.