cimbomcu Geplaatst 13 februari 2020 Share Geplaatst 13 februari 2020 Uitstekend gedaan door Overmars. Hij had een clausule van 30 miljoen en die heeft Overmars in ruil voor een dik salaris weggehaald, daardoor nu wel 40+5 kunnen krijgen voor hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 Nou, zeg het maar, is deze 25 miljoen waard? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 Die verdediger wel rond een minuut Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 2 uur geleden zei Chiemel: Nou, zeg het maar, is deze 25 miljoen waard? In principe, nee. Hij doet me wel denken aan Neres, maar hij lijkt inderdaad wel verder dan Neres toen die binnenkwam. Maar goed, wel een jongen met diepgang die echt veel te goed zal zijn voor de Eredivisie als je het zo ziet. Is natuurlijk maar een filmpje, maar kwamen wel aardig wat fragmenten uit dezelfde wedstrijden. Als 'ie niet geblesseerd raakt, ga je die investering uiteindelijk wel weer terugverdienen, dat zal ook wel de redenatie zijn voor de goedkeuring vanuit de RvC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 (bewerkt) Overmars heeft voor 7 miljoen ook de 20% doorverkoopclausule afgekocht. Dat is rendabel als je Neres voor meer dan 35 miljoen verkoopt. Dus die zal van de zomer wellicht ook vertrekken. 15 februari 2020 bewerkt door MetalMichael Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 Lijkt mij echt prima gehandeld van Overmars. Blij dat we eindelijk eens succesvol zijn in het vissen in deze talentenvijver. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 (bewerkt) Heerlijke aankoop is deze Antony. Past mijn inziens perfect bij de speelstijl van Ajax. Doet vrijwel alles op techniek namelijk. Is een stuk verder dan Neres, toen hij onze kant op kwam. Ik hoop verder wel dat Overmars onze Sergino Dest nog kan overhalen om hier nog een tweetal jaar te blijven. Ik snap dat het voor zo'n jongen ook lastig is om nee te zeggen tegen Bayern, maar die is hier nog lang niet uitgeleerd. Ajax moet proberen gewoon een zeer degelijk contract op te stellen die hem bindt om nog minimaal 2 jaar hier te blijven. Zou zonde zijn als we op de rechtsback-positie nog verder moeten zoeken. Ik vind Mazraoui namelijk een net-niet speler. En Jurrien Timber, die door veel mensen geopperd wordt, vind ik meer een type back als Kenny Tete. Niet super voor het Ajax-spel dus op die positie. Wel denk ik dat we rekening mogen houden met een vertrek van Donny, Tagliafico en Onana. Daarmee zijn afspraken gemaakt en hebben allen nog een contract tot 2022. Deze zomer is dus het moment om te verkopen en geld te beuren. Donny staat voor een overgang naar Madrid voor naar verluidt 55 miljoen euro. Ik verwacht dat Tagliafico en Onana ons respectievelijk rond de 30 en 50 miljoen euro moeten kunnen opleveren (schatting van de marktwaarde). Een speler die vorig jaar tot 2023 heeft bijgetekend is Neres. Die is tevens lang geblesseerd geweest en heeft zich dit jaar dus ook niet in de kijker kunnen spelen. Ik ben voorstander van om spelers in de hype te verkopen, die er rondom Neres nu duidelijk niet is. Daarnaast heeft hij zoals gezegd tot 2023 bij getekend, waardoor er als Ajax-zijnde geen noodzaak is om hem te verkopen. Die zou ik dus hier houden. Met Promes (linksbuiten goed), Antony (rechtsbuiten goed) en Neres (beide flanken goed), heeft Ajax volgend jaar 3 hele goede spelers voor 2 posities. Daarnaast hoop ik dat Ajax toch afscheid kan nemen van Veltman deze zomer (ik gok, mede door een blessure, dat hij nog slechts een miljoen of 6 kan gaan opleveren). Ik denk dat er met Alvarez en Schuurs twee spelers klaar staan die hem kunnen overnemen. Alvarez wordt door sommigen afgeschreven, ik begrijp waar dat vandaan komt, maar ik vind niet dat hij al een eerlijke kans heeft gehad op zijn natuurlijke positie. Ik zie nog steeds potentie in hem. Iets wat ik duidelijk niet zie in Marin. Die heeft gewoon het niveau en de handelingssnelheid niet, en dat gaat hij op zijn leeftijd er ook niet meer bij krijgen. Ik hoop dat we hem nog voor een miljoen of 8 de deur kunnen wijzen. Daarnaast vind ik dat we Huntelaar (Traoré en Brobbey staan klaar) en Siem de Jong niet meer kunnen gebruiken. Babel vind ik ook niet van het niveau dat we daar nog wat mee moeten gaan doen volgend jaar. Hetzelfde heb ik bij Labyad (afschrijven). Tevens speelt Botman zich redelijk in de kijker bij Norwich, maar voldoet hij niet aan het niveau wat Ajax nastreeft. Een Sierhuisje met hem doen, verkopen komende zomer voor een miljoen of 4. Daarnaast Magallan proberen definitief te lozen (hoe ze dit hebben kunnen binnenhalen is me een raadsel)Vertrek -Ziyech: 40+4 miljoen (Chelsea) -Donny van de Beek: 55 miljoen (Real Madrid) -Tagliafico: +- 30 miljoen -Onana: +- 50 miljoen -Marin: +- 8 miljoen -Veltman: +- 6 miljoen -Sven Botman: +- 4 miljoen -Magallan: +- 3 miljoen -Labyad: +- 1 miljoen -Huntelaar en Siem de Jong: Transfervrij -Babel: Einde huurTotaal: 199 miljoen Ik ben er enorme voorstander van om een hele goede selectie te hebben voor de posities van 1 t/m 16 (qua salarishuishouding en qua opvang blessure-gevallen). Die moeten gewoon enorm gelijkwaardig aan elkaar zijn. Daarachter zie ik geen noodzaak om een grote selectie te hebben (zeker niet met de enorm goede Ajax-jeugd). Ik ben er daarom des Cruijffs ook voor om niet te veel aan te kopen, maar dat wat je aankoopt moet wel goed zijn. Ik ben daarom dus ook voorstander van aankopen die echte kwaliteiten met zich meebrengen (je bent natuurlijk nooit helemaal zeker), maar een Tadic/Blind/Antony heb je toch een ander idee bij dan het type Marin of Magallan. Ten eerste zou naar verluid Antony binnen zijn. Hele goede speler, die met Neres en Promes mag concurreren voor de 2 flank-posities. We spelen gemiddeld 60 wedstrijden per jaar, waardoor er voor die 2 posities dus 3 kunnen concurreren. 3 geweldige opties. Voor de 10-positie zou ik een 1-op-1 opvolger halen bij Ihattaren. Die jongen heeft een jeugdcontract dat nog slechts 2 jaar doorloopt. Deze zomer is het voor PSV dus verkopen of verlengen. Als Ihattaren aangeeft graag naar Ajax te gaan, dan gaat dat gebeuren. Over kwaliteiten en potentie hoeven we denk ik niet te twijfelen. Daarnaast ben ik er voorstander voor wat VerNederlandsing. Patrick van Aanholt (1-jarig contract) lijkt mij een uitstekende opvolger voor Tagliafico. Hier zie ik Tadic-potentie in. Van Aanholt lijkt me bij uitstek een Ajax-back namelijk. Technisch, snel, aanvallend ingesteld. Zit in de PL in de onderste regionen, maar komt wat mij betreft nog veel beter tot zijn recht bij een aanvallend team. Daarnaast brengt hij een schat aan PL-ervaring mee. Ik denk tevens dat we voor de keeperspositie eens bij Valencia moeten aankloppen voor de nummer-1 keeper van van het Nederlands elftal. Ligt daar niet super meer, is ook geblesseerd nu, maar daarnaast is er intern twijfel. Ik denk dat Valencia er niet rouwig om is om Cillessen te verkopen en wat verlies te pakken. Daarnaast zou ik Jan Vertonghen ophalen bij Spurs. Moet alleen wel accepteren dat hij niet altijd alles zou spelen. Ik zou ook de optie tot koop van Castillo lichten (schat ik op zo'n 4 miljoen). Heeft wel degelijk potentie en past perfect in het systeem (soortgelijke speler als Van Aanholt). Aankopen -Ihattaren: +- 30 miljoen -Antony: +- 28 miljoen -Jasper Cillessen: +- 20 miljoen -Patrick van Aanholt: +-10 miljoen -Juan-Familio Castillo: +-4 miljoen -Jan Vertonghen: Transfervrij Totaal: 92 miljoen Onderstaand zou in eerste instantie mijn basis-opstelling zijn waarmee ik het seizoen zal ingaan: "Maar je zet toch geen aankoop van 28 miljoen euro op de bank"? Ik ben voorstander van 16 hele goede spelers die niet veel onder doen van elkaar, waardoor er dus iets meer gerouleerd kan worden (om spelers dus ook fit te houden). Ajax speelt gewoon te veel wedstrijden om niet te gaan rouleren met wat spelers. Basis ----Promes------------Tadic-------------Neres--- ------------------------Ihattaren----------------------- ------------Martinez--------Gravenberch-------- -Van Aanholt--Blind----Schuurs----Dest------ ------------------------Cillessen------------------------ Reserves: Scherpen, Mazraoui, Alvarez, Vertonghen, Castillo; Eiting, Taylor, Lang; Ünuvar, Traoré, Antony Dikgedrukt zijn mijn inziens de spelers die heel erg dicht tegen de basis aanzitten bij Ajax 1. Die spelers kunnen op meerdere posities spelen, waardoor bijvoorbeeld als Van Aanholt geblesseerd raakt, een Martinez op linksback zou kunnen spelen, Blind op de positie van het middenveld en Vertonghen centraal achterin. Of een Tadic kan bijvoorbeeld op de 10 en Traoré in de spits. Etc, etc. De enige positie waar je nog over zou kunnen redetwisten is de positie van reserve-keeper. Wil je een aankoop doen, die bijvoorbeeld niet in Jong Ajax mag spelen en dus nooit wedstrijdritme heeft als hij moet spelen? Ontwikkelen Scherpen en Kotarski zich dusdanig dat ze klaar zijn om 2e keeper te gaan worden? Even afwachten hierzo. Bij deze stuur ik mijn sollicatie als opvolger van Marc alvast even in. 15 februari 2020 bewerkt door RogerGarcia Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 Zou toch graag ook nog iemand voor de 6 positie zien komen hoor. Vind zowel Gravenberch als Martinez daar nog wel teveel twijfel gevallen + de bezetting is daar gewoon extreem dun, kwalitatief gezien. Ihattaren slaat natuurlijk ook helemaal nergens op. PSV gaat daar nooit mee akkoord, hoeveel oorlog Mo en Raiola ook wel niet gaan maken. Dan verkopen ze hem wel aan een andere club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 februari 2020 Share Geplaatst 15 februari 2020 Ihattaren zie ik inderdaad ook niet komen. PSV is toch een warm bad voor die jongen geweest. Willen hem ook absoluut niet kwijt aan Ajax. Als ze zich al enigszins zouden neerleggen bij een vertrek naar de grote concurrent gaan ze een duizelingwekkend bedrag vragen. Ik acht het toch zeer onwaarschijnlijk. Ik vind Vertonghen halen om hem dan op de bank te zetten ook onzinnig. Je hebt met Blind al een ervaren LCV. Dan ga je een vrij hoog salaris moeten betalen en mogelijk jeugd in de weg zitten met een steeds minder wordende veteraan. Ga dan liever nog een talentvolle LCV scouten. Is ook ruimte voor zodra je naast Botman ook Pierie de deur wijst. Van Aanholt op linksback vind ik ook wat jammerlijk. Niet het niveau wat je als Ajax na zou moeten streven. Vind ik meer een PSV-aankoop. Die paar jaar nog heel redelijk voor in de Nederlandse competitie, maar Europees gezien weinig bijzonders. Dan liever vijf miljoen erbij en een Wijndal bij Ajax de kans geven. Of een leuke linksback weghalen bij een Frans clubje. Gravenberch ben ik tot op heden ook nog helemaal niet van onder de indruk. In de jeugd val je op omdat je aardig kan voetballen en fysiek al heel ver bent voor je leeftijd, maar op profniveau ligt het vergrootglas erop en beoordelen mensen alle factoren van je spel als middenvelder. Ook het defensieve aspect, de omschakeling en je handelingssnelheid vallen ineens op. Gravenberch valt op alle drie de onderdelen tot nog toe niet alleen wat tegen, maar gewoon flink door de mand. Hij is nog erg jong, dat weet ik, maar zelfs Bazoer was in zijn beginperiode nog completer en zelfbewuster. Ajax moet inderdaad ook een middenvelder gaan halen, de rest voldoet niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 16 februari 2020 Share Geplaatst 16 februari 2020 Juan Quintero wordt toch wel veel genoemd als vervanger van Ziyech. Ihattaren zullen ze dan niet ook halen. Bovendien zijn er geruchten over Giovanni van Santos U20. Verder moet je het huidig spel van Ajax volgens mij meer zien als met een 6 (Eiting, Martinez), 8 (Vd Beek, Gravenberch) en 10 (Ziyech, Vd Beek). Gravenberch als 6 zou ik dan ook zeker niet doen. Moet er met Martinez en Eiting nog een 6 bij? Ik twijfel. Ik denk niet dat het MOET, maar kan het me wel voorstellen. Een 8 moet er absoluut bij, bij een vertrek van Vd Beek. Tenzij ze inschatten dat Gravenberch en/of Marin ineens enorme stappen gaat zetten. Maar het kan natuurlijk ook nog zijn dat Ten Hag (of zijn opvolger) het systeem weer wat aanpast, waardoor het er weer anders uit komt te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 16 februari 2020 Share Geplaatst 16 februari 2020 Frank de Boer weer terug op de bank? Wat een droevenis zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 februari 2020 Share Geplaatst 16 februari 2020 Bij Eiting gaat alles weer te traag, die voegt niks toe. Babel en Tadic op de flanken is weer statisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Op 16-2-2020 om 07:38 zei Hwb: Juan Quintero wordt toch wel veel genoemd als vervanger van Ziyech. Ihattaren zullen ze dan niet ook halen. Bovendien zijn er geruchten over Giovanni van Santos U20. Verder moet je het huidig spel van Ajax volgens mij meer zien als met een 6 (Eiting, Martinez), 8 (Vd Beek, Gravenberch) en 10 (Ziyech, Vd Beek). Gravenberch als 6 zou ik dan ook zeker niet doen. Moet er met Martinez en Eiting nog een 6 bij? Ik twijfel. Ik denk niet dat het MOET, maar kan het me wel voorstellen. Een 8 moet er absoluut bij, bij een vertrek van Vd Beek. Tenzij ze inschatten dat Gravenberch en/of Marin ineens enorme stappen gaat zetten. Maar het kan natuurlijk ook nog zijn dat Ten Hag (of zijn opvolger) het systeem weer wat aanpast, waardoor het er weer anders uit komt te zien. Dat is een Danilo verhaal, die komt in eerste instantie voor Jong. Vast gaan leggen voordat hij een contract tekent bij Santos tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 3 uur geleden zei cimbomcu: Dat is een Danilo verhaal, die komt in eerste instantie voor Jong. Vast gaan leggen voordat hij een contract tekent bij Santos tactiek. Klopt, maar de bedoeling is natuurlijk dat je daarmee de volgende opvolger al binnenhaalt. Ze zullen dan niet 2 spelers halen die moeten concurreren (wat met Quintero en Ihattaren zou kunnen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Wel benieuwd hoe men hier tegen Getafe zal gaan spelen? Zou persoonlijk denk voor onderstaand kiezen. Voetballend vermogen van zowel Blind als Schuurs is erg belangrijk om onder de druk van Getafe uit te gaan komen en met eventueel nog Eiting of Martinez die zich in de opbouw terug kan laten zaken. Al blijven deze 2 ook wel een zorgenkindje, tegen een fysieke ploeg als Getafe. Met Donny op 10, Babel op links en Dest en Nico als backs heb je denk ik ook voldoende diepgang om de laatste lijn van Getafe open te breken. Varela Dest- Schuurs- Blind- Nico Martinez- Eiting Ziyech- Donny- Babel Tadic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Eiting is zelfmoord tegen de druk, intensiteit en agressiviteit van Getafe. Ik zou Martinez voor de defensie laten spelen, met Van de Beek en Ekkelenkamp voor hem. Beide hebben een functionele techniek, arbeidsethos, durf in duels en vooral: diepte. Voor de rest dan wel eens, al had ik graag Traoré nog gezien. Maar Tadic op links is ook weer zo matig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Varela Dest Schuurs (mits fit) Blind Tagliafico Donny Martinez Ziyech (amc) Tadic Traore Babel Lijkt me een sterke opstelling. Zie de opties Eiting en Ekkelenkamp voorlopig meer voor de eredivisie en als invaller. En niet om te starten tegen dit soort tegenstanders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Op 15-2-2020 om 08:40 zei Chiemel: Nou, zeg het maar, is deze 25 miljoen waard? Spelers beoordelen op Youtube-compilaties. Really? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 28 minuten geleden zei Buffell: Spelers beoordelen op Youtube-compilaties. Really? Soort van festivals beoordelen op een aftermovie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 1 minuut geleden zei Jespresso: Soort van festivals beoordelen op een aftermovie Het gebeurt nog zoveel he. Ik kan een compilatie maken waar ik Messi een waardeloze speler laat lijken en eentje waarin Daan fucking Bovenberg de beste back ooit lijkt. Oké, Daan Bovenberg is misschien ambitieus, maar je kan Mitchell Dijks met gemak een wereldtalent laten lijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 1 uur geleden zei Zeus: Eiting is zelfmoord tegen de druk, intensiteit en agressiviteit van Getafe. Ik zou Martinez voor de defensie laten spelen, met Van de Beek en Ekkelenkamp voor hem. Beide hebben een functionele techniek, arbeidsethos, durf in duels en vooral: diepte. Voor de rest dan wel eens, al had ik graag Traoré nog gezien. Maar Tadic op links is ook weer zo matig. Ja aan Eiting twijfelde ik ook erg, alleen de andere optie Gravenberch was voor mij tegen hen helemaal een no go. Eiting kan dan nog wel redelijk ballen en blijft iig in zijn positie. Jouw optie met Ekkelenkamp niet eens aan gedacht, klinkt inderdaad heel gek. Tadic op de flank hoeft van mij ook echt niet meer, regelrechte verschrikking. Spits voor hem echt de enige plek binnen Ajax imo. Ook een stuk balvaste optie dan Traore die nog veel te vaak ruzie heeft met de bal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 2 uur geleden zei Hwb: Klopt, maar de bedoeling is natuurlijk dat je daarmee de volgende opvolger al binnenhaalt. Ze zullen dan niet 2 spelers halen die moeten concurreren (wat met Quintero en Ihattaren zou kunnen). Kijk Danilo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Ik zou gaan voor Nous op rechtsback vanwege de druk van Getafe en zijn voetballende vermogen om daar onder uit te spelen, en idd Donny als controleur samen met Martinez. Hopen dat Schuurs kan mee doen, ben een beetje bang als Alvarez gaat spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 (bewerkt) Siem weg, mooi. Barry Hulsoff overleden :( 17 februari 2020 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Buffell Geplaatst 17 februari 2020 Share Geplaatst 17 februari 2020 Siem naar Cincinnati. Mooi. Lekker rappen met Ron Jans in de kleedka..oh wacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten