Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

Overmars al gesignaleerd in Londen om Vertonghen op te halen komende zomer? Alhoewel ik geen fan ben van oud-spelers terug te halen kan hij nog wel een meerwaarde zijn, denk ik.

1 uur geleden zei Kavinos:

Waarom pas van de zomer? Lekker nu ophalen als vervanger van Blind.

Contract loopt af. Ja kan.. ook prima ;c

11 uur geleden zei Barteh:

Hadden die windschachten niet een bepaalde functie?

Zorgen dat het stervuskoud is in de ArenA?

Geen idee, maar is dus niet meer nodig. 56.000 stoeltjes straks. Zou ook wel mooi zijn als er ook nog een gedeelte een mixed-sta/zit-tribune wordt bij de F-side kant.

In ander nieuws: Ajax is geinteresseerd in Babel, half jaartje huren (heeft zaakwaarnemer bevestigd). Snap de gedachtegang wel, heeft toch meer diepte dan huidige spelers, mocht er nog eentje geblesseerd raken, zeker met het drukke programma. Wordt het wel druk voorin als iedereen fit is, maar dat is dan maar zo. Ten Hag lijkt het in ieder geval niet zo te hebben op Lang. Hopelijk krijgt Traore nog wel straks z'n minuten.

Zou Babel voor een half jaartje ook prima vinden ja. Neres schijnt nog paar weken te duren. Babel kan ook nog spits desnoods, maar zal vooral komen voor op de bank in eerste instantie.

Hakim op 10, dan Neres - Tadic - Promes. Daar achter heb je dan Babel, Traore, Lang en Labyad als die nog fit wordt.

Aangezien Neres nog effe duurt zal ik in eerste spelen met Tadic op rechts. Zowel Promes, Babel als Lang spelen het liefst niet aan die kant. Ik houd persoonlijk het middenveld met Ziyech op 10 intact en dan kun je met Traore ook nog een jonge jongen de kans geven wie ook nog eens een echte spits is, met diepgang.

Tadic op rechts :cab: Die man moet je gewoon centraal houden met Traore als stand-in ipv Huntelaar.

1 uur geleden zei cimbomcu:

Zowel Promes, Babel als Lang spelen het liefst niet aan die kant. 

Die zullen daar toch weinig over te zeggen hebben voor die paar ton per jaar? Tadic ten alle tijden in de spits houden. 

Babel en Lang lijken mij ook gewoon weinig rendabel aan die rechterkant. Promes heeft dan nog snelheid en een voorzet, die zou dat nog wel moeten kunnen. Had liever een jonge rechtsbuiten gehaald zien worden voor een bedrag beneden de tien miljoen in plaats van oude Babel een half jaartje huren. Beetje 'ons-kent-ons'-beleid á la Feyenoord dit. 

Op 7-1-2020 om 17:41 zei Kavinos:

Die zullen daar toch weinig over te zeggen hebben voor die paar ton per jaar? Tadic ten alle tijden in de spits houden. 

Ja maar als ze aan die kant ook gewoon slecht presteren is het ook voor Ajax van belang.

Op 7-1-2020 om 16:49 zei Rogier.:

Tadic op rechts :cab: Die man moet je gewoon centraal houden met Traore als stand-in ipv Huntelaar.

Nou Tadic loopt ook niet nog niet geweldig toch dit jaar, ik ben van mening dat je tegen de meeste kleinere clubjes een echte spits nodig hebt. 

Op 7-1-2020 om 18:34 zei Zeus:

Babel en Lang lijken mij ook gewoon weinig rendabel aan die rechterkant. Promes heeft dan nog snelheid en een voorzet, die zou dat nog wel moeten kunnen. Had liever een jonge rechtsbuiten gehaald zien worden voor een bedrag beneden de tien miljoen in plaats van oude Babel een half jaartje huren. Beetje 'ons-kent-ons'-beleid á la Feyenoord dit. 

Maar wat ga je dan doen met promes en neres? Denk dat dit een prima tussenoplossing is. Nu een speler kopen voor 8-14 mil en die weer laten banken zodra promes en neres fit zijn lijkt me ook niet heel erg zinvol. Zeker niet

als promes en neres in de zomer niet vertrekken. Dan heb je nu een goedkoop alternatief die er direct

staat en wel kan brengen wat een lang (nog niet) wekelijks kan. 

Half jaartje acclimatiseren. Werkte voor Neres ook. Vind ik niks mis mee.

12 uur geleden zei cimbomcu:

Nou Tadic loopt ook niet nog niet geweldig toch dit jaar, ik ben van mening dat je tegen de meeste kleinere clubjes een echte spits nodig hebt. 

En Tadic op de flank is wel een succes? Ik zou serieus nog eerder voor Tadic op 10 en Ziyech op rechts kiezen. Tadic op de flank levert niets (meer) op.

Gepost (edited)

Dest weg uit het trainingskamp in Qatar, wegens de politieke spanningen. Mooi dat hij dit zo durft aan te geven.

Edited by Regis

20 minuten geleden zei Hwb:

En Tadic op de flank is wel een succes? Ik zou serieus nog eerder voor Tadic op 10 en Ziyech op rechts kiezen. Tadic op de flank levert niets (meer) op.

Ziyech 10 tadic spits en dan babel gewoon achter de hand als vervanger van 1 van de 3 voorwaartsen als neres en promes weer fit zijn. Ideaal lijkt me. 

Zeker. Ik zie ook liever Ziyech het liefst op 10. Maar als de keuze is tussen Ziyech op 10 en Tadic op de flank of andersom, dan weet ik het wel.

14 uur geleden zei cimbomcu:

Zijn statistieken gezien? Eredivisie; 18 duels - 8 goals - 13 assists (al net zoveel assists al heel vorig seizoen). Oogt onzichtbaarder, maar is dat zeker niet. Zal vooral komen, doordat KJH regelmatig speelt/invalt. 

Citaat

"Ajax heeft de komst van Ryan Babel afgerond. De aanvaller, die tot het einde van het seizoen wordt gehuurd van Galatasaray, begint aan zijn derde periode bij de Amsterdammers."

Prima :)

Gepost (edited)

Vind hem nog steeds wat beperkt, maar die zal sowieso supergemotiveerd zijn vooraf het EK. Op zich wel een risicovolle keuze van hem zelf, omdat hij serieus een kans maakt op de bank terecht te komen. 

Edited by Chiemel