Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

Zeer matige wedstrijd die ook maar weer eens aantoont dat je niet al teveel op de jeugd moet gokken.

27 minuten geleden zei Zeus:

Die Noa Lang heeft ook het IQ van een zeekoe.

Goede vriend van Vilhena... Soort oerknal van domheid met z'n tweetjes

Citaat

Rafael van der Vaart vertrok in 2005 bij Ajax en beëindigde na avonturen bij onder meer Hamburger SV, Real Madrid en Tottenham Hotspur zijn carrière vorig jaar in Denemarken. Bij een theatercollege, eerder deze week in Amsterdam, gaf hij antwoord op de vraag waarom hij nooit is teruggekeerd op het oude nest.

In 2015 was een overstap naar Ajax dichtbij na een belletje van Frank de Boer, aldus Menno Pot. De columnist van Het Parool was dinsdagavond aanwezig in het theater. "Hij wilde me wel hebben, maar alleen als spits. Hij zei: als middenvelder vind ik je niet goed genoeg meer. Ik kreeg een ­contract voor één seizoen aangeboden. Daar sprak niet echt veel vertrouwen uit", memoreert de 109-voudig international.

Een zomer later kreeg Van der Vaart weer een belletje uit Amsterdam. Edwin van der Sar aan de lijn. "Ik dacht: nu gaat het gebeuren, maar het eerste wat hij zei was: ik bel niet voor jou. Nou, lekker dan, dacht ik. Heiko Westermann, zei de Ajax-directeur, is dat wat? Ik zei: meteen nemen", lachte Van der Vaart. 'Het was de wraak van Van der Vaart', aldus Pot.

Van der Vaart speelde bij HSV samen met Westermann. In de zomer van 2016 maakte de ervaren Duitser de overstap naar Ajax, maar dat was geen succes. Westermann flopte volledig en vertrok na één seizoen weer.

Bron: Voetbalprimeur.

Mooi verhaal :-D

2 minuten geleden zei Chiemel:

Blind hartspierontsteking. :classic_sad: Iemand enig idee hoelang zoiets duurt? 

Hangt heel erg af van de mate van ernstigheid (volgens internet in ieder geval 2 maanden lang 2-wekelijkse controle om daarna weer het sporten op te pakken). Om weer op niveau te komen, moeten we waarschijnlijk aan april gaan denken, zeker omdat Ajax 0 risico zal willen nemen vanwege Nouri. Martinez - Schuurs dus de komende maanden, plus een aankoop voor het middenveld. 

Flinke domper zeg 😒 In het gunstigste geval 2 maanden niets doen, dan langzaam optrainen. Vrees dat we er voorzichtig vanuit mogen gaan dat Daley niet meer in actie komt dit seizoen. 

6 uur geleden zei Rogier.:

Hangt heel erg af van de mate van ernstigheid (volgens internet in ieder geval 2 maanden lang 2-wekelijkse controle om daarna weer het sporten op te pakken). Om weer op niveau te komen, moeten we waarschijnlijk aan april gaan denken, zeker omdat Ajax 0 risico zal willen nemen vanwege Nouri. Martinez - Schuurs dus de komende maanden, plus een aankoop voor het middenveld. 

Dat hebben ze al gedaan door hem tegen Valencia gewoon door te laten voetballen. Weet natuurlijk waar die beslissing op gebaseerd was, Blind zal daar zelf ook een rol in hebben gespeeld, maar ik vond het toen al erg opvallend.

Wat is dit nou weer van opstelling dan? 

Onana - Mazraoui - Veltman - Martinez - Nico - vd Beek - Gravenberch - Ekkelenkamp - Ziyech - Traore - Tadic

2 uur geleden zei Chiemel:

Wat is dit nou weer van opstelling dan? 

Onana - Mazraoui - Veltman - Martinez - Nico - vd Beek - Gravenberch - Ekkelenkamp - Ziyech - Traore - Tadic

Eindelijk eens wat jeugdspelers toch? 

Wat voor penalty was dit dan :-D Fijn dat we nu dus ook weten dat je gewoon tegen je tegenstander op kan lopen om er eentje te krijgen. Maakt het voetbal een stuk makkelijker. 

1 uur geleden zei Rogier.:

Wat voor penalty was dit dan :-D Fijn dat we nu dus ook weten dat je gewoon tegen je tegenstander op kan lopen om er eentje te krijgen. Maakt het voetbal een stuk makkelijker. 

Misschien nog een keer kijken, dit was gewoon een penalty. 

Ja Traore kan nog een stuk beter hoor. Maar je ziet gewoon met zo´n jongen dat er weer diepgang en snelheid is. Alleen al daarom verdient hij het meer dan de statische Huntelaar.

Leuke pot gisteren. Goed om te zien dat die jonkies op momenten mee kunnen op het niveau. Traore legt veel energie in de wedstrijd en loert op een bal in de diepte. Dat kan in combinatie met Ziyech nog wel gevaarlijk worden :) 

De broers Timber, Hansen, Unuvar & Taylor mee op trainingskamp over weekje of 2. Mooi om te zien dat ze nu al rijp geacht worden mee te gaan, al trainen ze natuurlijk ook al vaak mee afgelopen tijd. Opvallend dat we ook in potentie veel goede middenvelders hebben. Quinten Timber is in principe middenvelder natuurlijk, al wordt hij vaak gebruikt als aanvaller laatste tijd. Unuvar zelfde. Taylor. Gravenberch. Ekkelenkamp. Jammer dat Llansana zich blijkbaar niet heel goed ontwikkeld, heerlijke speler om naar te kijken bij onder 19 altijd. 

Hoe is het dan met die Jensen? Ik dacht dat dat ook zo'n groot talent was. En Kühn idem dito.

Kuhn presteert eigenlijk alleen bij het nationale elftal. Valt mij bij Ajax altijd erg tegen.  Jensen geen flauw idee eigenlijk, maar nooit echt het idee gehad dat beide het gaan maken bij het eerste, typisch zo'n slappe Deentje.  Rasmussen is wel weer een leuke Scandinaviër uit de O17 die nu ook steeds vaker al aansluit bij de O19.