Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Karlo:

Promes stond gewoon op 10 hoor.

Maak alsjeblieft geen domme opmerkingen als je de wedstrijd niet hebt gezien...

8 minuten geleden zei RogerGarcia:

Maak alsjeblieft geen domme opmerkingen als je de wedstrijd niet hebt gezien...

:-D

Je lult ook gewoon onzin Karlo. Ziyech stond duidelijk op 10. Kijk alleen al even de 1-0 terug.  Dat ze zo nu en dan van positiewissels is inherent aan onze speelstijl. 

Lijkt me dat hij gewoon uit wou lokken. Niet enorm grappig alleen. Verder stond Ziyech inderdaad vaak op 10, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd het meer Martinez op 6 met Van de Beek op RCM en Ziyech op LCM. Stonden beide vrij hoog. 

Zo, hebben een paar honger zie ik

Al hoewel vooraf werd aangekondigd dat Promes op 10 stond (o.a. in de opstelling bij Fox) was dit in de praktijk inderdaad vaak Ziyech. Daarnaast switchten ze nogal eens, maar omdat die kerel weer popi jopie komt doen zo van 'eindelijk ziet ten Hag het, Ziyech op 10!' denk ik ik gooi even wat olie op het vuur. Zal er voortaan een smiley bij zetten. Of 100.

@RogerGarcia
Je gaat toch niet spelers die je net hebt gekocht meteen weer verkopen?

Edited by Pino

3 uur geleden zei Pino:

@RogerGarcia
Je gaat toch niet spelers die je net hebt gekocht meteen weer verkopen?

Hoe bedoel je? Je doelt op Marin, of op Labyad?

Waarom niet dan? Als iemand niet voldoet, waarom zou je er dan nog lang aan blijven vasthouden? Marin heeft de voetballende kwaliteiten niet om ooit een verschil te gaan maken op ons middenveld. Totaal ongeschikt. Hetzelfde met een Magallan die totaal niet bij Ajax past. Daar hebben ze ook de juiste beslissing gemaakt om hem na een half jaar al weer weg te doen.

Het enige dat Marin doet is spelers als Gravenberch, Eiting en Ekkelenkamp in de weg staan. Is daarnaast ook 24 en zal dus ook niet veel beter meer worden dan dat hij nu is. En nu voldoet hij bij lange na niet.

Dus, gewoon je verlies pakken en accepteren dat het een miskoop is, en er lering uit trekken. Hoe langer hij bij ons op de bank zit en niet speelt, hoe minder hij waard zal gaan worden. Dan kun je beter sneller schakelen. Ook al snap ik bij niet dat ze bij Ajax nog steeds niet snappen dat een Ajax-verdediger bijvoorbeeld een bepaalde beweeglijkheid en voetballend vermogen moet beheersen (wat Magallan dus beide niet had).

Edit: Ik zie nu dat ik in mijn post eerder had benoemd om Alvarez weg te doen. Dat was een foutje van mij, ik bedoelde daar Labyad. Dus vandaar snap ik wellicht je verwarring. Alvarez natuurlijk niet weg doen.

Edited by RogerGarcia

17 uur geleden zei RogerGarcia:

Een 10 moet naar mijn mening technisch zeer goed onderlegd zijn, een hele goede steekpass hebben en een echte spelverdeler met inzicht zijn. Tenzij je die op de "6" of "8" al hebt, a la Frenkie de Jong, kun je met een wat meer lopende speler op 10 af, zoals Donny van de Beek. Dus Ziyech is daar veruit de beste keus. 

Hoewel ik dit gevoelsmatig ook het liefst zo zie, die 'typische' 10 steeds vaker op de zijkanten te vinden of werd hij verder naar achteren getrokken. Met een 'loper' op 10 die veel gevaar kan stichten, kun je ook uitstekend presteren. 

3 uur geleden zei RogerGarcia:

Edit: Ik zie nu dat ik in mijn post eerder had benoemd om Alvarez weg te doen. Dat was een foutje van mij, ik bedoelde daar Labyad. Dus vandaar snap ik wellicht je verwarring. Alvarez natuurlijk niet weg doen.

Oké, ja Labyad mogen ze van mij verkopen, snapte die aankoop sowieso niet. Marin mogen ze van mij nog wel dit seizoen een kans geven.

1 uur geleden zei Hwb:

Hoewel ik dit gevoelsmatig ook het liefst zo zie, die 'typische' 10 steeds vaker op de zijkanten te vinden of werd hij verder naar achteren getrokken. Met een 'loper' op 10 die veel gevaar kan stichten, kun je ook uitstekend presteren. 

Ja, dat kan ook wel, maar dan moet er op 8 of 6 wel een technisch uitblinkende speler staan die het spel kan verdelen. Dat is met Alvarez en Martinez niet het geval. 

16 uur geleden zei Pino:

Oké, ja Labyad mogen ze van mij verkopen, snapte die aankoop sowieso niet. Marin mogen ze van mij nog wel dit seizoen een kans geven.

Ik vind het vooral jammer dat ie niet wat meer onrust stookt ;c 

1 minuut geleden zei Erwin.:

Ik vind het vooral jammer dat ie niet wat meer onrust stookt ;c 

Misschien doet hij het wel, maar valt het niet op. Volgens de Telegraaf is het namelijk 24/7 onrustig bij Ajax. Ziyech, Tadic, Neres, de jeugd, noem maar op. Iedereen is klaar met Ten Hag.

Telegraaf: ‘Vreemd dat Stam wordt weggejaagd terwijl Ten Hag mag blijven zitten’

Het vertrek van Jaap Stam als trainer van Feyenoord zorgt voor gefronste wenkbrauwen op de redactie van de Telegraaf. Bij de krant begrijpt men er niets van dat Stam het veld ruimt, terwijl Erik ten Hag gewoon aanblijft als trainer van Ajax.

“Dit is de idiotie van de voetballerij”, zegt chef voetbal Valentijn Driessen. “Stam heeft nooit een eerlijke kans gehad bij Feyenoord. Vanaf het begin waren er dubieuze krachten actief die hem niet bij de club vonden passen, om wat voor reden dan ook. Zij hebben hem in feite weggepest. En ondertussen mag iemand als Ten Hag trainer van Ajax blijven. Leg mij het maar uit.

Ik weet dat ik zelf een flauwe drol ben met slechte humor. Maar de speld vind ik echt vreselijk. Misschien 1/50 x dat het een glimlach geeft.

Waarvan akte.

Heerlijk man. De Speld, Nieuwspaal, ermaggezongenworden.nl. Vind niet alles grappig, maar er komen toch wel regelmatig artikelen langs waar ik op zijn minst om moet glimlachen.

4 minuten geleden zei Gert:

Ik weet dat ik zelf een flauwe drol ben met slechte humor. Maar de speld vind ik echt vreselijk. Misschien 1/50 x dat het een glimlach geeft.

Waarvan akte.

Dit doet me pijn Gert.

44 minuten geleden zei Gert:

Waarvan akte.

Logisch ook. De speld is pro eend.

Gravenberch heeft het over dat iedereen rustig moet blijven en dat hij zijn contract wel gaat verlengen.

Leuk natuurlijk, maar laatste keer dat dit werd gezegd was Kluivertje :D