Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×
Terug van weggeweest: Create Your Legend! ×

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

7 minuten geleden zei Rogier.:

Word echt misselijk verder van de lijntjes die Kroes nu legt met de T. Het is echt een kwestie van zijn eigen straatje schoonvegen en alles wat Kroes doet proberen goed te praten. En dat ten koste van voorgangers, spelers en staf, echt reden voor ontslag als er een capabele,  onafhankelijke (!) en sterke AD boven zou hangen. Maar helaas is dat niet het geval.

Dit is echt heel erg hoe ik er ook naar kijk. 

Ja Kroes hele kwalijke rol, valt spelers, Farioli iedereen af om er zelf maar goed uit te komen. Dat gaat je gewoon uiteindelijk altijd prestatief tegenwerken. Of wel trainer wilt weg, of spelers gaan er wat van vinden.

Die 33% is trouwens een opdracht die Aajax aan Mislintat meegaf om juist te voorkomen dat wanneer je 1 of 2 keer CL mist je niet ineens met een scheve financiële huishouding zit zoals onder Overmars en H2 is gecreëerd.

Overigens heb ik liever Akpom in de selectie dan Weghorst.

Zojuist zei timpy00:

Overigens heb ik liever Akpom in de selectie dan Weghorst.

Eens, ik vind oprecht dat hij meer brengt en Ajax met hem in de spits beter functioneerde dan met Wout. Snap oprecht niet zo heel goed waarom hij perse gehaald moest worden. Het feit dat Farioli, ondanks Brobbey zijn worsteling dit seizoen, toch vasthoudt aan Brobbey ook veel zeggen. 

16 minuten geleden zei Rogier.:

Die 33%-regel is hartstikke logisch Thierry, zou daar niet te zwaar aan tillen. Gewoon een manier om stabiel te kunnen begroten op een hoger niveau omdat je net een aantal betere jongens kan aantrekken. Bovendien verdienen al die jongens helemaal niet zo veel, uitzonderingen daargelaten. Kroes die een Weghorst vast 2.5 miljoen geeft is eerder ongelofelijk. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de andere aanwinsten verdienen.

Word echt misselijk verder van de lijntjes die Kroes nu legt met de T. Het is echt een kwestie van zijn eigen straatje schoonvegen en alles wat Kroes doet proberen goed te praten. En dat ten koste van voorgangers, spelers en staf, echt reden voor ontslag als er een capabele,  onafhankelijke (!) en sterke AD boven zou hangen. Maar helaas is dat niet het geval.

Ook voor dit niveau spelers? Zit op dat gebied (financiën etc.) niet zo kort.

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Gaat er vooral om dat je een x-aantal spelers salaris kan betalen en je geen begrotingstekort of -overschot gaat creëren als je CL misloopt. Op het moment dat je EL haalt heb je minder budget dan CL. Dat wil zeggen dat als de spelers niet goed genoeg zijn, ze vanzelf het mindere salaris krijgen. En tegelijkertijd kun je spelers van een hoger niveau, die op CL-niveau kunnen acteren, ook halen omdat zij ervan overtuigd zijn dat ze met hun kwalitetsimpulsen wel de CL halen. En zoals timpy zegt, dit was een directe opdracht vanuit de RvC, al dan niet Lenderink (wiens acteren je vorig seizen wel twijfels bij kan hebben).

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Voor alle niveau spelers toch?

Het is toch in alle gevallen beter dat je wanneer je niet die tientallen miljoenen uit de CL hebt je een lagere salarislast hebt dan wanneer je wel CL speelt.

Buiten dat je van te voren niet weet hoe de spelers gingen renderen natuurlijk.

En ook met zoveel procent blijft Mannsverk bijvoorbeeld de op 5 of 6 na duurste middenvelder. Dat is toch niks buitensporigs?

32 minuten geleden zei ElMarcos:

Eens, ik vind oprecht dat hij meer brengt en Ajax met hem in de spits beter functioneerde dan met Wout. Snap oprecht niet zo heel goed waarom hij perse gehaald moest worden. Het feit dat Farioli, ondanks Brobbey zijn worsteling dit seizoen, toch vasthoudt aan Brobbey ook veel zeggen. 

Aan Weghorst heb je aan de bal dan ook echt helemaal niks. Zondag had ie weer een draak van een invalbeurt. 

De enige manier waarop ik hem nog belangrijk zie zijn is a la Groningen thuis, waarin ie nog tien minuten puur als stormram moet fungeren en er alleen maar lange ballen in de 16 worden gepompt. Ben ook geen Akpom fan maar die bracht in ons spel idd meer dan Weghorst. Vind het echt pijnlijk om hem zo te zien stuntelen, vooral als ie uit alle macht aan ballen aanrent met 3km per uur. 

Ja als pinch hitter is hij toch heel erg nuttig. Dat heeft hij bewezen. Ook bij oranje. Je moet ook gewoon je eerste spits laten staan of desnoods pas na 75 minuten eraf halen. Probleem is dat Wout zelf denkt en vindt dat hij moet spelen. Dus ben benieuwd hoe die gesprekken zijn geweest bij de contractonderhandelingen. Waarschijnlijk zoiets als van ga de concurrentiestrijd maar aan met Breobbey.

23 minuten geleden zei Gert:

Ja als pinch hitter is hij toch heel erg nuttig. Dat heeft hij bewezen. Ook bij oranje. Je moet ook gewoon je eerste spits laten staan of desnoods pas na 75 minuten eraf halen. Probleem is dat Wout zelf denkt en vindt dat hij moet spelen. Dus ben benieuwd hoe die gesprekken zijn geweest bij de contractonderhandelingen. Waarschijnlijk zoiets als van ga de concurrentiestrijd maar aan met Breobbey.

Hij was tijdens het EK al soort van rond met Ajax. Ik denk dat Kroes gewoon gedacht heeft Brobbey te gaan verkopen en dan Weghorst daar neer te zetten.

12 minuten geleden zei timpy00:

Hij was tijdens het EK al soort van rond met Ajax. Ik denk dat Kroes gewoon gedacht heeft Brobbey te gaan verkopen en dan Weghorst daar neer te zetten.

Laten we god dan maar op onze blote knieën bedanken dat Brobbey er nog steeds is. Weghorst voelt écht als de Temu versie van Klaas-Jan Huntelaar in zijn laatste periode bij Ajax. Elke keer als hij er uit gaat valt ons spel eigenlijk een beetje om. Je kunt eigenlijk stellen dat je zondag nog wint ondanks dat Wout speelt. Pijnlijk. 

45 minuten geleden zei ElMarcos:

Laten we god dan maar op onze blote knieën bedanken dat Brobbey er nog steeds is. Weghorst voelt écht als de Temu versie van Klaas-Jan Huntelaar in zijn laatste periode bij Ajax. Elke keer als hij er uit gaat valt ons spel eigenlijk een beetje om. Je kunt eigenlijk stellen dat je zondag nog wint ondanks dat Wout speelt. Pijnlijk. 

Ja helemaal eens. Hoop eigenlijk dat hij weg gaat naar het seizoen. Naar Turkije ofzo.

28 minuten geleden zei MetalMichael:

Kan Taylor eigenlijk zelf zijn veters strikken? Die moet echt in zijn handjes knijpen dat hij een beetje kan voetballen. Anders had de sociale werkplaats nog te hoog gegrepen geweest ben ik bang.

Wat ben je weer zuur.

17 minuten geleden zei MetalMichael:

Wat ben je weer op de inhoud.

Mooi dat we in het voetbal geel geven voor een ondoordacht moment, maar een achterlijk dansje of een gebed van drie minuten voor de harde kern van een tegenstander geen enkel probleem is. Zo beter? :classic_love:

2 uur geleden zei MetalMichael:

Kan Taylor eigenlijk zelf zijn veters strikken? Die moet echt in zijn handjes knijpen dat hij een beetje kan voetballen. Anders had de sociale werkplaats nog te hoog gegrepen geweest ben ik bang.

Ah joh, kan me daar niet zo druk om maken.